News

ممکن است نسل جدید عینک هوشمند متا به‌زودی معرفی شود

ممکن است نسل جدید عینک هوشمند متا به‌زودی معرفی شود

عینک هوشمند متا

احتمالا شرکت متا در آستانه انتشار نسل جدید عینک‌های هوشمند Ray-Ban Stories باشد.

 

عینک هوشمند متا IDH

 

عینک هوشمند بعدی متا که با همکاری و مشارکت شرکت مالک ری بن (Ray-Ban) که Luxottica نام دارد ساخته شده است، ممکن است به زودی عرضه شود. به گفته Janko Roettgers عینک هوشمند Luxottica Group در لیست پایگاه داده‌های FCC مشاهده شده است.

با توجه به اینکه نسل اول عینک‌های Ray-Ban Stories زیر نظر برند لوکسوتیکا (Luxottica) فهرست شده بود و گزارش‌ها در مورد نسل دوم عینک‌های هوشمند و توسعه آن‌ها اشاره کرده‌اند، دور از انتظار نیست که عینک هوشمند جدید Luxottica درحقیقت همان نسل دوم عینک هوشمند متا Ray-Ban Stories باشد.

نسل فعلی عینک‌های هوشمند Ray-Ban Stories که در دسترس عموم قرار دارند به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از دوربین‌هایی که در کنار فریم عینک تعبیه شده‌اند، عکس و فیلم بگیرید. همچنین می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده را توسط یک اپلیکیشن، مشاهده کنید. ناگفته نماند که این عینک به یک میکروفون و بلندگو برای ضبط و پخش صدا مجهز شده است. البته این عینک خیلی مورد استقبال و توجه کاربران قرار نگرفته است.

 

به گزارش وال استریت ژورنال که در ماه آگوست منتشر شد، کمتر از ۱۰ درصد از افرادی که این عینک هوشمند را خریداری کرده‌اند از آن استفاده می‌کنند، آن‌هم شاید ماهی یکبار از این عینک هوشمند استفاده کنند.

علیرغم استقبال و استفاده کم از عینک هوشمند نسل اول، به نظر می‌رسد متا در حال توسعه نسل دوم عینک هوشمند خود است. شرکت روتگرز (Roettgers) در ماه آگوست گفت: نسل جدید عینک هوشمند متا به شما امکان می‌دهد ویدیوهای گرفته شده توسط عینک را به صورت زنده در فیس‌بوک و اینستاگرام پخش کنید (استریم زنده داشته باشید) و حتی نظرات افرادی را که استریم شما را تماشا می‌کنند بشنوید: «استریم‌کنندگان زنده می‌توانند به‌صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و عینک، نظرات را روی هدفون داخلی خود و از طریق صدا منتقل و پخش خواهد کرد.» وال استریت ژورنال گزارش داد که «انتظار می‌رود عینک هوشمند جدید در مقایسه با نسل قبلی خود شارژدهی باتری بیشتری داشته باشد و به دوربین‌های باکیفیت‌تری مجهز شده باشد تا عکس‌ها و فیلم‌های بهتری ارائه دهد»، گویا قرار است این عینک هوشمند در پاییز یا بهار ۲۰۲۴ عرضه شود.

 

 

ray band IDH

 

هنوز شرکت متا، اظهار نظر و واکنشی درمورد این گزارش نداشته است، با این حال این شرکت کنفرانس کانت (Connect) خود را در تاریخ ۲۷ و ۲۸ سپتامبر برگزار خواهد کرد. درنتیجه شاید در این نمایشگاه بیشتر درباره این عینک هوشمند جدید بشنویم و اطلاعاتی درباره نسل جدید عینک هوشمند متا در دسترس قرار بگیرد. ما از قبل می‌دانیم که متا قصد دارد در این رویداد، اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه متا کوئست ۳ (Meta Quest 3) که قرار است پاییز امسال روانه بازار شود، به اشتراک بگذارد. دستگاه متا کوئست ۳ اخیرا تاییده FCC را دریافت کرده است، درنتیجه انتظار می‌رود متا به این ددلاین برسد.

 

منبع:

https://www.theverge.com/2023/9/15/23875925/meta-next-smart-glasses-fcc-ray-ban-stories

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

مقایسه آی پی ثابت با آی پی پویا، کدامیک بهتر و امن‌تر است

مودم آنتن دار یا مودم بدون آنتن کدام بهتر است؟

حداکثر سرعت اینترنت TD-LTE در ایران

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *