News

همه چیز درباره اپلیکیشن کلاب هاوس (Clubhouse) و راه های ثبت نام در آن

همه چیز درباره اپلیکیشن کلاب هاوس (Clubhouse) و راه های ثبت نام در آن

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این نوشته، قصد داریم به معرفی اپلیکیشن کلاب هاوس و آموزش طریقه ثبت نام و ورود به Clubhouse و نیز ارائه لینک دانلود کلاب هاوس بپردازیم.

این روزها احتمالاً زیاد دیده اید که اینفلوئنسرها و افراد مشهور در استوری های اینستاگرام خود درباره افتتاح حساب کاربری و فعالیت هایی که در Clubhouse انجام می دهند صحبت می کنند.

اگر شما هم مثل ما هستید و در مورد اینکه این برنامه جدید چیست کمی گیج شده اید و پس از دانلود clubhouse به خاطر اجبار قرار گرفتن در لیست انتظار مأیوس شده اید با ما در این مقاله همراه شوید.

اگرچه به نظر می رسد توسعه دهندگان کلاب هاوس نمی خواهد مردم عادی بدانند که در این بستر انحصاری رسانه های اجتماعی چه خبر است، ما اینجا هستیم تا همه اسرار کلاب هاوس را برای شما بازگو کنیم.

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس (Clubhouse) یک برنامه گفتگوی صوتی است که فعلا فقط برای آیفون ارائه شده و در آن افراد می توانند بحث و مکالمه هایی صوتی با موضوعات مختلف را میزبانی کرده و به آنها بپیوندند.

با باز کردن برنامه، با لیستی از “اتاق ها (Rooms)” روبرو می شوید که می توانید به آنها ملحق شوید، یا می توانید اتاقی مختص خود را ایجاد کنید.

هر اتاق دارای یک موضوع متفاوت است که اغلب توسط یک متخصص یا پیشگام در همان زمینه میزبانی می شود.

ورود و ثبت نام در کلاب هاوس

هیچ ویدیویی، هیچ تصویری و تقریبا میتوان گفت که هیچ متنی در کلاب هاوس وجود ندارد و کلاب هواس فقط از طریق صوت و ویس امکان برقراری ارتباط را میدهد.

در مورد ورود به کلاب هاوس میتوان آنرا همچون پیوستن به یک قسمت از یک پادکست زنده در نظر گرفت.

البته در نرم افزار clubhouse هیچ چیز ذخیره نمی شود؛ بنابراین اگر از مکالمه لذت می برید، آنجا را ترک نکنید، زیرا قادر به پخش مجدد آن نخواهید بود.

چه کسانی در اپلیکیشن Clubhouse حضور دارند؟

این برنامه پس از پیوستن افراد مشهوری مانند Drake ،Virgil Abloh و حتی Oprah به شهرت زیادی دست یافت.

بر اساس مقاله ای از نویسنده اخبار فناوری یعنی Vajresh Balaji، برنامه کلاب هاوس اکنون میزبان ۱۰٫۱ میلیون کاربر است و گسترش یافته است تا حضور مجری های پادکست محبوب و ستاره های رسانه های اجتماعی مانند Lindsey Metselaar و Serena Kerrigan را شامل می شود.

این افراد از پلتفرم کلاب هاوس برای میزبانی بحث های خصوصی تر با همسالان و دنبال کنندگانشان استفاده میکنند.

انحصاری بودن اپلیکیشن Clubhouse احساس امنیت راضی کننده ای را برای کاربران سطح بالای این پلتفرم فراهم می کند و امکان مکالمه های جالب را به ارمغان می آورد.

MC Hammer به دلیل میزبانی اتاق های مربوط به ارزهای رمزپایه در کلاب هاوس مشهور شده است، در حالی که کوین هارت در مورد شوخ طبعی بحث می کند.

به لطف طبیعت زودگذر بحث ها در برنامه clubhouse، برخلاف لایو های Instagram، افراد مشهور لازم نیست از این ترس داشته باشند که هرچه در Clubhouse می گویند تبدیل به اخبار اصلی و برای آنها دردسرساز شود.

آیا من هم می توانم در کلاب هاوس عضو شوم؟

در حال حاضر به منظور عضویت در کلاب هاوس، شما باید توسط کسی که از قبل عضو کلاب هاوس است به برنامه دعوت شوید.

اگر دعوت نامه کلاب هاوس را دریافت کنید، می توانید این دعوت را برای چهار نفر از دوستان خود نیز ارسال کنید.

این قالب “فقط دعوت شده ها” به طور معمول در برنامه های دوستیابی محدود مانند رایا یا Lox Club دیده می شود.

مشابه برنامه های همسریابی، هر کسی می تواند برنامه را دانلود کند، اما شما در لیست انتظاری تقریبا بی نتیجه قرار خواهید گرفت.

مدیر عامل کلاب هاوس، پل دیویدسون وعده داده است که این برنامه در نهایت برای همه، از جمله کاربران اندروید، که در حال حاضر به این مهمانی دعوت نشده اند، قابل استفاده خواهد بود.

چرا اصلا باید به اپلیکیشن Clubhouse اهمیت بدهیم؟

شاید اولین سوال در مواجهه با برنامه clubhouse این باشد که همه ما با اینستاگرام و TikTok احساس راحتی می کنیم؛ پس چرا باید اصلا به سراغ اپلیکیشن کلاب هاوس رفت؟

اما باید گفت که Clubhouse ویژگی هایی دارد که نمیگذارد به سادگی از کنار آن رد شویم.

ماهیت غیررسمی پلتفرم کلاب هاوس به این صورت است که واقعاً چیزی برای هرکسی در آن وجود دارد.

گفتگوها از بحث درمورد آخرین درام های زنان خانه دار در حضور خود این زنان خانه دار گرفته تا تفسیرهای سیاسی آگاهانه توسط خبرنگاران بسیار معتبر.

ایلان ماسک حتی از ولادیمیر پوتین دعوت کرده است تا در این برنامه گفتگو کند!

اگر دوست شما برای شما دعوت نامه ای ارسال کرده است، فقط به عنوان یک بستر رسانه اجتماعی دیگر که قرار است با آن سر و کله بزنید به کلاب هاوس نگاه نکنید.

راهنمای گام به گام ثبت نام در کلاب هاوس

همانطور که گفتیم، برنامه گفتگوی صوتی کلاب هاوس اخیرا به دلیلی میزبانی مکالمات توسط الون ماسک و مارک زاکربرگ گرفته تا به خاطر راه افتادن”بازار سیاه” برای ارسال دعوت نامه ها، خبرساز شده است.

این برنامه خود را به عنوان “فضایی برای مکالمات صوتی گاه به گاه” با دوستان و بنیان گذاران به طور یکسان معرفی کرده است.

و سوال اصلی در ذهن بسیاری از افراد ساده است: چگونه می توانم وارد شوم؟ این راهنمای گام به گام ثبت نام در کلاب هاوس است.

چگونه می توان دعوت کرد؟

ساده ترین و سریعترین راه دسترسی به برنامه کلاب هاوس دعوت شدن توسط دوستی است که از قبل دارای یک حساب Clubhouse است.

کاربران اولیه Clubhouse دو دعوت نامه دریافت می کنند.

در صورتی که دوست شما شماره تلفن شما را داشته باشد، می تواند برای دانلود برنامه کلاب هاوس با آن شماره تلفن دعوتنامه ای برای شما ارسال کند و حالا، شما عضو Clubhouse هستید.

همچنین گزینه ای بعنوان حضور در لیست انتظار وجود دارد که روندی آهسته دارد اما هرکسی می تواند آنرا انجام دهد و نه فقط افراد دارای دوستان یا ارتباطاتی که از قبل در برنامه کلاب هاوس حاضر بوده اند.

نکته جالب توجه این است که هنگامی که کاربران به ابتدای صف انتظار منتقل می شوند، همچنین مجاز به ارسال دعوتنامه برای دیگر دوستان خود نیز خواهند بود.

توسعه دهندگان clubhouse در توضیحات اپلیکیشن خود در فروشگاه اپلیکیشن Apple نوشتند:

“هر کسی می تواند با قرارگیری در لیست انتظار یا درخواست یک کاربر موجود برای ورود به برنامه کلاب هاوس دعوت نامه دریافت کند.”

اگرچه تنها راه های قانونی ورود به کلاب هاوس دریافت دعوت نامه و یا قرارگیری در لیست انتظار است، اما برخی از کاربران در این میان چیزی شبیه به بازار سیاه راه انداخته اند و دعوت نامه ها را می فروشند!

در اوایل ماه فوریه، اینسایدر گزارش داد، هنگامی که ایلان ماسک در توییتر اعلام کرده که در برنامه clubhouse صحبت خواهد کرد، بازار سیاه فروش دعوت نامه ها در سایت هایی مانند توییتر و Craigslist شکل گرفت که دعوتنامه ها در آن تا حدود ۱۵۰ دلار (به نرخ امروز چیزی حدود ۴ میلیون تومان) و حتی بیشتر معامله شد.

اینسایدر گزارش داد که برخی از شهروندان چینی تا ۶۵ یورو (به نرخ این روزها چیزی حدود ۲ میلیون تومان) برای دریافت دعوت نامه کلاب هاوس پرداخت کرده اند.

کلاب هاوس اما در این میان هنوز به درخواست برای توضیح درمورد اینکه آیا خرید یا فروش دعوت نامه شرایط خدمات این پلتفرم را نقض می کند پاسخ نداده است؛ بنابراین، خرید دعوتنامه کلاب هاوس تا زمانی که شرکت توضیح ندهد که آیا حساب های فروخته شده ممکن است از دسترس خارج شوند یا خیر، توصیه نمی شود.

با این حال، کاربران احتمالاً برای همیشه به دعوت نامه احتیاج نخواهند داشت؛ اینسایدر در ماه فوریه گزارش داد که Clubhouse امیدوار است که هرچه سریعتر به یک مدل دسترسی آزاد مجهز شود.

دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس

دانلود کلاب هاوس

به منظور دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس برای سیستم عامل ios از طریق اپ استور اپل، اینجا را کلیک کنید.

منابع

  • https://www.businessinsider.com/how-to-get-a-clubhouse-invite-sign-up-for-app-2021-2#:~:text=The%20easiest%20%E2%80%94%20and%20quickest%20%E2%80%94%20way,app%20with%20that%20phone%20number.
  • https://www.businessinsider.com/want-to-be-on-clubhouse-you-can-pay-your-way-2021-2
  • https://www.thecut.com/article/what-is-clubhouse-the-new-social-media-chat-app.html#:~:text=What%20is%20Clubhouse%3F,or%20pioneer%20in%20the%20field.

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که در خصوص معرفی برنامه کلاب هاوس، طریقه ثبت نام و ورود به کلاب هاوس و دانلود کلاب هاوس بود استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *