News

بهترین فیلم ها در هر ژانر که نباید در دوران قرنطینه و تعطیلات از دست بدید!

معرفی بهترین فیلم هایی که در قرنطینه کرونا باید دید

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این مقاله، مجموعه ای از بهترین فیلم های سینمایی به تفکیک ژانر را جهت تماشا در دوران قرنطینه کرونایی و تعطیلات معرفی خواهیم کرد.

این روزها عبارت هایی که مدام با آنها برخورد میکنیم در چند واژه خلاصه شده اند: ویروس کورونا، کووید ۱۹، قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی!

متاسفانه مطابق با آمارهای رسمی اعلام شده، تا همین امروز، بیش از سه میلیون نفر در سطح جهان به ویروس کورونا مبتلا شده اند.

با وجود اینکه برخی از کشورها از پیک کورونا عبور کرده اند اما همچنان مشاهده می شود که اکثرشان وجود محدودیت ها و مدت قرنطینه خانگی را مجددا تمدید کردند و یا با اعمال برخی تغییرات در میزان محدودیت ها همچنان مردم را موظف به ادامه وضعیت می دادند.

ظاهرا این شرایط در ایران نیز همچون سایر کشورها ادامه دار بوده و بهتر است حتی اگر تا همین امروز بهترین استفاده را از قرنطینه نداشتیم، حالا دیگر تصمیم بگیریم که به جای اینکه تنها نیمه خالی لیوان را ببینیم (مسلما همه ما از وخامت اوضاع باخبریم!) کمی هم مثبت نگر باشیم تا نه تنها شرایط برایمان قابل تحمل تر باشد، بلکه به بهترین نحو از وضعیت پیش آمده استفاده کنیم.

احتمالا تا بحال در منابع گوناگونی همچون سایت ها یا فضای مجازی زیاد به چشمتان خورده که در این روزها فیلم ببنید؛ اما برای یافتن بهترین فیلم ها باید مجددا به دنبال یافتن لیستی از آنها در دیگر منابع باشید.

در این مطلب لیستی متنوع از فیلم ها، سریال ها، مستندها و انیمیشن ها با توجه به رتبه بندی های داخلی و خارجی و سلایق گوناگون برای شما آماده شده است.

چرا در قرنطینه و تعطیلات فیلم ببنیم؟

تماشای فیلم در منزل قطعا یکی از کم هزینه ترین، لذت بخش ترین و در عین حال آموزنده ترین سرگرمی هایی است که این روزها می توانید حسابی از آن بهره مند شوید.

بی انصافی است که فیلم، سریال و انیمیشن های جذاب را تنها وسیله ای عالی برای سرگرمی بدانیم، با دیدن هر فیلم شما از دنیای واقعی خارج شده و به دنیای جدیدی سفر می کنید، آموزش های متنوعی می بینید، با بازیگران فیلم همذات پنداری می کنید، تجربه های متنوع کسب می کنید و با فرهنگ های مختلف آشنا می شوید.

قطعا این موارد فقط چند مورد از فواید فیلم و سریال برای درنظر گرفتن برنامه ای همیشگی برای تماشای آن ها می باشند.

امروزه هم بخاطر گستردگی بهره مندی از شبکه های اجتماعی و حتی برنامه هایی برای تماشای آنلاین، به راحتی می توانید به تماشای فیلم و سریال یا انیمیشنی که دوست دارید بنشینید.

کودکان را هم فراموش نکنید و انیمیشن هایی که متناسب با رده سنی آنها باشد، برایشان در نظر بگیرید.

فیلم هایی که باید در قرنطینه ببینید

با در نظر گرفتن مواردی همچون رتبه، جوایز دریافت شده، نظرات مخاطبان و البته سلایق گوناگون به تفکیک ژانر، در ادامه حدودا ۷۰ فیلم، سریال و انیمیشن را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین فیلم های سینمایی

فیلم های درام

بهترین فیلم درام پیانیست

  1. مرثیه ای برای یک رویا (Requiem for a Dream-2000) به کارگردانی Darren Aronofsky: فیلم روایتگر زندگی ۴ انسان است که به دنبال رسیدن به آرزوهای خود هستند.
  2. پیانیست (The pianist-2002) به کارگردانی Roman Polanski: فیلم روایتگر داستان زندگی پیانیست یهودی به نام ولادیسوف شپلمن در زمان اشغال لهستان توسط نازی ها می باشد.
  3. تصادف (Crash-2004) به کارگردانی Martin Scorsese: فیلمنامه ای جذاب که روایتگر داستانهای موازی مرتبط به هم است. داستان فرهاد مهاجر ایرانی، کارگردان سیاه پوست و همسرش، قفل ساز مکزیکی و دخترش و… .
  4. در جستجوی خوشبختی (Pursuit of Happyness-2006) به کارگردانی Gabriele Muccino: داستان زندگی یک پدر (ویل اسمیت) به همراه پسر کوچکش (پسر واقعی ویل اسمیت بازیگر این نقش است) روایت می شود، زندگی سرشار از سختی ها و حوادث ناگوار.
  5. رما (Roma-2018) به کارگردانی Alfonso Cuarón: داستان زندگی خانواده ای متوسط در منطقه ای با نام رما در محدوده سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ به تصویر کشیده شده است.
  6. زنان کوچک (Little Women-2019): به کارگردانی Greta Gerwig: چهار خواهر با شخصیت های متفاوت که پدرشان به جنگ رفته و درگیر مشکلات زندگی هستند.
  7. مرد ایرلندی (The Irishman-2019) به کارگردانی Martin Scorsese: راننده کامیون با یک قاتل حرفه ای که رییس مافیا است آشنا می شود و کم کم خودش یک قاتل قراردادی می شود.

فیلم های اکشن

بهترین فیلم اکشن انتقام جویان

  1. هواپیمای محکومین (Con Air -1997) به کارگردانی Simon West: داستان درباره یک قهرمان سابق جنگ می باشد که به مدت ۷ سال در زندان فدرال زندانی بوده است و حالا قرار است آزاد شود.
  2. ماتریکس (The Matrix-1999) به کارگردانی Wachowski: در آینده ای نزدیک دنیا به تصرف هوش مصنوعی درمی آید و ماتریکس که یک فضایی می باشد بواسطه هوش مصنوعی دنیا را کنترل می کند.
  3. شوالیه تاریکی (The Dark Knight-2008) به کارگردانی Christopher Nolan: دکتر جاناتان کرین به طور مرموزی ناپدید شده است و یکسال از نقشه های راس که هدفش نابودی شهر بود گذشته است. بتمن، بروس وین و کمکهای ستوان جیمز گوردون و همچنین یک بازپرس قضایی آرامش را برقرار کرده اند، اما… .
  4. مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road-2015) به کارگردانی George Miller: تنها بخشی از نسل انسان ها باقی مانده اند و حاضرند برای زنده ماندن یکدیگر را بکشند، در این میان مکس به دنبال صلح است.
  5. انتقام جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War-2018) به کارگردانی برادران Russo: همه ابرقهرمانان با یکدیگر متحد شده تا بتوانند تانوس را که میخواهد شش سنگ ابدیت را بدست آورد شکست دهند. البته پیش نیاز دیدن این فیلم و فیلم بعدی آن یعنی End game، آشنایی با دنیای سینمایی مارول (MCU) و تماشای حدود ۲۰ فیلم است!
  6. کثیف (Furie-2019) به کارگردانی Le-Van Kiet: کودکی توسط گروهی از قاچاقیان اعضای بدن ربوده شده است، اما آنها نمی دانستند دختر چه کسی را ربوده اند. دختر رییس سابق باند خلافکاری.
  7. پرندگان شکاری (Birds of Prey-2020) به کارگردانی Cathy Yan: جوکر و هارلی کویین به دلیل اختلافات پیش آمده از هم جدا می شوند و کویین به همراه سه ابرقهرمان زن با هم متحد می شوند تا دختربچه ای را از دست جنایتکار شیطانی رها کنند.

فیلم های کمدی

بهترین فیلم های کمدی

  1. روز گراندهاگ (Groundhog Day-1993) به کارگردانی Harold Ramis: داستان درباره هواشناسی است که باید برای تهیه گزارش درباره روز گراندهاگ با بی میلی تمام به شهری کوچک برود.
  2. لبوفسکی بزرگ (The big Lebowski -1998) به کارگردانی Coen: چند روز از زندگی آدم بیکار و بیخیالی که با یک میلیونر همنام خودش اشتباه گرفته شده است در این فیلم به تصویر کشیده شده است.
  3. جونو (Juno-2007) به کارگردانی Jason Reitman: داستان درباره جونو دختر جوانی است که به تازگی باردار شده است و وقایع جالبی که پیش روی اوست.
  4. ساقدوش ها (Bridesmaid-2011) به کارگردانی Paul Feig: آنی قرار است به زودی ازدواج کند، از یکی از دوستانش می خواهد که به عنوان ساقدوش همراه او باشد، بقیه دوستان هم برای کمک می روند و عدم هماهنگی هایشان نتایج خنده داری دارد.
  5. کودک آشکار (Obvious Child-2014) به کارگردانی Gillian Robespierre: کمدینی بیست و چندساله که به طور ناخواسته باردار می شود و حالا باید با واقعیت های مستقل بودن آشنا شود.
  6. درس خوان (Booksmart-2019) به کارگردانی Olivia Wilde: دو دختر دبیرستانی در آستانه فارغ التحصیلی تصمیم می گیرند تمام مدتی را که فقط درس خوانده اند را با خوش گذرانی جبران کنند.
  7. اما (Emma-2020) به کارگردانی Autumn de Wilde: زندگی زن جوان خودشیفته ای روایت می شود که مدام در زندگی دیگران دخالت می کند.

فیلم های ترسناک

بهترین فیلم های ترسناک

  1. درخشش (The Shining-1980) به کارگردانی Stanley Kubrick: نویسنده ای همراه خانواده اش به یک هتل می روند تا او بتواند در آرامش کتابش را به پایان برساند اما در آن محل دچار اختلال روانی می شود.
  2. سکوت بره ها (The Silence of the Lambs-1991) به کارگردانی Jonathan Demme: دانشجوی جوانی باخبر می شود که یک قاتل خطرناک چندین زن را کشته و پوست صورتشان را کنده.
  3. ستون فقرات شیطان (The Devil’s Backbone-2001) به کارگردانی Guillermo del Toro: داستان کودکی که پدرش را در جنگ اسپانیا از دست داده و حالا در ساختمانی ساکن است که توسط یک روح به تسخیر در آمده است.
  4. دیگران (The Others-2001) به کارگردانی Alejandro Amenábar: مادر کاتولیکی با دو فرزندش که حساسیت خاصی به نور دارند زندگی می کند، در جریان اتفاقاتی که درگیرش می شوند، گمان می کند که نفرینی گریبان خانوده را گرفته است.
  5. سقوط (The Descent-2005) به کارگردانی Neil Marshall: چند زن به قصد اکتشاف به درون یک غار می روند، اما در همان ابتدا در غار گیر می افتند و ماجرا آغاز می شود.
  6. جادوگر (The Witch-2015) به کارگردانی Robert Eggers: فیلم روایتگر زندگی خانواده ای است که توسط نیروهای شیطانی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.
  7. برو بیرون (Get Out-2017) به کارگردانی Jordan Peele: مرد سیاه پوستی به دیدار خانواده دوست دختر سفید پوستش می رود اما در خانه آنها همه چیز عادی نیست.

فیلم های عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه

  1. سه گانه پیش از طلوع آفتاب، پیش از غروب آفتاب و پیش از نیمه شب (Before Sunrise/Before Sunset/Before Midnight -1995-2004-2013) به کارگردانی Richard Linklater: عاشقانه ای زیبا که با حضور همان بازیگران سری اول در دو سری دیگر ادامه یافته است.
  2. فیلم کوتاهی درباره عشق (A short Film about Love-1988) به کارگردانی Krzysztof Kieslowsk: جوان ۱۹ ساله ای عاشق همسایه ۳۰ ساله ساکن آپارتمان روبرو می شود.
  3. در حال و هوای عشق (In the mood for Love-2000) به کارگردانی Kar Wai Wong: داستان روایتگر علاقه میان خانم و آقایی است که به تازگی با هم همسایه شده اند.
  4. دفترچه خاطرات (The Notebook-2004) به کارگردانی Nick Cassavetes: جوانی فقیر عاشق دختری از خانواده ای ثروتمند می شود.
  5. یک روز (One day-2011) به کارگردانی Lone Scherfig: فیلم روایتگر فراز و نشیب هاییست که برای عشق دکستر و اما در طول زمان رخ می دهد.
  6. لالالند (La La Land-2016) به کارگردانی Damien Sayre Chazelle: آرزوها و رویاهای دو هنرمند عاشق، یکی بازیگر و دیگری نوازنده.
  7. ستاره ای متولد شده است (A Star Is Born-2018) به کارگردانی Bradley Charles Cooper: موسیقی دانی که زندگی هنری خود را از دست داده حالا به خواننده ای جوان کمک می کند تا او به شهرت برسد.

فیلم های علمی تخیلی

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  1. سولاریس (Solaris-1972) به کارگردانی Andrei Tarkovsky: افرادی در سیاره ای دور افتاده به نام سولاریس ساکن هستند که در آن سیاره رویاها و خاطرات تجسم حقیقی می یابد.
  2. در میان ستارگان (Interstellar-2014) به کارگردانی Christopher Edward Nolan: داستان درباره گروهی از فضانوردانی است که برای یافتن سیاره ای که بشر بتواند حیات خود را در آن ادامه دهد به فضا سفر می کنند.
  3. آفتاب سوزان (Sunshine-2014) به کارگردانی Danny Boyle: خورشید دیگر توان گرم کردن زمین را ندارد و رو به افول است. فضانوردان باید به سمت خورشید حرکت کنند و چاره ای بیاندیشند.
  4. تقدیر (Predestination-2014) به کارگردانی Michael Spierig: داستان حول زندگی ماموری که به سفرهای مختلفی در زمان فرستاده میشود میچرخد. مهمترین سفر، همان سفر آخر اوست .
  5. ورود (Arrival-2016) به کارگردانی Denis Villeneuve: موجودات بیگانه با سفینه هایشان به زمین آمدند و حالا باید با آنها ارتباط برقرار کرد و برای این کار ارتش یک زبان شناس را استخدام می کند.
  6. نابودی (Annihilation-2018) به کارگردانی Alexander Garland: ناتالی پورتمن در این فیلم در نقش زیست شناسی است که به دنبال پیدا کردن همسرش به یک منطقه اسرارآمیز ممنوعه سفر می کند.
  7. من مادر هستم (I am mother -2019) به کارگردانی Grant Sputore: فیلم روایتگر زمان پس از انقراض بشریت است. یک ربات به نام مادر با تکنولوژی هوش مصنوعی فرزندی به نام دختر را پروش می دهد.

در ادامه چند مستند، سریال و همچنین انیمیشن نیز معرفی خواهد شد.

بهترین مستند ها

بهترین فیلم های مستند

  1. بولینگ برای کلمباین (Bowling for Columbine-2002) به کارگردانی Michael Francis Moore: داستان برگرفته از ماجرای کشتار دبیرستان کلمباین است و نگاهی انتقادی به قانون حمل اسلحه در آمریکا.
  2. سیاره زمین (Planet Earth-2006) به کارگردانی Alastair Fothergill: سیاره زمین مجموعه ای ۱۱ قسمتی است که هر قسمت آن به یک زیست‌گاه زمین می‌پردازد.
  3. والس با بشیر (Waltz with Bashir-2008) به کارگردانی Ari Folman: خاطرات یک سرباز اسرائیلی طی تهاجم اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲٫

  4. مردی روی سیم (Man on wire-2008) به کارگردانی James Marsh: مستند در مورد فیلیپ پتی بندباز است که به دلیل راه رفتن بر روی سیم میان برج های نیویورک به شهرت رسید.
  5. من کاکاسیاه تو نیستم (I Am Not Your Negro-2016) به کارگردانی Raoul Peck: به مسئله نژادپرستی در تاریخ آمریکا از نگاه بالدوین فعال حقوق سیاهان پرداخته شده است.
  6. انفرادی آزاد (Free Solo-2018) به کارگردانی Elizabeth Chai Vasarhelyi و Jimmy Chin: این فیلم صعود آزاد انفرادی الکس هانولد را از ال کاپیتان در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.
  7. آینه سیاه (Black Mirror) به کارگردانی Michael Francis Moore: هر قسمت از این مجموعه به یک داستان درباره رابطه انسان و تکنولوژی می پردازد.

بهترین سریال ها

بهترین سریال ها

برخی از این سریال ها به پایان رسیده و برخی همچنان در حال پخش هستند.

  1. مردان دیوانه(Mad Men): درام
  2. بازماندگان (The Leftovers): درام، علمی تخیلی
  3. دروغ های کوچک بزرگ (Big Little Lies): جنایی، درام
  4. تاج (Crown):درام، تاریخی
  5. خانواده مدرن (Modern Family): دارم، کمدی، عاشقانه
  6. وایکینگ ها (Vikings):درام، ماجراجویی، اکشن
  7. ماوراء الطبیعه (Supernatural): درام، فانتزی، وحشت
  8. انسان ها (Humans): درام، علمی تخیلی

 

بهترین انیمیشن ها

بهترین انیمیشن ها

انیمیشن هایی که حتما باید دیده شوند:

  1. شیرشاه (The Lion King-1994)
  2. داستان اسباب بازی (Toy Story-1995,2019)
  3. شگفت انگیزان (The Incredibles-2004)
  4. رتتویی (Ratatouille-2007)
  5. آقای فاکس شگفت انگیز (Fantastic Mr.Fox-2009)
  6. درون و بیرون (Inside Out-2015)
  7. زوتوبیا (Zootopia2016)
  8. کوکو (Coco-2017)

حتما در میان شما همراهان گرامی، افرادی هستند که انتخاب های ویژه دیگری دارند، در بخش نظرات، ما و سایر دوستان را از پیشنهادات جذابتان مطلع کنید!

 

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که در خصوص معرفی بهترین فیلم ها، سریال ها، انیمیشن ها و مستند ها برای تماشا در طول قرنطینه کرونا و تعطیلات بود، استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *