آموزشی

آیا اینترنت فیبر نوری با TD-LTE تفاوت دارد؟

آیا اینترنت فیبر نوری با TD LTE تفاوت دارد؟

آیا اینترنت فیبر نوری با TD-LTE تفاوت دارد؟ بسیاری از ما این روز‌ها به دنبال یک جایگزین برای ADSL هستیم و اغلب نمی‌دانیم از کدام یک از رسانه‌ها برای نیاز‌های ارتباطی تجاری خود استفاده کنیم؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که نیاز‌ها و محدویت‌های جغرافیایی خود را تعیین کنید. از آنجایی که هر شرکت نیاز‌های منحصر به فردی دارد، پس حتماً قبل از خریداری آن مزایا و معایب سیستم‌ها را بررسی کنید.

در این مقاله ما می‌خواهیم تفاوت اینترنت فیبرنوری با TD-LTE و فیبر نوری را بیان کرده و در کنار آن از چند مودم جدید سیم کارتی TD-LTE و همراه مثل E5785 و B622 را نیز بررسی کنیم.

تفاوت tdlte و فیبر نوری

شبکه LTE: GE بی‌سیم

شبکه تکامل طولانی مدت، به معنای واقعی کلمه تکامل شبکه‌های تلفن همراه قدیمی است. شبکه LTE که گاهی تحت نام ۴G به بازار عرضه می‌شود، از باند‌های فرکانس رادیویی برای انتقال داده‌ها از طریق هوا استفاده می‌کند.

مزایا

  • نفوذ به بازار‌های دوردست یا دشوار دسترسی
  • قابلیت حمل عالی، به لطف فناوری بی‌سیم
  • استاندارد سازگار با انواع دستگاه‌ها

معایب

  • پهنای باند محدود، کمتر از فیبر نوری و کابل کواکسیال
  • امنیت پایین‌تر از فناوری‌های کابلی (شنود سیگنال)

فیبر نوری اشتراکی

چندین جایگزین برای خدمات اتصال فیبر نوری وجود دارد، مانند FTTN (که در آن فیبر ابتدا به یک محله به یک سلول اشتراکی، ( به نام گره ) منتقل می‌شود و از آنجا سیگنال دوباره بین کاربران مختلف توزیع می‌شود. این فن‌آوری این مزیت را دارد، که عموماً در دسترس‌تر از فیبرنوری اختصاصی است. ولی، ضمانت‌های خدمات و عملکرد آن بسیار متفاوت است.

 

مودم‌های فيبر نوری چیستند و تفاوت آنها با مودم‌های معمولی چیست؟

فیبر نوری اختصاصی

اگر کسب و کار شما به یک سرویس پایدار، کارآمد و مقیاس‌پذیر نیاز دارد، خدمات اختصاصی فیبر نوری ضروری است.

اینترنت در ابتدا جهانی بودن فعلی را نداشت و تنها برخی از کاربران خاص می‌توانستند با استفاده از روش‌های سنتی و کندتر به آن دسترسی داشته باشند. به تدریج، شبکه اینترنت گسترش یافت و تمام جهان را تحت پوشش قرار داد.

Dial-Up قدیمی‌ترین روش دسترسی به اینترنت در زمانی بود که حجم استفاده از اینترنت کم بود.

مودم‌های Dial-up داده‌ها را با حداکثر سرعت ۵۶۰۰۰ بیت در ثانیه منتقل می‌کردند. با این حال، محدودیت‌های ذاتی شبکه‌های تلفن عمومی اغلب سرعت را به ۳۳٫۰ کیلوبیت بر ثانیه کاهش می‌دهد. صدای مودم‌ها هنوز برای بسیاری از ما آشناست و به نوعی خاطره‌انگیز است.

یک صدای خاص و متمایز با الگوی تکراری به ما کمک کرد تا بشنویم که آیا فرآیند اتصال به خوبی پیش می‌رود یا خیر. استفاده از این مودم‌ها خط تلفن را اشغال می‌کرد.

پس از آن کاربران با استفاده از فناوری ADSL تغییر سرعت اینترنت را تجربه کردند. این فن‌آوری به تدریج سرعت خود را افزایش داده است. به طور همزمان، فنآوری‌های مختلفی مانند فیبرنوری و TD-LTE دسترسی سریع و بدون وقفه به اینترنت را برای کاربران فراهم کرده است.

برچسب‌های تقسیم فرکانس و تقسیم زمان به طرح‌های دوبلکس متفاوتی که هر استاندارد استفاده می‌کند اشاره دارد. این نوع طرح‌ها برای برقراری ارتباط با سیستم‌های رادیویی در هر دو جهت و در همین راستا فرستنده و گیرنده برنامه‌ریزی می‌شوند تا بتوان اقدام به ارسال و دریافت اطلاعات نمود.

دو روش رایجی که در فیبر نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد دوبلکس کردن فرکانس و تقسیم زمان است.

 

FD LTE و TD LTE و تفاوت‌های ما بین آن:

تفاوت اصلی در نوع طیف آن‌ها است. برای مثال در هنگام ارسال اطلاعات از طریق FD LTE دستگاه نیازمند متصل شدن به کانال‌های مختلف uplink و downlink است، در صورتی که در هنگام استفاده از TD LTE از طیف جفت نشده استفاده می‌شود.

طبق گزارش گلدمن ساکس، این بدان معناست که TD LTE در استفاده از طیف خود کارآمدتر است. با این حال، استفاده از کانال یکسان به این معنی است که برای جداسازی آن‌ها، یک فاصله نگهبانی بین پیوند‌های بالا و پایین TD LTE لازم است.

طبق گزارشی که گلدمن ساکس منتشر کرده است TD LTE در هنگام استفاده از طیف خود کارآمد‌تر ظاهر شده است. همچنین در هنگام استفاده از یک کانال یکسان در هنگام جدا‌سازی نیازمند یک فاصله برای نگهبانی از پیوند‌های بالا و پایین TD LTE است.

فیبر نوری یا td-lte

 

گلدمن ساکس می‌گوید: در فواصل کوتاه، فاصله زمانی قابل قبول است، اما در مسافت‌های طولانی‌تر مشکل‌تر می‌شود. علاوه بر این، این بازه باعث ایجاد درجه کمی تأخیر می‌شود زیرا داده‌ها نمی‌توانند بلافاصله پس از تولید مسیریابی و ارسال شوند.

دو فناوری LTE دارای تفاوت‌هایی از نظر ظرفیت هستند. ظرفیت FD LTE با تخصیص فرکانس توسط مقامات نظارتی یک کشور تعیین می‌شود و بنابراین تغییر اساسی آن دشوار است. TD LTE با ایجاد تغییرات نسبت ظرفیت uplink و downlink را با توجه به نیاز شما تغییر می‌دهد.

از نظر پوشش و بهره‌وری انرژی FD LTE برتر از LTE است. گزارشی از کوالکام ادعا می‌کند که FD LTE منطقه‌ای ۸۰درصد بزرگتر از TD LTE را برای تخصیص ۲:۱ downlink/uplink در فرکانس ۲٫۶GHz پوشش می‌دهد.

آیا تفلن‌های همراه توانایی پشتیبانی از هر دو فناوری LTE را دارند؟

به گفته مونیکا پائولینی، بنیانگذار و رئیس Senza Fili Consulting، FD LTE و TD LTE بسیار شبیه به هم هستند و دستگاه‌ها باید بتوانند از هر دو رابط از طریق یک چیپست واحد پشتیبانی کنند. به‌جای توسعه دستگاه‌های مجزا برای فن‌آوری‌های مختلف، سازندگان قادر خواهند بود دستگاه‌های سازگار با هر دو نوع LTE ایجاد کنند.

TD LTE جایگزین وایمکس

کاهش وایمکس، به ویژه در ایالات متحده که در آن عرضه FT LTE در مقیاس بزرگ Verizon بر بازار مسلط شده است، به نفع فناوری TD LTE است. Berge Ayvazian، مشاور ارشد Heavy Reading، می‌گوید که اجماع صنعت رو به رشدی وجود دارد که بسیاری از اپراتور‌های وایمکس در حال برنامه‌ریزی برای انتقال شبکه‌های خود به TD LTE در چند سال آینده هستند.

در مارس ۲۰۱۰، گروهی از فروشندگان، از جمله Sprint و Clearwire، از بدنه استاندارد‌های ۳GPP درخواست کردند که اجازه دهد TD LTE با استفاده از باند طیف ۲٫۶ گیگاهرتز اختصاص داده شده به وایمکس در ایالات متحده مستقر شود. این پیشنهاد پذیرفته شد و Clearwire در حال برنامه‌ریزی برای پوشش TD-LTE است.

مودم‌های جدید TD-LTE هواوی

یکی دیگر از ابزار‌های جدید برای اتصال اینترنت مودم‌ها هستند امروزه مودم‌های جدیدی وارد بازار شده‌اند که کار کاربران خود را بسیار ساده کرده‌اند مثل مودم TD-LTE هواوی مدل B622 نیز یکی از محصولات جدید شرکت هوآوی است. این مودم از شبکه‌های نسل ۴٫۵G تلفن همراه نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های خاص این مودم، قابلیت اتصال سیم‌کارت و پشتیبانی از فناوری td-lte  است. ابعاد آن طوری است که به‌راحتی قابل حمل و جابه جایی است.

 

مودم گیمینگ IDH

 

همچنین مودم همراه TD-LTE هواوی مدل E5785 نیز یکی دیگر از مودم‌های همراه برند هوآوی است. از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این مودم نیز نصب سیم‌کارت ۴٫۵G و ساپورت کردن فناوری td-lte است و با یک سیم‌کارت اینترنت پرسرعتی را به شما ارائه می‌دهد. دارای یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری شارژی است که بسیار کوچک و سبک و قابل جابه‌جایی است.

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

آیا اینترنت فیبر نوری با TD-LTE تفاوت دارد؟

تعریف و مقایسه TD-LTE و FD-LTE در ارتباطات سلولی

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “آیا اینترنت فیبر نوری با TD-LTE تفاوت دارد؟

  1. benyamin گفت:

    مطالب بسیار مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *