News

بررسی تاثیر کاهش قیمت دلار بر روی قیمت مودم های هواوی

بررسی تاثیر کاهش قیمت دلار بر روی قیمت مودم های هواوی

آیا کاهش قیمت دلار موجب کاهش قیمت مودم های هواوی خواهد شد؟

کاهش قیمت دلار و به تبع آن کاهش قیمت سکه، در روزهای اخیر توانسته توجهات زیادی را به خود جذب کند. علل متفاوتی برای این کاهش امیدوارکننده عنوان شده که از این میان میتوان به دو مورد اصلی اشاره کرد:

  1. تزریق چیزی در حدود ۲۰ میلیارد دلار خانگی که پس از اشباع خریداران و کاهش تقاضا، توسط افرادی که تمام سرمایه خود را به ارز تبدیل کرده بودند و حالا ترس از دست دادن داراییشان را دارند صورت گرفته است.
  2. جدیت دولت در بحث بازار ثانویه که توانست تا حدودی به اوضاع سر و سامان دهد و از هرج و مرج ایجاد شده توسط دلالان با نرخ های نامعقولی که اعلام میکردند جلوگیری کرد.

کاهش نرخ ارز

اما سوال اصلی اینجاست!

کاهش نرخ ارز بر بازارهای دیگر چه اثری خواهد داشت؟

در این خصوص باید گفت که میتوان چهار بازار اصلی را بررسی کرد:

  • تاثیر قیمت دلار بر بازار مسکن
  • تاثیر قیمت ارز بر بازار طلا و سکه
  • تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار خودرو
  • تاثیر کاهش قیمت ارز بر بازار بورس

به طور واضح، کاهش قیمت ارز میتواند منجر به کاهش نرخ مسکن، طلا و … شود اما این اثر در خصوص کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر چگونه بوده است؟

کاهش قیمت دلار

آنچه که تا به امروز گزارش شده است به قرار زیر است:

  • کاهش ۲۵ الی ۳۰ درصدی قیمت مسکن
  • کاهش قیمت سکه به حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
  • کاهش قیمت خودرو تا ۵۰ میلیون تومان
  • افت ۴۰۰۰ واحدی شاخص بورس

بعلاوه وزیر ارتباطات اعلام کرده قیمت سر به فلک کشیده ی گوشی های موبایل که هم اکنون حدودا ۲۰ درصد کاهش یافته تا ۳۰ درصد کاهش دیگر (یعنی کاهش مجموعا ۵۰ درصدی) را نیز تجربه خواهد کرد.

 

چرا شعار IDH این است: ” همراهتان هستیم؟”

نوسانات اخیر قیمت ارز، تا حدی که دلار تا ۲۰ هزار تومان نیز معامله شد، باعث ایجاد موقعیت سوءاستفاده برای کسب و کار های مختلف شد که بتوانند اجناس و خدمات خود را با قیمت های چند برابری به فروش برسانند.

در این میان شرکت IDH که تمامی محصولات خود را با گارانتی ۳ ساله IDH عرضه میکند، در راستای عمل به شعار مهم خود یعنی همراهی همیشگی با مشتریان گرانبهای خود، هیچ افزایش قیمتی را به عنوان تنها نماینده رسمی مودم های هواوی در ایران، بر روی انواع مودم های رومیزی و همراه ۴G خود اعمال نکرد.

از این رو کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر باعث کاهش قیمت مودم های هواوی نخواهد شد؛ شما میتوانید با ورود به فروشگاه IDH، ضمن آگاهی از قیمت ها و بررسی مودم های رومیزی و همراه (جیبی) نسل سوم و چهارم آنها را با ضمانت ۳ ساله آی دی اچ سفارش داده و از اعتبار هدیه IDH نیز بهره مند شوید.

 

جهت مشاهده ی اخبار روز دنیای فناوری اینجا را کلیک کنید .

جهت مشاهده ی پست های آموزشی اینجا را کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “بررسی تاثیر کاهش قیمت دلار بر روی قیمت مودم های هواوی

  1. دریغا ایران گفت:

    با درود.
    نمی دانم مطئمن باشم این نظر را منتشر می کنید یا خیر، اما راستی و صداقتT اساس اطمینان و احترام متقابل خریدار و فروشنده است.
    مودم ۶۳۰ هزار تومانی را ۱۳۷۹ قیمت گذاشته اید (تازه این هم از موجودی قدیم بوده و نه سفارش های جدید) و بعد می گویید افزایش قیمت نداده بودیم که کم کنیم!! فرار رو به جلو…
    مطمئن باشید شما رحم نکنید، شرکت ها و حوزه های دیگری هم مثل شما همین کار را با خودتان می کنند و از ماست که بر ماست دوستان عزیز. صد در صد متوجه منظورم خواهید شد
    این را نوشتم که فکر نکنید مردم و مشتریان نمی فهمند!

    1. idhco گفت:

      سلام دوست عزیز؛
      مفتخریم همواره سیاست های اتخاذی از سوی شرکت در خصوص تعامل با مشتری، بر پایه صداقت و اعتماد متقابل بوده است. پیش از پاسخگویی لازم است کمال تشکر را از ظرافت نظر و لطف شما داشته باشیم و بدانید که قطعا قدردان فرصتی که برای شفاف سازی بیشتر برای ما به وجود آورده اید هستیم.
      همانطور که استحضار دارید در مدت کوتاهی قیمت ارز از حدود ۴ هزار تومان شروع به افزایش کرد و تا چندی پیش این مبلغ حتی به ۲۰ هزار تومان نیز رسید. بسیاری از کسب و کارهای خرد و کلان، روند افزایش قیمت روزانه و کاذب را به پشتوانه ی توجیهی مبنی بر قیمت لحظه ای ارز در دستور کار قرار دادند.
      IDH در راستای حفظ صداقت و همراهی با مشتریان گرانقدر خود، جبرا زیر بار یک افزایش طبیعی در قیمت محصولات رفت؛ به این معنا که این افزایش متناسب با ۲ یا ۳ برابر شدن قیمت ارز بوده و نه افزایش ۵ برابری آن و نوسانات شدید هر روزه.
      ادعای ما بر عدم افزایش قیمت نیست زیرا همانطور که تایید میفرمایید یک افزایش منطقی قیمت باتوجه به رشد بی سابقه ارز کاملا طبیعیست، بلکه خرسندیم که قیمت مودم ها هیچ گاه برمبنای ارز ۲۰ هزار تومانی (یا حتی خیلی کمتر از آن) اعلام نشد.
      برای روشن تر شدن مساله، میتوانید قیمت جهانی تک تک مودم ها را با نرخ های مختلف ارز محاسبه و با قیمت اعلام شده از طرف فروشگاه IDH مقایسه فرمایید.
      امیدواریم روشنگری لازم صورت گرفته باشد و مجددا از شما همراه عزیز نهایت سپاس را داریم.
      با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *