آموزشی, News

اینترنت ثابت یا همراه؟ دلایل و مقایسه

AdobeStock 86477592 scaled

اینترنت ثابت یا همراه؟ کدام یک مناسب تر است؟ یکی از نیاز‌های افراد در عصر جدید این است که بتوانند همیشه به اینترنت و مودم پرسرعت دسترسی داشته باشند. بنابراین، بسیاری از افراد به خرید مودم‌ها روی آورده‌اند. مودم رومیزی و مودم همراه دو نوع مودم کاربردی برای برقراری اتصال اینترنتی می‌باشند. اما مودم‌های رومیزی و همراه با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند. در این مقاله به بررسی و مقایسه مودم رومیزی و مودم همراه می‌پردازیم. آشنایی با مزایا و معایب مودم‌های رومیزی و همراه به شما کمک می‌کند که دقت بیشتر هنگام خرید مودم داشته باشید.

 

اینترنت ثابت یا همراه؟

اینترنت ثابت یا همراه؟ کدام یک برای من مناسب تر است؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده که مودم رومیزی بخرید یا مودم همراه؟

در این بخش به بررسی تفاوت این دو مودم می‌پردازیم.

یکی از مهمترین تفاوت‌های مودم رومیزی و همراه، سرعت دانلود مودم است. مودم‌های رومیزی نسبت به مودم‌های همراه دارای سرعت دانلود بهتری هستند. پس اگر می‌خواهید مودمی خریداری کنید که قابلیت دانلود سریع را برای شما فراهم کند، پیشنهاد ما به شما خرید مودم رومیزی است.

یکی از تفاوت‌های دیگر مودم همراه و رومیزی قابلیت اتصال به اینترنت دائمی است. شما با خرید مودم همراه می‌توانید به صورت دائم به اینترنت متصل شوید و داده‌ها را به اشتراک بگذارید. اما با خرید مودم رومیزی تنها وقتی در محل کار، خانه یا … قرار دارید، می‌توانید به اینترنت متصل شوید. بنابراین، اگر می‌خواهید مودمی خریداری کنید که در هرجایی بتوانید از آن استفاده کنید، مودم همراه بهترین گزینه است.

یکی از تفاوت‌های دیگر مودم همراه و رومیزی، قابلیت نگهداری شارژ باتری است. مدت زمان ماندگاری شارژ مودم‌های رومیزی بیشتر از مودم‌های همراه است. مودم‌های همراه و رومیزی از نظر سایز و اندازه نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. مودم‌های همراه دارای وزن و ابعاد کوچکتری هستند و به راحتی قابل حمل می‌باشند.

در مقابل، مودم‌های رومیزی دارای ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری هستند. در صورتیکه قصد خرید مودم همراه و مودم رومیزی را دارید، می‌توانید به این تفاوت‌ها نیز توجه کنید. البته، به منظور انتخاب درست در خرید مودم می‌توانید از کارشناسان متخصص در این زمینه هم کمک بگیرید.

 

اینترنت ثابت یا همراه: مودم همراه بخرم یا مودم رومیزی؟

مودم‌های همراه را می‌توانید در هر جایی استفاده کنید. با خرید مودم‌های همراه دیگر نیاز به برقراری و اتصال اینترنت از طریق موبایل را ندارید. مودم همراه دارای ابعاد و وزن کوچکی است و به راحتی قابل حمل می‌باشد. شما با خرید مودم همراه می‌توانید در هر جایی به اینترنت پرسرعت متصل شوید. یکی از معایب مودم‌های جیبی یا مودم همراه این است که شارژ این مودم‌ها خیلی زود تمام می‌شود. بنابراین، هنگام خرید مودم همراه این نکته را نیز مدنظر قرار دهید.

 

خرید مودم رومیزی یا مودم همراه

مودم‌ها در مدل‌های مختلف توسط شرکت‌های مختلف مانند هواوی و زد تی ای ساخته می‌شوند. اگر قصد خرید مودم همراه یا مودم رومیزی را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی IDH مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی IDH سال‌ها سابقه‌ی فروش مودم‌های رومیزی و همراه ساخته شده توسط برند‌های مختلف را دارد.

 

مودم رومیزی و مودم همراه چه تفاوت‌هایی دارند؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده که مودم رومیزی بخرید یا مودم همراه؟ در این بخش به بررسی تفاوت این دو مودم می‌پردازیم. یکی از مهمترین تفاوت‌های مودم رومیزی و همراه، سرعت دانلود مودم است. مودم‌های رومیزی نسبت به مودم‌های همراه دارای سرعت دانلود بهتری هستند. پس اگر می‌خواهید مودمی خریداری کنید که قابلیت دانلود سریع را برای شما فراهم کند، پیشنهاد ما به شما خرید مودم رومیزی است. یکی از تفاوت‌های دیگر مودم همراه و رومیزی قابلیت اتصال به اینترنت دائمی است. شما با خرید مودم همراه می‌توانید به صورت دائم به اینترنت متصل شوید و داده‌ها را به اشتراک بگذارید. اما با خرید مودم رومیزی تنها وقتی در محل کار، خانه یا … قرار دارید، می‌توانید به اینترنت متصل شوید. بنابراین، اگر می‌خواهید مودمی خریداری کنید که در هرجایی بتوانید از آن استفاده کنید، مودم همراه بهترین گزینه است. یکی از تفاوت‌های دیگر مودم همراه و رومیزی، قابلیت نگهداری شارژ باتری است. مدت زمان ماندگاری شارژ مودم‌های رومیزی بیشتر از مودم‌های همراه است. مودم‌های همراه و رومیزی از نظر سایز و اندازه نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. مودم‌های همراه دارای وزن و ابعاد کوچکتری هستند و به راحتی قابل حمل می‌باشند. در مقابل، مودم‌های رومیزی دارای ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری هستند. در صورتیکه قصد خرید مودم همراه و مودم رومیزی را دارید، می‌توانید به این تفاوت‌ها نیز توجه کنید. البته، به منظور انتخاب درست در خرید مودم می‌توانید از کارشناسان و متخصصان ما در در این زمینه راهنمایی بگیرید.

 

 مودم همراه چه مزایایی دارد؟

مودم همراه که توسط برند‌های مختلف ساخته شده است، مزایایی نیز به همراه دارد. برخی از مزایای مودم همراه شامل موارد زیر است:

  • مودم همراه، وسیله‌ای کوچک است که به راحتی حمل می‌شود.
  • قابلیت اتصال به اینترنت خارجی از مزایای دیگر مودم همراه است.
  • مودم همراه قابلیت اتصال چندین کاربر به دستگاه را فراهم می‌کند.

 

huawei e5330 pocket wifi img1

معایب مودم همراه چیست؟

از معایب مودم‌های جیبی و همراه می‌توان به قابلیت خرابی باتری در صورت کارکردن زیاد با آن اشاره کرد. مودم‌های همراه ممکن است که حین حمل دچار صدمه و شکستگی شوند. قابلیت اتصال اینترنتی ضعیف نیز از سایر معایب مودم‌های همراه محسوب می‌شود.

 

مودم رومیزی چه مزایایی دارد؟

مودم‌های رومیزی که قابلیت برقراری اتصال اینترنتی را در خانه، ادارات و… برای افراد فراهم می‌کنند، دارای مزایایی نیز می‌باشند. مزایای مودم رومیزی شامل موارد زیر است:

  • مودم رومیزی دارای پورت شبکه است.
  • مودم‌های رومیزی قابلیت برقراری اتصال آنتن خارجی را دارند.
  • مود‌های رومیزی امکان اتصال چند کاربر به دستگاه را فراهم می‌کنند.
  • باتری مودم رومیزی قابلیت نگهداری شارژ را به مدت طولانی‌تر دارد.

 

مودم سیم کارت خور

مودم‌های سیم کارت خور که جزء مودم‌های همراه نیز محسوب می‌شوند، قابلیت اتصال اینترنتی را در هر مکانی برای کاربران فراهم می‌کنند. و نکته قابل ذکر این است که مودم‌های سیم کارت خور قابلیت برقراری تماس صوتی را نیز دارند. شما می‌توانید با خرید مودم‌های رومیزی سیم کارت خور با مخاطبین خود تماس صوتی برقرار کنید. شما با خرید مودم سیم کارت خور جیبی یا همراه باید هر ماه اقدام به خرید بسته اینترنت نمایید.

 

مودم سیم کارت خور

 

خواندن مطالب زیر می تواند برای شما مفید باشد:

اینترنت ثابت یا همراه؟

۷ معیار جهت خرید مودم جدید و تعویض مودم های قدیمی

راهنمای خرید مودم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *