News

کار دزدها سخت میشود!- افزایش امنیت کارتهای بانکی با Motion Code ها

فضولی اضافه ممنوع!(معرفی اپلیکیشن)،افزایش امنیت اطلاعات شخصی

کار دزدها سخت میشود!- افزایش امنیت کارتهای بانکی با Motion Code ها

Image result for creative robber

شاید بتوان گفت از خلاق ترین افراد در جهان، آن دسته از افراد هستند که همیشه به دنبال راه حل هایی جهت پولدار شدن سریع هستند.

افرادی که دائما در فکرهایی نظیر هک کردن حسابهای بانکی مختلف یا کارت های اعتباری هستند، دائما از فکر خود استفاده می کنند تا با روش های مختلف حساب بانکی یا کارت اعتباری افراد را مورد حمله قرار دهند.

این ویژگی منفی باعث میشود که دائما میان دو جبهه از افراد جنگ وجود داشته باشد.

یک دسته آن افرادی خواهند بود که به فکر کشف راه های جدید دزدی هستند و دسته دیگر هم افرادی خواهند بود که به فکر مسدود کردن راههای جدید کشف شده می باشند.

به همین دلیل دائما میان این دوگروه جدال وجود دارد.

 

کارتهای غیرتماسی X5

دزد افزایش امنیت کارتهای بانکی

به تازگی در سیستم های پایانه فروشگاهی، تجهیزاتی باقابلیت های مخربی شناسایی شده است که کاربران تنها با پرداخت ۷۱۰ دلار در فضای دارک وب، می توانند صاحب این تجهیزات شوند.

از قابلیت های این سیستم، توانایی ارتباط در فاصله ۱۵ سانتی متری با کارت اعتباری را می توان نام برد.

این ابزار که به عنوان کارتهای غیر تماسی X5 شناخته میشود، بدون تماس کارتهای اعتباری با سخت افزار، توانایی به سرقت بردن شماره کارت، آدرس دارنده و نام دارنده کارت را از فاصله ۸ سانتی متری با سرعت ۱۰۲۴ بایت در ثانیه دارد که معادل خواندن اطلاعات ۱۵ کارت بانکی در هر ثانیه است.

 

مکانیزم X5 چگونه است؟

کارشناسان امنیتی در این باره مدعی هستند، زمانی که کارت اعتباری در مجاورت این دستگاه قرار میگیرد، اطلاعات دریافتی توسط سخت افزار نام برده شده در کسری از ثانیه به هکر ها منتقل می شود. با وجود تجهیزاتی این چنینی کارتهای غیر تماسی هم به سادگی مورد حمله قرار می گیرند و امنیت آن ها به مخاطره می افتد.

به طور کلی این که شما دائما این استرس را داشته باشید که فردی منتظر است تا شما خطایی را انجام دهید و کلیه اطلاعات شما را مورد سرقت قرار دهد و داشته هایتان را صاحب شود، حس بسیار بدی است و احساس امنیت را از شما خواهد گرفت.

یکی از شرکت هایی که در زمینه بالا بردن امنیت کارتهای اعتباری فعالیت دارد، به تازگی کار بسیار جالب انجام داده است.

 

Motion code ها راه حلی مناسب !

کارتهای غیرتماسی motion code

این شرکت یک فناوری جدید با نام Motion Code یا همان کد متحرک را طراحی کرده است و پیشنهاد این شرکت استفاده از این فناوری در پشت کارت های اعتباری می باشد.

کارشناسان طراح این فناوری اظهار داشته اند که اگر امکانی به وجود آید که با استفاده از آن کد امنیتی ۳ رقمی پشت کارت های اعتباری هر ساعت ۱ بار عوض شود، عملا استفاده غیر قانونی از این کارت ها توسط افراد دیگر، غیر ممکن یا بسیار سخت خواهد شد.

کمپانی امنیت دیجیتالی فرانسوی با نام Oberthur Technologies اعلام کرده است که به زودی استفاده از فناوری Motion Code برای کارت های اعتباری توسعه داده خواهد شد و با استفاده از این فناوری امکان تغییر زود به زود کدهای CVV در بازه های زمانی انتخابی وجود خواهد داشت.

در صورتی که تمایل به استفاده از این تکنولوژی داشته باشید، بعد از هر بار که خرید میکنید، یک کد جدید برای شما صادر میشود و کار مشکل این خواهد بود که شما باید کدهای جدید را به خاطر بسپارید.

با به کارگیری این فناوری کارهایی مانند خرید آنلاین توسط افرادی به جز شما و همچنین خرید به صورت فیزیکی با کارتهای اعتباری سرقت شده، غیرممکن خواهد شد.

در حال حاضر دو کمپانی فرانسوی با نام های groupe BPCE و socite generale تصمیم بر استفاده از این سیستم گرفته اند و این فناوری در لهستان هم به طور موفقیت آمیز مورد تست قرار گرفته است.

 

جهت مشاهده ی پست های آموزشی اینجا را کلیک کنید .

جهت مشاهده ی اخبار دنیای فناوری اینجا را کلیک کنید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *