آموزشی

آیا مودم‌های td-lte فقط در مناطق پوشش‌دهی شده اپراتورهای موبایل فعالیت می‌کنند؟

آیا مودم‌های tdlte فقط در مناطق پوشش‌دهی شده اپراتورهای موبایل فعالیت می‌کنند؟

در این مقاله ما می‌خواهیم بدانیم، که آیا مودم‌های TD-LTE فقط در مناطق پوشش‌دهی شده اپراتورهای موبایل فعالیت می‌کنند؟ یا خیر

برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.

مودم‌های TD-LTE به عنوان یک فن‌آوری، تقریباً از وایمکس قابل تشخیص نیست. زیرا مراحل تکامل استانداردها در این دو فن‌آوری هماهنگ نیستند، به این معنی که در هر زمان ممکن است آخرین نسخه یکی از دو فن‌آوری کمی جلوتر باشد، و مقایسه‌های بسیار بر روی این دوهنوز هم، نتوانسته است به طور قطعی نشان دهد، که یک فن‌آوری بهتر از دیگری است.

اما در مورد فرصت بازار، TD-LTE توسط اپراتورهای تلفن همراه  توانسته خود را توسعه دهد و هرگز شکی وجود ندارد، که اکثر افراد در این زمینه TD-LTE را به وایمکس ترجیح می‌دهند.

 

آنتن دهی td-lte در مناطق مختلف

نسخه TD-LTE

TD-LTEدارای دو نسخه می‌باشد، FDD-LTE از طیف جفت شده FDD که دارای دو کانال مجزا است، یکی برای uplink و دیگری برای downlink، که هر دو نوع طیف در اکثر اپراتورهای تلفن همراه وجود دارند. TD-LTE از کانال‌های طیف بدون جفت TDD است؛ که لینک‌های بالا و پایین را ترکیب می‌کند و منابع را بر اساس تقاضای بلادرنگ تقسیم می‌کند. صدا ذاتاً در لینک بالا و پایین متقارن است، بنابراین برای تخصیص طیف FDD مناسب است. ترافیک داده از طیف TDD استفاده ‌می‌کنند، زیرا معمولاً نامتقارن است، اما درجه عدم تقارن پیوند بالاو پایین ثابت نیست. توسعه TD-LTE در ابتدا توسط China Mobile انجام شد و به عنوان یک استاندارد عمدتاً چینی، مشابه TD-SCDMA در نظر گرفته شد.

عوامل اصلی رشد پشتیبانی از TD-LTE

  • نسخه‌های FDD LTE و TD-LTE استاندارد ۳GPP بسیار مشابه هستند. درنتیجه، دستگاه‌ها می‌توانند هر دو رابط FDD و TDD را از طریق یک تراشه واحد پشتیبانی کنند. یعنی بدون اینکه هزینه اضافی پرداخت کنند. و این خود، یک پیشرفت جدید، و بسیار مهم است.
  • TD-LTE از در دسترس بودن گسترده دستگاه‌های FDD LTE که می‌توانند از TD-LTE نیز پشتیبانی کنند، نیزسود خواهد برد. برخلاف وایمکس، که دارای چنین ویژگی نیست. TD-LTE نیازی به اثبات خود در بازار برای متقاعد کردن فروشندگان برای توسعه دستگاه‌ها ندارد. فروشندگان نیازی به توسعه دستگاه‌های جدید ندارند، آنها فقط باید پشتیبانی TD-LTE را به دستگاه های موجود اضافه کنند.
  • طیف TDD زیادی در دسترس است و در بیشتر موارد ارزان‌تر و کم استفاده است. مجوزهای ۳G اغلب دارای تخصیص TDD هستند و مجوز ۲٫۵ گیگاهرتز در بیشتر موارد باندهای TDD را در نظر می‌گیرند.
  • افزایش دسترسی به ایستگاه‌های پایه که می‌توانند مقرون، ‌به‌صرفه و به‌روز شوند، انتقال به TD-LTE با استفاده از تخصیص طیف یکسان را برای اپراتورهای وایمکس ممکن و نسبتاً ارزان می‌سازد. این انتقال همچنان به تلاش‌های اساسی نیاز دارد و تنها در برخی موارد انجام می‌شود، اما این امر باعث می‌شود تا اپراتورهای وایمکس، دسترسی به همان دستگاه‌هایی را که اپراتورهای LTE دارند، آسان‌تر کنند.

 

آنتن دهی مودم های td lte IDH

روند رو به رشد TD-LTE

TD-LTE هنوز در حال توسعه است و زمان لازم است تا فراتر از بازارهای اصلی مانند چین قرار گیرد. به عنوان مثال، در اروپا، اپراتورهای تلفن همراه LTE را در طیف FDD مستقر خواهند کرد، و تنها زمانی که به ظرفیت اضافی نیاز داشته باشند، احتمالاً به TDD منتقل خواهند شد.

اپراتورهای وایمکس به طور فزاینده‌ای مشتاق هستند که از فروشندگان بخواهند که بتوانند هم انتقال به وایمکس ۱۶متری و هم به TD-LTE را تا حد امکان راحت پشتیبانی کنند. اما پشتیبانی از رابط‌های هوای متعدد، یک روند مداوم در صنعت است که توسط تحولات سریع فناوری‌های بی‌سیم دیکته می‌شود که فقط فروشندگان و اپراتورهای WiMAX یا عمدتاً را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

TD-LTE در ایران

سه اپراتور بزرگ ایران یعنی شاتل، همراه اول و ایرانسل TD-LTE را پوشش‌دهی می‌کنند. و این روزها،شرکت زی‌تل، نیز با مودم‌های جدید و بیرونی خود سرعت بالاتر را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

 

TD LTE در ایران IDH

چند نکته مهم در خصوص TD-LTE

  • برای استفاده از TD-LTE، باید از سیم‌کارت مخصوص استفاده کرد،که این سیم کارت قابلیت ،پیام‌گذاری یا مکالمه را ندارد و نمی‌توان بر روی گوشی موبایل نصب کرد، بلکه نیاز به یک مودم مخصوص است.
  • اینترنت TD-LTE دارای حداکثر سرعت ۴۰ مگابایت است. درحالی که سرعت اینترنت ایرانسلG4 80 مگابایت است. اما اینترنت TD-LTE ارزانتر از G4  است . وگاه بسته‌های تشویقی ۶ ماهه یا بیشتر را به کاربران خود می‌دهد.
  • این سیم کارت برای ادارات و سازمان‌ها پرمصرف  خوب است اما فردی که چند گیگابایت در ماه مصرف اینترنت دارد می‌تواند از موارد دیگر استفاده کند.
  • کاربران با مشکلاتی آنتن‌دهی ضعیف، پوشش‌دهی ضعیف، مناطق کم پوشش‌دهی TD-LTE روبه رو هستید.
  • بنابراین، اگر می‌خواهید، سرویس TD-LTE خریداری کنید؛ ابتدا اپراتورهای TD-LTE را یک بررسی کلی نموده و کلیه شرایط آن مثل واگذاری منطقه وشهر پوشش‌دهی، قیمت بسته‌های مختلف و سرعت تعرفه‌های آن را بررسی کرده و مقایسه کنید سپس تصمیم به خریداری مودم TD-LTEکنید. زیرا قیمت مودم‌های TD-LTE قدری گرانتر است.
  • همانطور که قبلاًگفته شد، مودم TD-LTEیک مودم سیم‌کارت خور است. یعنی در کنار مودم شیاری وجود دارد که محل قرار گرفتن سیم ‌کارت است. مودم سیم ‌کارت‌ خور برند هواوی نسبت به دیگر برندها دارای کارایی بهتری است.مودم هواوی نسبت به دیگر برندها،یک مودم پرسرعت، است.
  • در پایان به شما این نکته را یادآوری می‌کنیم، که هنگام خرید سرویس اینترنت به نیاز و موقعیت منطقه و پوشش‌دهی شهر و مکان خود بسیار توجه کنید.

مودم های تحت ‍‍پوشش سیم کارت تی دی ال تی ای, مودم رومیزی B622 هواوی, مودم همراه E5785 هواوی می باشند, این مودم ها دارای گارانتی ۳ ساله شرکت IDH می باشند.

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

تعریف و مقایسه TD-LTE و FD-LTE در ارتباطات سلولی

راهنمای خرید مودم

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *