News

ساخت اولین تراشه های Wi-Fi 6+ توسط هوآوی

ساخت اولین تراشه های Wi-Fi 6+ توسط هوآوی

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این مقاله قصد داریم درباره ساخت اولین تراشه های Wi-Fi 6+ توسط هوآوی صحبت کنیم.

ریچارد یو، مدیر عامل شرکت هوآوی، رسما از کامل ترین نمونه تولیدات صنعت در ارتباط با بهره مندی از وای فای ۶ پلاس، از جمله تراشه های Kirin W650 و GigaHome 650 رونمایی کرد.

پیش از بررسی مشخصات فنی این دو تراشه قدرتمند بهتر است مروری مختصر بر استاندارد Wi-Fi 6 داشته باشیم.

افزایش تنوع در دستگاه های متصل به اینترنت، اعم از تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و تبلت ها منجر به ازدحام شبکه های Wi-Fi و در نتیجه کاهش کیفیت و سرعت شده است.

جدیدترین نسخه استاندارد ۸۰۲٫۱۱، یعنی Wi-Fi 6 در سال ۲۰۱۹ با قابلیت های بی نظیر خود، برای حل مشکلات پیش آمده در بهره مندی از اینترنت، وارد میدان شده است.

مجهز بودن به فن آوری های پیشرفته، مانند دسترسی تقسیم فرکانس چندگانه متعامد (OFDMAمدولاسیون ۱۰۲۴ QAM، تکنولوژی چند ورودی، چند خروجی چند کاربره (MU-MIMO) و زمان بیداری دستگاه هدف Target Wake Time) TWT) فناوری Wi-Fi 6 را قادر ساخته تا اتصالات سریعتری را نسبت به نسخه های پیشین فراهم نماید.

در حقیقت آخرین استاندارد WiFi، امکان به اشتراک‌گذاری کانال‌های ارتباطی را در محیط‌هایی با تراکم بالای کاربران متصل به شبکه ارتباطی بی‌سیم با بهترین کیفیت فراهم می‌کند.

حالا هوآوی، تراشه Kirin W650 را برای گوشی های هوشمند و تراشه GigaHome 650 را برای روترهای وای‌فای خانگی طراحی نموده است.

هوآوی با این دو چیپست جدید و قدرتمند، راهکار ارتباطی نوین برپایه Wi-Fi 6+را با هدف بهبود کیفیت وسرعت بهره مندی از اینترنت ارائه نمود.

با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب، به طور کامل با مشخصات هر دو تراشه Kirin W650 و GigaHome 650 آشنا شوید.

چیپست های وایفای 6 پلاس هواوی

تراشه Kirin W650

Kirin W650 اولین تراشه Wi-Fi 6+ می باشد که مخصوص تلفن های هوشمند طراحی شده است.

تراشه Kirin W650، حداکثر پهنای باند فرکانسی تا ۱۶۰ مگاهرتز را با حداکثر سرعت ۲٫۴گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که این سرعت، دو برابر سرعت استانداردهای فعلی در این حوزه است.

چیپست Kirin W650 ‌از فناوری پهنای باند باریک پویا (Dynamic Narrow Bandwidth) استفاده می‌کند که بدین ترتیب می تواند پهنای باند را در محیط‌هایی با سیگنال وای‌فای ضعیف، تنظیم و عملکرد را بهبود ببخشد.

این فناوری منجر به ایجاد اتصالات پایدارتر و با برد بیشتری خواهد شد.

احتمالا دستگاه های مجهز به چیپست Kirin W650 برای گیمرهای حرفه ای جذاب تر از بقیه افراد خواهد بود؛ چرا که این تراشه می تواند تاخیر را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

Kirin W650 مجهر به فناوری بلوتوث Ultra High-Definition) BT-UHD) می باشدکه سرعت انتقال تا سه برابر بیشتر از نسخه‌های استاندارد بلوتوث را برای انتقال فایل ها فراهم می‌کند.

برخی دیگر از مزایای چیپست Kirin W650

  • پشتیبانی از UHD
  • پشتیبانی از صدای با کیفیت بالای بدون افت
  • انتقال محتوای فوری از گوشی‌های هوشمند به سایر دستگاه های مجهز به بلوتوث
  • سرعت بالا در بروزرسانی های نرم افزاری از طریق اینترنت (OTA)

تراشه Kirin W650 همچنین از سیستم مسیریابی ماهواره ای جهانی (GNSS) با گسترده ترین پوشش استاندارد ماهواره ای موجود تا به امروز پشتیبانی می کند.

این سیستم امکان موقعیت یابی حرکتی لحظه‌ای (RTK) را فراهم می سازد به گونه ای که می توان با دقتی بالا موقعیت فرد را با خطایی کم‌تر از چند متر محاسبه نمود.

تراشه GigaHome 650

هواوی، تراشه GigaHome 650 را به طور اختصاصی برای روترهای خانگی طراحی و بدین ترتیب راهکار ارتباطی نوین دیگری را برای بهره مندی از Wi-Fi6+ ارائه نمود.

معماری اصلی این تراشه از دو تراشه PLC‌ و CPU تشکیل شده است.

تراشه GigaHome 650 تا حداکثر سرعت ۳ گیگابیت در ثانیه و پهنای باند فرکانسی تا حداکثر ۱۶۰ مگاهرتز را از طریق دو آنتن پشتیبانی می‌کند.

این چیپست از الگوریتم‌های ۵G هوآوی الهام گرفته و ویژگی هایی مانند جلوگیری از تداخل و امکان استفاده چند کاربره را ارائه می دهد.

ارائه عملکردی عالی در عین ادغام پشتیبانی دو بانده از ۲G و ۵G در تراشه‌ای واحد از دیگر مزایای این تراشه است.

تراشه GigaHome 650 با پردازنده چهار هسته ای Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز کار می کند که ضمن امکان دسترسی به حداکثر پهنای باند ۳ گیگابیت در ثانیه، توان محاسباتی بالا را برای برنامه های متنوع نصب شده روی روتر فراهم می کند.

سطحی عالی از استانداردهای امنیتی داده ها توسط فناوری TrustZone تضمین شده است.

با پشتیبانی از پروتکل G.hn و پشتیبانی از فن آوری های سه گانه حالت زنده- زمین-و-خنثی (live-neutral-and-earth)، تراشه GigaHome 650، اتصالات Wi-Fi پایدارتر و زمان تاخیرکمتر را با قابلیت جلوگیری از فراهم می کند.

هوآوی اعلام کرده که استفاده از راهکارهای ارتباطی Kirin W650 و GigaHome 650 به سرعت در تلفن های هوشمند، روترها و سایر دستگاه های ارتباطی به کار گرفته شده و بهبود میزان بهره وری Wi-Fi6 و Wi-Fi6+ را به ارمغان خواهد آورد.

همچنین هوآوی، پیشتاز بازار در حوزه Wi-Fi 6، می گوید:

افزایش کیفیت در برقراری تماس اینترنتی، بازی های آنلاین، استریم ویدئو، آموزش آنلاین و حتی انجام کارها از راه دور از طریق ارائه پوشش وای فای در تمام نقاط در سراسر جهان هدف اصلی طرح های پیشنهادی و تولیدات شرکت می باشد.

با سرعت قابل توجهی که هوآوی در ارائه طرح‌ها و ثبت اختراع مبتنی بر استاندارد ۸۰۲٫۱۱ax پیش گرفته است، باید همواره منتظر شنیدن اخبار جدید و شگفت انگیز از سوی این غول فناوری چینی باشیم.

منبع:

http://www.hisilicon.com/en/Media-Center/News/hi1105

 

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که درباره ساخت اولین تراشه های Wi-Fi 6+ توسط هوآوی بود استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *