آموزشی

آموزش دور زدن فیلترینگ اپ استور

آموزش دور زدن فیلترینگ اپ استور

آموزش دور زدن فیلترینگ اپ استور

همانطور که می‌دانید، شرکت اپل محدودیت‌هایی را برای برخی از کشورها از جمله ایران اعمال کرده است. درنتیجه کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور (App Store) با مشکل مواجه شده‌اند و امکان استفاده از برنامه‌های اپ استور در گوشی‌های آیفون وجود ندارد، بنابراین کاربران این سیستم عامل برای استفاده از اپ استور باید به دنبال روش‌های دیگری باشند. بدین ترتیب درحال حاضر یکی از دغدغه‌ها اصلی کاربران ایرانی گوشی‌های آیفون، استفاده از برنامه اپ استور است.

بنا به مشکل پیش آمده ما تصمیم گرفتیم این مقاله را در خصوص آموزش دور زدن فیلترینگ اپ استور آماده کنیم تا شما عزیزان بتوانید در صورت لزوم از این برنامه بدون مشکل استفاده کنید.

 

 دور زدن فیلترینگ اپ استور

 

رفع فیلتر اپ استور با استفاده از یک گوشی اندروید

ساده‌ترین و بهترین روش در آموزش دور زدن فیلترینگ اپ استور استفاده از یک گوشی اندرویدی است. برای استفاده از این روش شما باید از یک گوشی با سیستم عامل اندروید استفاده کنید و وارد گوگل پلی شوید، برنامه Every Proxy را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب این برنامه هر دو گوشی را به یک مودم یا شبکه متصل کنید.

اگر به مودم دسترسی ندارید می‌توانید با روشن کردن هات اسپات (Hotspot) گوشی اندرویدی، گوشی آیفون را به وای فای گوشی اندروید متصل کنید. بعد از اتصال دو گوشی به یک شبکه یک فیلترشکن بر روی گوشی اندروید نصب کرده و آن‌را اجرا کنید.

وارد برنامه Every Proxy شوید، روی علامت سه نقطه موجود در بالای صفحه بزنید و از لیست باز شده گزینه Setting (تنظیمات) را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه IP Address را انتخاب کنید.

 

رفع فیلتر اپ استور با استفاده از یک گوشی اندروید IDH

 

اکنون گزینه ۱۷۲٫۱۹٫۰٫۱ را انتخاب کرده و سپس سوئیچ HTTP را فعال کنید.

 

رفع فیلترینگ در اپ استور IDH

 

بعد از انجام این مراحل وارد بخش تنظیمات (Setting) گوشی آیفون شده و به بخش Wi-Fi بروید. روی علامت i موجود در روبروی نام وای فای بزنید. در بخش انتهایی صفحه باز شده، گزینه Configure Proxy را انتخاب کنید و در صفحه جدید باز شده، تیک گزینه Manual را بزنید.

 

ستینگ ایفون IDH

 

اکنون دوباره به برنامه Every Proxy در گوشی اندرویدی مراجعه کرده و مشخصات host را در بخش سرور و پورت، در گوشی آیفون وارد کنید. در پایان اگر مراحل را درست انجام داده باشید، اطلاعات واقع در بخش Send و Received در گوشی اندرویدی از عدد ۰ به اعداد دیگری تغییر می‌یابد.

 

4 Every Proxy رفع فیلترینگ IDH

 

رفع فیلترینگ اپ استور با استفاده از نسخه وب اپلیکیشن

روش بعدی برای دور زدن فیلترینگ اپ استور استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برنامه‌ها است. برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی در راستای این اقدام اپل اعلام کرده‌اند که کاربرانی که از IOS استفاده می‌کنند می‌توانند با مراجعه به نسخه وب این اپلیکیشن‌ها، از آن‌ها استفاده کنند.

البته لازم به ذکر است که استفاده از نسخه وب ممکن است کمی سخت باشد اما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید این کار را آسان‌تر کنید. ابتدا وارد مرورگر سافاری شوید و آدرس سایت اپلیکیشن مورد نظر خود را در نوار جست و جو وارد کنید.

آیکون به اشتراک گذاری که در پایین صفحه وجود دارد را انتخاب کنید تا منو جدیدی باز شود. اکنون گزینه‌های مختلفی برای شما نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید آدرس سایت مورد نظر را در هرجایی که تمایل دارید به اشتراک بگذارید. اگر انگشت خود را به طرف چپ بکشید، گزینه Add to Home Screen را مشاهده می کنید که باید آن را انتخاب نمایید.

اکنون یک نام برای این میانبر انتخاب کنید و گزینه Add را بزنید تا میانبر سایت موردنظر به صفحه اصلی گوشی شما اضافه شود. بنابراین هر زمانی که می‌خواهید از نسخه وب اپلیکشین استفاده کنید می‌توانید با مراجعه به میانبری که ساخته‌اید به‌صورت مستقیم به صفحه موردنظر منتقل شوید.

استفاده از برنامه‌هایی که قبلا دانلود شده‌اند

روش دیگری که ممکن است در دور زدن فیلترینگ اپ استور برای شما مفید باشد، استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که قبلا دانلود کرده‌اید. اگر برنامه‌ای را قبل از سال ۲۰۱۷ دانلود کرده باشید و اکنون روی گوشی خود آن  را ندارید می توانید به آسانی این اپلیکیشن ها را دوباره بر روی گوشی خود نصب کنید. برای انجام این کار ابتدا به اپ استور مراجعه کرده وارد قسمت پروفایل خود شوید. در این قسمت گزینه Purchased را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده دو گزینه All و گزینه Not on this iPhone نمایش داده می‌شوند که شما باید گزینه Not on this iPhone را انتخاب کنید تا لیست تمام اپلیکیشن‌هایی که در گذشته از اپ استور دانلود کرده‌اید و در حال حاضر آن‌ها را بر روی گوشی خود ندارید را مشاهده کنید. درنظر داشته باشید که این اپلیکیشن‌ها آپدیت نیستد، اما با این اقدام اپل و وضعیت کنونی، شاید دسترسی به آن‌ها شاید کاربرد داشته باشد.

استفاده از برنامه سیب اپ

سیب اپ بزرگترین و معتبرترین فروشگاه ایرانی برای استفاده از اپلیکیشن‌های IOS است. استفاده از این فروشگاه سبب می‌شود تا با وجود تحریم‌ها، کاربران ایرانی بتوانند به اپلیکیشن‌های سیستم عامل IOS و اپلیکیشن‌های ایرانی که برای IOS وجود دارند، دسترسی داشته باشند. البته درنظر داشته باشید که برای استفاده از سیب اپ باید اکانت این شرکت که به صورت ماهیانه است را خریداری کنید تا از طریق این برنامه علاوه بر اپلیکیشن‌های معمول به اپلیکیشن‌های ایرانی IOS هم دسترسی داشته باشید.

 

رفع مشکل سرچ در اپ استور

بعضی از کاربران در برنامه اپ استور مشکل سرچ برنامه‌های مورد نظر خود را دارند و یکی دیگر از مشکلات اپ استور غیرفعال شدن قابلیت جست و جو در آن است. برای رفع این مشکل باید قابلیت Limit Ad Tracking را در بخش تنظیمات گوشی خود فعال کنید. برای این کار باید به بخش تنظیمات (Setting) گوشی رفته و وارد قسمت Privacy شوید. به انتهای صفحه مراجعه کرده و گزینه Advertising را انتخاب کنید.

اکنون باید قابلیت Limit Ad Tracking را فعال کنید بعد از فعال شدن این گزینه با مراجعه مجدد به اپ استور می‌توانید از قابلیت جست و جو آن استفاده کنید. اگر این روش جواب نداد و جست و جوی شما به نتیجه‌ای نرسید می‌توانید با خروج اجباری (Force Quit) اپ استور و راه‌اندازی مجدد آن، این مشکل را برطرف سازید.

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

آموزش استفاده از نرم افزار DNS Benchmark به منظور افزایش سرعت اینترنت

روش برطرفسازی اختلال در DNS در اپراتور های اینترنت همراه ( برای ویندوز، ios و اندروید )

آیا اینترنت فیبر نوری با TD-LTE تفاوت دارد؟

مودم‌های فیبر نوری چیستند و تفاوت آنها با مودم‌های معمولی چیست؟

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *