News, آموزشی

هر چیز که خوار آید ، روزى به کار آید ! – فلش مموری های قدیمی تان را دور نندازید !!!

هر چیز که خوار آید ، روزى به کار آید ! - فلش مموری های قدیمی تان را دور نندازید !!!

هر چیز که خوار آید ، روزى به کار آید ! – فلش مموری های قدیمی تان را دور نندازید !!!

کاربردهاي جالب براي فلش ها و کارت هاي حافظه قدیمی

هر چیز که خوار آید ، روزى به کار آید !

بسیاري از ما حداقل چند فلش یا کارت حافظه قدیمی گوشه کشوي میزمان داریم که نمونه هاي جدیدتر و قدرتمندتر جایشان را گرفته اند.

شاید در نگاه نخست به نظر نرسد این حافظه هاي کم حجم کاربرد چندانی در زندگی دیجیتال امروزي داشته باشند، ولی از قدیم گفته و روي فلش ها ذخیره کرده اند که « هر چیز که خوار آید ، روزى به کار آید !»

براي این حافظه ها هم میتوان کارکردهاي خلاقانه و مفیدي پیدا کرد که چه به صورت روزمره و چه براي روز مبادا به کار بیایند.

کلید مرموز

اگر میخواهید رایانه یا لپ تاپتان را از دسترسی هاي فیزیکی غیرمجاز حفظ کنید، یک فلش قدیمی ابزار بسیار خوبی براي این کار است!

میپرسید چگونه؟

فلش مموری های قدیمی خود را چکار کنیم؟

نرم افزاري به نام Predator این کار را بسیار آسان کرده است.

با نصب این نرم افزار و اجراي آن، برنامه از شما میخواهد فلش تان را به رایانه متصل کنید تا یک کلید خاص براي باز کردن رایانه تان ساخته و روي آن فلش نصب شود.

این ابزار همچنین نیاز به تعیین رمز عبور دارد تا در مواقع اضطراري (مثل گم شدن حافظه فلش) از آن استفاده کنید.

نگران فایل هاي روي فلش هم نباشید.

آنها دست نمیخورند و این فلش کماکان مثل یک حافظه عادي عمل میکند.

حال که این اعمال را انجام دادید، Predator که در پس زمینه در حال اجراست، هر ۳۰ ثانیه رایانه تان را چک میکند و اگر فلش کلید به یکی از پورتهاي USB متصل نباشد، رایانه را به طور خودکار قفل میکند تا کسی نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

ویروس کش پرتابل

استفاده از فلش

تا به حال برایتان پیش آمده که رایانه تان ویروسی شده باشد و با خود گفته باشید اى کاش میتوانستید از بیرون سیستم عامل آن را ویروس کشی کنید؟

این کار را به کمک یک فلش میتوانید بسادگی انجام دهید.

شرکت AVG نسخه اي از آنتی ویروس را به نام AVG Rescue CD منتشر میکند که دقیقا براي همین کاربرد طراحی شده است.

این نرم افزار که حجمی کمتر از ۵۰۰ مگابایت دارد، گزینه اي ایده آل براي تبدیل یک فلش یک گیگابایتی به ویروس کشی پرتابل است.

نصب آن هم ساده است:

پس از دانلود، فایل setup.exe را اجرا و فلشتان را به عنوان مقصد نصب انتخاب کنید.

نرم افزار به صورت قابل بوت و روي فلش نصب میشود و تمام!

این فلش ویروس کش را دم دست داشته باشید که اگر زمانی درگیر ویروس ها شدید، به جاي سیستم عامل اصلی، با آن بوت شوید و ویندوزتان را اسکن و ویروس کشی کنید.

هدیه ی لحظه آخری

Image result for gift

زمانی که میخواهید به یکی از اقوام یا دوستانتان هدیه اي بدهید و چیزي به ذهنتان نمیرسد، به محتواهایی که آن فرد دوست دارد فکر کنید و چه راهی بهتر براي هدیه کردن آنها غیر از یک کارت حافظه یا فلش قدیمی؟

شاید در وهله اول اینطور به نظر آید که با حجم کم این حافظه ها که نمیتوان چیز زیادي روي آنها ذخیره کرد، اما مطمئن باشید یک فلش یا کارت حافظه ۵۱۲ مگابایتی هم به اندازه کافی براي مواردي چون تصاویر لحظات زیبا و به یادماندنی که با آن فرد دارید، آهنگ هایی که دوست دارد گوش دهد و موارد دیگري مثل کتابهاي دیجیتال، دستورالعمل هاي غذاهاي خوشمزه یا Gif خنده دار فضا دارد.

چندالبته براي اینکه حافظه هاي قدیمی مناسب هدیه دادن باشند، شاید لازم باشد دستی هم به سر و روي آنها بکشید و بسته به سلیقه تان تزئیناتی هم به آنها بیفزایید.

یادداشت تبریک را هم میتوانید به صورت دیجیتال یا فیزیکی داخل یا کنار آن بگذارید!

 

مجموعه ی بازی کلاسیک

فلش های یو اس بی از رده خارج

این کاربرد خوراک بازی خور هایی است که گاهی از بازي هاي امروزي خسته می شوند و میخواهند با چند مرحله سوپر ماریو یا سونیک بازي کردن، حس نوستالژیشان را ارضا کنند!

یکی از خوبیهاي بازيهاي قدیمی این بود که ضمن جذابیت، حجم بسیار کمی داشتند و این ویژگى آنها را گزینه اي مناسب براي ذخیره روي یک فلش یا کارت حافظه قدیمی میکند.

براي اجراي این بازي ها به دو چیز نیاز دارید:

یک شبیه ساز (Emulator) براي کنسول موردنظر و رام (ROM) بازي ها.

با کمی جست و جو،شبیه ساز هاي مختلفی در اینترنت پیدا میکنید که بسیاري شان پرتابل هستند و نیازي به نصب روي رایانه ندارند، مانند Snes9x براي کنسول Kega Fusion یا SNES براي اجراي بازي هاي سگا.

سایت هاي زیادي هم مثل loveroms.com هستند که فایل رام بازي ها را براي کنسول هاي مختلف به رایگان میگذارند.

تعداد زیادي از این بازي هاي قدیمی را به همراه شبیه سازها میتوانید روي یک فلش قدیمی ذخیره کنید تا هر زمان که اراده کردید، مجموعه اي از بازيهاي کلاسیک را در اختیار داشته باشید!

مکملی برای رم

این کاربرد به طور خاص برای کارت های حافظه قدیمی مناسب است.

اگر لپتاپ یا نت بوکی قدیمی دارید که از کمبود رم رنج میبرد، درمانش یک کارت حافظه و چند دقیقه زمان است!

از زمان اک سپی، در ویندوز ابزاري به نام ReadyBoost وجود دارد که به کمک آن سیستم عامل میتواند از یک حافظه خارجی مثل کارت حافظه یا فلش به عنوان بخش اضافه شده اي به رم رایانه استفاده کند.

مثلا اگر لپتاپ تان فقط یک گیگابایت رم دارد، با گذاشتن یک کارت حافظه یک گیگابایتی و راه اندازي ReadyBoost روي آن، رم لپتاپ به دو گیگابایت ارتقا مییابد.

البته توجه داشته باشید به دلیل اختلاف سرعت ماژول رم و درگاه کارت حافظه، کارایی یک گیگابایت اضافه دقیقا مانند رم تعبیه شده در داخل لپتاپ نخواهد بود.

اما همین افزایش نسبی هم میتواند جان تازه اي به لپتاپ تان ببخشد!

هنگامی که براي اولین بار کارت حافظه اي را در داخل لپتاپ قرار می دهید، در منوي بازشده، گزینه Speed my system را می بینید که با کلیک روي آن، پنجره اي براي انتخاب این کارت و تنظیم میزان حافظه براي نسبت دادن به ReadyBoost نمایش داده میشود.

با کلیک راست روي آیکون کارت حافظه و انتخاب Properties و بخش ReadyBoost نیز می توانید همین روند را انجام دهید.

با تائید این تنظیمات، از آن به بعد این کارت حافظه به مثابه بخشی از رم لپتاپ عمل خواهد کرد.

 

کارت ها در دستگاه ها

فلش و کارت حافظه های قدیمی

مواردي که در متن آوردیم همگی مربوط به رایانه یا لپ تاپ بود، اما دستگاه هاي مختلفی هم در اطرافمان هستند که امکان استفاده از کارت هاي حافظه با حجم کم را دارند.

اگر در خودروي تان دستگاه مسیر یاب و GPS دارید، می توانید از یک کارت حافظه براي ذخیره نقشه ها یا دیگر اطلاعات در آن بهره بگیرید.

همچنین، به کمک یک تبدیل کارت حافظه به فلش که قیمت چندانی هم ندارد، می توانید کارت حافظه تان را به یک فلش تبدیل کنید و از آن براي ذخیره موسیقی براي دستگاه پخش خودرو کمک بگیرید یا حتی کارت را مستقیما داخل یک بلندگوي بلوتوث (اگر قابلیتش را دارد) بگذارید و آهنگ ها را از روي آن پخش کنید.

علاوه بر این، برخی چاپگرها بخصوص آنهایی که مخصوص چاپ عکس است، داراي امکان چاپ مستقیم از روي کارت هاي حافظه هستند که با استفاده از آن می توانید بدون دردسر جابه جایی و اتصال، تصاویر یا اسنادتان را چاپ کنید.

همچنین اگر در دست و بالتان از این قاب هاي تصویر دیجیتال دارید، تصاویر مختلفی را به وسیله یک کارت حافظه قدیمی در آن قرار دهید و از نمایش آن لذت ببرید!

 

حالا دیدید هر چیز که خوار آید ، روزى به کار آید ؟؟؟؟!!!!!

امیدواریم از این مطلب استفاده و لذت کافی را برده باشید .

 

جهت مشاهده ی پست های آموزشی اینجا را کلیک کنید .

جهت مشاهده ی اخبار دنیای فناوری اینجا را کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *