News

معرفی ۱۰ وبسایت کاربردی و جذاب و البته ناشناخته

معرفی 10 وبسایت کاربردی و جذاب و البته ناشناخته

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این نوشته، قصد داریم درباره  معرفی ۱۰ وبسایت کاربردی و جذاب و البته ناشناخته صحبت کنیم.

با افزایش استفاده از اینترنت و با توجه به اینکه دنیای بی انتهای اینترنت هر روز مورد جدیدی برای ارائه به کاربران خود و شگفت زده کردن آنها دارد، وب سایت‌های جالب و کاربردی زیادی وجود دارد که شاید از آن‌ها بی اطلاع باشید.

در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ تا از وب سایت‌های جالب و کاربردی که البته زیاد شناخته شده نیستند و شاید حتی نام آنها را نیز نشنیده باشید، آشنا کنیم.

برای نگارش این مقاله، تک تک این وب سایت‌ها مورد استفاده قرار گرفته تا طرز کار آنها را به ساده ترین شکل و همراه با تصویر این وب سایت‌ها، برای مخاطبان خود تشریح کنیم.

معرفی وبسایت ۱۰ Minute Mail

همانطور که می دانید، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای ارائه خدمات خود، از شما می خواهند ثبت‌نام کنید.

البته این ثبت‌نام تنها به این منظور است که لینک فعال‌سازی حساب کاربری شما را برایتان ایمیل کنند یا کاربری شما را اعتبارسنجی کنند.

خب تا اینجای کار که مشکلی نیست اما مشکل زمانی به وجود می آید که شرکت‌های مختلف پس از به‌دست‌آوردن ایمیل شما، ارسال پیام های تبلیغاتی را شروع می‌کنند و تا به خودتان بیایید می بینید که صندوق ورودی تبدیل به مجموعه ای از ایمیل‌های تبلیغاتی بلااستفاده است که البته مشکلاتی هم به همراه دارد.

خیلی از کاربران علاقه ای به این پیام‌های تبلیغاتی ندارند و می خواهند صندوق ایمیل‌های دریافتی آنها تقریباً خالی بماند.

برای این دسته از کاربران، وب‌سایت ۱۰ Minute Mail پیشنهاد می شود.

این وب سایت همان‌طورکه از نام آن پیداست، سرویسی برای ساختن ایمیل موقت است؛ ایمیلی یکبارمصرف که تنها ۱۰ دقیقه اعتبار دارد.

همانطور که در تصویر شماره ۱ می بینید، در این وب سایت، شما یک آدرس ایمیل موقت دریافت می کنید که به محض دریافت آن، شمارش معکوس آغاز می شود و بعد از ۱۰ دقیقه به صورت خودکار از بین می رود.

البته می توانید با انتخاب گزینه Get 10 more minutes مهلت‌های ۱۰ دقیقه ای بیشتری بگیرید.

اگر نمی‌خواهید صندوق ایمیل‌ شما پر از ایمیل‌های تبلیغاتی بی‌ارزش شود، این وب سایت کاربردی و رایگان را از دست ندهید.

آدرس وب سایت: https://10minutemail.com/

معرفی وبسایت 10 Minute Mail

تصویر شماره ۱

معرفی وبسایت Super cook

در این وب سایت، مواد اولیه غذای مورد نظر خود یا مواد اولیه ای که در خانه موجود دارید را انتخاب می‌کنید و این وب‌سایت بهترین غذاهایی که می‌توان با همه یا تعدادی از آن مواد اولیه درست کرد را به شما پیشنهاد می‌دهد.

در این وب سایت، غذاها بر اساس صبحانه، ناهار، شام، میان وعده، سالاد و… دسته بندی شده است تا کار را برای کاربران راحت تر کند.

همانطور که در تصویر شماره ۲ می بینید، لیستی از انواع و اقسام مواد خوراکی در دسته بندی‌های جداگانه به همراه عکس، قرار دارد که می توانید مواد اولیه موردنظر خود را از میان آنها انتخاب کنید تا این سایت بهترین غذایی که می توان با آنها پخت را از میان وب سایت‌های آشپزی جستجو کرده و به شما پیشنهاد دهد.

طرز کار وب سایت بدین صورت است که به محض اینکه موردی را از لیست سمت چپ انتخاب کنید، انواع غذاهایی که آن مواد در آنها به کار رفته به همراه عکس نمایش داده می شود تا از میان آنها انتخاب کنید و وارد دستور پخت شوید.

از نکات جالب این وب سایت این است که علاوه بر پیشنهادهایی که می‌دهد، می‌پرسد به عنوان مثال اگر این مواداولیه را هم داشته باشید، می توانید غذای بهتری تهیه کنید.

دیگر اینکه اگر مطرح کنید که قصد دارید غذای خاصی را درست کنید، لیست خریدی در اختیار شما قرار می دهد.

در قسمت بالای این لیست هم علامت پرینتر دارد که حتی لازم نیست لیست را خودتان بنویسید و با خود به فروشگاه ببرید و تنهای کافی است لیست را چاپ کنید.

موردی که ذکر آن بسیار ضروری است، اینکه متأسفانه این وب سایت و تمامی دستورالعمل‌های آشپزی آن به زبان انگلیسی است و در آن خبری از غذاهای ایرانی هم نیست!

جالب است بدانید اپلیکیشن اختصاصی Super cook برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون نیز در دسترس است که در سمت چپ بالای صفحه معرفی شده است.

از آشپزی با Super cook لذت ببرید!

آدرس وب سایت: https://www.supercook.com/#/recipes

معرفی وبسایت Super cook

تصویر شماره ۲

معرفی وبسایت Compressor

زمانی که قصد دارید برای کسی عکسی ارسال کنید یا در وب‌سایت خاصی عکسی آپلود کنید، گاهی به دلیل حجم بالای عکس با مشکل مواجه می شوید.

این وب سایت بدین منظور یک سرویس رایگان ارائه می کند و آن کاهش چندبرابری حجم عکس بدون کم ‌کردن کیفیت آن است.

روش کار هم بسیار ساده است؛ همانطور که در تصویر شماره ۳ قابل ملاحظه است، کافی است عکس موردنظر خود را بکشید و داخل کادر قرمز رنگ بیاورید یا با انتخاب گزینه select file فایل عکسی که قصد کوچک کردن آن را دارید، وارد کنید.

کم کردن سایز عکس بلافاصله انجام می شود و در یک جدول مقایسه ای می توانید حجم قبل و بعد از compressing (فشرده کردن) را ببینید و عکس جدید را دانلود کنید و روی هر سایتی آپلود کنید یا برای دیگران ارسال کنید.

آدرس وب سایت: https://compressor.io/

معرفی وبسایت Compressor

تصویر شماره ۳

معرفی وبسایت Open Library

شاید سایت‌های زیادی را بشناسید که کتاب‌های الکترونیکی به زبان اصلی داشته باشند اما باید بگوییم تفاوت این سایت در این است که نسخه اسکن‌شده کتاب‌ها را نیز در اختیار خواننده قرار داده است.

یعنی شما می‌توانید چاپ‌های قدیمی و نوستالژیک کتاب های محبوب خود را در این سایت پیدا کرده و مطالعه کنید.

وب سایت OpenLibrary از سال ۲۰۰۶ آغاز به کار کرده است.

در بررسی این سایت با مورد جالبی مواجه شدیم و آن متنی بود با این مضمون:

«Open Library یک پروژه باز است. نرم افزار، داده‌ها، اسناد و… باز است و ما از مشارکت شما استقبال می کنیم. چه اشتباه تایپی را برطرف کنید، چه کتابی اضافه کنید و چه یک ابزارک بنویسید.

همه چیز خوشایند است ما یک تیم کوچک از برنامه نویسان خارق العاده داریم که موفقیت‌های زیادی کسب کرده اند، اما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم!»

این یعنی سایت دست بازدیدکنندگان را باز گذاشته تا هر تغییری که احساس کنند نیاز است، اعمال کنند.

با جستجوی نام کتاب یا نویسنده، زمان اولین انتشار آن، تعداد ویرایش‌های کتاب، زبان‌هایی که به آنها برگردانده شده و همینطور نسخه PDF یا صوتی آن برای شما نمایش داده می شود که می توانید انتخاب کنید.

این سایت را می توان یکی از مراجع خوب کتاب الکترونیکی در جهان نامید چرا که بیش از ۲۵۰۰ کتاب الکترونیک رایگان دارد (تصویر شماره ۴).

البته به حقوق مالکیت معنوی و سایر حقوق انحصاری نویسندگان احترام می گذارد و اگر حس کند حق چاپ یا سایر حقوق مالکیت معنوی دیگران در این سایت نقض شده، محتوای آن را حذف یا دسترسی به محتوا را غیرفعال می کند.

اگر دوستدار کتاب و کتابخوانی هستید، در این سایت چیزی بیشتر از تصور خود پیدا می کنید.

قطعاً ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

آدرس وب سایت: https://openlibrary.org/

معرفی وبسایت Open Library

تصویر شماره ۴

معرفی وبسایت Fact Slides

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در روز تولد شما حدود ۱۵۳ هزار نفر می میرند.

یا اینکه برخلاف تصور عمومی، هیچ ببر وحشی در آفریقا وجود ندارد بلکه آنها فقط در آسیا زندگی می کنند.

یا اینکه در جنگ جهانی اول ۹ میلیون نظامی و ۷ میلیون غیرنظامی کشته شدند.

یا این حقیقت جالب که ۱۵ درصد از تمام ترافیک اینترنت جهان، فقط دراختیار نتفلیکس است.

و هزاران واقعیت خواندنی و جالب دیگر…

وب‌سایت Fact Slides یکی از مراجعی است که از آن می توانید برای افزایش اطلاعات عمومی خود استفاده کنید.

حدود ۱۰ هزار حقیقت در جملات کوتاه و به‌ صورت اسلاید نوشته شده و در این وب ‌سایت جمع آوری شده است.

گفتنی است هم می توانید متن اسلایدهای این وب سایت را کپی کنید و هم آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

با انتخاب گزینه «share» که در زیر هر اسلاید وجود دارد، می توانید آن را از طریق ایمیل، توییتر، فیسبوک و pinterest برای دیگران ارسال کنید.

همچنین در هر اسلاید آیکونی وجود دارد به نام «source» که با انتخاب آن، مستقیماً به منبع آن در وب دسترسی می یابید.

همانطور که در تصویر شماره ۵ می بینید، مطالب این سایت حوزه‌های متفاوتی دارد که در بخش‌های مجزا دسته بندی شده است و از میان آنها می توانید موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کرده و اطلاعات عمومی تان را در مورد آن افزایش دهید.

آدرس وب سایت: http://www.factslides.com/

معرفی وبسایت Fact Slides

تصویر شماره ۵

معرفی وبسایت Enhancv

Enhancv یکی از بهترین سرویس‌های رایگان برای ساخت رزومه است.

در این سایت، تنها با صرف چند دقیقه وقت، می‌توانید رزومه‌ای جذاب و تأثیرگذار بسازید.

در صفحه نخست این وب سایت (تصویر شماره ۶) گزینه ای قرار دارد به نام build my resume now که با انتخاب آن، مراحل ساخت رزومه شما آغاز می شود.

فهرستی از دسته بندی مشاغل در مقابل شما نمایش داده می شود که با انتخاب شغل موردنظر خود، می توانید نمونه کلی رزومه پیشنهادی را دریافت کنید و آن را به سلیقه خود و طبق سوابق کاری که داشته‌اید، پر کنید.

به یاد داشته باشید رزومه‌هایی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد، به زبان انگلیسی است اما می توانید اطلاعات خود را به فارسی وارد کنید.

البته این را هم بدانید که اگر اشتراک نداشته باشید، دسترسی به نسخه Pro و در نتیجه استفاده از تمامی امکانات وب‌ سایت، ناممکن خواهد بود.

اما در نسخه‌ رایگان هم امکانات کافی برای ساخت رزومه‌ ای که کارفرما را تحت تأثیر قرار دهد، در اختیار خواهید داشت!

آدرس وب سایت: https://enhancv.com/

معرفی وبسایت Enhancv

تصویر شماره ۶

معرفی وبسایت Manuals Lib

در این وب سایت، آرشیوی تقریباً کامل از دفترچه راهنمای میلیون‌ها محصول مختلف از حدود ۱۰۰ هزار برند با فرمت PDF در اختیار شماست.

همانطور که در تصویر شماره ۷ که نمایی از صفحه این وب سایت را نشان می دهد، می بینید، در زمان نگارش این مقاله، بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ دفترچه راهنما در این وب سایت بارگذاری شده است.

برای دسترسی به این دفترچه‌های راهنما، کافی است برند محصول مورد نظر خود را در باکس تایپ کنید.

سپس با کلیک بر روی آن، فهرستی از محصولات این برند برای شما نمایش داده می شود که می توانید از میان آنها، دستگاه مورد نظر خود را پیدا و دفترچه راهنمای آن را مطالعه یا دانلود کنید.

در این وب سایت، دفترچه راهنمای محصولات ریز و درشتی از جمله

  • گوشی‌های هوشمند تلفن همراه
  • تلویزیون
  • دوربین
  • یخچال و ‌فریزر
  • دوربین عکاسی
  • مودم و روتر
  • لپ‌تاپ
  • هدفون
  • سینمای خانگی
  • پرینتر

و… در دسته بندی‌های کاملاً قابل دسترس، جمع‌آوری شده است.

نکته مهم اینکه دفترچه‌های راهنمای موجود در این وب ‌سایت به زبان انگلیسی است.

آدرس وب سایت: https://www.manualslib.com/

معرفی وبسایت Manuals Lib

تصویر شماره ۷

معرفی سایت A Soft Murmur

در این وب ‌سایت کاربردی و البته جالب، می‌توانید تنها با کمک چند اسلایدر، صدای آرامش‌بخش مورد علاقه خود را بسازید و به آن گوش دهید؛ ترکیبی مناسب از صداهای پس زمینه که به آرامش، مطالعه، کار یا خواب شما کمک می کند.

صداهای گوش نواز طبیعت مانند:

  • سوختن چوب در آتش
  • باران
  • رعدوبرق
  • آبشار
  • دریا
  • جنگل
  • آواز پرندگان جنگلی
  • باد

و… همه در این مجموعه وجود دارد (تصویر شماره ۷) و شما می توانید به صورت مجزا به آنها گوش کنید و یا اینکه با ترکیب چندین صدا، فضایی دل انگیز را برای خود شبیه سازی کنید.

صداهای این وب سایت را تنها یک بار دانلود کنید، سپس در هر زمان و هر کجا که دوست دارید، به صورت آفلاین گوش کنید.

تمامی اصوات ذخیره می شوند و در زمان گوش کردن، هیچ تبلیغ یا درخواست شبکه دیگری وجود نخواهد داشت که مزاحم آرامش شما شود.

این برنامه به شما امکان می دهد که با استفاده از Facebook Messenger ،Twitter ،SMS و چندین برنامه دیگر، صداهای ساخت خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اگر دوست شما این برنامه را داشته باشد که می تواند موسیقی یا صدای ترکیبی شما را در برنامه خود باز کند و اگر برنامه A Soft Murmur را نصب نکرده باشد، میتواند به صورت آنلاین به ترکیب شما گوش دهد.

نسخه مناسب برای گوشی تلفن همراه برای سیستم‌های عامل اندروید و ios را می توانید از Google Play Store و App Store دانلود کنید.

همچنین می توانید یک تایمر تنظیم کنید تا صدایی که به آن گوش می دهید، پس از مدت زمان خاصی متوقف شود، چون ممکن است در فضای موسیقی ساخت خود آنقدر محو شوید و به آرامش برسید که بدون اینکه متوجه شوید، به خواب رفته باشید!

آدرس وب سایت: https://asoftmurmur.com/

معرفی سایت A Soft Murmur

تصویر شماره ۸

معرفی وبسایت Cloud Convert

این وب سایت برای تبدیل فایل‌های مختلف به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد که از بیش از ۲۰۰ فرمت‌ مختلف پشتیبانی می‌کند.

این یعنی تقریباً هر قالب صوتی، تصویری، سندی، کتاب الکترونیکی، بایگانی، تصویر و….

Cloud Convert در سال ۲۰۱۲ و با هدف آسان کردن تبدیل پرونده‌ها برای تمامی کاربران، راه اندازی شده و حفاظت و امنیت داده را از بالاترین اولویت‌های خود قرار داده است و در نتیجه، نیازی نیست کاربران نگرانی از بابت تهدید حریم خصوصی خود داشته باشند.

نسخه رایگان وب‌ سایت Cloud Convert این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که عمل تبدیل ۲۵ فایل را در یک روز به صورت آنلاین انجام دهید.

کار کردن با این وب سایت بسیار ساده است.

برای تبدیل فایل‌های مختلف به یکدیگر، کافی است گزینه قرمزرنگ select file را بزنید (تصویر شماره ۸) و فایل مورد نظر را از کامپیوتر خود آپلود کنید.

سپس تصمیم بگیرید که قصد دارید آن را به چه فرمتی تبدیل کنید.

وب سایت به سادگی این کار را برای شما انجام می دهد تا فایل بدست آمده را دانلود و از آن استفاده کنید.

به همین راحتی!

آدرس وب سایت: https://cloudconvert.com/

معرفی وبسایت Cloud Convert

تصویر شماره ۹

معرفی وبسایت Music Map

این وب سایت برای علاقه‌مندان به دنیای موسیقی، جذاب است.

در صفحه نخست این وب‌سایت، نام خواننده مورد علاقه خود را جست‌وجو کنید تا نقشه‌ای از دیگر خوانندگان و گروه‌های موسیقی به شما نشان داده شود که احتمالاً موسیقی آن‌ها را نیز دوست داشته باشید.

روی نقشه نمایش داده شده (تصویر شماره ۱۰) هرچه دو نام به هم نزدیکتر باشند، احتمال اینکه هر دو هنرمند را دوست داشته باشید، بیشتر خواهد بود.

با کلیک روی هرکدام از نام‌ها، می توانید نقشه مربوط به آن خواننده یا گروه موسیقی را نیز مشاهده کنید.

می توان گفت این وب ‌سایت یکی از راه‌های کشف خوانندگان جدید نیز هست.

جالب است بدانید Music Map خوانندگان و گروه‌های موسیقی ایرانی را نیز در آرشیو اطلاعات خود دارد.

آدرس وب سایت: https://www.music-map.com/

معرفی وبسایت Music Map

تصویر شماره ۱۰

 

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که در خصوص گزارشی از معرفی چند سایت کاربردی و جذاب بود استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *