آموزشی

آموزش روشن کردن مودم رومیزی و مودم ADSL با پاوربانک

آموزش روشن کردن مودم رومیزی و مودم ADSL با پاوربانک

سلام به همراهان همیشگی پست های آموزشی و اخبار فناوری وبسایت IDH. در این مقاله قصدآموزش روشن کردن مودم رومیزی و مودم ADSL با پاوربانک را برای شما عزیزان داریم. همراه ما باشید.

از جمله مشکلات بزرگی که همگی در ایران درگیر آن هستیم قطعی مدوام برق مخصوصا در فصل گرما است. با توجه به شروع فصل گرما و افزایش میزان مصرف برق در کشور، نیروگاه‌های برق در جهت کاهش مصرف برق مجبور به اجرای برنامه قطعی برق در سراسر کشور می‌شوند. این روزها اکثر کارهای روزمره، کسب وکار، آموزش و تدریس و خیلی از موارد دیگر که نقش اصلی در زندگی ما دارند، به اینترنت وابسته هستند.

این میان ممکن است شما در منزل یا شرکت مودم رومیزی یا ADSL داشته باشید و با قطع شدن برق مودم شما هم خاموش شود و از کار خود جا بمانید. با هربار قطعی اینترنت کسب و کارها دچار ضررهای قابل توجهی می‌شوند، دانشجویان از امتحانات خود عقب می‌مانند و هزاران مشکل دیگر در زندگی روزمره ایجاد می‌شود. موقع قطع شدن برق یک روش داشتن یک مودم همراه باتری‌خور یا استفاده از اینترنت گوشی موبایل است.

شاید هزینه خرید یک مودم همراه برای شما مقرون به صرفه نباشد. در بعضی از مناطق کشور هم به دلیل کمبود باتری در دکل‌های اینترنت به هنگام قطعی برق، اینترنت همراه آن منطقه هم تا زمان وصل شدن مجدد برق، به صورت کامل قطع می‌شود.

درنتیجه از اینترنت گوشی موبایل هم نمی‌توان استفاده کرد. ترفند و روش جالب و کاربردی دیگری که در این مطلب می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که چگونه زمان قطعی برق مودم خود را به وسیله یک پاوربانک ساده که برای شارژ گوشی موبایل یا وسایل همراه دیگر استفاده می‌کنید، روشن نگه‌ دارید. زیرا احتمالا، در بسیاری از خانه‌ها یا شرکت‌ها یک پاوربانک ۱۰ هزار یا ۲۰ هزار میلی‌آمپرساعتی یافت می‌شود. همین پاوربانک می‌تواند برق یک مودم را هم تامین کند.

 

 

آموزش روشن کردن مودم رومیزی و مودم ADSL با پاوربانک

 

روشن نگه داشتن مودم با پاوربانک

همانطور که می‌دانید برق مودم‌های ADSL و رومیزی توسط آداپتور و ورودی DC تامین می‌شود، اما خروجی پاوربانک پورت USB بوده و معمولا ولتاژ کمتری تامین می‌کند. بنابراین شاید با خودتان بگویید روشن کردن مودم با پاوربانک امکان‌پذیز نمی‌باشد. اما اینطور نیست و شما می‌توانید با استفاده از پاوربانک مودم‌تان را روشن کنید.برای این کار به یک کابل تبدیل USB به DC (که در عکس زیر مشاهده می‌کنید) نیاز دارید. با استفاده از این کابل مبدل که از تمامی فروشگاه‌های لوازم الکتریکی آنلاین و آفلاین می‌توانید آن را تهیه کنید و یک پاوربانک، می‌توانید به آسانی مودم رومیزی، مودم ADSL یا هر مودم ثابت دیگری که با برق شهری یا DC کار می‌کند را روشن کنید. برای این کار کافیست سمت USB کابل را به پاوربانک و سمت دیگر که شبیه سر آداپتور است را به مودم متصل کنید. با این ترفند هرزمان برق قطع شود به راحتی می‌توانید مودم خود را نگه دارید و از اینترنت استفاده کنید.

 

روشن نگه داشتن مودم با پاوربانک IDH

 

نکته‌ای که در هنگام خرید کابل مبدل USB به DC باید به آن دقت کنید، سایز جک DC یا همان شیار آداپتور مودم است. جک‌ استفاده شده در مودم‌های رومیزی و ADSL معمولا ۲٫۵ میلی‌متر و ۳٫۵ میلی‌متر هستند. هنگام خرید کابل تبدیل USB به DC حتما دقت کنید سمت DC کابل مبدل هم سایز جک مودم باشد. اصولا کابل‌های تبدیل US‌B به DC در دو مدل ۹ وات و ۱۲ وات عرضه می‌شوند که براساس ولتاژ مصرفی مودم خودتان باید یکی را انتخاب و خریداری کنید.

بنابراین حتما پیش از خرید یک کابل افزایش دهنده ولتاژ یا مبدل USB به DC، شدت جریان ورودی مودم خود را هم بررسی کنید تا با خیال راحت یک کابل سازگار با آن را خریداری کنید. طول این کابل‌ها بیش از یک متر و نیم نیست تا زیاد دست و پا گیر نباشند و شما حتی امکان حمل کردن پاوربانک و مودم را به راحتی داشته باشید.

مثلا فرض کنید شما یک مودم رومیزی هواوی B622 TD-LTE یا مودم رومیزی ZTE 5G MC8020 را خریداری کرده باشید و یک سیم‌کارت روی آن انداخته باشید، با داشتن یک پاوربانک و کابل USB به DC می‌توانید مودم ثابت را به یک مودم قابل حمل هم تبدیل کنید و بدون محدودیت مکانی از اینترنت پرسرعت لذت ببرید.

 

معرفی چند مدل کابل تبدیل USB به DC

کابل تبدیل USB به DC مدل T9 طول ۱ متر

این کابل دارای ورودی USB بوده و خروجی آن آداپتوری ۹ ولت است. شما می‌توانید پورت USB این کابل را به پاوربانک یا شارژر فندکی خودرو متصل و خروجی DC آنرا به مودم ثابت خانگی خود وصل نمایید، با این کار می‌توانید مودم‌های ثابت را که دارای ولتاژ ۹ ولت هستند را روشن کرده و با خود حمل کنید.

 

کابل تبدیل USB به DC مدل T9 طول 1 متر IDH

 

کابل تبدیل USB به DC مدل ۱۰۱ طول ۱٫۵ متر

این کابل نیز دارای ورودی USB و خروجی DC با طول ۱.۵ متر است. با کابل مدل ۱۱۰ می‌تواند مودم‌های ثابتی که ولتاژ ۱۲ ولت دارند را روشن کنید.

 

کابل تبدیل USB به DC مدل 101 طول 1.5 متر IDH

 

کابل تبدیل USB به DC 3.5mm یوگرین مدل ۱۰۳۷۶ طول ۱ متر

این کابل دارای ورودی USB و خروجی ۳.۵ میلی‌متری DC با طول ۱ متر است. هر مودمی که برای روشن شدن به ولتاژی بین ۵ تا ۹ ولت نیاز دارد را می‌توان توسط این کابل روشن کرد.

 

کابل تبدیل USB به DC 3.5mm یوگرین مدل 10376 طول 1 متر IDH

 

 

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید مودم رومیزی یا ADSL را بدون آداپتور برق روشن کنید، یا می‌خواهید مودم رومیزی خود را تبدیل به مودم همراه کرده و آن را حمل کنید. می‌توانید با استفاده از یک پاوربانک و یک کابل تبدیل USB به DC متناسب با مودم، به آسانی این کار را انجام دهید. برای این کار باید سمت USB کابل را به پاوربانک و سر دیگر را به مودم متصل کنید تا مودم روشن شود و از اینترنت مودم ثابت بدون نیاز به برق شهری استفاده کنید.

 

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

 

آیا اینترنت فیبر نوری با TD-LTE تفاوت دارد؟

تعریف و مقایسه TD-LTE و FD-LTE در ارتباطات سلولی

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *