News

معرفی تازه‌ترین دستاوردهای نرم افزاری هوآوی

شرکت هوآوی در صدر فروشندگان گوشی هوشمند در دنیا در سال 2020

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این نوشته، قصد داریم به معرفی تازه‌ترین دستاوردهای نرم افزاری هوآوی بپردازیم.

همانطور که حتماً تا به حال شنیده اید، تقریباً دو هفته پیش، هوآوی جدیدترین پرچمدار خود، هواوی Mate 40، را معرفی کرد.

هوآوی تاریخ عرضه این گوشی که دارای قدرتمندترین پردازنده حال حاضر گوشی‌های هوشمند یعنی Kirin 9000 است را اعلام نکرده است.

رویداد معرفی گوشی هوشمند Huawei Mate 40 همزمان بود با معرفی برخی از جدیدترین سرویس‌های نرم افزاری که هوآوی به آنها دست یافته و به تازگی در اختیار کاربران خود قرار داده است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از آخرین دستاوردهای نرم افزاری هوآوی بپردازیم.

***

رونمایی از سرویس نقشه Petal Maps

Petal اکوسیستم جدیدی است که شرکت هواوی ایجاد کرده است.

سرویس نقشه و مسیریابی جدید هوآوی Petal Maps نام دارد و قابلیت‌های جالبی چون نمایش کاربردی نقشه، جستجوی مکان‌ها، پیدا کردن بهترین مسیر، فهرست بندی مکان‌های محبوب کاربر و… را دارد.

این سرویس که از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و چینی برای پخش اعلان‌های صوتی پشتیبانی می‌کند، در بیش از ۱۴۰ کشور دنیا ارائه می‌شود.

نرم افزارهای هواوی

Petal Maps هواوی از مسیریابی دوبعدی و سه‌بعدی پشتیبانی می کند؛ در حالت‌های سواری با خودرو، حمل و نقل عمومی و پیاده‌روی. (البته سرویس حمل‌ونقل عمومی فعلاً فقط در شهرهای اصلی دنیا در دسترس خواهد بود.)

این سرویس ویژگی‌های جالبی دارد که زوم و خروج از حالت زوم (بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی)، جستجوی مکان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف، ذخیره آدرس‌ها و… از جمله این ویژگی‌هاست.

نسخه ارتقایافته موتور جستجوی Petal Search

یکی دیگر از جدیدترین سرویس‌های اکوسیستم Petal هواوی، Petal Search است که در واقع موتور جستجوی اختصاصی هوآوی و یکی از ابزارهای کاربردی آن است که ابتدا برای یافتن فایل APK اپلیکیشن‌ها و جستجوی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما کم‌کم به یک موتور جستجوگر ‌قدرتمند تبدیل شد که از قابلیت‌های متنوعی برخوردار است.

Petal Search حالا امکان جست‌وجوی اخبار، اپلیکیشن‌ها، تصاویر، ویدئوها، کسب‌وکار‌های محلی، فروشگاه‌ها، فروش آنلاین، اطلاعات پروازها و… را برای کاربران خود فراهم کرده است.

هوآوی ادعا می کند Petal Search در بخش جستجو بر روي موبايل، قادر است با سرويس‌هاي جهاني برجسته از جمله Bing و Google رقابت كند.

نرم افزار petal search هواوی

… و حالا موتور جستجوی اختصاص هوآوی یعنی Petal Search در بیشتر از ۱۷۰ کشور و منطقه در دسترس کاربران قرار دارد و از ۵۰ زبان دنیا پشتیبانی می کند.

نمایش وضعیت آب و هوا، تبدیل نرخ ارز و… از قابلیت‌های جدید Petal Search است.

آخرین آپدیت موتور جستجوی اختصاص هوآوی تغییرات چشمگیری داشته است.

یکی از این تغییرات، قابلیت جستجوی صوتی است که از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و… پشتیبانی می‌کند.

این موتور جستجو که از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد، به کاربران گوشی‌های هوآوی امکان می‌دهد تا علاوه بر ورودی نوشتاری و صوتی، از جستجوی بصری نیز بهره‌مند شوند، بدین ترتیب که با آپلود تصاویر افراد، حیوانات، بناها و گیاهان، موضوع مورد نظر خود را جستجو کنند. (البته امکان تشخیص گیاهان قرار است در آینده نزدیک به آن اضافه شود.)

سطح جدید امنیتی گوشی‌های هوآوی

امنیت گوشی‌های هوآوی اخیراً به سطح جدیدی از امنیت رسیده است.

به عنوان مثال کاربران هوآوی می‌توانند در اشتراک‌گذاری عکس‌ها، اطلاعات موقعیت مکانی، زمانی و همچنین مشخصات دوربین را پاک کنند تا برای دریافت کنندگان غیرقابل مشاهده باشد.

دسترسی کاربران به اپلیکیشن‌ها نیز دچار تحولاتی شده و کاربران می توانند کنترل کاملی بر ان داشته باشند و تعیین کنند کدامیک از اپلیکیشن‌ها چه زمانی به میکروفن، دوربین، موقعیت مکانی و… دسترسی داشته باشند.

نکته جالب این است که در مواقعی که اپلیکیشن‌ها به میکروفن، دوربین یا موقعیت مکانی دسترسی پیدا کنند، از طریق یک آیکون کوچک، کاربر در جریان قرار می گیرد.

دستیار صوتی Huawei Celia بهبود یافت

دستیار صوتی Celia که با جمله Hey Celia آغاز به کار می کند، درخواست‌ برقراری تماس صوتی، ارسال پیام، تنظیم هشدار، خاموش و روشن کردن بلوتوث، تنظیم قرار ملاقات در تقویم، مشاهده وضعیت آب‌وهوا و… را دریافت کرده و پاسخ مورد نیاز را ارائه می کند.

دستیار صوتی هوشمند و قدرتمند Celia که بر پایه هوش مصنوعی عمل می‌کند، از این پس زبان‌های ایتالیایی و آلمانی را نیز پشتیبانی می کند تا تعداد زبان‌های تحت پشتیبانی آن به ۷ زبان برسد.

این دستیار صوتی دیجیتال در مرحله اول با محصولات سری P40 و P30 و دستگاه‌های Mate 30 و Mate 20 به بازار عرضه شده اما هوآوی وعده داده که این دستیار صوتی در آینده نزدیک در دستگاه‌های الکترونیکی مانند اسپیکرها، تلویزیون‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود.

دستیار صوتی هواوی celia

به‌روزرسانی EMUI 11 برای ۳۷ گوشی هوآوی

رابط‌ کاربری EMUI که برخلاف تصورات، بر پایه‌ اندروید ۱۰ توسعه داده شده و نه اندروید ۱۱، شهریورماه امسال معرفی شد.

رابط‌ کاربری EMUI در هر به‌روزرسانی از امکانات بسیاری بهره‌مند می‌شود که این امکانات قاعدتاً راحتی و سرعت عمل کاربران را بالا می برد.

هوآوی به تازگی فهرستی ۳۷ تایی از گوشی‌های هوشمندی که قادر به دریافت نسخه بتای EMUI 11 هستند را منتشر کرده که تا پایان نوامبر ۲۰۲۰ (اوایل آذر) می‌توانند نسخه آزمایشی EMUI 11 beta را دریافت کنند.

البته نسخه‌ نهایی به‌روزرسانی EMUI 11 تا پایان دسامبر (اوایل دی ماه) به مرور عرضه خواهد شد.

نسخه بتای EMUI 11 آخرین نسخه از رابط‌ کاربری هوآوی است که بر روی سیستم‌عامل اندروید پیاده‌سازی شده است.

رابط کاربری جدید گوشی های هواوی

یکی از جالب ترین قابلیت‌های کاربردی EMUI 11 این است که کاربر می تواند از دو پنجره به صورت همزمان استفاده کند و امکان کار با هر دو برنامه برای او مهیاست. (قابلیت Smart Multi-Window)

نشان دادن پنجره برنامه جدید به صورت شناور روی محیط کاری قبلی، یک امکان جالب و پیشرفته دیگر از این نسخه است که به کاربر کمک می کند بین برنامه‌های مختلف مجبور به جابه‌جایی زیاد نباشد.

Huawei Docs؛ آفیس اختصاص هوآوی

سرویس Huawei Docs که به تازگی و در رویداد معرفی گوشی هوشمند Huawei Mate 40 معرفی شده است، در واقع به جای سرویس‌های مایکروسافت و گوگل ارائه شده است.

این اقدام هوآوی، اولین ورود به دنیای نرم افزارهای اداری است.

هواوی داکس جدید

Huawei Docs که می توان گفت یک آفیس اختصاصی برای کاربران گوشی‌های هواوی و اندروید است، قادر به نمایش و ادیت فایل‌های ورد، اکسل، پاور پوینت و PDF است.

بنا بر اعلام هواوی، اپلیکیشن Huawei Docs قادر است از حدود ۵۰ فرمت از جمله DOC ،PPT ،PDF و … پشتیبانی کند و امکان همگام سازی فضای ابری و همینطور پشتیبانی از چند کاربر را نیز داراست.

 

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که در خصوص معرفی تازه‌ترین دستاوردهای نرم افزاری هوآوی بود استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *