News

همکاری اپل و گوگل و چند غول دیگر ارتباطات ( پایان تماس های آزاردهنده ی تبلیغاتی )

همکاری اپل و گوگل و چند غول دیگر ارتباطات ( پایان تماس های آزاردهنده ی تبلیغاتی )

همکاری اپل و گوگل و چند غول دیگر ارتباطات ( پایان تماس های آزاردهنده ی تبلیغاتی )

امان از تماس های آزار دهنده ی تبلیغاتی !

 Robocalls

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که تلفن منزلتان زنگ بخورد و در زمانی که گوشی را برمیدارید، یک پیام ضبط شده برایتان پخش شود.

در بسیاری از مواقع این پیامهای ضبط شده، تبلیغات هستند و به خصوص در کشور ما کسی حوصله شنیدن این پیامها را ندارد و سریعا گوشی را قطع میکند اما این جریان به ایران محدود نمیشود و تمام مردم جهان را آزار میدهد.

همکاری غول های ارتباطی جهان

apple at&t comcast

به تازگی اپل، آلفابت،AT&T، کام کست و دیگر شرکت های مطرح بخش تکنولوژی، با FCC هم قدم شده اند تا به تماسهای تلفنی از پیش ضبط شده با اهداف تبلیغات پایان دهند.

به گزارش وبسایت Wired، تماس های تلفنی خودکار که در روشهای بازاریابی و یا حتی با هدفهای سیاسی، پیامهای ضبط شده را برای شما بازگو میکنند (Robocalls) از مرحله آزار و اذیت مشترکان تلفن همراه یا ثابت، به مرحله ایجاد خطرهای جدی برای آنها رسیده اند.

 

در ایران هم این مشکل هست؟

همکاری گوگل و اپل

جالب است که این اتفاق هم اکنون در تهران هم روز به روز در حال افزایش است.

اسکنرها، سارقان هویت افراد و انواع و اقسام مجرمان فعال ارتباطات، با استفاده از این روش قربانیان را هدف حملات قرار میدهند.

همین باعث شده حتی Tom Wheeler ریاست کمیسیون ارتباطات فدرال هم از تماسهای تبلیغاتی به عنوان شایع ترین مورد شکایت مشترکان یاد کند.

تماس های تبلیغاتی

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در سال ۲۰۰۳ میلادی برنامه ای را برای پایان دادن به تماس های تبلیغاتی ایجاد کرده بود.

با این وجود، ظهور تکنولوژی های جدید برای برقراری تماسهای اینترنتی، روشهایی ساده و ارزان را ایجاد کرده تا تماس هایی از خارج از مرزها برقرار شده و شخص وانمود کند از داخل کشور با مشترکان تماس میگیرد.

 

مقصر کیست ؟!

robocalls

منتقدها، مقصر ایجاد این شرایط در کشور آمریکا را اپراتورهایی مثل “AT&T” و “ورایزون” میدانند اما اپراتورها تقصیر را به گردن دولت می اندازند.

در ماه ژوئن Randall Stephenson، مدیرعامل AT&T گفته بود اگر تماسهای روباتی را قطع کنند ممکن است تماسهای ضروری و مهم از بیمارستان ها و یا سرویسهای امدادی هم قطع شوند.

خبر خوب اینکه FCC در جدیدترین تصمیم خود به طور واضح گفته با مسدود کردن این تماسها موافق است.

علاوه بر این، مجلس سنا هم در حال آماده سازی یک طرح ویژه است تا اپراتورها را به ارائه سرویس های رایگان مسدود کردن این تماسها مجبور کند.

سوالی که پیش می آید آن است:

آیا تکنولوژی به سطحی رسیده که امکان مدیریت این تماسها را داشته باشد؟

 پایان تماس های آزاد دهنده ی تبلیغاتی Nomorobo

Aaron Foss موسس استارت آپ Nomorobo به این سوال، پاسخ مثبت داده است.

بدنیست بدانید سه سال پیش، FTC پاداشی ۲۵ هزار دلاری را به خاطر طراحی نرم افزار مسدود کننده این تماسهای تبلیغاتی به این استارت آپ داده بود.

نرم افزاری که به گفته سازندگانش حالا روزانه چیزی در حدود ۷۰ هزار تماس از این نوع را مسدود میکند.

نکته جالب توجه اینکه Nomorobo ابزارهای ایجاد لیست سیاه را برای مسدود کردن تماسهای تبلیغاتی و ابزارهای ایجاد لیست سفید را برای جلوگیری از مسدود شدن تماسهای سرویس های امدادی و اضطراری درنظر گرفته تا احتمال بروز خطا کم شود.

Foss معتقد است کمتر از یک دهم درصد از تماسها به اشتباه مسدود میشوند.

 

نقش اپل و گوگل کجاست؟

ایجاد تغییر در سیستم عامل های اندروید و iOS، این اجازه را به Nomorobo میدهد تا نرم افزاری را برای مسدود کردن خودکار تماسهای آزاردهنده در این سیستم عاملها ادغام کند.

علاوه بر این، Nomorobo می تواند پایگاه اطلاعاتی شماره تماس های تبلیغاتی را به دیگر شرکت ها بفروشد.

 

شاید در بلند مدت استفاده از نرم افزارهایی این چنینی راه حل مناسبی نباشد اما مطرح شدن این راهکار ها حداقل نشان می دهد که شرکت ها و مسئولان بالاخره این مشکل را جدی گرفته اند.

 

 

جهت مشاهده ی پست های آموزشی اینجا را کلیک کنید .

جهت مشاهده ی اخبار دنیای فناوری اینجا را کلیک کنید .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *