News

بهترین بازی های ویدئویی سال ۲۰۲۱

بهترین بازی های ویدئویی سال 2021

در مراسم The Game Awards 2021 که نهم دسامبر و به منظور تجلیل از بهترین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۲۱ برگزار شد، بهترین های این صنعت معرفی شدند. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین بازی های ویدئویی سال ۲۰۲۱ آشنا کنیم.

The Game Awards یک مراسم اعطای جوایز است که هر سال برای معرفی و تقدیر از بهترین دستاوردهای صنعت بازی های ویدیویی برگزار می شود.

رویداد زنده The Game Awards 2021 هشتمین دوره این مراسم بود که نهم دسامبر (پنجشنبه ۱۸ آذرماه) به صورت حضوری در «مایکروسافت تئاتر» شهر لس آنجلس برگزار شد و همزمان در بیش از ۴۰ پلتفرم دیجیتال ازجمله یوتیوب، توییتر، فیسبوک، تیک تاک، توییچ، استیم و… به صورت زنده پخش شد و رکورد ۸۵ میلیون بازدید پخش زنده را به دست آورد.



بهترین بازی های ویدئویی سال 2021



جالب است بدانید که اولین رویداد مبتنی بر وب این مراسم در سال ۲۰۱۴ تنها یک میلیون و ۹۰۰ هزار بازدید داشت اما پخش زنده امسال این مراسم با ثبت رکورد شگفت انگیز ۸۵ میلیون بازدیدکننده، رشد چشمگیری را نشان داد.

اما این رکورد چطور به دست آمد؟

یک میلیون و ۶۰۰ هزار توییت درباره The Game Awards ، این رویداد را برای هشتمین سال متوالی ترند شماره یک سراسر جهان کرد.

این مراسم در توییچ نیز ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار بیننده در کانال‌ های رسمی و کو استریمر‌های ثبت‌شده داشت.

پخش این مراسم از یوتیوب با بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار ساعت تماشا، نسبت به پخش زنده این مراسم در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۴ درصد افزایش را نشان داد.

بینندگان این مراسم از پلتفرم های چینی مانند Bilibili ، DouYu و Huya و پلتفرم های پخش ویدئوی هندی مانند Disney+Hotstar، کانال MTV و… نیز رشد چشمگیری را نشان داد.

تعداد بینندگان مراسم The Game Awards از سال ۲۰۱۸ از تعداد بینندگان مراسم اسکار پیشی گرفته و این برتری را تاکنون حفظ کرده است و این موضوع نشان می دهد که مخاطبان چطور طی این سالها بازی را به فیلم ترجیح داده اند.



بهترین بازی های ویدئویی سال 2021



 

یکی از بخش های The Game Awards امسال ارائه فهرست Future Class است که متشکل از ۵۰ فرد بااستعداد در سراسر جهان است که آینده درخشان، جسورانه و فراگیر بازی های ویدیویی را رقم می زنند. این افراد گروهی از سازندگان، متفکران و رویاپردازان هستند که در حوزه توسعه بازی و سایر رشته های مرتبط با گیمینگ، این حوزه را ارتقا بخشیده و این صنعت را قوی‌تر می‌کنند.

اهدای جوایز تنها بخشی از جذابیت های مراسم امسال بود. اعلام بازی ‌های بزرگ توسط ناشران اصلی، ارائه به‌‌روزرسانی ‌های مورد انتظار، تریلرهای جدید و ارائه اطلاعات در مورد بازی ها، اجرای موسیقی و… نیز از بخش های جالب مراسم بود.

یکی دیگر از بخش های جذاب مراسمThe Game Awards حضور خوانندگان، بازیگران، نوازندگان، مجریان و دیگر افراد مشهور است. در مراسم امسال نیز گروه Imagine Dragons و خواننده معروف Sting ، خواننده رپ آمریکایی به نام JID و… به اجرای زنده پرداختند و ارکستر مراسم به رهبری آهنگساز معروف لورن بالف (سازنده موسیقی فیلم معروف بیوه سیاه) نیز به پخش ترکیبی از آهنگ ‌های بهترین بازی ‌های سال ۲۰۲۱ ازجمله : Rift Apart، It Takes Two، Psychonauts 2 ، Resident Evil Village و… پرداخت.




بهترین بازی های ویدئویی سال 2021

 

بهترین بازی های ویدئویی سال 2021



بهترین بازی های ویدئویی سال 2021



بهترین بازی های ویدئویی سال 2021



مهمانان شناخته شده دیگری نیز در این مراسم حضور داشتند؛ کیانو ریوز (هنرپیشه و تهیه ‌کننده کانادایی و بازیگر فیلم ماتریکس)، بن شوارتز (بازیگر آمریکایی)، مینگ نا ون (هنرپیشه و مدل چینی-آمریکایی‌)، رجی فیس امی (یکی از تاثیرگذارترین چهره ‌های صنعت بازی) و…

همچنین بهترین بازی‌ های PS5، بهترین بازی ‌های Xbox Series X، بهترین بازی ‌های Nintendo Switch و بهترین بازی ‌های PC در سال گذشته نیز در این مراسم معرفی شد.

فهرست رسمی نامزدهای جوایز بازی

فهرست رسمی نامزدهای جوایز بازی در ۳۰ شاخه مختلف و با ۵ نامزد در هر شاخه منتشر شد که در هر بخش تنها یک نفر به عنوان برنده انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت.

برندگان بازی ‌های ویدیویی در برخی از اصلی ترین شاخه ‌ها به شرح زیر است:

  • بازی Kena: Bridge of Spirits (بهترین بازی مستقل)
  • بازی Returnal(بهترین بازی اکشن)
  • بازی It Takes Two(بهترین بازی چندنفره)
  • بازی Genshin Impact (بهترین بازی موبایل)
  • بازی Metroid Dread (بهترین بازی اکشن ماجراجویانه)
  • بازی Final Fantasy XIV Online (بهترین بازی ادامه ‌دار)
  • بازی Forza Horizon 5 (بهترین بازی ورزشی/ریسینگ)
  • بازی League of Legends (بهترین بازی ورزشی)
  • بازی It Takes Two (بهترین بازی خانوادگی)
  • بازی -Guilty Gear –Strive (بهترین بازی مبارزه‌ای)
  • بازی Age of Empires 4 (بهترین بازی استراتژی)
  • بازی Guilty Gear (بهترین بازی مبارزه‌ای)
  • بازی Resident Evil 4 (بهترین بازی واقعیت مجازی/واقعیت افزوده)
  • بازی Life is Strange True Colors(بهترین بازی تأثیرگذار)
  • بازی Tales of Arise (بهترین بازی نقش‌آفرینی)
  • بازی It Takes Two (بهترین بازی سال)

***

به طور کلی می توان گفت The Game Awards یک مراسم اهدای جوایز مربوط به صنعت بازی ‌های ویدئویی است که توسط روزنامه‌ نگار کانادایی حوزه بازی‌ «جف کیدلی» پایه گذاری شده است. این مراسم علاوه بر اهدای جوایز به برترین ها، محلی برای رونمایی از جدیدترین بازی ‌ها، نمایش تریلر و پیش نمایش بازی های آینده، انتشار اخبار و به روزرسانی های مختلف در مورد بازی ‌های قدیمی تر است. اولین دوره این مراسم در دسامبر ۲۰۱۴ برگزار شد.

اگر علاقمند به شناخت بیشتر درباره بهترین بازی های ویدئویی سال ۲۰۲۱ و یا مشاهده لیست کامل نامزدها و برنده های این مراسم هستید، می توانید به وب سایت https://en.as.com/ مراجعه کنید.

 

 

منبع: https://venturebeat.com و https://en.as.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *