آموزشی

آموزش دیدن رمز وای فای ذخیره شده در گوشی موبایل

آموزش دیدن رمز وای فای ذخیره شده در گوشی موبایل IDH

مشاهده رمز وای فای در گوشی موبایل

گاهی ممکن است بخواهید رمز وای فای خودتان را به یک دوست، آشنا یا همکار بدهید اما رمز وای فای خود را فراموش کرده باشید. در این حالت اگر گوشی موبایل خود را به وای فای متصل کرده باشید، می‌توانید از آن برای پیدا کردن پسورد استفاده کنید.

در این مطلب به آموزش مشاهده رمز وای فای در گوشی موبایل( اندروید و آیفون) می‌پردازیم. درنظر داشته باشید که روش‌هایی که در این مقاله توضیح می‌دهیم، راهی برای به اصطلاح “هک وای فای” نیست و شما با استفاده از دستگاه‌هایی که هم‌اکنون به شبکه متصل هستند، رمز را پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، اگر سیستم عامل تلفن همراه شما به روز باشد برای مشاهده رمز وای فای نیازی به نرم‌افزارهای جانبی، روت، جیلبریک یا هرنوع خاصی از دسترسی سطح سیستم عامل نخواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی به رمز عبور وای فای دست پیدا کنید.

 

دیدن رمز وای فای ذخیره شده در گوشی IDH

 

 

در گوشی‌های اندرویدی پیش از عرضه اندروید ۱۰، امکان مشاهده رمز عبور بدون روت کردن دستگاه وجود نداشت. اما امروزه با استفاده از امکانی که در بخش شبکه‌های وای فای یا Network & Internet وجود دارد، به‌راحتی می‌توانید پسورد WiFi را مشاهده کرده و با دیگران به‌اشتراک بگذارید. اگر شما از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید که سیستم عامل آن اندروید ۱۰ به بالا باشد، برای دیدن پسورد وای فای ذخیره شده، کار سختی نخواهید داشت و رمز وای فای‌های ذخیره شده را می‌توانید بدون احتیاج به روت کردن گوشی مشاهده نمایید. در نظر داشته باشید که این روند ممکن است بسته به نسخه اندروید و مدل گوشی، کمی متفاوت باشد.

 

مشاهده رمز وای فای ذخیره شده در گوشی های اندروید ۱۰ و بالاتر

برای دیدن رمز وای فای در گوشی های اندروید ۱۰ و بالاتر، وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و سپس به قسمت شبکه و اینترنت (Network & Internet) بروید. اکنون وارد بخش Wi-Fi شوید. در این بخش، نام شبکه‌ای که در حال حاضر به آن متصل هستید را در بالای لیست مشاهده خواهید کرد. آن را انتخاب کنید تا تنظیمات بیشتری درباره آن شبکه برای شما نمایان شود.

البته، اگر قصد مشاهده رمز شبکه‌ای را دارید که در حال حاضر به آن متصل نیستید هم بدون هیچ مشکلی می‌توانید این کار را بکنید، تنها کافیست اسم آن شبکه وای فای لمس کنید. در این صفحه، دکمه به اشتراک گذاری (Share) را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه گوشی از شما می‌خواهد که از طریق یکی از راه‌های رایج مثل حسگر اثرانگشت، شناسایی چهره یا وارد کردن رمز، هویت خودتان را اثبات کنید. زمانی که این کار را انجام دادید، رمز وای فای ذخیره شده را می‌توانید در زیر یک کد QR مشاهده کنید. اگر رمز نمایش داده نشد می‌توانید از گزینه Nearby Share استفاده کنید و رمز را ببینید.

 

مشاهده رمز وای فای ذخیره شده در گوشی های اندروید 10 و بالاتر IDH

 

اگر بازهم در این قسمت و توضیحات بالا به هر دلیلی رمز وای فای برای شما نمایش داده نشد، شما می‌توانید این کد QR را توسط دستگاه‌های دیگر اسکن کنید و حتی بدون دادن رمز وای فای، دستگاه‌های دیگر را هم به شبکه وای فای خود متصل کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله تبدیل رمز عبور وای فای به کد QR را هم از سایت IDH مطالعه فرمایید.

 

IDH

 

پیدا کردن رمز وای فای در گوشی شیائومی و رابط کاربری MIUI

وارد قسمت تنظیمات (Setting) گوشی موبایل خود شوید و سپس گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید. روی نام شبکه وای فای (SSID) بزنید و سپس گزینه Nearby را انتخاب کنید، در صفحه باز شده می‌توانید پسورد وای فای مورد نظر را مشاهده کنید.

 

پیدا کردن رمز وای فای در گوشی شیائومی و رابط کاربری MIUI IDH

 

مشاهده رمز وای فای ذخیره شده در گوشی‌های اندروید ۹ و قدیمی‌تر

اگر سیستم عامل گوشی موبایل شما اندروید ۹ و یا قدیمی‌تر است، توضیحات بالا برای شما کاربردی ندارد. شما احتیاج به روش‌های دیگری برای پیدا کردن رمز وای فای وصل شده در گوشی خود خواهید داشت. متأسفانه، بیشتر این روش‌ها احتیاج به روت شدن دستگاه اندرویدی شما دارند. این بدین خاطر است که فایلی که اطلاعات شبکه‌های ذخیره شده وای فای را در خود جای داده، در یک پوشه محافظت شده در گوشی شما قرار می‌گیرد و شما تا زمانی که گوشی خود را به اصطلاح روت نکرده باشید، اجازه دسترسی به این پوشه را نخواهید داشت.

درنظر داشته باشید که ما روت کردن گوشی موبایل را خیلی توصیه نمی‌کنیم. اما اگر دستگاه شما قبلا روت شده است، با استفاده از نرم‌افزار مدیریت فایل (File Explorer) می‌توانید وارد مسیر Data-misc-WiFi شده و فایل wpa_supplicant.conf را باز کنید. در این فایل نام شبکه (SSID) مورد نظر و پسورد آن (psk) را می‌توانید مشاهده کنید.

اما همانطور که گفتیم روت کردن گوشی موبایل خیلی توصیه نمی‌شود و هزینه هم دارد. در نتیجه ممکن است این روش برای شما دشوار باشد یا اصلا موفق به انجام آن نشوید. راه ساده‌تر که توصیه هم می‌شود، استفاده از اپلیکیشن‌ مشاهده رمز وای فای در گوشی موبایل است.

یکی از بهترینِ نرم‌افزارهای مشاهده پسورد وای فای نرم‌افزار WiFi Password Viewer است که با استفاده از آن می‌توانید به سادگی یک شبکه وای فای ذخیره شده در گوشی موبایل خود را انتخاب کنید و رمز آن را مشاهده کنید. لطفا درنظر داشته باشید که استفاده از این نرم‌افزارها هم گوشی شما باید روت باشد.

 

نرم افزار مشهاده پسورد IDH

 

پيدا كردن رمز وای فای با گوشی آيفون

پس از انتشار IOS نسخه ۱۶ اپل امکان مشاهده رمزهای ذخیره شده وای فای را امکان‌پذیر کرده است و دیگر نیازی به طی کردن مراحل طولانی نخواهید داشت. برای انجام این کار فقط کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد Settings و سپس قسمت Wi-Fi شوید، شبکه وای فای مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آیکن “i” کلیک کنید. روی پسورد مخفی شده بزنید، در این مرحله بسته به مدل گوشی آیفون از Touch ID یا Face ID برای احراز هویت استفاده کنید تا بتوانید رمز وای فای مورد نظر را مشاهده کنید.

 

پيدا كردن رمز وای فای با گوشی آيفون IDH

 

جمع‌بندی

امروز اگر سیتم عامل گوشی موبایل شما به روز باشد به آسانی و با چند مرحله ساده می‌توانید رمز وای فای ذخیره شده در گوشی را مشاهده کنید. این کار در گوشی‌های اندروید و آیفون امکان‌پذیر است.

 

 

 

منابع:

https://www.makeuseof.com/tag/how-to-view-passwords-for-saved-wi-fi-networks-on-android/

https://android.gadgethacks.com/how-to/see-passwords-for-wi-fi-networks-youve-connected-your-android-device-0160995/

 

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

آموزش فعال کردن پروکسی واتساپ روی گوشی موبایل

سرعت و امنیت شبکه در بستر LAN و WiFi

آموزش روشن کردن مودم رومیزی و مودم ADSL با پاوربانک

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *