News, آموزشی

باورهای غلط و رایج در مورد باتری گوشی موبایل که باید بدانید

باورهای غلط و رایج در مورد باتری گوشی موبایل که باید بدانید

باورهای غلط و رایج در مورد باتری گوشی موبایل که باید بدانید

در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از باورهایی که درمورد باتری گوشی موبایل بسیار رایج هستند صحبت کنیم و کمی شفاف‌سازی کنیم. ما تحقیقاتی انجام دادیم تا صحت برخی از رایج‌ترین باورها و تصورات غلط در مورد باتری تلفن همراه را کشف کنیم.

با انجام این تحقیقات و آزمایش‌ها، اطلاعات مفیدی در مورد کارهایی که می‌توانید برای افزایش طول عمر باتری و کارآیی آن انجام دهید، هم پیدا کردیم. در این تحقیق و آزمایش بیشتر روی باتری گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و سایر باتری‌های غیر قابل جدا شدن تمرکز کردیم.

  • شارژرهای غیر از شارژ مخصوص دستگاه (با برند یکسان) به باتری‌ها آسیب می‌رسانند.

ما معتقدیم که این باور به احتمال زیاد توسط سازندگان گوشی موبایل یا لوازم جانبی شروع شده، یا حداقل تداوم یافته است. فروش خود گوشی موبایل حاشیه سود نسبتا زیادی ندارد، اما فروش لوازم جانبی آن سود بسیار بالاتری دارد و در برخی موارد سود لوازم جانبی تا ۱۰۰۰ درصد است.

درنتیجه این باور تنها به نفع تولیدکنندگان گوشی و لوازم جانبی آن‌ها است. با این حال، چیزی که باید از آن اجتناب کنید شارژرهایی هستند که ادعا می کنند اصل هستند اما در مقایسه با نسخه اصلی گاهی اوقات تا یک چهارم قیمت یا کمتر به فروش می‌رسند. شارژرهای بسیار ارزان قیمت (با مارک‌های غیرمعمول و بدون کیفیت) که اصولا شبیه شارژر اورجینال دستگاه هم هستند اما از مواد نامرغوب در آن‌ها استفاده شده است.

سازندگان این شارژرها نگران این نیستند که محصولاتشان چگونه کار می‌کنند و تا چه حد ایمن هستند. استفاده از شارژ غیر اورجینال یا متفاوت با برند اصلی دستگاه اصولا تأثیر زیادی بر روی باتری آن نمی‌گذارد اما در طولانی مدت ممکن است موجب کاهش طول عمر باتری یا آسیب به آن شود.

 

باتری گوشی IDH

 

 

  • اینترنت ۴G شارژ بیشتری مصرف می‌کند.

برخی تصور می‌کنند که اتصال به اینترنت ۴G نسبت به شبکه‌های ۳G و ۲G میزان مصرف شارژ گوشی را افزایش می‌دهد، اما چنین باوری کاملا اشتباه است. چراکه این روشن بودن دیتای گوشی موبایل است که باعث مصرف شارژ بیشتر باتری می‌شود و هیچ ارتباطی به نوع شبکه‌ای که به آن متصل شده‌اید ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید مصرف شارژ باتری گوشی خود را کاهش دهید باید در زمانی که نیازی به اینترنت ندارید، دیتا را خاموش کنید.

  • در هنگام شارژ شدن باتری نباید از گوشی موبایل استفاده کرد.

نه تنها استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت خود در حین شارژ شدن کاملاً برای باتری شما مضر نیست، بلکه استفاده از دستگاه در انواع موقعیت‌های مختلف درحالی که سعی می‌کنید به شارژر متصل بمانید نیز ورزش بسیار خوبی است. جدا از شوخی، این باور که نمی‌توانید از دستگاه هنگام شارژ شدن استفاده کنید، حقیقت ندارد. تنها موردی که به آن رسیدیم و کاملا منطقی هم بود این است که وقتی هنگام شارژ شدن از دستگاه استفاده کنید، روند شارژ شدن باتری کندتر خواهد شد.

این کندتر شدن به کاری که انجام می‌دهید هم بستگی دارد. به طور کلی، استفاده مستقیم از گوشی در زمان شارژ شدن مشکلی به وجود نمی‌آورد. بلکه گرمای حاصل از این کار است که می‌تواند موجب افت ظرفیت و کیفیت شارژدهی باتری‌های لیتیوم یونی شود. مثلا هنگامی دستگاه درحال شارژ شدن است با آن بازی کنید بسیار گرم می‌شود و این برای باتری خوب نیست اما اگر درحین شارژ شدن مثلا وب‌گردی کنید یا پیام‌های خود را چک کنید هیچ ایرادی ندارد.

  • همیشه قبل از استفاده از دستگاه باتری آن را کاملاً شارژ کنید یا باتری گوشی باید قبل از اتصال به شارژر خالی باشد.

در گذشته که تلفن‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها از باتری‌های نیکل کادمیوم یا نیکل هیبرید استفاده می‌کردند، برای حفظ ظرفیت آن‌ها باید از ۱۰۰ تا ۰ درصد به طور کامل تخلیه می‌شد و این به دلیل اثر حافظه در این نوع باتری‌ها بود. در دستگاه‌های جدید که از باتری لیتیوم یون استفاده می‌کنند، لازم نیست که برای شارژ کردن باتری تا خالی شدن آن منتظر بمانید.

بلکه می‌توانید هر زمانی که خواستید دستگاه را شارژ کنید. نگه داشتن شارژ باتری بین ۵۰ تا ۸۰ درصد ایده‌آل است و باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود. البته شما هر زمان که بخواهید می توانید گوشی تان را به شارژ بزنید اما بهتر است تا این بازه را در نظر گرفته و نگذارید شارژ باتری از حدی کمتر یا بیشتر شود.

  • شارژ کردن باتری گوشی موبایل در طول شب تا روز مضر است.

اطلاعات متناقض زیادی در مورد این باور وجود دارد. ما در طول تحقیقات متوجه شدیم که بیش از چند وبلاگ فنی معتبر نظرات متضادی در مورد اینکه آیا خوب است که دستگاه خود را به مدت ۸ یا ۹ ساعت در حالی که هر شب می‌خوابیدید در حالت شارژ نگه دارید یا نه، ارائه می‌دهند. اما گوشی‌های هوشمند و مدرن امروزه طوری طراحی شده‌اند که در صورت شارژ کامل، فرایند دریافت انرژی برق را متوقف می‌کنند. یعنی زمانی که شارژ باتری شما به ۱۰۰ درصد رسیده و دستگاه همچنان به شارژر متصل باشد، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

 

5 شارژ کردن باتری گوشی موبایل در طول شب تا روز IDH
  • استفاده از برنامه‌های App Killer یا بستن برنامه‌های پس‌زمینه مصرف باتری را کاهش می‌دهد.

نرم‌افزارهای Task Manager کاملا غیر ضروری هستند، این نرم‌افزارها اغلب مسئول بهبود عملکرد هستند که و برنامه‌هایی که رم (RAM) زیاد مصرف می‌کنند را مدیریت می‌کنند. App Killer ها برنامه‌هایی هستند که دائم در حال پاک کردن برنامه‌های پس زمینه هستند. هردو این برنامه‌ها نه تنها به شما کمکی نمی‌کنند بلکه ممکن است وضع را خراب‌تر هم کنند. در نسخه‌های بسیار قدیمی اندروید که بسیار سنگین بودند زیاد لگ داشتند این برنامه‌ها کمی به روان‌تر شدن این سیستم عامل کمک می‌کردند. اما امروزه اندروید بسیار بهینه و روان شده و نیازی به وجود این برنامه‌ها نیست.

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که مدام برنامه های پیش زمینه را به روز متوقف می‌کنید و یا برنامه های اخیری که در مالتی تسکینگ قرار دارند را پاک می‌کنید درواقع شما منابع بیشتری را  هدر می‌دهید تا اینکه آن‌ها ذخیره کنید. هنگامی که برنامه‌های شما در بخش Resent App  فعال باشند، دیگر لازم نیست که گوشی جهت باز کردن و تحلیل دوباره اطلاعات آن انرژی بیشتری صرف کند. درنتیجه شارژ کمتری نیز صرف می‌شود.

  • خاموش کردن بلوتوث، وای فای و GPS باعث صرفه‌جویی در باتری می‌شود.

خیلی از کاربران تصور می‌کنند که قابلیت‌های بلوتوث، وای فای و GPS می‌توانند تاثیر زیادی بر روی مصرف شارژ باتری گوشی داشته باشند و اگر فعال باشند شارژ باتری گوشی خیلی زودتر از حالت عادی خالی می‌شود. درست است که این قابلیت‌ها برای عملکرد نیاز به مصرف شارژ باتری دارند اما تاثیر آن‌ها روی مصرف شارژ باتری به قدری کم است که می‌توان از آن چشم پوشی کرد. بنابراین تصور نداشته باشید که اگر دائما وای فای، بلوتوث گوشی شما روشن باشد، شارژ باتری کوشی خیلی زود خالی می‌شود.

  • انفجار باتری با اتصال طولانی مدت گوشی به شارژر.

یکی از باورهای غلط درباره عمر باتری موبایل، انفجار باتری به خاطر اتصال طولانی مدت گوشی به شارژر است. ممکن است شما نیز اخباری درخصوص انفجار و آتش گرفتن گوشی موبایل در زمان شارژ شنیده باشید. اما این موضوع هیچ ارتباطی به طولانی شدن زمان اتصال به شارژر ندارد. بلکه علت این امر وجود مشکل در شارژر گوشی یا خرابی باتری آن بوده است. بنابراین تا زمانی که شارژر شما کاملا اورجینال بوده یا باتری گوشی شما مشکل خاصی نداشته باشد چنین اتفاقی هیچ‌گاه برای شما رخ نخواهد داد.

  • باتری گوشی بعد از خرید باید هشت ساعت شارژ شود.

اگر کسی به شما گفت قبل از اینکه از گوشی استفده کنید حتما باید باتری آن‌را به مدت ۸ ساعت شارژ کنید، اشتباه است. باتری‌های گوشی‌های امروزی دیگر نیازی به شارژ اولیه ۸ ساعته ندارند و به محض خریداری می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

 

جمع‌بندی

همانطور که در بالا توضیح داده شد، این موارد فقط باورهایی هستند که خیلی هم حقیقت ندارند. اگر یکی از این موارد را دنبال اجرا می‌کنید، آسوده باشید چون نیازی به انجام آن کار ندارید.

 

 

شارژ کردن باتری گوشی IDH

 

 

منبع:

https://www.makeuseof.com/tag/8-common-misconceptions-about-mobile-device-batteries-you-need-to-know/

 

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

مودم‌های فيبر نوری چیستند و تفاوت آنها با مودم‌های معمولی چیست؟

اینترنت ثابت یا همراه؟ دلایل و مقایسه

صفر تا صد استفاده از مودم روتر به جای اکسس پوینت

راهنمای خرید مودم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *