آموزشی

مودم دانگل با مودم سیم کارتی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت مودم 4G با دانگل G4

سلام به همراهان همیشگی پست های آموزشی و اخبار تکنولوژی وبسایت رسمی IDH. در این مقاله قصد داریم تفاوت مودم دانگ با مودم سیم کارتی را یه صورت کامل توضیح دهیم.

 

در عصر جدید، استفاده از اینترنت یکی از نیازهای اصلی افراد در سنین مختلف است. اما برخی از دستگاه ها امکان برقراری اتصال اینترنتی بهتری را برای کاربران فراهم می کنند. پس اگر شما نیز قصد استفاده از اینترنت پرسرعت را دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

استفاده از مودم در زندگی روزمره

مودم ها دستگاه هایی کاربردی هستند که این قابلیت را برای کاربران فراهم می کنند تا به اینترنتی پرسرعت دسترسی پیدا کنند. شما می توانید با اتصال به وای فای مودم روی هر وسیله ای مانند لپ تاپ، موبایل، کامپیوتر و… به اینترنت پرسرعت متصل شوید. در ابتدا تنها مودم ها در انواع معدودی در بازار وجود داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی انواع مودم ها توسط برندهای مختلف ساخته شده و روانه بازار شدند.

دانگل چیست؟

دانگل به ابزارهایی مانند کامپیوتر، لپ تاپ و… اتصال پیدا می کند و باعث ایجاد قابلیت هایی در این ابزارها می شود. در واقع، دانگل وسیله ای است که به وسیله ی آن می توانید به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، برخی از کامپیوترها قابلیت دسترسی به وای فای را ندارند. بنابراین، در این مواقع باید از دانگل استفاده کنید تا قابلیت اتصال به اینترنت برای دستگاه شما فراهم شود.

 

مودم دانگل با مودم سیم کارتی چه تفاوتی دارد؟

مودم سیم کارت خور

از قابلیت های مودم سیم کارتی می توان به آنتن دهی بالا، اینترنت پرسرعت، قابلیت اتصال چندین کاربر به صورت همزمان به اینترنت اشاره کرد.

مودم دانگل بهتر است یا مودم سیم کارتی

در پاسخ به این سوال که مودم دانگل بهتر است یا مودم سیم کارتی، بهتر است که اول با ویژگی های این مودم ها آشنا شوید. سپس براساس ویژگی های مودم و بودجه و نیاز خودتان می توانید مودم موردنظرتان را خریداری کنید.

نکاتی که هنگام خرید مودم دانگل و مودم سیم کارتی باید در نظر بگیرید

هنگام خرید مودم مانند هر وسیله ی کاربردی دیگر باید نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات عبارتند از:

  • سرعت دانلود: مودمی که خریداری می کنید باید قابلیت دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای کاربران فراهم کند. در صورت خرید مودم با قابلیت اتصال سریع می توانند در هر کجا هستید به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنید.
  • باتری: هنگام خرید مودم باید به باتری دستگاه هم توجه کنید. مودم باید دارای باتری باشد که قابلیت جدا شدن دارد. مودم های دانگل بدون نیاز به باتری کار می کنند و USB به عنوان منبع تغذیه ی این مودم ها عمل می کند. بنابراین با خرید مودم دانگل دیگر نباید نگران خرابی باتری مودم باشید.
  • وزن مودم: وزن مودم باید به اندازه ای باشد که به راحتی حمل شود. حمل مودم های بزرگ و دارای وزن زیاد برای کاربران سخت است. بنابراین، شما می توانید سراغ خرید مودم دانگل و مودم سیم کارتی بروید که وزن کمتری نسبت به سایر مودم ها دارند.
  • وضعیت وای فای: مودمی که خریداری می کنید باید دارای ویژگی قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت باشد.

 

تفاوت مودم دانگل با سیم کارتی

استفاده از مودم دانگل چه مزایایی به همراه دارد

  • مودم های دانگل در ابعاد و اندازه های کوچک تولید می شوند. این مودم ها راحتی حمل شده و فضای زیادی را نیز اشغال نمی کنند. بنابراین، این ویژگی را می توانید به عنوان مزیت مودم دانگل در نظر بگیرید.
  • مودم های دانگل قابلیت اتصال ایمن را برای کاربران فراهم می کنند. بنابراین اگر به دنبال مودمی با ایمنی بیشتر هستید، به شما خرید مودم دانگل را پیشنهاد می کنیم.
  • مودم دانگل نسبت به سایر مودم های موجود در بازار دارای قیمت پایین تر و مقرون به صرفه تری می باشد. بنابراین، اگر قیمت محصول برای شما اهمیت دارد، می توانید سراغ خرید مودم دانگل بروید.
  • یکی دیگر از مزایای مودم دانگل، قابلیت استفاده ی آسان است. مودم دانگل نیاز به نصب و راه اندازی ندارد و به همین دلیل توسط همه ی افراد به راحتی قابل استفاده می باشد.
  • منبع تغذیه مودم دانگل، پورت یو اس بی است. بنابراین، با خرید مودم دانگل لازم نیست که نگران خرابی باتری مودم باشید.

 

خرید مودم دانگل یا مودم سیم کارت خور

در واقع، مودم دانگل دستگاهی می باشد که به طور مستقیم به پورت یو اس بی کامپیوتر و لپ تاپ متصل شده ‏و قابلیت به اشتراک گذاری اینترنت را برای کاربران فراهم می کند. نحوه ی نصب و راه اندازی مودم دانگل نیز ‏خیلی آسان و راحت است. به منظور راه اندازی این مودم لازم نیست که تنظیمات خاصی را اِعمال کنید. ‏همچنین، مودم های دانگل دارای پورت ‏USB‏ هستند که به عنوان منبع تغذیه عمل می کنند. در نتیجه این نوع ‏مودم ها دارای باتری نیستند. مودم های دانگل در انواع مختلف توسط برندهای متفاوت تولید و در بازار موجود ‏می باشند. شما می توانید با بررسی ویژگی و مشخصات هر کدام از مودم ها اقدام به خرید مودم دلخواه تان ‏کنید. مودم سیم کارت خور نیز از انواع دیگر مودم های موجود در بازار می باشد.‏انواع مودم سیم کارت خور نیز به دلیل وزن کم، قابلیت اتصال چندین کاربر به دستگاه، اتصال سریع مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند.

 

 

مودم سیم کارتی

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

تبدیل مودم به روتر: چگونه می‌توان یک مودم وای فای را به مودم Router تبدیل کرد؟

معرفی بهترین مودم های همراه ۲۰۲۲

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *