News

روتر جدید لینکسیس با نام Velop Pro 7 معرفی شد

روتر جدید لینکسیس با نام Velop Pro 7 معرفی شد

روتر جدید لینکسیس با نام Velop Pro 7

لینکسیس (Linksys) جدیدترین روتر مش وای فای نسل ۷ خود را با نام Velop Pro 7 معرفی کرد. این شرکت گفته که روتر مش Velop Pro 7 آن به قدری خوب است که کاربران هنگام استفاده از آن حتی به اپلیکیشن مدیریت روتر هم نیاز ندارد. لینکسیس برای آنلاین نگه داشتن شبکه وای فای مشتریکن خود از هوش مصنوعی و پشتیبانی از راه دور استفاده می‌کند بنابراین تصمیم گرفته که اپلیکیشن روترهای خود را به تدریج حذف کند.

 

 

روتر جدید لینکسیس با نام Velop Pro 7 معرفی شد

 

 

لینکسیس ادعا کرده که این روتر به قدری هوشمند طراحی شده که حتی امکان تعمیر و نگهداری خودش را هم دارد. هوشمندی این روتر به قدری متقاعد کننده بوده که این شرکت تصمیم گرفته که اپلیکیشن مدیریت روترهای خود را به تدریج حذف کند. این روتر جدید هم شبیه به مدل‌های سری Velop قبلی به صورت تک عددی، پک دو عددی و پک سه عددی برای فروش عرضه شده است. اگر بخواهید این روتر را به‌صورت تکی خریداری کنید قیمت آن ۳۹۹٫۹۹ دلار، قیمت پک دو عددی ۷۴۹٫۹۹ دلار و قیمت پک سه عددی آن ۹۹۹٫۹۹ دلار است.

 

اصولا اینجا بخشی است که درمورد مشخصات روتر باید صحبت کنیم، اما اجازه دهید ابتدا درمورد موضوع اپلیکیشن مدیریت روتر کمی شرح دهیم. شرکت لینکسیس زمانی که درمورد روترهای جدید خود توضیحات را ارائه می‌کرد گفت که بیشتر مشتریان این شرکت به آن‌ها گفته‌اند که خیلی تمایل ندارند شبکه خود را از طریق یک اپلیکیشن مدیریت کنند و برای مدیرت شبکه خود نیازمند اپلیکیشن باشند. این مهم‌ترین دلیلی است که شرکت تصمیم گرفته اپلیکیشن مدیرت روترهای خود را به تدریج حذف کند.

البته شرکت Linksys گفته که این کار بلافاصله اتفاق نخواهد افتاد، اما آن‌ها این موضوع را به عنوان یک هدف برای خود تعیین کرده‌اند. البته که درصورت رخ دادن این اتفاق، شرکت به کاربران خود پیشنهاد خواهد داد که خود شرکت مدیریت شبکه مورد نظر را انجام دهد.

 

 

شرکت لینکسیس IDH

 

لیکسیس گفته که روتر جدید این شرکت قادر است با استفاده از محاسبات شناختی (cognitive computing) از خود نگهداری و مراقبت کند. مفهومی که IEEE از آن به‌عنوان “استفاده از یک مدل کامپیوتری پیچیده جهت تقلید از فرآیند فکری انسان‌ها” و به‌طور خلاصه “اساس یادگیری ماشین”، یاد کرده است. این شرکت به سایت Theverge اعلام کرده که این رویکرد را به جای هوش مصنوعی به کار گرفته چون مردم هنوز به هوش مصنوعی اعتماد زیادی ندارند.

گر بخواهیم نکته‌بین باشیم با بگوییم وقتی شرکت‌ها اصطلاح AI (هوش مصنوعی) را به کار می‌برند، اصولا در مورد محاسبات شناختی هم صحبت می‌کنند.

اگر سیستم محاسبات شناختی لینکسیس به هر دلیلی امکان رفع مشکل روتر را نداشته باشد، کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن پشتیبانی این شرکت مشکل خود را با خدمات پشتیبانی لینکسیس مطرح کنند. سپس پشتیبانی لینکسیس از راه دور مشکل را تشخیص داده و آن را برطرف می‌کند، یا اگر نتواند مشکل را برطرف کند، دلیل را به کاربر اعلام می‌کند (مثلا اعلام می‌کند که ISP مشکل دارد یا چک کنید که مودم درست وصل شده یا خیر).

درکل باید گفت که عیب‌یابی شبکه، کار دردسرسازی است و بیشتر اپلیکیشن‌های روتر عملکرد خوبی ندارند. در این شرایط ایده ساخت یک روتر با سیستمی که خودش را مدیریت و نگه‌داری کند، عالی است. البته سیستم‌های مبنی بر فناوری خود ترمیم کننده که به اصطلاح نیازی به رفع مشکل توسط کاربر ندارند، هنوز خیلی مطمئن نیستند. به همان اندازه، اپلیکیشن‌های روتر که روی گوشی‌های موبایل هوشمند نصب می‌شوند اگر خوب طراحی شده باشند و درست کار کنند، برای عیب‌یابی مفید بوده و حتی کار کردن با آن‌ها لذت بخش است.

علاوه بر این گذاشتن تیکت عیب‌یابی برای پشتیبانی و منتظر ماندن برای پاسخ آن، شاید خیلی ایده جذابی نباشد و کاربران با آن راحت نباشند. امیدواریم که شرکت لینکسیس برای افرادی که دوست دارند عیب‌یابی و رفع مشکل شبکه را خودشان انجام دهند همچنان یک رابط کاربری روی مرورگر در دسترس کاربران قرار دهد.

 

 

روتر Velop Pro 7 IDH

 

مشخصات Velop Pro 7

لینکسیس برای طراحی ظاهری روتر Velop Pro 7 همچنان روال ساخت این سری از روترهای خود را ادامه داده و آن‌را شبیه به ستون‌های هرمی شکل یا خوش‌بو کننده‌های هوای خودکار و با رنگ سفید تولید کرده است. این محصول دارای یک پورت WAN با سرعت ۲٫۵ گیگابیت در ثانیه (همانی که به مودم متصل می‌شود یا می‌توان از آن برای اتصال نودهای مش استفاده کرد) و چهار پورت اترنت گیگابیتی است. شرکت لینکسیس گفته که هر روتر Pro 7 قابلیت پوشش‌دهی منطقه‌ای درحدود ۳۰۰۰ فوت مربع (۹۱۵ متر مربع) را دارد. همچنین گفته که یک سیستم کامل و سالم قابلیت پشتیبانی تا ۲۰۰ دستگاهی که به آن متصل هستند را دارد.

 

علاوه بر این‌ها روتر Pro 7 از قابلیت‌های وای فای نسل ۷ مانند Multi-Link Operation بهره می‌برد که به روتر این امکان را می‌دهد تا برای بالا بردن سرعت انتقال، به دستگاه دیگری با چندین باند متصل شود، اما همچنان عملکرد پایداری را ارائه دهد. مثلا اگر باند ۶ گیگاهرتز به هر دلیل کار نکند، هنوز هم قابلیت استفاده از باند ۵ گیگاهرتز و ادامه کار وجود خواهد داشت.

همچنین قادر است از کانال پهنای باند تا ۳۲۰ مگاهرتز در باند ۶ گیگاهرتز استفاده کند که دو برابر پهنای باند وای فای ۶ و وای فای ۶E است. درنتیجه دستگاه‌هایی که از وای فای ۷ پشتیبانی می‌کنند به این روتر متصل شوند، عملکرد عالی و سرعت فوق‌العاده بالایی را ارائه خواهند داد.

 

مشخصات فنی Velop Pro 7 عالی هستند و این محصول یک مقدمه بسیار خوب برای ارائه کیت وای فای نسل ۷ محسوب می‌شود. قیمت این روتر بسیار بالا است اما اگر پک سه عددی ۹۹۹ دلاری آن‌را با پک‌های سه عددی TP-Link Deco BE85 یا Eero Max 7 که هر دو گران‌تر هستند، مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که قیمت Pro 7 خیلی هم منصفانه است.

در آخر باید بگوییم که اگر مقاله ” وای فای ۷ چیست؟ آیا به آن نیاز داریم؟” را در سایت idhco مطالعه کنید، درباره وای فای نسل ۷ اطلاعات بیشتری خواهید داشت و متوجه می‌شوید که فعلا به یک روتر وای فای ۷ نیاز ندارید.

 

 

منبع:

https://www.theverge.com/2023/10/26/23932667/linksys-velop-pro-wi-fi-7-mesh-router-discontinuing-app

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

وای فای سیار چیست؟

مودم گیمینگ چیست و تفاوت های آن با مودم معمولی چیست؟

آیا مودم گیمینگ می‌تواند پینگ شما را کاهش دهد؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *