News

در رویداد اخیر «هوآوی» چه گذشت

در رویداد اخیر «هوآوی» چه گذشت

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این نوشته، قصد داریم مروری بر، در رویداد اخیر «هوآوی» چه گذشت ، داشته باشیم.

هواوی، پنجشنبه ۲۹ جولای ۲۰۲۱ یک رویداد آنلاین برگزار و در آن جدیدترین محصولات خود را معرفی کرد.

می توان گفت برجسته ترین محصول ارائه شده در رویداد اخیر هوآوی، گوشی های سری P50 بود که کاربران زیادی انتظار آن را می کشیدند.

گوشی های پرچمدار سری P50

پرچمداران جدید هوآوی با ظاهری متفاوت به میدان آمده اند.

استفاده از ماژول دوربینی با طراحی دوال رینگ، اصلی ترین تفاوت ظاهری این گوشی ها با مدل های قبلی هوآوی است.

در این نوع طراحی، ماژول دوربین به دو حلقه تقسیم می‌شود؛ در حلقه اول دوربین اصلی قرار دارد و در حلقه دوم سایر حسگرها و فلش.

گوشی ‌های سری P50 هواوی که در دو مدل P50 و P50 Pro معرفی شدند، هر دو ضدآب هستند و موفق به اخذ گواهی IP68 شده‌ اند که بالاترین استاندارد است.

استاندارد IP (Ingress Protection) به معنی «محافظت در برابر ورود»، میزان استحکام یک دستگاه در برابر مایعات و جامدات را نشان می‌دهد. این استاندارد با یک عدد دورقمی معرفی می‌شود که رقم اول نشانگر میزان مقاومت در برابر ذرات جامد مثل گردوغبار است و رقم دوم نشانگر میزان استحکام دستگاه در برابر آب است. (رقم اول بین ۱ تا ۶ متغیر است و رقم دوم بین ۱ تا ۸).

هر دو گوشی پرچمدار P50 و P50 Pro هواوی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لرزش‌گیر اپتیکال هستند.

البته مدل Huawei P50 Pro دارای یک دوربین سیاه و سفید ۴۰ مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی است.

امکان بزرگ‌نمایی ۵ برابری به ‌صورت اپتیکال و بزرگ‌نمایی ۵۰ برابری به ‌صورت دیجیتالی برای این دوربین ها مهیا شده است.

پرچمداران هوآوی که با سیستم‌ عامل هارمونی ۲ (HarmonyOS 2) به بازار عرضه می ‌شوند، از نظر سخت افزاری نیز مشخصات برجسته ای دارند.

گوشی های پرچمدار سری P50 هواوی

گوشی P50 هواوی در دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود که امکان افزایش ظرفیت حافظه با استفاده از درگاه کارت حافظه (از نوع NM) نیز در این مدل وجود دارد.

گوشی P50 Pro هوآوی نیز در چهار مدل زیر عرضه خواهد شد:

  1. مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی
  2. مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی
  3. مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره ‌سازی
  4. مدل دارای ۱۲ گیگابایت حافظه رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره ‌سازی

این گوشی ها در رنگ‌های متنوع و منحصر به فرد هوآوی از قبیل مشکی، سفید، طلایی، آبی و صورتی عرضه خواهند شد. (قابل ذکر است این رنگ ها در مدل های P50 و P50 Pro متفاوت است.)

مدل ۸ گیگابایتی P50 از فردای برگزاری رویداد هوآوی (۳۰ جولای) پیش فروش شده است و در تاریخ ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) نیز روانه بازار می‌شود ولی مدل رده بالا‌ی P50 Pro با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم در ماه سپتامبر به بازار خواهد آمد.

اسپیکر هوشمند هواوی Sound X

هوآوی، در این رویداد، جدیدترین اسپیکر هوشمند خود با نام Sound X 2021 را معرفی کرد.

یک اسپیکر سه بعدی بسیار زیبا دارای صدای ۳۶۰ درجه و همینطور نورپردازی ۳۶۰ درجه (با ۴۸ چراغ LED تمام رنگی).

این محصول نیز مانند گوشی های P50 و P50 Pro که در ابتدای این مقاله با آنها آشنا شدید، به سیستم عامل نوین HarmonyOS 2 مجهز است.

هم اکنون بخوانید: آشنایی با سیستم عامل HarmonyOS

این اسپیکر از چهار بلندگوی ۱٫۵ اینچی، یک ساب ووفر ۵۰ واتی، یک توییتر ۱٫۲۵ اینچی و دو خنک‌کننده بهره می برد، به همراه ۶ میکروفن برای دریافت فرامین صوتی و مکالمه.

اسپیکر هوشمند هواوی Sound X

با توجه به اینکه Sound X 2021 اولین اسپیکر هوشمند هواوی مجهز به HarmonyOS 2 است، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ تاپ ها و نمایشگرهای هوشمند می توانند به صورت خودکار به این بلندگوی هوشمند متصل شوند.

ساعت هوشمند Huawei Band 6 Pro

این محصول در واقع یک دستبند هوشمند است که از قابلیت‌ های ساعت هوشمند برخوردار است.

یعنی علاوه بر تمرکز بر پایش پارامترهای تناسب اندام و سلامتی (از جمله شمارش گام ‌ها، کالری مصرفی، مدت زمان فعالیت بدنی، ضربان قلب، میزان استرس، اشباع اکسیژن خون، پایش چرخه عادت ماهیانه بانوان، کیفیت خواب و…)، از قابلیت‌های ساعت‌ های هوشمند (از جمله دریافت اعلان‌ ها، پیش‌ بینی وضعیت آب و هوا، کنترل پخش موسیقی، استفاده به عنوان شاتر دوربین و…) نیز برخوردار است.

هم اکنون سفارش دهید: ساعت هوشمند Huawei Band 6

ساعت هوشمند Huawei Band 6 Pro

یکی از مهمترین ویژگی های این محصول، حسگر اندازه ‌گیری دمای بدن است که امروزه و در همه‌گیری کرونا، ویژگی بسیار مفیدی محسوب می شود.

طراحی زیبا و شیک، وزن سبک، بند ضدحساسیت با پوشش UV، باتری بادوام (دو هفته)، کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب از دیگر ویژگی های ساعت هوشمند Huawei Band 6 Pro است.

نمایشگر هوشمند مخصوص کودکان

یکی دیگر از محصولات معرفی شده در این رویداد، نمایشگر هوشمند آموزشی Huawei Kids Learning Smart Screen است.

این نمایشگر هوشمند هواوی به طور ویژه برای کودکان طراحی شده تا قابلیت های مختلفی از جمله آموزش از راه دور، هدایت و مدیریت تدریس از راه دور، دسترسی به منابع و کتاب های درسی و آموزشی، جستجوی کلمات، بخش مدیریت والدین، سرگرمی، حفاظت از بینایی کاربر و… را در اختیار کاربران قرار دهد.

این نمایشگر هوشمند ۱۰٫۴ اینچی که از سیستم عامل HarmonyOS 2.0 بهره می ‌برد، در دو مدل عرضه خواهد شد:

یک مدل با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۴ گیگابایت رم. (حافظه داخلی در هیچ کدام از این دو مدل، قابل ارتقاء نیست.)

نمایشگر هوشمند مخصوص کودکان هواوی

دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی، بلوتوث ۵٫۰ ، پشتیبانی از اتصال Wi-Fi ، باتری ۱۰۹۹۵ میلی آمپر ساعتی، از دیگر ویژگی های Huawei Kids Learning Smart Screen است.

این تبلت ویژه کودکان دارای چندین میکروفون و بلندگو برای خروجی صدای مناسب است تا محتوای آموزشی را به صورت هیجان انگیز و تعاملی در اختیار کاربران خود قرار دهد.

تلویزیون هوشمند Huawei Smart Screen V 75 Super

تلویزیون V 75 Super با فناوری mini LED ویژگی‌ های خارق‌ العاده‌ ای دارد که آن را از محصولات مشابه خود متمایز کرده است.

این تلویزیون هوشمند ۷۵ اینچی هواوی بسیار باریک و تقریباً بدون حاشیه بوده و از طراحی بسیار مدرن و زیبایی برخوردار است.

تلویزیون هوشمند Huawei Smart Screen V 75 Super

LED های سازنده‌ پنل این تلویزیون بسیار کوچک هستند به طوری که بیش از ۴۶ هزار عدد LED برای تأمین نور زمینه در آن به کار رفته است.

این فناوری باعث می‌شود تصاویر زنده‌تر و جذاب‌تری با جزئیات بسیار بالا را به نمایش درآورد.

همچنین این دستگاه از سیستم صوتی ۲۰ کاناله بهره می برد تا کیفیت صدای قدرتمند را در اختیار کاربران قرار دهد.

تلویزیون هوشمند Huawei Smart Screen V 75 Super که از سیستم عامل HarmonyOS 2.0 پشتیبانی میکند، در مقایسه با Huawei Smart Screen V 75 از طراحی، کیفیت تصویر بهینه، کیفیت صدا و سیستم عامل بهتری برخوردار است.

لوازم جانبی

هوآوی در این رویداد علاوه بر پرچمدار جذاب خود، تعدادی لوازم جانبی نیز رونمایی کرد:

قاب گوشی جدید هواوی

  1. قاب ‌های هنری Art Theme برای گوشی های P50 و P50 Pro
  2. قاب Ring Flash هواوی برای گوشی P50 Pro
  3. پد شارژ بی‌سیم
  4. قاب ‌های جذاب P50 و P50 Pro در چهار رنگ در دسترس کاربران قرار می گیرد. این قاب ها علاوه‌ بر داشتن طراحی چشم‌نواز، یک پایه داخلی دارند و از گوشه ‌های دستگاه بیشتر از قاب های دیگر محافظت می‌ کنند. این قاب ها با قیمت ۳۰ دلار در بازار موجود شده است.
  5. درون قاب Ring Flash یک رینگ لایت تعبیه شده تا هنگام ثبت تصاویر سلفی یا ضبط ولاگ مورد استفاده قرار گیرد. این قاب یک دکمه برای جابجایی بین سه سطح روشنایی و سه درجه رنگ (گرم، سرد و ترکیبی) دارد که با استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس شارژ می‌شود. این قاب تنها برای Huawei P50 Pro در دسترس قرار گرفته است. قاب Ring Flash به رنگ صورتی و سفید و با قیمت ۴۶ دلار به فروش می رسد.
  6. پد شارژر بی سیم Multi-coil به صورت همزمان سه دستگاه را با توان ۱۵ وات شارژ می کند. پد شارژ بی سیم هواوی از درگاه USB-C برای اتصال به آداپتور برق استفاده می کند.

شارژر بیسیم هواوی

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که در خصوص رویداد اخیر هوآوی و محصولات معرفی شده در آن بود، لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *