News

مقایسه Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro

مقایسه Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این نوشته، قصد داریم به مقایسه هدفون های بیسیم Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro بپردازیم. در پایان این مقایسه، به این نتیجه رسیدیم که به ۸ دلیل مهم، هدفون بیسیم Huawei FreeBuds Pro به مراتب انتخاب بهتری است.

در حالی که میزان توجه و اقبال به نرم افزار گوشی های هوشمند هواوی طی سال های گذشته دائما در حال نوسان بوده است، اما غیرقابل انکار است که سخت افزار گوشی های هوشمند آن درجه یک بوده است و حتی شاید بتوان ادعا کرد سخت افزارهای ساخت هواوی، بهترین ها در این صنعت به شمار میروند.

طی دو سال گذشته، تمرکز این غول فناوری چینی، به عنوان بخشی از طرح “۱+۸+N” این شرکت، بر روی ارائه همان قدرت بی نظیر سخت افزاری برای سایر محصولات مصرفی معطوف شده است.

یکی از این محصولات، هدفون های بی سیم واقعی هواوی است.

در خصوص تفاوت هدفون های وایرلس (بیسیم) با هدفون های بیسیم واقعی باید بگوییم که حتی برخی از هدفون های وایرلس هم معمولا نوعی ارتباط سیمی بین دو بلندگوی خود دارند.

اما هدفون های بی سیم واقعی بدون هیچ گونه ارتباط سیمی هستند، دو بلندگوی این نوع هدفون ها به صورت مستقل به دستگاه های پخش وصل میشوند و به همین علت هیچ نیازی به ارتباط سیمی وجود ندارد.

Huawei چند مورد از این دسته محصولات خود را قبلاً منتشر کرده بود و اگرچه این محصولات کاملاً عالی بودند، اما تا پیش از معرفی Huawei FreeBuds Pro، فاقد طراحی زیبا یا مجموعه ای کامل از ویژگی های هوشمند مانند حذف صدا و حالت شفافیت فعال AirPods Pro اپل بودند.

حالت شفافیت حالتیست که در آن، بدون نیاز به خارج کردن هدفون بیسیم خود، قادر به شنیدن صدای محیط خواهید بود و میتوانید با افراد نیز به مکالمه بپردازید.

هواوی این هدفون بیسیم جدید خود را (هدفون بیسیم FreeBuds Pro) به تازگی معرفی و روانه بازار کرده و به راحتی میتوان گفت که Huawei FreeBuds Pro، بهترین هدفون بی سیم هواوی تاکنون به شمار میرود.

معرفی مختصر Huawei FreeBuds Pro

خرید هدفون بیسیم freebuds pro هواوی

هدفون بی سیم FreeBuds Pro هواوی همانطور که از اسمش مشخص است، یکی از حرفه ای ترین و بهترین هدفون های تمام بی سیم یا هدفون های بی سیم واقعی (True wireless) ارائه شده در جهان است و تاکنون موفق به کسب افتخارات زیر شده است:

  • انتخاب شده توسط مجله اینترنتی نقد و بررسی محصولات فناورانه PocketNow بعنوان بهترین ایرباد بیسیم واقعی مجهز به حذف نویز فعال در دنیا
  • توصیه شده توسط مجله اینترنتی نقد و بررسی محصولات فناورانه Android Central
  • انتخاب کارمندان مجله اینترنتی نقد و بررسی محصولات فناورانه Android Authority
  • معرفی بعنوان محصول برگزیده در مجله Stuff 5 Stars

مجهز بودن هدفون فری بادز پرو هوآوی به فناوری حذف نویز فعال ترکیبی باعث میشود که میکروفون های داخلی و خارجی آن بتوانند صدای اضافی داخل و خارج گوش را شناسایی کنند و سپس درایور دینامیکی سیگنال های دقیق ضد نویز را تولید کند.

از دیگر ویژگی های خارق العاده فری بادز پرو هواوی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کیفیت صدای فوق العاده مانند تجربه حضور در سالن کنسرت
  • حذف نویز خیره کننده
  • انتقال صدای فوق شفاف در حین برقراری تماس
  • مقاومت در برابر باد که تجربه لذت بردن از بالاترین کیفیت صدا موقع برقراری تماس در هنگام دویدن یا دوچرخه سواری را نیز به کاربر میدهد.
  • اتصال پایدار به تلفن همراه حتی از فاصله دور
  • کیفیت بینظیر صدا در هنگام ضبط ویدئو (حتی وقتی گوشی را در فاصله ای دور از فری بادز پرو قرار دهید)

در این نوشته قصد داریم یک مقایسه چالشی بین Huawei FreeBuds Pro با مشهورترین رقیبش یعنی AirPods Pro اپل داشته باشم.

مقایسه Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro در یک نگاه

مقایسه هدفون های بیسیم هواوی و اپل

مشخصاتHuawei FreeBuds ProApple AirPods Pro
ابعاد و وزن
  • هر هدفون: ۲۶*۲۹٫۶*۲۱٫۷ میلی متر
  • هر هدفون: ۶٫۱ گرم
  • کیس شارژر: ۷۰*۵۱٫۳*۲۱٫۷ میلی متر
  • کیس شارژر: ۶۰ گرم
  • هر هدفون: ۲۴*۳۰٫۹*۲۱٫۸ میلی متر
  • هر هدفون: ۵٫۴ گرم
  • کیس شارژر: ۶۰٫۶*۴۵٫۲*۲۱٫۷ میلی متر
  • کیس شارژر: ۴۵٫۶ گرم
تراشهKirin K1Apple H1
باتری و شارژدهی
  • ۸ ساعت شارژدهی بدون نویز گیر فعال
  • ۴٫۵ ساعت شارژدهی با نویز گیر فعال
  • ۵ بار شارژ کامل توسط کیس شارژر
  • شارژ سیمی USB-C
  • شارژ بیسیم Qi
  • ۵ ساعت شارژدهی
  • ۶ بار شارژ کامل توسط کیس شارژر
  • شارژ سیمی Lightning
  • شارژ بیسیم Qi
اتصالبلوتوث ۵٫۲بلوتوث ۵
دیگر ویژگی ها
  • IPX5
  • حذف نویز فعال هوشمند دینامیکی
  • حالت شفافیت
  • دینامیک
  • IPX4
  • حذف نویز فعال
  • حالت شفافیت
  • EQ تطبیقی

طراحی: ظاهر، تناسب و راحتی

مقایسه هواوی FreeBuds Pro و اپل AirPods Pro

این نظر ما ممکن است برای تیم طراحی هواوی کمی ناعادلانه باشد، اما با توجه به اینکه AirPods Pro اپل زودتر وارد بازار شده است و AirPods اپل در همه جای دنیا همه گیر است، نمیتوان FreeBuds Pro هواوی را در نگاه اول و از حیث ظاهر، چیزی مستقل از AirPods اپل توصیف کرد.

کیس های شارژ این دو محصول نیز شکلی مشابه دارند و به یک شکل باز می شوند.

کیس Huawei کمی سنگین تر و بلندتر است، اما هر دو به راحتی قابل حمل هستند و می توانند بدون ایجاد برآمدگی ناخوشایند در جیب شلوار، به همراه کیف پول و کلیدها و سایر وسایل قرار بگیرند.

FreeBuds Pro هواوی دارای ساقه هایی ضخیم تر و مربع شکل است که از این جهت با بیشتر هدفون های بی سیم موجود در بازار متفاوت به نظر میرسد.

این طراحی به هوآوی فضای بیشتری برای قرار دادن سنسورها و درایورهای پیشرفته و درجه یک ساخت این شرکت را می دهد.

از نظر شخصی، من فکر میکنم ظاهر مکعبی تیره Huawei FreeBuds Pro باعث شود گوشواره ها از AirPods اپل متمایز باشند و این نکته جذابی ست چرا که من هرگز طرفدار هدفون های بی سیم دیگر مارک ها که به نظر می رسد می خواهند شبیه AirPod اپل به نظر برسند نبوده ام.

هر دو هدفون دارای سری سیلیکونی هستند که هدف آنها ایجاد یک مهر و موم در فضای اطراف کانال گوش فرد استفاده کننده است.

تعویض سری ها به راحتی در هر دو هدفون انجام می شود و می توان آنها را با سری های کوچکتر یا بزرگتر که درون جعبه قرار گرفته اند، عوض کرد.

هم FreeBuds Pro هواوی و هم AirPods Pro اپل، درون گوش راحت هستند و تناسب ها در طراحی آنها به دقت رعایت شده تا به هیچ وجه نگران افتادن از گوش نباشید.

یک نکته جالب و خوب دیگر این است که هیچ یک از ساقه ها زیاد از حد طولانی نیستند. در مقایسه با ایرپادهای معمولی غیر Pro یا هدفون های بی سیم قدیمی تر Huawei، این دو محصول در داخل گوش بهتر فیکس میشوند.

اگر وقتی Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro را در گوش قرار میدهم، مستقیم به من نگاه کنید، به سختی می توانید متوجه شوید که چیزی درون گوشم است که از جهات مختلف به خصوص امنیت، میتواند امتیاز خوبی باشد. مطمئناً نمی توانید در مورد سایر هدفون های بی سیم جدید Xiaomi یا Vivo چنین چیزی را بگویید.

کنترل ها

هدفون بیسیم فری بادز هواوی و هدفون بیسیم ایرپاد اپل

ساقه های هر دو هدفون، به کنترل های لمسی فعال شده با فشار مجهز هستند.

کنترل های هر دو هدفون، برخلاف بسیاری دیگر از هدفون های بی سیم واقعی که با ضربه و لمس کار میکنند، به کمی نیرو احتیاج دارند؛ درست مثل اینکه دکمه ای را فشار می دهیم.

به نظرم این خیلی عالی است؛ زیرا ضربه زدن معمولاً باعث لمس های ناخواسته می شود. بعلاوه، هم FreeBuds Pro هواوی و هم AirPods Pro اپل طوری طراحی شده اند که لازم نباشد هدفون را به گوش خود فشار دهید؛ مشکل دیگری که از گوشواره های زیادی دیده ام. بنابراین کنترل هر دو هدفون بسیار ساده و کاملا تحت اختیار شماست، که خوب است.
کنترل ها نیز بسیار شبیه به هم هستند: Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro موسیقی را با یک فشار بر روی هر دو پایه پخش یا متوقف می کنند. با دو بار فشار دادن، به آهنگ بعدی میروید؛ در حالی که با سه مرتبه فشار دادن، آهنگ قبلی پخش خواهد شد. با فشار دادن و نگه داشتن نیز میتوانید از حالت حذف سر و صدا یا حالت شفافیت استفاده کنید.

در بخش کنترل ها، Huawei FreeBuds Pro با ارائه امکان کنترل های صدا از طریق کشیدن انگشت بر روی ساقه ها به سمت بالا و پایین، که خیلی جذاب هم کار میکند، از اپل پیشی میگیرد. در واقع شما نمی توانید میزان صدا را مستقیماً به کمک AirPods Pro تنظیم کنید.

هم اکنون سفارش دهید: خرید هدفون بیسیم Huawei FreeBuds Pro با گارانتی

عملکرد: کیفیت صدا، حذف نویز، شفافیت

طراحی هدفون freebuds pro هواوی

از نظر کیفیت صدا، در بررسی های قبلی که توسط همکاران من به عمل آمده، اعلام شده است که FreeBuds Pro هواوی، بهترین صدا را در بین هدفون های بی سیم دارد. سیستم داخلی هدفون بیسیم فری بادز پرو هواوی را در تصویر بالا میبینید.

من تا این حد افراطی از فری بادز پرو هواوی تعریف نمیکنم اما فکر می کنم FreeBuds Pro هواوی یکی از بهترین کیفیت صداهای ممکن را ارائه میدهد.

کیفیت صدا بسته به سلیقه موسیقی افراد میتواند برای آنها متفاوت باشد. به طور مثال افرادی که موسیقی هیپ هاپ، پاپ راک و و راک اند رول گوش میکنند، به طور کلی صدای خروجی از AirPods اپل را کمی متعادل تر، با میانه ها و اوج های واضح تر میابند.

از طرفی به نظر می رسد Huawei’s FreeBuds Pro بیشتر بر کیفیت دامنه پایین صدا تأکید دارد.

به نظر من جایی که FreeBuds Pro هواوی به راحتی برنده میشود، حذف نویز و نیز شفافیت است. این اظهار نظر بزرگی برای من به حساب می آید؛ زیرا ایرپادز پرو اپل تا پیش از این، گجت مورد علاقه من بود.

در حالی که هم FreeBuds Pro هوآوی و هم AirPods Pro اپل می توانند صداهای معمولی ترافیک شهری را به خوبی ساکت کنند، اما جایی که FreeBuds Pro هوآوی روی دست اپل میزند، توانایی آن در تجزیه و تحلیل پویا محیط است که نوع حذف سر و صدای محیطی را متناسب با آن تنظیم می کند.

هم اکنون سفارش دهید: خرید هدفون بیسیم Huawei FreeBuds Pro با گارانتی

Huawei این قابلیت را “حذف نویز فعال هوشمند پویا” می نامد و واقعاً موثر است.

“حذف نویز فعال هوشمند پویا” هواوی می تواند صداهایی در حد وزوز کم صدای کولر تا صدای افرادی که با صدای بلند در یک کافی شاپ سربسته صحبت میکنند را حذف کند.

برعکس، الگوریتم های هوشمند Huawei همچنین می توانند صدای انسان را افزایش دهند که این موضوع برای حالت شفافیت مفید است.

من بیش از یک دوجین هدفون بی سیم واقعی را آزمایش کرده ام و باید بگویم که هدفون بیسیم FreeBuds Pro هواوی تنها هدفون بیسیمی است که می توان همزمان با گوش دادن به موسیقی، به مکالمه با اطرافیان پرداخت و صدای طرف مقابل را به وضوح شنید.

حالت شفافیت AirPods Pro اپل خوب است، اما نه تنها به همه صداها اجازه ورود می دهد بلکه سطح نویز را نیز تقویت می کند – بنابراین در یک شهر بسیار پر سر و صدا مانند تهران، استفاده از حالت شفافیت AirPods Pro اپل در مکان های شلوغ تقریباً به گوش انسان آسیب می رساند.

عملکرد: تماس تلفنی، قدرت اتصال، تأخیر

هدفون وایرلس هواوی مدل freebuds Pro

اتصال با هر دو هدفون قوی است.

Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro پس از اولین تنظیم به طور خودکار با تلفن جفت می شوند و از آن به بعد بسیار به ندرت دچار افت صدا می شوند.

برای آزمایش قدرت سیگنال این دو هدفون های بی سیم واقعی، تلفن خود را (یک گلکسی Z Fold 2) در یک انتهای اتاق قرار دادم و تا انتهای دیگر اتاق راه رفتم (۴۰ فوت دورتر یعنی بیش از ۱۲ متر) که هم FreeBuds Pro هواوی و هم AirPods Pro اپل اتصال پایداری را حفظ کردند و از این حیث میتوان گفت هیچ یک بر دیگری برتری خاصی نداشت و هر دو بسیار عالی عمل میکنند.

برای تماس های تلفنی، هدفون بیسیم FreeBuds Pro هواوی دارای سه میکروفون است ولی هدفون AirPods Pro اپل، دو میکروفون دارد.

تفاوتی که این بین ایجاد میشود این است که می توانم بگویم که هدفون FreeBuds Pro هوآوی به طور مداوم در هنگام تماس های صوتی، صدای بهتری را در خروجی ارائه میداد. من این موضوع را با بیش از دوازده تماس صوتی در شرایط مختلف با دو شخص متفاوت در انتهای دیگر تماس آزمایش کرده ام و هر بار، آنها به من می گفتند صدای من در FreeBuds Pro هوآوی واضح تر و سفاف تر بوده است.

از نظر کاهش تاخیر، Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro بسیار عالی کار می کنند و تأخیر را تا جایی که ممکن است کاهش میدهند. من طی چند ماه گذشته هر دو هدفون را گذاشته و ده ها ساعت فیلم تماشا کرده ام و به ندرت متوجه شده ام که صدایی با لب های فرد همگام سازی نشود.

ویژگی های اضافی

قیمت هدفون وایرلس هواوی مدل freebuds Pro

هنگام باران با FreeBuds Pro یا AirPods Pro دچار هیچ استرسی نخواهید شد، زیرا آنها به ترتیب دارای IPX5 و IPX4 هستند.

رتبه بندی قوی تر به این معنی است که هدفون FreeBuds Pro هواوی می تواند در برابر پاشش آب بیشتری نسبت به AirPods Pro مقاومت داشته باشد.

فکر می کنم هدفون بیسیم هواوی FreeBuds Pro شانس بیشتری برای دوام آوردن در برابر طوفان های شدید باران دارد.

اما نکته این است که هیچ یک از این هدفون ها برای شنا قابل استفاده نیستند؛ اما می توانید آنها را حتی در باران شدید استفاده کنید.

هدفون بیسیم FreeBuds Pro هوآوی همچنین برای استفاده بین پلتفرمی یا بین برندی انعطاف پذیرتر است.

هم اکنون سفارش دهید: خرید هدفون بیسیم Huawei FreeBuds Pro با گارانتی

هدفون هواوی می تواند همزمان به دو دستگاه متصل شود و مهم نیست که چه دستگاهی باشد – می تواند یک لپ تاپ سونی و یک گوشی سامسونگ گلکسی، یا یک آیفون و آیپد باشد.

در عین حال، هدفون AirPods Pro اپل، تنها در صورت اتصال به دستگاه های iOS می تواند به دو دستگاه متصل شود.

همچنین، AirPods Pro از مشکل کم بودن صدا در اتصال به برخی از دستگاه های سامسونگ رنج می برد و کاربر نیاز دارد تا در صورت امکان به گزینه های توسعه دهنده وارد شده و “disable absolute volume” را برای برطرف کردن این مشکل انتخاب کند.

عمر باتری

خرید هدفون بیسیم freebuds pro هواوی

برای یک محصول هواوی تعجب آور نیست، هدفون بیسیم FreeBuds Pro هواوی دارای عمر و مقاومت باتری بسیار بالایی است.

باتری هدفون بیسیم هوآوی FreeBuds Pro با یک بار شارژ میتواند ۸ ساعت بی وقفه موسیقی پخش کند و در صورتی که کیس شارژ نیز همراهتان باشد، بعنوان منبع شارژ مجدد هدفون ها، این مقدار به ۳۶ ساعت افزایش میابد! (البته هر دو عدد در حالت خاموش بودن حذف نویز گزارش شده اند.)

هدفون بی سیم فری بادز پرو هواوی، در صورت فعال بودن حالت حذف نویز، امکان ۵ ساعت پخش مداوم موسیقی و ۳٫۵ ساعت مکالمه بی وقفه را به تنهایی و ۲۲ ساعت پخش موسیقی و ۱۶ ساعت مکالمه مداوم به همراه کیس شارژ دارد.

هم اکنون سفارش دهید: خرید هدفون بیسیم Huawei FreeBuds Pro با گارانتی

این در حالی است که AirPods Pro با یک بار شارژ می تواند حدود پنج ساعت کار کند.

هر دو هدفون را می توان به صورت بی سیم یا با سیم شارژ کرد: FreeBuds Pro از USB-C استفاده می کند، در حالی که AirPods Pro با لایتنینگ شارژ می شود.

نتیجه گیری مقایسه هدفونهای بیسیم Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro

مقایسه Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro

من چندین هدفون بی سیم را طی چند سال گذشته آزمایش کرده ام، به خصوص در سال ۲۰۲۰ که ظاهراً هر برند تلفن هوشمندی یک هدفون بیسیم را معرفی کرده است، و با اطمینان می توانم بگویم FreeBuds Pro هواوی و AirPods Pro اپل از نظر داشتن همه ویژگی ها دو تا از بهترین ها هستند.

اما Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro همچنین دو مورد از گرانترین ها هستند.

با این وجود، در زمان نگارش این مقاله، FreeBuds Pro هواوی حدودا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از AirPods Pro اپل ارزان تر است.

من فکر می کنم هدفون بیسیم FreeBuds Pro هوآوی در کل بهتر است زیرا:

  1. طراحی نوآورانه تری دارد.
  2. در بخش کنترل ها، Huawei FreeBuds Pro با ارائه امکان کنترل های صدا از طریق کشیدن انگشت بر روی ساقه ها به سمت بالا و پایین، که خیلی جذاب هم کار میکند، از اپل پیشی میگیرد. در واقع شما نمی توانید میزان صدا را مستقیماً به کمک AirPods Pro تنظیم کنید.
  3. در حالی که هم FreeBuds Pro هوآوی و هم AirPods Pro اپل می توانند صداهای معمولی ترافیک شهری را به خوبی ساکت کنند، اما جایی که FreeBuds Pro هوآوی روی دست اپل میزند، توانایی آن در تجزیه و تحلیل پویا محیط است که نوع حذف سر و صدای محیطی را متناسب با آن تنظیم می کند.
  4. من بیش از یک دوجین هدفون بی سیم واقعی را آزمایش کرده ام و باید بگویم که هدفون بیسیم FreeBuds Pro هواوی تنها هدفون بیسیمی است که می توان همزمان با گوش دادن به موسیقی، به مکالمه با اطرافیان پرداخت و صدای طرف مقابل را به وضوح شنید.
  5. برای تماس های تلفنی، هدفون بیسیم FreeBuds Pro هواوی دارای سه میکروفون است که صدایی واضح تر و شفاف تر را به گوش میرساند؛ ولی هدفون AirPods Pro اپل، دو میکروفون دارد.
  6. هدفون بیسیم FreeBuds Pro هوآوی همچنین برای استفاده بین پلتفرمی یا بین برندی انعطاف پذیرتر است.
  7. برای یک محصول هواوی تعجب آور نیست، هدفون بیسیم FreeBuds Pro هواوی دارای عمر و مقاومت باتری بسیار بالاتری است.
  8. در زمان نگارش این مقاله، FreeBuds Pro هواوی حدودا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از AirPods Pro اپل ارزان تر است.

هم اکنون سفارش دهید: خرید هدفون بیسیم Huawei FreeBuds Pro با گارانتی

منبع

مقاله وبسایت xda-developers

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که در خصوص مقایسه هدفون های بیسیم Huawei FreeBuds Pro و Apple AirPods Pro بود استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *