News

آشنایی با تقویت‌کننده وایفای (Wi-Fi extender) هواوی WS331c

آشنایی با تقویت‌کننده وایفای (Wi-Fi extender) هواوی WS331c

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این مقاله قصد داریم آشنایی با تقویت‌کننده وایفای (Wi-Fi extender) هواوی WS331c بپردازیم.

اگر محل کار یا منزل بزرگی دارید و می‌خواهید پوشش وای‌فای در همه نقاط برقرار باشد، به دستگاهی موسوم به تقویت‌کننده‌ وای‌فای (Wi-Fi extender) نیاز دارید.

با نصب یک تقویت­ کننده، مشکلاتی از قبیل سیگنال وای‌فای ضعیف، نقاط کور و اتصال کُند اینترنت، به کلی مرتفع خواهند شد.

با ما همراه شوید تا با ویژگی‌های «تقویت­ کننده وای­فای هوآوی WS331c» آشنا شوید.

در ابتدا باید دید که اساسا تقویت کننده wifi چیست و چگونه به افزایش پوشش وای فای کمک میکند؟

تقویت کننده وای فای چیست و چگونه کار می‌کند؟

همگی ما تجربه مشترک «از دست دادن سیگنال اینترنت» را داشته ­ایم؛ زمان تماشای فیلم، بازی آنلاین یا حتی صحبت کردن در فیس ­تایم، وارد نقطه‌ کوری در خانه می‌شویم و اینترنت قطع می‌شود.

راه ­حل این مشکل، افزایش­ دهنده‌ بُرد (Wi-Fi Range Extender) است، البته به شرطی که عیب­ یابی کرده و از عدم وجود نقص فنی مطمئن شده باشیم.

افزایش دهنده‌ برد وایفای: دستگاهی است که سیگنال‌های وای­فای را تکرار می‌کند (به همین خاطر، به آن وای فای ریپیتر (WiFi Repeater) نیز گفته میشود) تا تمام نقاط خانه‌ یا محل کار تحت پوشش wifi قرار گیرد.

تقویت ­کننده WiFi هواوی WS331c

تقویت­ کننده وای­ فای هواوی WS331c

دستگاه تقویت ­کننده وای­فای Huawei WS331c همانطور که در تصویر می‌بینید، با طراحی زیبا و کوچک‌، مستقیماً به پریز برق متصل می‌شود و با دارا بودن یک نشانگر موقعیت نصب مفید، می‌تواند بهترین مکان نصب WiFi Extender را برای استفاده حداکثری از عملکرد دستگاه، پیدا کرده و به شما نشان دهد.

این دستگاه، مناطق مرده مانند دیوارهای پارتیشنی، انبار، زیرزمین، اتاق­ های طبقه فوقانی و حتی محیط خارج از خانه مانند تراس و حیاط و… را پوشش داده و به طور مؤثری موجب گسترش سیگنال‌ های وای­فای میشود.

بدین صورت که منبع سیگنال بی­سیم قوی ­تر را تشخیص می‌دهد و به طور خودکار به منبع پایدارتر تبدیل می‌شود، بنابراین شما با سرعت ۳۰۰ مگابیت در ثانیه همیشه متصل هستید.

استفاده از وایفای اکستندر هواوی WS331c بسیار آسان است؛ بدین طریق که این دستگاه هوشمند پس از اتصال به یک روتر بی­سیم، به طور خودکار نام وای­فای و رمز عبور را به خاطر می‌آورد و با به‌روزرسانی آنها، رمز جدید را یاد می‌گیرد.

دستگاه wifi extender هواوی WS331c با سه حالت مختلف کار کردن (working)، بیکار بودن (idle) و خوابیدن (sleep) همراه است.

هنگامی که دستگاه برای مدتی غیرفعال شود، به طور خودکار از حالت کار به حالت خواب تغییر می‌یابد تا مصرف انرژی کم شود.

گفتنی است این دستگاه با سیستم‌عامل‌های Linux ،Win 2000 ،Win vista ،Win XP ،Windows 7 و Windows 8 سازگار است.

مشخصات ظاهری گسترش دهنده وای فای Huawei WS331c

رنگ: سفید

ابعاد: ۵*۶*۳ سانتیمتر

وزن: ۱۶۸ گرم

دکمه WPS: برای شروع استفاده می‌شود

دکمه reset (تنظیم مجدد): برای بازیابی تنظیمات پیش‌فرض استفاده می‌شود

نشانگر LED: وضعیت لینک را نشان می‌دهد

دیگر ویژگی ‌های تقویت­ کننده وای ­فای هواوی WS331c

تقویت ­کننده وای­فای هواوی مدل WS331c طراحی زیبا، کوچک و سبکی دارد که با راه­ اندازی راحت و ایمن و سهولت استفاده، و همینطور ویژگی منحصربه‌فردش یعنی شناسایی بهترین محل برای نصب آن به منظور دسترسی به بالاترین سرعت وای‌فای، دستگاهی کاملاً کاربردی و مورد علاقه کاربران است.

شرکت هوآوی آنتن بسیار قدرتمندی برای این دستگاه در نظر گرفته تا بتواند در بهترین سطح کیفی سیگنال‌ های وای­فای را تقویت و با برد زیادی امواج وای­فای را در محیط اطراف پخش کند.

این دستگاه با دارا بودن یک آنتن با قدرت گیرندگی ۲dBi، به رفع کامل مشکل افت سیگنال وای‌فای کمک خواهد کرد.

منبع تغذیه تقویت­ کننده وای­فای هوآوی مدل WS331c برق ۲۲۰ ولت شهری است و مصرفی معادل ۵/۳ وات دارد.

این دستگاه طوری طراحی شده که با صرف حداقل انرژی، حداکثر عملکرد را ارائه کند.

این دستگاه WiFi Extender با برخورداری از همگام ­سازی هوشمند، به طور خودکار با نام کاربری و رمز عبور روتر بی­سیم همگام‌سازی می­شود و با سرعتی بالغ بر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی ایمن، قابل اعتماد و پرسرعت WLAN (شبکه محلی بی‌سیم) را فراهم می‌کند.

راه­ اندازی WiFi Extender

راه­ اندازی WiFi Extender

ابتدا تقویت ­کننده وای­ فای هوآوی مدل WS331c را به پریز برق شهری نزدیک روتر بیسیم وصل کنید و سپس با فشردن دکمه WPS که روی بدنه دستگاه تقویت وای فای و همچنین مودم وجود دارد، به راحتی آنها را متصل کنید.

نحوه بازیابی تنظیمات پیش فرض نیز بدین گونه است که هنگامی که دستگاه روشن است، به مدت ۲ ثانیه از سوزنی برای فشار دادن و نگه داشتن کلید تنظیم مجدد استفاده کنید تا نشانگر خاموش شود.

کلام آخر

اگر به دنبال راهکاری سریع و آسان برای رفع نقاط کور منزل خود و افزایش قدرت سیگنال وای فای مودم هستید، تقویت ­کننده وای­ فای Huawei WS331c با توجه به ویژگی‌های کاربردی خود می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که در خصوص جامع ترین معرفی تقویت ­کننده وای ­فای Huawei WS331c بود استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *