News, آموزشی

معرفی منتخبی از بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن‌ های‌ سفر

معرفی منتخبی از بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن‌ های‌ سفر

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این مقاله قصد داریم، به معرفی منتخبی از بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن‌ های‌ سفر بپردازیم تا در سفرهای نوروزی، سفرهای تابستانه و … خیالتان از خیلی چیزها نظیر محل اقامت، مسیریابی، تجربه سفر و … راحت باشد.

شاید کسی را پیدا نکنید که سفر را به عنوان یکی از لذتبخش‌ترین بخش‌های زندگی قبول نداشته باشد.

انسان در هر سن و موقعیتی، سفر را دوست دارد و از آن استقبال می‌کند.

  • انتخاب مقصد مناسب
  • مشخص کردن جاذبه‌های مقصد
  • انتخاب همسفر مناسب
  • همراه داشتن تجهیزات و وسایل شخصی
  • داشتن اطلاعات کافی در مورد مقصد

اینها را میتوان ازجمله مواردی دانست که نقش مهمی در نتیجه سفر و میزان لذت از آن ایفا می‌کند.

چرا به اپلیکیشن‌ های‌ سفر نیاز داریم؟

بهترین اپلیکیشن های سفر

امروزه با گسترش اینترنت و دسترسی آسان کاربران با سنین و موقعیت‌های متفاوت به آن، برنامه‌ریزی مناسب برای سفر ساده‌تر از گذشته است.

در گذشته همراه داشتن نقشه چاپی کشور و شهر مقصد، کاغذهای دست‌وپا گیر مربوط به اطلاعات مقصد، رزرو هتل و تاکسی از طریق تلفن، همراه داشتن چک‌ مسافرتی و… از الزامات سفر محسوب می‌شد.

اما تحقیقات نشان می‌دهد امروزه افراد پیش از سفر و حتی پیش از اقدام برای انتخاب مقصد، از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط، اطلاعات کاملی از همه جوانب سفر خود جمع‌آوری می‌کنند، اگرچه ممکن است پس از بازگشت از سفر، اکثر این اپلیکیشن‌ها را از روی گوشی‌های موبایل خود پاک کنند!

از عوامل مهمی که باعث افزایش طرفداران اپلیکیشن‌های گردشگری است، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت پاسخگویی
  2. سهولت در کاربری
  3. ویژگی‌های خاص و خلاقانه برنامه
  4. تعداد دانلود از سوی کاربران
  5. طراحی داخلی برنامه
  6. پشتیبانی و کارکردن در حالت آفلاین

جالب است بدانید سایت‌های Trip advisor و Booking.com از مهم‌ترین و مشهورترین سایت‌های سفر در سراسر جهان هستند که اولی ماهیانه میزبان ۳۲۵ میلیون کاربر فعال است و دومی به طور میانگین ۴۴۳ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که سرویس‌های متنوعی در زمینه گردشگری و سفر ارائه می‌کنند که استفاده از آنها، نه تنها به استفاده بهینه از زمان در طول سفر کمک می کند، بلکه تجربه یک سفر لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را رقم می‌زند.

از این رو و به دلیل نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و سفرهای نوروزی، قصد داریم به معرفی بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های سفر بپردازیم تا با استفاده از آنها، سفری به‌یادماندنی و پربار را تجربه کنید.

بدیهی است که با گسترس استفاده از اپلیکیشن‌ها، قطعاً لیست بلندبالایی از نرم‌افزارهای موردنیاز برای برنامه‌ریزی سفر در دسترس همگان قرار دارد؛ اما در این نوشتار، تنها به برترین و ساده‌ترین برنامه‌ها اشاره می‌کنیم تا کاربران از هر سطحی بتوانند با استفاده از آنها، به راحتی برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و اوقات خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

همراه با ما این لیست جالب را از نظر بگذرانید.

Trip Advisor

اپلیکیشن trip advisor

یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین برنامه‌های مربوط به سفر، Trip Advisor است که برای هر دو پلتفرم iOS و Andriod عرضه شده است.

این اپلیکیشن تنها به شهرهای بزرگ اختصاص ندارد، بلکه رستوران‌ها، هتل‌ها، مکان‌های اجاره‌ای و… هر نقطه از جهان را در خود دارد.

این برنامه شبیه Google Map اما با امکاناتی بیشتر است که نقشه ۳۰۰ شهر محبوب دنیا را در خود دارد.

وقتی نام مکانی را در این برنامه جستجو می‌کنید، عکس‌ها، ویدئوها، نظرات کاربران، نقد و بررسی‌ها، مقالات متعددی از سفر سایرین و… درباره آن مکان خاص قابل مشاهده است که قطعاً برای داشتن برنامه‌ریزی بهتر سفر، می‌توانید از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این اپ، بخش «انجمن تریپ ادوایزر» است که می‌توانید سؤالات خود را در آن مطرح کنید تا مشاوره‌های خوبی در اختیارتان قرار گیرد.

برای سفر به نقاطی که با آن آشنایی ندارید، به این برنامه نیاز پیدا می‌کنید.

Rome 2 Rio

اپلیکیشن Rome 2 Rio

در سفر به مکان‌های غریبه و ناآشنا، ندانستن نحوه رفتن به مکان‌های دیدنی و جذاب، باعث سردرگمی می‌شود؛ ولی نگران نباشید چون این اپلیکیشن به کمک شما می‌آید.

این اپ بهترین مسیر برای رفتن از نقطه A به نقطه B را به کاربر نشان می‌دهد که شامل تمامی راه‌های حمل‌ونقل است؛ هواپیما، قطار، مترو، اتوبوس، از طریق رودخانه، تاکسی و… (البته توجه داشته باشید که از طریق این برنامه نمی‌توانید بلیت پرواز یا قطار یا … رزرو کنید و تنها می‌توانید برنامه‌ریزی کنید).

کاربرد جالب این برنامه بدین صورت است که با وارد کردن نام دو شهر یا دو نقطه، گزینه‌های مختلف شامل ‌زمان مورد نیاز برای سفر به آن شهر و هزینه‌های تقریبی نشان داده می‌شود.

Couch surfing

اپلیکیشن Couch surfing

این اپلیکیشن امکان اقامت در خانه افراد یا اجاره خانه‌ خود به مسافران را فراهم می‌کند.

Couch surfing به شما کمک می‌کند تا با افراد محلی هر منطقه آشنا شوید یا اینکه به‌عنوان میزبان، جاذبه‌های دیدنی شهر خود را به گردشگران نشان دهید.

هرچقدر کار شما بهتر باشد، امتیازتان در این اپلیکیشن بیشتر شده و گردشگر بیشتری به سراغ شما خواهد آمد.

Couch surfing به گردشگران در کاهش هزینه‌های اقامت در شهرهای گران‌قیمت کمک می‌کند.

Google Trips

اپلیکیشن Google Trips

این برنامه، موارد جالبی را پوشش می‌دهد.

طرز کار این برنامه بدین صورت است که شهر موردنظر خود را وارد کرده و بر روی گزینه «things to do» (کارهایی که باید انجام داد) کلیک می کنید تا دسته‌بندی‌های مختلف گشوده ‌شود.

این موارد را می‌توانید در قالب یک لیست ببینید و همچنین مکان آنها را روی نقشه پیدا و سپس ذخیره کنید.

مواردی مثل ساعت بازگشایی اماکن دیدنی، آدرس‌ها و اطلاعات کلی مکان‌ها نیز در این برنامه ذکر شده است.

Waze

اپلیکیشن Waze

اپلیکیشن‌های Google Map و Waze دو اپ عالی برای مسیریابی است که از سوی گوگل عرضه شده‌اند.

در گوگل مپ هزاران آدرس و مسیر همراه با نظرات و عکس‌های مختلف ذخیره شده است که حتی امکان استفاده آفلاین از نقشه‌ها را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Waze البته کمی ساده‌تر از Google Map است.

این برنامه برای مسیریابی عالی است چرا که علاوه بر نشان دادن بهترین مسیر، اطلاعاتی ازجمله میزان ترافیک، ایستگاه‌های پلیس، سرعت مجاز و… را به کاربر ارائه می‌کند.

قابلیت مسیریابی صوتی این برنامه، جذابیت آن را دوچندان کرده است.

AccuWeather

اپلیکیشن AccuWeather

اپلیکیشن رایگان AccuWeather که برای سه سیستم‌عامل اندروید، ios و ویندوز فون عرضه شده، اطلاعات شرایط جوی را به شکلی ساده و عاری از سردرگمی ارائه می‌دهد.

پیش‌بینی ساعتی آب‌وهوای این اپلیکیشن فوق‌العاده جذاب است چرا که آن را هم به صورت نمودار و هم متن به نمایش می‌گذارد.

این برنامه علاوه بر دما، اطلاعات دیگری از جمله فشار جو، میزان رطوبت، شاخص اشعه فرابنفش (UV) و سرعت باد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از آنجا که AccuWeather پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای شهرها تا ۱۵ روز آینده را ارائه می‌کند، برای آن دسته از کاربرانی که قصد سفر دارند، بسیار کاربردی است.

Booking.com

اپلیکیشن Booking.com

یکی از بهترین و معروف ترین برنامه‌های رزرو هتل در جهان، Booking.com است.

این اپلیکیشن شرایط انتخاب یک میلیون خانه و هتل در سراسر دنیا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

صدها میلیون نظر ثبت‌شده در این برنامه، به تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.

اگرچه می‌توان بدون ثبت‌نام در اپلیکیشن فوق از محتوای آن استفاده کرد؛ اما بهتر است برای برخورداری از همه امکانات آن، حساب کاربری ایجاد کنید یا با اکانت جیمیل خود وارد شوید.

کافی است مواردی ازجمله نام شهر، تاریخ شروع و پایان سفر، هدف مسافرت (تجارت یا تفریح)، تعداد نفرات بزرگسال و خردسال همراه و همچنین تعداد اتاق‌های موردنیاز را وارد کنید و با انتخاب گزینه Lets go، نتایج را مشاهده کنید.

Google Translate

اپلیکیشن Google Translate

احتمالاً مهم‌ترین قسمت یک سفر خارجی و آنچه آن را دلچسب‌تر می‌کند، توانایی برقراری ارتباط است.

افراد کمی هستند که به اکثر زبان‌های دنیا تسلط دارند و از این رو همراه داشتن یک مترجم، برای کارهای روزمره در طول سفر، ضروری به نظر می‌رسد.

مترجم گوگل که بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا را پوشش می‌دهد و حتی قادر است در حال حرکت از روی دیوار و آگهی‌ها نیز متن ترجمه کند.

کافی است حتی زمانی که آفلاین هستید، کلمه‌ای را به صورت تایپ، صدا یا عکس به این نرم افزار بدهید تا به زبان دلخواهی که قبلاً آن را دانلود کرده‌اید، ترجمه کند.

Google Map

اپلیکیشن Google Map

این برنامه کاربردی که استفاده از آن تقریباً برای همه ساده و امکانپذیر است، به آسانی و از طریق گزینه جستجو، دسترسی به نقشه های محل موردنظر کاربر را در اختیار وی قرار می دهد.

ازجمله جالب‌ترین امکانات Google Map می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نمایش نقشه‌ها به صورت دوبعدی و سه‌بعدی
  2. امکان مکان‌یابی با دو روش اینترنتی و GPS
  3. امکان علامت‌گذاری نقاط موردعلاقه برای دسترسی سریع
  4. نمایش مکان ها در حال حرکت در خیابان ها
  5. قابل استفاده در رانندگی شخصی و استفاده از وسایل حمل‌و نقل عمومی
  6. دوچرخه سواری و پیاده‌روی
  7. دارا بودن راهنمای صوتی

Spotify

اپلیکیشن Spotify

یکی از لذت‌های سفر – چه خارجی و چه داخلی – گوش دادن به آهنگ است.

دسترسی به دیتای موبایل در سفرهای خارجی معمولاً گران‌قیمت است و در سفرهای داخلی ممکن است با سرعت‌ پایین همراه باشد.

بنابراین نرم‌افزارهای آنلاین گوش کردن به موسیقی عملاً کارآیی ندارند؛ اما Spotify قادر است همه موسیقی‌هایی که در زمان آنلاین بودن گوش داده‌اید را ذخیره کند و در زمان آفلاین بودن که به اینترنت دسترسی ندارید، پخش کند.

Spotify برای سه سیستم‌عامل اندروید، ios و ویندوز فون عرضه شده است.

Triposo

اپلیکیشن Triposo

این اپلیکیشن می‌تواند تمامی اطلاعات موجود در ویکی‌پدیا، ویکی تراول و دیگر پایگاه‌های اطلاعاتی را در زمان آنلاین بودن، دریافت کند و زمانی که آفلاین هستید، در اختیار شما بگذارد.

Triposo یک راهنمای سفر مفید است؛ قبل از خروج از منزل یا هتل اطلاعات مربوط به مقصد را دانلود و روی گوشی خود ذخیره کنید و بعد در زمان عدم دسترسی به دیتا، از آنها استفاده کنید.

هتل‌ها، مسیرها، نقشه، رستوران‌ها و… از جمله اطلاعاتی است که از طریق این برنامه می‌توانید در اختیار داشته باشید.

این نرم‌افزار ویژگی‌های جالب دیگری ازجمله اطلاعات جاذبه های گردشگری، مناظر، رستوران‌ها، موزه‌ها و… ، دستیار صوتی، تبدیل ارز و… نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

قطعاً اپلیکیشن‌ها و سایت‌های زیادی به این منظور وجود دارد که ما در این مقاله تنها به برخی از آنها که ویژگی‌های شاخص‌تر و ساده‌تری داشتند، اشاره کردیم.

اما استفاده از اکثر این وبسایت ها و اپلیکیشن های مخصوص سفر، دسترسی به اینترنت پرسرعت برای همسفران را میطلبد.

برای رفع این نگرانی، ما به شما مودم های همراه نسل چهار، چهار و نیم و پنج هواوی و ZTE را معرفی میکنیم که با گارانتی IDH قابل تهیه هستند و میتوانند دسترسی به اینترنت بدون قطعی و سریع را به طور همزمان برای چند کاربر در هر مکان و هر زمان تنها با یک سیمکارت و بدون نیاز به اتصال به برق فراهم کنند.

برای خرید مودم های جیبی سیمکارت خور، هم اکنون وارد فروشگاه IDH، تنها نماینده رسمی مودم های همراه و رومیزی هواوی در ایران، شوید.

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که در خصوص معرفی اپلیکیشن‌ های‌ سفر بود استفاده و لذت برده باشید. سفر بی‌خطر… خوش باشید!

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *