آموزشی

چگونه رمز وای فای را عوض کنیم

چگونه رمز وای فای را عوض کنیم

چگونه رمز وای فای را عوض کنیم

این روزها بیشتر افراد در خانه و محل‌کار از اینترنت و مودم روتر استفاده می‌کنند. مودم روترها نقش بسیار مهمی در دسترسی ما به اینترنت دارند و نباید نگرانی‌های حاصل از هک شدن رمز را نادیده بگیریم. همین امر باعث می‌شود تا به اهمیت تغییر رمز وای فای پی ببریم و بدانیم که یاد گیری تغییر رمز وای فای بسیار مهم است. داشتن یک رمز وای فای قدرتمند، به شما کمک می‌کند که کسی به مودم شما دسترسی نداشته باشد و نتواند از ترافیک اینترنت شما استفاده کند. بهتر است هنگامی که از اینترنت مودم استفاده می‌کند هر چند وقت یکبار رمز وای فای مودم را تغییر دهید.

تغییر پسورد وای فای کار دشواری نیست و برای انجام آن باید وارد پنل مربوط به روتر یا مودم خود شده و اطلاعاتی که پیش از این به عنوان رمز عبور در آن درج شده بود را تغییر دهید. درنظر داشتته باشید اگر یک مودم دو بانده دارید، با کلیک روی Wireless 5GHz و Wireless 2.4GHz می‌توانید برای هر باند رمز عبور جداگانه تعریف کنید. در این مقاله به این سوال که چگونه رمز وای فای را عوض کنیم پاسخ می‌دهیم و به‌طور گام به گام خواهیم گفت که چطور رمز مودم را عوض کنید.

عوض کردن رمز وای فای مودم هواوی

تغییر رمز وای فای مودم هواوی بسیار ساده است و برای این کار تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا به‌صورت بی‌سیم یا درصورت فراموشی رمز عبور از طریق کابل LAN به مودم هواوی متصل شوید.

یک مرورگر را باز کرده و در نوار آدرس بالای آن عبارت ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ یا ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ را وارد کرده و کلید Enter را بزنید.

اکنون باید در قسمت Username نام کاربری و در قسمت Password، رمز عبورتان را وارد کنید. برای وارد کردن این مقادیر می‌توانید عبارت‌های user و admin را امتحان کنید. اگر این عبارت‌ها به کارتان نیامد، پشت مودم یا جعبه آن را ببینید.

 

تغییر رمز وای فای هواوی IDH

 

 

پس از ورود به پنل مدیریت مودم، در نوار سمت چپ روی گزینه Basic و سپس WLAN کلیک کنید. حالا به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه WPA pre-shared key برسید. روی کادر روبه‌روی آن کلیک کرده و رمز عبور جدید را وارد آن کنید. حتما مطمئن شوید که گزینه روبه‌روی Security روی حالت WPA-PSK / WPA2-PSK قرار داشته باشد.

 

تغییر رمز وای فای 2 هواوی IDH

 

 

 

در نهایت روی گزینه Submit کلیک کنید تا رمز عبور جدید ثبت شود.

عوض کردن رمز وای فای مودم دی لینک

برای تغییر رمز وای فای مودم دی لینک، پس از اینکه به‌صورت بی‌سیم یا باسیم به شبکه مودم متصل شدید، یک مرورگر وب را باز کرده و آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ را در آن وارد کنید. در صورتی که نتوانستید با آدرس گفته شده وارد پنل تنظیمات مودم شوید، از دفترچه راهنما یا دستورالعمل نوشته شده روی بدنه دستگاه استفاده کنید تا آدرس را پیدا کنید.

 

تغییر رمز دلینک IDH

 

 

 

اگر مودم جدید دی لینک دارید و موفق به یافتن آدرس مورد نیاز برای دسترسی به پنل مدیریت نشدید، می‌توانید آدرس http://dlinkrouter را در آدرس بار مرورگر وارد کرده  و سپس کلید Enter را بزنید.

در صورتی که باز هم موفق به دسترسی به پنل مدیریت مودم نشدید، می‌توانید با راست کلیک روی آیکون شبکه در ویندوز و انتخاب گزینه Open Network and Internet Setting به قسمت Network and Sharing Center بروید، روی نام مودم کلیک کرده و گزینه Details را بزنید، سپس آدرس موجود در IPv4 Default Gateway را در مرورگر کپی کنید. در دستگاه‌های مبتنی بر مک اواس از منوی اپل به System Preferences رفته و روی Network کلیک کنید. شبکه مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه Advanced کلیک کنید. حالا با رفتن به تب TCP/IP می‌توانید از آدرس نوشته شده مقابل عبارت Router استفاده کنید.

 

تغییر رمز وای وای دی لینک IDH

 

 

اکنون باید نام کاربری و رمز عبور پنل مودم را وارد کنید تا به پنل تنظیمات مودم دسترسی یابید. نام کاربری پیش‌فرض در بیشتر مودم‌های دی‌ لینک برابر با admin است. همچنین بیشتر محصولات این شرکت دارای رمز عبور پیش‌فرض نیستند و باید رمز عبور خالی بماند؛ با این حال اگر به رمز عبور نیاز بود، می‌توانید عبارت admin را تست کنید.

 

رمز وای فای دی لینک IDH

 

 

اگر ترکیب نام کاربری و رمز عبور گفته شده صحیح نبود، می‌توانید به دفترچه راهنما، اطلاعات موجود روی جعبه یا بدنه مودم مراجعه کنید. همچنین با جستجوی مدل مودم خود در سایت routerpasswords.com هم می‌توانید به مقادیر پیش‌فرض دست یابید. برای این کار تنها کافی است تا از منوی سایت، به قسمت دی لینک بروید و سپس مدل مودم خود را انتخاب نمایید.

 

تغییر رمز مودم دی لینک IDH

 

 

اگر باز هم موفق به ورود نشدید، احتمال دارد که قبلا خودتان یا شخصی که مودم را نصب کرده نام کاربری یا رمز عبور را تغییر داده باشید و اکنون آن را به یاد نمی‌آورید. در این حالت تنها راه ریست کردن مودم توسط کلید فیزیکی قرار گرفته روی بدنه آن خواهد بود. پس از ریست کردن و روشن شدن مجدد مودم، امکان ورود با نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض میسر خواهد شد.

 

تغییر رمز وای فای IDH

 

 

بعد از ورود به پنل مدیریتی مودم دی لینک، در منوی سمت چپ روی قسمت Wireless یا Wireless Settings کلیک سپس به قسمت Wireless Security یا Security Mode بروید.

 

تغییر رمز wifi d link IDH

 

 

در قسمت Pre-Shared Key رمز عبور قبلی به‌صورت نقطه نمایش داده می‌شود با پاک کردن آن می‌توانید رمز عبور جدید مودم را وارد کنید. همچنین باید برای تایید رمز عبور یکبار دیگر آن را در قسمت Confirm Passphrase هم وارد کنید. ترکیب حروف بزرگ و کوچک و اعداد روشی مطمئن برای ساخت رمزهای عبور ایمن به شمار می‌رود.

 

دی لینک تغییر رمز IDH

 

 

در آخر روی گزین Save Setting در قسمت پایین صفحه کلیک کنید تا تغییرات انجام شده، ذخیره شوند و اتصال تمامی دستگاه‌ها قطع گردد. حالا برای اتصال دوباره به مودم باید از رمز عبور جدید استفاده کنید.

 

ذخیره رمز وای فای دلینک IDH

 

 

عوض کردن رمز وای فای مودم تی پی لینک

برای تعویض رمز وای فای مودم تی پی لینک ابتدا از اتصال دستگاه خود به مودم چه به‌صورت بی‌سیم و چه باسیم، اطمینان کسب کنید، سپس یک مرورگر وب را باز نمایید. آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را در مرورگر وارد نمایید و کلید Enter را بزنید. اگر از طریق آدرس گفته شده موفق به دستیابی به پنل مودم نشدید، به دفترچه راهنمای همراه مودم یا اطلاعات نوشته شده روی بدنه آن مراجعه نمایید.

 

تغییر رمز وای فای تی پی لینک IDH

 

 

 

حالا باید نام کاربری و رمز عبور مودم را برای دسترسی به پنل مدیریت آن وارد کنید. به صورت پیش‌فرض این دو مورد admin هستند، اما ممکن است در برخی از مودم‌ها تفاوت داشته باشد که روی بدنه آن نوشته شده است. اگر در گذشته اقدام به تغییر نام کاربری یا رمز عبور کرده باشید و اکنون آن‌ها را به یاد نمیاورید، باید از طریق کلید فیزیکی قرار گرفته روی دستگاه، آن را ریست کنید.

 

وای فای تی پی لینک IDH

 

بعد از وارد شدن، روی تب Interface Setup کلیک کنید.

 

تغییر رمز وای فای IDHTP Link

 

 

 

 

اکنون گزینه Wireless را از نوار نارنجی رنگ انتخاب کنید.

 

 

تی پی لینک وای فای تغییر رمز IDH

 

 

 

 

درنظر داشته باشید در بعضی مدل‌ها، باید از منوی سمت چپ به بخش Wireless Security بروید

 

پنل تی پی لینک IDH

 

 

 

حالا در قسمت Pre-Shared Key رمز عبور جدید را وارد نمایید.

 

TP Link IDH

 

 

در آخر روی گزینه Save یا Apply که در انتهای صفحه است کلیک کنید تا تغییرات صورت گرفته، ذخیره شود.

 

ذخیره رمز وای فای تی پی لینک IDH

 

 

بعد از زدن گزینه Save اصولا مودم به‌صورت خودکار ریست می‌شود اما اگر مودم ریست نشد باید روی تب Advanced Setup در نوار بالا یا روی Management در پنل سمت چپ کلیک کنید.

 

چگونه رمز وای فای تی پی لینک را تغییر دهیم IDH

 

 

سپس به قسمت SysRestart یا Reboot رفته و در جلوی عبارت System Restart With: گزینه Current Settings را انتحاب کنید، سپس روی کلید Restart بزنید تا مودم ریست شود. پس از روشن شدن مجدد مودم، برای اتصال به آن باید از رمز عبور جدید استفاده کنید.

 

 

TP Link IDH 1

 

عوض کردن رمز وای فای مودم ایرانسل

جهت تغییر رمز وای فای مودم ایرانسل ابتدا باید به شبکه مودم متصل شوید. اگر رمز وای فای خود را فراموش کرده‌اید و نمی‌توانید به صورت بی‌سیم به مودم متصل شوید، می‌توانید از کابل شبکه (LAN) برای اتصال به مودم استفاده کنید. البته تمامی مودم‌های همراه ایرانسل دارای درگاه شبکه نیستند و این درگاه بیشتر در مودم‌های اینترنت ثابت وجود دارد.

بعد از متصل شدن به مودم، یک مرورگر باز کرده، آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و کلید Enter را بزنید. در اکثر مودم‌های ایرانسل نیازی به وارد کردن نام کاربری نیست و تنها داشتن رمز عبور کافی است. اگر از شما نام کاربری خواسته شد admin را امتحان کنید.

 

 

Irancell تغییر رمز وای فای IDH

 

اگر رمز عبور را فراموش کرده‌اید، بد نیست ۱۲۳۴۵ یا ۱۲۳۴۵۶۷۸ را تست کنید. البته رمز عبور روی بدنه یا جعبه مودم هم نوشته شده است.

بعد از وارد کردن پسورد روی عبارت Log In کلیک کنید. تا وارد پنل مدیریت مودم شوید. درنظر داشته باشید اگر برای چندین بار رمز عبور را اشتباه وارد کنید، برای مدتی نمی‌توانید وارد پنل شوید. در صورت فراموشی رمز عبور می‌توانید روی گزینه Forgot Password بزنید. اکنون روی تب Wi-Fi Basic Settings کلیک کنید.

البته شاید بسته به نوع مودم، با گزینه دیگری هم مواجه شوید. حالا رمز عبور جدید را در قسمت Wi-Fi Password وارد کنید و در آخر برای ذخیره تغییرات انجام شده، گزینه Save را بزنید.

 

 

تغییر رمز وای فای ایرانسل IDH

 

اگر پنل مدیریت مودم شما با توضیحات و تصاویر بالا فرق داشت، در منوی سمت چپ روی گزینه Wi-Fi بزنید، سپس گزینه Wi-Fi Security Settings را انتخاب کنید. در این اینجا، زیر عنوان Wi-Fi Name (SSID) نام شبکه وای فای خود را بیابید و روی آیکون مداد روبروی نام شبکه کلیک کنید. اکنون پسورد جدید را در قسمت Wi-Fi Password وارد کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

 

 

وای فای مودم ایرانسل IDH

 

 

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

عیب یابی شبکه: شبکه خانگی یا محل کارتان را عیب‌ یابی کنید.

آموزش استفاده از نرم افزار DNS Benchmark به منظور افزایش سرعت اینترنت

آموزش راه اندازی DDNS و کانفیگ کردن مودم های هوآوی برای این منظور(۰ تا ۱۰۰)

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *