News

V40 5G Honor نخستین پرچمدار آنر بعد از جدایی از هواوی معرفی شد

V40 5G Honor نخستین پرچمدار آنر بعد از جدایی از هواوی معرفی شد

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این نوشته قصد داریم V40 5G Honor نخستین پرچمدار آنر بعد از جدایی از هواوی را معرفی کنیم.

آنر (با نام تجاری ثبت شده HONOR) یک نام تجاری هوشمند متعلق به شرکت هواوی تکنولوژی بود که یک برند معتبر در زمینه تلفن هوشمند تحت نظر گروه هوآوی محسوب می شد.

آنر دسامبر سال گذشته میلادی فروخته و از مالکیت هوآوی خارج شد و هم اکنون به صورت مستقل فعالیت می کند.

جدایی آنر و هواوی

«آنر» به عنوان یک زیربرند زیر نظر گروه هوآوی اواخر سال ۲۰۱۱ شکل گرفت، شرکت آن در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و توسعه بین‌المللی خود را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

تمرکز این شرکت تولید گوشی تلفن همراه با استفاده از تکنولوژی های جدید و به روز و همچنین قیمتی پایین تر از رقبا است.

با این حال آنر علاوه بر گوشی‌های هوشمند، در حوزه تولید تبلت و گجت های پوشیدنی نیز فعالیت دارد.

این شرکت در تاریخ ۲۲ ژانویه اولین پرچمدار خود بعد از جدایی از هواوی را با نام V40 5G Honor معرفی کرد.

V40 5G Honor که یک گوشی هوشمند با قیمت نسبتاً پایین در مقایسه با رقباست که به دلیل اینکه بعد از جدایی از هواوی عرضه شده و طبیعتاً دیگر در فهرست سیاه تجاری ایالات متحده آمریکا قرار ندارد، احتمالاً از سرویس‌ها و خدمات گوگل بهره مند باشد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این مدل گوشی از سرویس‌های گوگل بهره می‌برد یا خیر زیرا فعلاً تنها در چین عرضه می شود و اطلاعاتی درخصوص عرضه‌ جهانی آن منتشر نشده است.

این گوشی هوشمند در حال حاضر با رم ۸ گیگابایت و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی در بازار داخلی چین در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و در آینده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

اسمارت فون V40 5G Honor در رنگ‌های مشکی (Night Black)، نقره‌ای (Titanium Silver) و رزگلد (Rose gold) با قیمت ۵۵۰ دلار (در مدل دارای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی) و ۶۲۰ دلار (در مدل حافظه ۲۵۶ گیگابایتی) عرضه شده است.

مشخصات فنی گوشی هوشمند V40 5G Honor

جدیدترین گوشی تلفن همراه آنر و نخستین پرچمدار آنر بعد از جدایی از هوآوی، دارای یک ماژول دوربین سه گانه در پنل پشتی دستگاه است؛ یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی عریض، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی.

به علاوه یک دوربین دوگانه ۳۰ و ۱۶ مگاپیکسلی در پنل جلویی دستگاه برای عکس سلفی.

در کنار فلش نیز یک حسگر مجهز به سیستم فوکوس خودکار لیزری تعبیه شده است.

نمایشگر V40 اندازه ای برابر با ۶٫۷۲ اینچ دارد و از نوع OLED است.

گوشی هوشمند جدید آنر از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

در صفحه نمایش (OLED (Organic Light Emitting Diode هر پیکسل دارای عنصر سه رنگ اصلی است.

در تکنولوژی OLED میلیون ها رنگ تولید می شود و این رنگ ها هماهنگ با یکدیگر تصویر نهایی را تشکیل می دهند که تصاویر تولیدشده، نسبت به دیگر نمایشگرها عمق بیشتری داشته و واقعی تر و زیبا تر هستند.

با توجه به جدایی آنر از هواوی و در نتیجه رهایی از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، انتظار می رود این گوشی دو سیمکارته، به جای استفاده از سرویس HMS هوآوی، با سرویس GMS گوگل به بازار عرضه شود.

هم اکنون بخوانید: پلتفرم HMS هواوی، راهکاری برای استفاده از اندرویدِ بدون گوگل

البته همانطور که پیش از این گفته شد، هنوز در این مورد اطلاعات دقیق و مشخصی در دسترس نیست و فعلاً تنها در کشور چین عرضه شده است و باید تا زمان عرضه سراسری این گوشی منتظر ماند.

لازم به توضیح است HMS یک پلتفرم ارائه شده توسط شرکت هوآوی است که به ‌عنوان جایگزین سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل مانند جی میل، گوگل مپ و… در گوشی های هواوی و آنر به کار می رود.

گوشی هوشمند v40 آنر

برخی از کارشناسان ادعا می کنند ردپاهایی از فناوری‌های هواوی در این گوشی قابل مشاهده است که سرعت شارژ یکی از این فناوری هاست.

مشخصات شارژی V40 5G Honor شامل شارژ سریع ۶۶ وات، شارژ سریع بی‌سیم ۵۵ وات و شارژ معکوس ۵ وات، همان تکنولوژی سرعت شارژ سیمی و بی‌سیمی است که در گوشی هواوی میت ۴۰ پرو (Huawei Mate 40 Pro) هم مشاهده می شود.

باتری V40 5G Honor به دلیل اینکه از سرعت شارژ ۶۶ وات پشتیبانی می کند، در عرض ۳۵ دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

***

جالب است بدانید آنر در آخرین رویداد علاوه بر V40 5G Honor، از لپ‌تاپ‌های جدید خود نیز رونمایی کرد: Honor MagicBook 14 و Honor MagicBook 15.

مجیک‌بوک ۱۴ و مجیک‌بوک ۱۵ از پردازنده‌های جدید اینتلی بهره می برند و مجهز به پردازنده‌ نسل یازدهم Core i7 شرکت اینتل هستند.

همچنین این نوت‌بوک‌ها از قابلیت اتصال بی‌سیم با حداکثر سرعت ۲۴۰۰ مگابیت برثانیه برخوردار هستند.

 

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله که درباره معرفی نخستین پرچمدار آنر بعد از جدایی از هواوی، یعنی گوشی هوشمند V40 5G Honor بود استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *