آموزشی, News

چگونه از حجم باقی مانده اینترنت مطلع شویم

چگونه از حجم باقی مانده اینترنت مطلع شویم

چگونه از حجم باقی مانده اینترنت مطلع شویم

برای خرید اینترنت دو پارامتر اصلی حجم مصرفی و مدت زمان در نظر گرفته می‌شوند. هر کاربر بنا به نیاز و مصرفی که دارد این دو فاکتور را انتخاب می‌کند. در خرید اینترنت، زمان یک فاکتور مشخص است و اصولا کاربران دغدغه‌ای برای آن ندارند. اما حجم خریداری شده خیلی مشخص نیست و باید چک شود. همین مسئله موجب شده است تا کاربران همواره دغدغه اتمام حجم اینترنت خود را داشته باشند.

روش‌های مختلفی برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم وجود دارد. نحوه اطلاع از حجم اینترنت باقی‌مانده در اپراتورهای مختلف متفاوت است. اصولا شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت خانگی، از وب سایت و اپلیکیشن اختصاصی خود جهت آگاه‌سازی مشترکان خود استفاده می‌کنند. با این حال اپراتورهای همراه و برخی از شرکت‌های ثابت، کدهای دستوری را هم در اختیار کاربران می‌گذارند تا اگر کاربر به اینترنت دسترسی نداشته باشد هم امکان اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت خود را داشته باشد.

در این مطلب توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانیم متوجه شویم در سرویس‌های مختلف حجم اینترنت باقی مانده چقدر است.

 

حجم اینترنت

 

اطلاع از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم همراه اول

برای مشاهده میزان حجم باقی مانده اینترنت همراه اول می‌توانید با مراجعه به آدرس mci.ir و کلیک روی گزینه همراه من در قسمت بالا و سمت چپ سایت، از نسخه تحت وب این شرکت استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن همراه من (My MCI) در گوشی موبایل استفاده کنید و میزان حجم و تعداد روزهای باقی مانده از سرویس اینترنت خود را ببینید. در صورتی که این برنامه را ندارید، می‌توانید از کافه بازار اقدام به دانلود رایگان آن نمایید. همچنین می‌توانید برای مشاهده از کدهای دستوری هم استفاده کنید.

برای استفاده از نسخه وب همراه من بعد از کلیک روی عبارت همراه من در سایت همراه اول، باید شماره سیم کارت مدنظر را وارد کنید و بعد از دریافت کد یکبار مصرف و وارد کردن آن و کلیک روی عبارت ورود به سایت، می‌توانید اطلاعات سرویس اینترنت خود را در یک دایره سمت چپ سایت مشاهده نمایید.

 

حجم اینترنت در همراه اول IDH

 

 

برای وارد شدن به اپلیکیشن همراه من باید شماره تلفن سیم کارت مورد نظرتان را وارد کنید. بعد از وارد کردن شماره تلفن و دریافت کد یکبار مصرف و وارد کردن آن، وارد اپلیکیشن همراه من شده و در صفحه اصلی برنامه، می‌توانید یک دایره مشاهده کنید که نمایانگر حجم کلی باقی مانده از بسته‌های فعال اینترنت شما است. با لمس کردن این دایره می‌توانید جزئیات بیشتری از سرویس اینترنت خریداری شده مثل تاریخ خرید و موعد اتمام را هم مشاهده کنید. اگر بسته اینترنت فعال نداشته باشید این دایره نمایش داده نمی‌شود و باید اقدام به خرید بسته نمایید.

 

اپلیکیشن همراه اول

 

در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از همراه من برای اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت خود استفاده کنید و سیم کارت روی گوشی موبایل است، می‌توانید با اجرای کدهای دستوری *۱۰۰*۱# یا *۱۰*۳۲۰# روی گوشی موبایل و دریافت پیامک از میزان حجم باقی مانده اینترنت همراه اول مطلع شوید. همچنین می‌توانید با استفاده از تلفن گویای ۴۴۴ از باقی‌مانده اینترنت خودتان باخبر شوید. اما اگر سیم کارت داخل مودم است باید به مودم متصل شوید، آدرس دسترسی به تنظیمات مودم که در هر مودمی متفاوت است و پشت مودم نوشته شده (اصولا ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ است)، را در نوار مرورگر خود وارد کرده و کلید Enter را بزنید.

در صفحه باز شده، نام کاربری و رمز عبور مودم خود را وارد نموده تا به پنل تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. اگر نام کاربری یا رمز عبور پنل مودم خود را نمی‌دانید، بهتر است به برچسب پشت مودم مراجعه نمایید. حالا از قسمت Tools به بخش USSD مراجعه کرده و کدهای دستوری *۱۰۰*۱# یا *۱۰*۳۲۰# را در کادر وارد کرده و کلید Send را بزنید. اکنون می‌توانید با دنبال کردن راهنمای کدهای دستوری، از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم همراه اول خود مطلع شوید.

 

اطلاع از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم ایرانسل

برای مشاهده میزان حجم باقی مانده از اینترنت ایرانسل می‌توانید با مراجعه به آدرس my.irancell.ir از نسخه تحت وب این شرکت استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از برنامه ایرانسل من (MyIrancell) در گوشی موبایل استفاده کنید و میزان حجم و تعداد روزهای باقی مانده از سرویس اینترنت خود را ببینید. در صورتی که این برنامه را ندارید، می‌توانید از کافه بازار اقدام به دانلود رایگان آن نمایید.

برای استفاده از نسخه وب ایرانسل من آدرس my.irancell.ir را در مرورگر خود وارد کنید و قسمت سمت چپ و بالای سایت روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک کنید. بعد از کلیک کردن روی این گزینه، چندین روش برای دسترسی به حساب کاربری خود مشاهده خواهید کرد. ارسال رمز یکبار مصرف به شماره سیم کارت، ایمیل یا ورود با رمز ثابت متصل به اکانت از گزینه‌های قابل استفاده هستند. با توجه به تنظیمات اکانت خود، یکی از گزینه‌ها را انتخاب نموده و وارد حساب کاربری شوید.

 

اپلیکیشن ایرانسا IDH

 

برای وارد شدن به ایرانسل من از طریق اپلیکشین باید شماره تلفن سیم کارت مورد نظرتان را وارد کنید. در صورتی که شماره سیم کارت مودم خود را به یاد نمی‌آورید، روی گزینه «شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده‌ام» در پایین صفحه بزنید و سپس اطلاعات خواسته شده از جله کد IMEI مودم و شماره ملی خود را وارد نمایید و کلید ارسال را بزنید. در صورتی که موارد وارد شده صحیح باشند، شماره اینترنت ثابت درون برنامه نمایش داده خواهد شد. بعد از وارد کردن شماره اینترنت ثابت، چندین روش برای دسترسی به حساب کاربری خود مشاهده خواهید کرد.

ارسال رمز یکبار مصرف به شماره همراه، ایمیل یا ورود با رمز ثابت متصل به اکانت از گزینه‌های قابل استفاده هستند. با توجه به تنظیمات اکانت خود، یکی از گزینه‌ها را انتخاب نموده و وارد حساب کاربری شوید. ساده‌ترین راه استفاده از شماره سیم کارت است که با وارد کردن آن و دریافت کد تاییدی که از طرف ایرانسل ارسال می‌شود، می‌توانید وارد اکانت خود شوید و به آسانی تمام اطلاعات مرتبط به سیم کارت، از جمله میزان حجم باقی مانده از اینترنت را مشاهده نمایید.

 

ایرانسل من IDH

 

در صفحه اصلی برنامه، می‌توانید یک دایره مشاهده کنید که نمایانگر حجم کلی باقی‌مانده از بسته‌های فعال اینترنت شما است. با لمس کردن این دایره می‌توانید جزئیات بیشتری از سرویس اینترنت خریداری شده مثل تاریخ خرید و موعد اتمام را هم مشاهده کنید. اگر بسته اینترنت فعال نداشته باشید این دایره نمایش داده نمی‌شود و باید اقدام به خرید بسته نمایید.

 

 

MyIrancell IDH

 

 

در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از اپلیکیشن ایرانسل من برای اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت خود استفاده کنید، می‌توانید با اجرای کد دستوری (USSD) هم این اطلاعات را مشاهده نمایید. اگر سیم کارت روی گوشی موبایل است می‌توانید با وارد کردن کد *۵۵۵# در قسمت شماره‌گیری گوشی موبایل و دنبال کردن منوی این کد دستوری از حجم اینترنت خود باخبر شوید. اما اگر سیم کارت داخل مودم است باید به مودم متصل شوید، آدرس دسترسی به تنظیمات مودم که در هر مودمی متفاوت است و پشت مودم نوشته شده (اصولا ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ است)، را در نوار مرورگر خود وارد کرده و کلید Enter را بزنید. در صفحه باز شده، نام کاربری و رمز عبور مودم خود را وارد نموده تا به پنل تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. اگر نام کاربری یا رمز عبور پنل مودم خود را نمی‌دانید، بهتر است به برچسب پشت مودم مراجعه نمایید. حالا از قسمت Tools به بخش USSD مراجعه کرده و کد *۵۵۵# را در کادر وارد کرده و کلید Send را بزنید. اکنون می‌توانید با دنبال کردن راهنمای کدهای دستوری، از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم ایرانسل خود مطلع شوید.

اطلاع از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم مخابرات

برای اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت مخابرات دو روش وجود دارد. در روش اول باید در قسمت تماس موبایل خود، کد دستوری *۲۰۲۰*۲*۳# را وارد کرده و کلید تماس را بزنید. حالا پنجره‌ای مطابق تصویر زیر باز می‌شود که در آن‌ باید شماره تلفن ثابت دارای اینترنت ADSL را همراه با کد شهر در آن وارد کنید. توجه داشته باشید که کد شهر حتما همراه با صفر وارد شود. کلید Send را بزنید و سپس گزینه OK را لمس کنید. بعد از انجام این کار حجم باقی‌مانده فعلی اینترنت مخابرات شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

کد دستوری IDH

 

 

 

در روش دوم، می‌توانید از طریق سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات، اقدام به یافتن حجم باقی‌مانده اینترنت مودم مخابرات کنید. ابتدا باید آدرس adsl.tci.ir را در مرورگر گوشی موبایل یا کامپیوتر خود وارد کرده کلید Enter را بزنید تا سایت موردنظر طبق تصویر زیر باز شود.

 

adsl IDH

 

در کادر نام کاربری، شماره تلفن اینترنت ADSL خود را همراه با کد شهر بدون صفر وارد کنید. در قسمت رمز عبور نیز گذرواژه حساب کاربری خود را وارد نمایید. در نهایت با نوشتن کد امنیتی، روی کلید ورود به سامانه کلیک کنید. اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید‌، می‌توانید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. حجم اینترنت باقی‌مانده در کادر “سرویس فعال شما” داخل داشبورد نمایش داده خواهد شد. همچنین با اسکرول به پایین می‌توانید جزئیات بیشتری مثل میزان حجم مصرف شده طی ۷ روز اخیر در قالب نمودار را مشاهده نمایید.

 

انترنت مخابرات IDH

 

البته می‌توانید با نصب اپلیکیشن مخابرات من روی گوشی اندرویدی هم از حجم باقی‌مانده اینترنت مخابرات مطلع شوید و به صورت لحظه‌ای از میزان مصرف اینترنت خود داشته باشید. برای دریافت این اپلیکشین می‌توانید به کافه بازار مراجعه نمایید.

اطلاع از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم شاتل

برای اطلاع از حجم باقی‌مانده اینترنت شاتل، می‌توانید به آدرس my.shatel.ir در مرورگر خود مراجعه کنید و پس از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور، به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن مای شاتل را دانلود کرده و با نصب آن روی گوشی موبایل، به آسانی ترافیک اینترنت خود را مشاهده نمایید.

 

حجم اینترنت در شاتل IDH

 

اطلاع از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم مبین نت

برای اطلاع از ترافیک باقی‌مانده اینترنت مبین نت می‌توانید از اپلیکیشن اختصاصی این شرکت که برای مشترکان ارائه شده است، استفاده نمایید. شما می‌توانید در این اپلیکیشن به اطلاعاتی مثل میزان مصرف و جزئیات کارکرد دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز اقدام به خرید مستقیم بسته یا حجم اضافی هم نمایید.

 

حجم اینترنت در مبین نتIDH

 

اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت مودم رایتل

برای مشاهده ترافیک باقی‌مانده اینترنت رایتل می‌توانید از سه روش زیر استفاده کنید. روش اول پیامک است، برای این کار فقط کافیست پیام View Internet را برای شماره ۲۰۲۰ ارسال کنید. مشاهده خواهید کرد که حجم اینترنت چقدر باقی مانده است. در روش دوم می‌توانید به قسمت برقراری تماس گوشی تلفن همراه خود مراجعه کنید. سپس کد دستوری *۱۴۴*۲# را وارد و گزینه تماس را لمس کنید. در روش سوم می‌توانید اپلیکیشن رایتل من را روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده و به راحتی استعلام و یا خرید و شارژ اینترنت را انجام دهید.

 

حجم اینترنت در رایتل IDH

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

آیا اینترنت فیبر نوری با TD-LTE تفاوت دارد؟

تعریف و مقایسه TD-LTE و FD-LTE در ارتباطات سلولی

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *