News

هواوی همچنان رهبری شبکه ۵G دنیا را حفظ می‌کند

شبکه 5 جی هواوی IDH

هواوی همچنان رهبری شبکه ۵G دنیا را حفظ می‌کند

گلوبال دیتا (GlobalData) اخیرا گزارشی با عنوان ارزیابی چشم‌انداز رقابتی شبکه موبایلی ۵G منتشر کرده است. نتیجه این ارزیابی این بوده که محصولات شبکه ۵G هوآوی در دنیا قوی‌ترین هستند و در میان تمام راه‌حل‌های ۵G محور در سراسر جهان به عنوان پیشرو رتبه‌بندی شده‌اند.

فاصله امتیازها بین شرکت برتر (هواوی) و شماره ۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ تا ۲٫۳ برابر شده است و این چهارمین بار متوالی از سال ۲۰۱۹ است که محصولات شبکه ۵G شرکت Huawei به عنوان رهبر جهانی رتبه‌بندی می‌شوند.

گلوبال دیتا یک شرکت مشاوره و تجزیه و تحلیل داده‌های مشهور در صنعت ICT است که علاوه بر تجزیه و تحلیل فروشنده، در زمینه تحقیقات بازار هم تجربه دارد. طبق ادعای مؤسسه تحقیقاتی Dell’Ore هواوی که یکی از رهبران حوزه تجهیزات شبکه در جهان محسوب می‌شود، برترین تأمین‌کننده تجهیزات شبکه ۵G در جهان است. شرکت‌های اریکسون، ZTE و نوکیا در رتبه‌های بعد از هواوی قرار دارند.

تنوع محصولی ۵G هوآوی برای سومین سال متوالی در گزارش نیمه دوم سال ۲۰۲۱ سایت گلوبال دیتا رتبه برتر را کسب کرد. این گزارش هر شش ماه یکبار برای ارزیابی مزیت‌های رقابتی محصولات ۵G RAN از فروشندگان اصلی شبکه دسترسی رادیویی (RAN) منتشر می‌شود. در گزارش نیمه دوم سال ۲۰۲۱ سبد محصولات هوآوی در هر چهار معیار وسعت نمونه کار واحد رادیویی، ظرفیت واحد باند پایه (BBU)، سهولت نصب، و تکامل فناوری از رقبای خود پیشی گرفت است.

 

شبکه 5 جی هواوی IDH

هواوی همچنان رهبری شبکه ۵G دنیا را حفظ می‌کند

از نظر وسعت تنوع محصولات واحدهای رادیویی، طیف محصولات رادیویی هوآوی تجربه‌های گیگابیتی ۵G را تا حد زیادی ساده می‌کنند. هوآوی از طریق نوآوری مستمر، مزایای مختلفی را ایجاد کرده است که به آن امکان می‌دهد در سناریوهای مختلف شبکه مستقر شود و صنعت را به جلو پیش ببرد. به عنوان مثال، MetaAAU هم پوشش و هم بهره‌وری انرژی را بهبود می‌بخشد، BladeAAU Pro امکان استقرار ۵G را در مکان‌هایی که فضای آنتن محدود دارند، ساده می‌سازد، AAU با باند فوق‌العاده ۴۰۰ مگاهرتز به اپراتورها اجازه می‌دهد تا از طیف پراکنده استفاده کنند و شبکه‌های مشترک چند اپراتور بسازند و محصولات فوق عریض چند آنتنی MIMO و زیر ۳ گیگاهرتز ۴T-8T با کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری طیفی و انرژی را بهبود می‌بخشند و به اپراتورها کمک می‌کنند تا شبکه‌های خود را ارتقا دهند. بر اساس این گزارش، هواوی بیشترین تنوع محصولات رادیویی ۵G را برای استقرار در سناریوهای مختلف ارائه می‌دهد.

این غول چینی صنعت فناوری (هواوی) همراه با شرکت‌های ZTE، اریکسون و نوکیا در سال گذشته میلادی بیشتر از هر شرکت دیگری تجهیزات شبکه چند کانالی (MCN) تأمین کرده‌اند. این درحالیست که پیش‌بینی می‌شود میزان استفاده از شبکه‌های MCN و MEC در سال جاری میلادی افزایش هم داشته باشد. با نوآوری مستمر، اکتشاف و شیوه‌های تجاری در همه بخش‌ها، توسعه صنعت ۵G مسیر خوبی را شروع کرده است. هواوی به توسعه و تجاری‌سازی راه‌حل‌های جدید ۵G خود ادامه می‌دهد و به اپراتورهای در سرتاسر دنیا کمک می‌کند تا توسعه خدمات ۵G خود به شرکت‌ها و مشتریکان را پیش ببرند تا به موفقیت تجاری بیشتری دست یابند.

در حال حاضر ۳۹ اپراتور بزرگ در سراسر دنیا شبکه موبایلی ۵G را ارائه می‌دهند. به احتمال زیاد تعداد این شرکت‌ها تا پایان سال جاری میلادی رشد قابل‌توجهی تجربه خواهند کرد. تاکنون بیش از سه میلیون برج مخابراتی ۵G احداث شده که به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر خدمات رسانی می‌کنند.

 

huawei g5 IDH

 

طبق گزارش هواوی سنترال، صنعت تجهیزات شبکه در خارج از چین در فصل پایانی سال گذشته میلادی روند رو به رشد داشته است. در همین راستا درآمد واحد شبکه هواوی برای اولین بار از فصل سوم ۲۰۲۱ به بعد، رشد کرده است. به دلیل اینکه قسمت موبایل این شرکت توسط تحریم آمریکا بسیار تحت فشار است این افزایش درآمد خبر بسیار خوبی برای هواوی محسوب می‌شود. رئیس موقت هیات مدیره هواوی سال گذشته در اجلاسی بین‌المللی گفت سرعت رشد ۵G بسیار بیشتر از نسل‌های قبل شبکه‌های موبایلی بوده است و درحال حاضر هواوی بر روی توسعه ۵٫۵G هم کار می‌کند.

 

 

منابع:

https://www.huawei.com/en/news/2022/8/globaldata-5g-core-leader

https://www.huawei.com/en/news/2022/1/2021h2-globaldata-leader-5g-ran

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

معرفی بهترین مودم های همراه ۲۰۲۲

راهنمای خرید مودم

پینگ چیست؟

معرفی مودم های مناسب گیم هواوی

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *