آموزشی, News

مزایا و معایب شبکه ۵ جی

advantages and disadvantages of 5g network e1666000432497

مزایا و معایب شبکه ۵ جی چیست؟

امروز سرعت اینترنت به یک بحث اساسی در میان افراد بدل شده است و همه افراد به دنبال آن هستند که بتوانند با سرعت بیشتری به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

از همین رو  شبکه‌ی ‎۵G با الگوگیری از نسل قبلی خود یعنی ۴جی ساخته و روانه بازار شد تا بتواند نیاز افراد به دریافت و انتقال اطلاعات از این طریق را مرتفع سازد.

شما تنها با خرید سیم کارت و یا مودم‌های ۵جی می‌توانید از این امکانات به راحتی استفاده کنید. اگر شما هم قصد خرید و یا استفاده از مودم ۵ جی را دارید.

با IDH همراه باشید تا به مزایا و معایب شبکه ۵ جی بپردازیم.

 

 

مزایا و معایب شبکه 5 جی

مزایا و معایب شبکه ۵ جی

‎۵G مخفف نسل پنجم و نسل جدید اتصال بی‌سیم است که در نهایت جایگزین ۴‌جی ‎شده است.

انتظار می‌رود که فناوری ۵‌‎ ‎جی‎ ‎طیف گسترده‌ای از مزایا را برای کاربران فراهم کند و راه را برای فناوری‌های جدید هموار کند. در این بخش از مقاله اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب شبکه ۵ جی ‎به شما ارائه می‌دهیم.

شبکه ۵ جی چه مزایایی دارد؟

شبکه‌ی ۵ جی به عنوان نسل جدید ارتباطی مزایای به همراه دارد. مزایای شبکه ۵ جی عبارتند از:

  • سرعت بیشتر‎ شبکه‌ی ۵ جی
  • یکی از مهمترین مزایای فناوری ۵جی‎ ‎سرعت فوق‌العاده سریع این شبکه‌ی ارتباطی است. شما با استفاده از اینترنت نسل ۵ جی می‌توانید با سرعت بیشتر در اینترنت جستجو کرده، بازی‌های آنلاین انجام دهید و موسیقی یا محتوا‌های مدنظرتان را سریعتر دانلود کنید. به علاوه، با استفاده از اینترنت نسل ۵جی می‌توانید داده‌هایی با حجم بالا را به راحتی به کاربران دیگر ارسال کنید. در واقع، شما می‌توانید فیلم‌های با حجم ۸k را از طریق اینترنت ۵ جی دانلود کنید.
  • تأخیر کمتر شبکه ۵ جی در ارسال و دریافت داده‌ها
  • این حقیقت دارد که G5 تأخیر کمتری نسبت به اتصالات G4 و G3 دارد، اما این به چه معناست؟ تأخیر فاصله زمانی بین لحظه‌ای است که دستگاه داده‌ها را به گیرنده ارسال می‌کند و لحظه‌ای که گیرنده می‌تواند از اطلاعات استفاده کند. میزان تأخیر شبکه‌ی ۵ جی ‎ ‎به طور قابل توجهی کمتر از ۴‌G ‎است و به کاربران این امکان را می‌دهد داده‌ها و محتوا‌ها را بدون تأخیر با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • افزایش میزان پهنای باند‎ شبکه ۵ جی
  • پهنای باند یک شبکه بی‌سیم اساساً نشان‌دهنده‌ی ظرفیت کاربران آن شبکه است. مودم‌های ۵ جی می‌توانند به دلیل پهنای باند زیاد می‌توانند قابلیت اتصال چندین کاربر را به طور همزمان به اینترنت فراهم کنند. همچنین، به دلیل افزایش پهنای باند شبکه‌ی ۵، سرعت اینترنت ۵ جی به مراتب بیشتر از سایر نسل‌ها است.

 

شبکه‌ی ۵ جی چه معایبی دارد؟

شبکه ‎۵G‎ علاوه بر مزایا، معایبی نیز به همراه دارد. از معایب شبکه‌ی ۵ جی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسیاری از تلفن‌های همراه قادر به پشتیبانی از شبکه ۵ جی نیستند؛
  • مودم‌های ۵ جی نسبت به مودم‌های دیگر دارای قیمت بالاتری هستند؛
  • امنیت شبکه ۵ جی کمتر است و افزایش میزان پهنای باند، فضای بیشتری را در اختیار هکر‌ها می‌گذارد.
  • کاربران نمی‌توانند در هر موقعیت مکانی به شبکه ۵ جی متصل شوند. برخی از مناطق از فناوری ۵ جی پشتیبانی نمی‌کنند.
  • دسترسی به اینترنت پرسرعت با خرید مودم ۵ جی
  • همانطور که گفتیم یکی از مهمترین مزایای مودم‌های ۵ جی، سرعت بیشتر این شبکه نسبت به نسل‌های ارتباطی دیگر است. بنابراین، اگر به فکر خرید مودم برای محل کار یا منزل‌تان هستید، مودم‌های ۵ جی بهترین گزینه می‌باشند. با خرید مودم ۵ جی می‌توانید داده‌ها را با سرعت بیشتر، تأخیر کمتر ارسال و دریافت کنید. پس، اگر به فکر اتصال اینترنتی سریع و راحت هستید، پیشنهاد ما به شما خرید مودم ۵ جی است.

مزایا و معایب شبکه 5 جی

مودم ۵ جی

همانطور که گفتیم، شبکه‌ی ۵ جی دارای مزایای متعددی است.

به همین دلیل افراد به استفاده از آنها تمایل نشان می‌دهند. به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده مودم، مودم هایی را تولید کردند که بتواند از شبکه‌ی ۵ جی پشتیبانی کند و برای کاربران مزایایی به همراه آورد.

کاربران مودم‌های ۵ جی می‌توانند با استفاده از این مودم ها ۵ جی سریعتر و راحت‌تر داده‌ها را در اینترنت انتقال دهند که در ادامه به بهترین‌های آنها پرداخته‌ایم.

 

بهترین مودم ۵ جی چه نوع مودمی است؟

یکی از نکاتی که هنگام خرید مودم باید در نظر بگیرید، توجه به برند سازنده‌ی مودم است. شرکت زد تی‌ای در زمینه‌ی ساخت مودم‌های ۵ جی فعالیت می‌کند.

بنابراین، شما می‌توانید با خرید مودم زد تی‌ای از امکانات متعدد این مودم بهره‌مند شوید. اگر قصد استفاده از مودم در محیط کار یا منزل را دارید، به شما خرید مودم رومیزی زد تی‌ای را پیشنهاد می‌کنیم.

مودم رومیزی زد تی‌ای دارای امکاناتی از قبیل اتصال چندکاربره، اتصال اینترنتی سریع، آنتن دهی بالا و… می‌باشد.

در صورتیکه قصد خرید مودم زد تی‌ای را دارید، بهتر است که در ابتدا اطلاعات و ویژگی‌های تمام مودم‌های زد تی‌ای را بررسی کنید.

پس از بررسی ویژگی هر یک از مودم‌ها می‌توانید بهترین مودم مدنظرتان را خریداری کنید. امروزه کاربران به دلیل مزایای متعدد مودم‌های ۵ جی مانند پهنای باند زیاد، تأخیر کمتر، سرعت زیاد به خرید این مودم‌ها روی آورده‌اند.

 

خواندن مطالب زیر نیز ممکن است برای شما مفید باشد:

 

مزایا و معایب شبکه ۵ جی

راهنمای خرید مودم

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *