News, آموزشی

معرفی ۶ اپلیکیشن مدیریت زمان بی نظیر

اپلیکیشن مدیریت زمان

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این مقاله ۶ نرم افزار یا اپلیکیشن مدیریت زمان را به شما معرفی میکنیم.

چرا به اپلیکیشن مدیریت زمان نیاز دارم؟

بی شک ارزش زمان برهیچ یک از ما پوشیده نیست و عدم مدیریت زمان به شکل صحیح آن، مشکلی ست که خیلی از ما با آن دست به گریبانیم.

استفاده از اپلیکیشن های مدیریت زمان و داشتن یک برنامه ریزی مناسب برای تمام اقشار جامعه از یک محصل دوره ابتدایی یا دانش آموزی کنکوری تا یک مهندس و پزشک یا یک خانم خانه دار بسیار مفید است.

صدها برنامه و ابزار مدیریت زمان و پروژه این روزها در دسترس اند که بعنوان یکی از مهمترین ترفندهای جلوگیری از اتلاف وقت نباید آنها را از دست داد.

ما در این مطلب ۶ مورد از بهترین برنامه های مدیریت زمان را برای شما معرفی کرده ایم که می توانند در رایج ترین چالش های مدیریت زمان به شما کمک کنند تا کمتر دچار اتلاف وقت شوید.

تاکنون اپلیکیشن های بسیاری جهت مدیریت زمان توسط شرکت های گوناگون ارائه شده اند، اما شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ مسلما، این انتخاب به نیازهای شما و انتظاراتتان از یک برنامه مدیریت زمان و پروژه بستگی دارد.

پس بدون اتلاف وقت مستقیما به سراغ معرفی اپلیکیشن های مدیریت زمان می رویم.

اپلیکیشن مدیریت زمان Rescue Time، کنترل کننده زندگی دیجیتال!

نرم افزار مدیریت وقت

با Rescue Time بر روی اهداف اصلیتان در دنیای دیجیتال تمرکز کنید!

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای پیشبرد اهداف کاری و یا آموزشی خود، ناگزیر بیشتر وقت خود را در وب سایت ها و یا نرم افزارها سپری می کنید، حتما نرم افزار مدیریت زمان Rescue Time را بر روی سیستم خود نصب کنید.

Rescue Time همچون یک نیروی کمکی برای شما عمل می کند و بدون کاهش سرعت فعالیت شما در سیستم، بی سر و صدا در پس زمینه مشغول شده و وقت صرف شده برای هر فعالیت را به طور دقیق ضبط و ثبت می کند.

با استفاده از این نرم افزار، به سادگی از عادات روزانه تان در دنیای دیجیتال و مدت زمانی که به هر کاری اختصاص می دهید آگاه شوید.

اپ مدیریت زمان Rescue Time تمام فعالیت های آنلاین شما را دسته بندی کرده و گزارشی ساده اما گویا را برای شما آماده می کند تا بدانید دقیقا چه زمانی را صرف شبکه های اجتماعی، دنبال کردن اخبار و یا تفریح و سرگرمی کرده اید.

در نهایت این نرم افزار به شما میگوید که چه فعالیت هایی زمان شما را تلف می کنند یا اصطلاحا آن را به سرقت برده اند!

احتمالا شما هم همچون اکثر کاربران، وقتی گزارش را دریافت کنید شوکه میشوید!

اگر اشتراک ماهانه و یا سالانه آن را تهیه کنید، می توانید برای نرم افزار مشخص کنید که از ورودتان به برخی سایت ها جلوگیری کند و یا برای برخی فعالیت ها اعلام هشدار را فعال کنید و در نتیجه وقت بیشتری را با تمرکز بیشتر در جهت دستیابی به هدف اصلیتان اختصاص دهید.

نرم افزار مدیریت زمان Remember The Milk و مدیریت کارهای روزانه

اپ مدیریت زمان

نصب نرم افزار Remember The Milk به افراد پرمشغله که نیاز به اولویت بندی کارهای روزانه و یادآوری انجام آن فعالیت ها در زمان مشخص را دارند بسیار توصیه شده است.

شما وظایف و برنامه های روزانه خودتان را مشخص می کنید و سیستم یادآور اپلیکیشن، از طریق ایمیل، توییتر، نوتفیکیشن بار و یا حتی پیامک، یادآوری را در زمان مقرر برای شما ارسال می کند.

چون اپلیکیشن Remember The Milk به سرورهای ابری متصل است، شما هر زمانی که بخواهید، از طریق وب سایت این اپلیکیشن به تمام لیست ها و یادداشت برداری هایتان دسترسی دارید.

امکان تهیه لیستی نامحدود از کارها، استفاده از برچسب های رنگی برای مشخص کردن اولویت ها، امکان استفاده از برگه های کوچک نوت برداری و همچنین امکان به اشتراک گذاری لیست ها و دسترسی و ضمیمه کردن فایل ها در گوگل درایو (Google drive) یا دراپ باکس (drop box) از دیگر مزایای برنامه Remember The Milk می باشد.

اگر دستیابی به تمامی این امکانات را میخواهید، اشتراک سالیانه آن را خریداری کنید.

اپ مدیریت زمان Toggle و مدیریت کار تیمی

نرم افزار مدیریت زمان

نرم افزار مدیریت زمان Toggle، با محیط کاربری بسیار ساده و طراحی زیبا و در عین حال عملکرد رضایت بخشی که ارائه می دهد، محبوبیت زیادی را در میان کاربران کسب کرده است.

فعالیت های مختلف را برای نرم افزار تعریف می کنید و با تعیین مدت زمانی که به آن اختصاص داده اید، گزارش ها و نمودارهای مفیدی را با هدف بررسی چگونگی سپری کردن زمانتان دریافت می کنید.

یکی از مزایای این اپلیکیشن، امکان اضافه کردن افراد و انجام کار تیمی است.

یه این ترتیب که اگر به صورت گروهی مشغول انجام پروژه ای می باشید، همه شما می توایند زمان صرف شده برای پیش برد یک پروژه مشترک را ثبت کنید.

اگر دستمزد ساعتی برای انجام یک فعالیت دریافت میکنید، میزان دستمزد ساعتی را در Toggle ثبت کرده تا میزان حقوق دریافتی براساس میزان ساعت کاری را برای شما محاسبه کند.

تگ یا همان برچسب هم یکی دیگر از امکانات جالب این اپلیکشن است.

مثلا اگر شما مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید، می توانید با ثبت دو برچسب #اسپیکینگ و #رایتینگ، ببینید که چه مقدار زمان را در طول هر روز به هر کدام از این مهارت ها اختصاص داده اید و در صورت نیاز در روز های آتی، زمان اختصاص یافته به هر برچسب را کاهش یا افزایش دهید.

اپلیکیشن مدیریت وقت Ever note و به خاطر سپردن همه چیز!

بهترین نرم افزار های مدیریت وقت

با نصب نرم افزار Ever note یک دفترچه یادداشت دیجیتال در اختیار دارید که شما را مجهز به یک حافظه خارجی قوی میکند.

هدف اصلی این اپلیکیشن به خاطر سپاری و یادآوری اطلاعات مختلف است.

اما در حال حاضر شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را که میخواهید ثبت و نگهداری شود تا شاید روزی به آن نیاز داشته باشید، در نرم افزار Ever note ذخیره کنید.

این اطلاعات می تواند یادداشت های روزانه، عکس، فایل صوتی ضبط شده، فیلم و هر نوع فایلی دیگری باشد.

امکان ایجاد فهرست انجام برنامه کاری (TO-DO) نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

شما می توانید،برنامه Ever note را با Remember The Milk لینک کرده و مدیریت زمانتان را به طور کامل در دست بگیرید.

شاید علت انتخاب طرح فیل برا لوگوی اپلیکیشن Ever note برایتان جالب باشد.

فیل حافظه بلندمدت فوق العاده ای دارد و یکی از باهوش ترین حیوانات به شمار می رود. شما از طریق نصب این برنامه صاحب یک حافظه قوی و همیشگی خواهید شد.

برنامه مدیریت زمان Mind Node تمرکز بر روی برنامه با تشکیل شبکه مغزی

جلوگیری از اتلاف وقت

با استفاده از اپلیکیشن قدرتمند Mind Node، ذهن خود را مدیریت و سازماندهی کنید!

شما با کمک این نرم افزار، نقشه ذهنی مختص خودتان را ترسیم می کنید.

نقشه ذهنی همان نمودار درختی می باشد که به کمک آن، کارها، وظایف، اهداف و هرچه که در ذهنتان هست را ساماندهی می کنید.

نرم افزار مدیریت زمان Mind Node به شما کمک می کند تا با قدرت بیشتری بر روی اهدافتان متمرکز شوید.

در این برنامه امکان افزودن تصاویر، برچسب ها، لینک ها و… وجود دارد و شما می توانید نقشه های متعدد و پیچیده ذهنی را در این نرم افزار پیاده سازی کنید.

اپلیکیشن مدیریت زمان Harvest و ارزش زمان

جلوگیری از هدر رفتن زمان

نرم افزار مدیریت زمان Harvest را نصب کنید و بهتر از قبل از زمانتان بهره مند شوید.

لیست کارهایتان را ثبت می کنید و زمان مشخصی را برای هر یک از کارهایتان تعیین می کنید.

نرم افزار Harvest گزارش های گرافیکی را به صورت روزانه در اختیار شما قرار می دهد تا بدانید دقیقا چه میزان زمان را برای انجام هر کاری صرف کرده اید.

شما می توانید از این گزارش ها جهت برآورد زمان لازم برای انجام فعالیت های آتی استفاده کنید.

امکان ردیابی هزینه ها و محاسبه بودجه لازم برای هر پروژه از دیگر ویژگی های اپلیکشن Harvest می باشد.

در این مطلب سعی شد، به طور خلاصه ۶ مورد از کاربردی ترین نرم افزارهای مدیریت زمان برای شما معرفی شود تا بیش از پیش زمان را مدیریت کنید و اتلاف وقت را به حداقل برسانید.

اگر شما نرم افزار مدیریت زمان دیگری را می شناسید که خودتان از آن استفاده کرده اید و عملکرد خوبی داشته است، می توانید در بخش نظرات، آن را به ما و سایر دوستان معرفی کنید.

 

منابع:

https://www.lifehack.org/articles/technology/top-15-time-management-apps-and-tools.html

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که در خصوص معرفی بهترین اپلیکیشن ها (نرم افزار ها) برای مدیریت زمان بود، استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “معرفی ۶ اپلیکیشن مدیریت زمان بی نظیر

  1. آوا گفت:

    ممنون از نکاتتون ولی بنظرم باید اپلیکیشن درس یار هم اضافه کنید، برای مدیریت زمان مطالعه عااااالیعhttp://dy-app.ir/

    1. Admin گفت:

      حتما ، ممنون از پیشنهادتون

  2. Ontaustu گفت:

    سایت UptimeControl.net را به مقاله اضافه کنید، زیرا فقط آنها ۳ دقیقه فاصله بررسی در دسترس بودن سایت در طرح رایگان دارند.

    1. Admin گفت:

      ممنون از نظرتون

  3. ریحانه ربیعی گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون. behtime هم نرم افزار ابری هست که برای مدیریت زمان و وظایف استفاده میشه و اپ اندروید و ios هم داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *