News, آموزشی

چرا حجم اینترنت زود تمام میشود؟ + روش های جلوگیری از مصرف حجم اینترنت

چرا حجم اینترنت زود تمام میشود؟ + روش های جلوگیری از مصرف حجم اینترنت

معضل اساسی این روز های ما !

حجم اینترنت

در دنیای امروز که اینترنت تقریبا همه جای زندگی ما نقش دارد ! مدیریت مصرف اینترنت و حجم دیتای مصرفی و دغدغه ی اینکه چرا اینقدر زود حجم اینترنت من تمام میشود مساله ای است که خیلی ها با آن دست به گریبان اند !

ترافیک یا حجم اینترنت که به مجموع میزان دانلود و آپلود شما در اینترنت باز میگردد یکی از مسائل مهم و حیاتی برای کاربران ایرانی است .

چرا که هنوز کیفیت و خدمات سرویس دهی اینترنت در ایران به صورت محدود و حجمی و یا تنها با اسم نامحدود و با قیمت های بالا عرضه میشود.

راه کار های کاربردی برای مدیریت مصرف حجم اینترنت

حجم اینترنت

?یکی از مهم ترین موارد که اغلب بدون اطلاع کاربر و به صورت خودکار و پیشفرض در سیستم عامل ها صورت میگیرد آپدیت خودکار سیستم عامل است برای این منظور در قسمت تنظیمات > عمومی> مرکز بروزرسانی > بروزآوری نرم فزار را از روی نصب خودکار خارج کنید.

حجم اینترنت
?بازی های آنلاین نظیر کلش آف کلنز (Clash of Clans)، وارکرفت (Warcraft) و… که امروز بسیار در بین کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند با توجه به روند طولانی بازی و مدت زمان اتصال به اینترنت،دیتا نسبتا زیادی را مصرف میکنند.

 

حجم اینترنت
?آپدیت های پنهانی نرم افزارها معمولا به صورت پیشفرض و بدون اطلاع کاربر انجام میشوند؛

در اندروید نرم افزارهایی نظیر بازار ، سرویس های گوگل و.. نیز در صورت نیاز پس از اتصال به اینترنت خود را اتوماتیک آپدیت میکنند.

پیشنهاد میکنیم حتما گزینه آپدیت خودکار این نرم افزار ها را غیر فعال کنید.

 

حجم اینترنت
?پیشنهاد میکنیم پخش خودکار ویدیو و دانلود فایل ها را در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ و غیره حتما غیرفعال کنید تا در حجم مصرفی اینترنت شما صرفه جویی شود.

حجم اینترنت
?بسیاری از کاربران فکر میکنند که مصرف ترافیک ماهانه اینترنت تنها به موضوع دانلود باز میگردد اما در بعضی از سرویس دهندگان اینترنت (ISP) میزان آپلود دیتای شما در اینترنت هم به عنوان ترافیک ماهیانه در نظر گرفته میشود و ممکن است شما دانلود چندانی نداشته باشید اما میزان آپلود فایل هایی که برای دوستان خود در اینترنت ارسال میکنید و موارد مشابه دیگر بالا باشد و خیلی زود حجم ترافیک شما به پایان برسد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد .

جهت مشاهده ی سایر پست های آموزشی اینجا را کلیک کنید .

جهت مشاهده ی اخبار دنیای فناوری اینجا را کلیک کنید .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *