News

نگاهی به برخی از «ترین»‌های سال ۲۰۲۰ میلادی

نگاهی به برخی از «ترین»‌های سال 2020 میلادی

سلام بر همراهان همیشگی پست های آموزشی و فناوری وبسایت رسمی IDH. در این نوشته قصد داریم نگاهی به برخی از «ترین»‌های سال ۲۰۲۰ میلادی بندازیم.

سال پراسترس و پرالتهاب ۲۰۲۰ بالاخره به پایان رسید.

شاید تمامی انسان‌های روی زمین در این موضوع اتفاق نظر داشته باشند که سال ۲۰۲۰ مثل هیچ کدام از سال‌های زندگی آنها نبوده است؛ سالی پر از اتفاقات غیر قابل پیش بینی!

یک رسم نانوشته در دنیا وجود دارد که در پایان هر سال «ترین» های حوزه های مختلف در آن سال را معرفی می کنند. ما نیز در این مقاله قصد داریم نگاهی داشته باشیم به برخی از «ترین»های سال ۲۰۲۰.

بیشترین عبارات جست‌وجوشده گوگل در سال ۲۰۲۰

براساس آماری که وب سایت گوگل ترندز منتشر کرده است، برخی از پرجست‌وجوترین عبارات گوگل درباره بزرگ‌ترین رویدادهای امسال بود که البته همانطور که قابل حدس است، عبارت «Corona virus» در صدر قرار داشت.

«جو بایدن» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا، پرجستجوترین فرد در موتور جستجوی گوگل در سال ۲۰۲۰ است.

یکی از مهمترین اتفاقات سال ۲۰۲۰ انتخابات ایالات متحده آمریکا بود، به طوری که عبارت Election results پس از ویروس کرونا، به بیشترین خبر جست‌وجوشده‌ گوگل در سال ۲۰۲۰ تبدیل شد.

قهوه دالگونا (Dalgona coffee) بیشترین جستجوی دستور آشپزی را در جهان داشته است.

جست و جو شده ترین کلمات در گوگل در سال 2020

دالگونا نام یکی از جدیدترین قهوه‌هاست که در سال ۲۰۲۰ به دنیا معرفی شد!

این نوشیدنی فومی شکل، از ترکیب شکر، قهوه فوری و آب جوش تهیه می شود که روی شیر سرد یا گرم ریخته می شود.

  • آتش‌سوزی‌های گسترده در کالیفرنیا و استرالیا
  • جنبش اجتماعی «جان سیاه‌پوستان مهم است»
  • مرگ چند شخصیت برجسته مانند کوبی برایانت (قهرمان پنج دوره رقابت‌های بسکتبال NBA که در ژانویه ۲۰۲۰ در سانحه سقوط هلیکوپتر خصوصی درگذشت)

از دیگر ترندهای جست‌وجو شده در سال ۲۰۲۰ بود.

یک پیشنهاد جالب

به سایت https://trends.google.com/ مراجعه کنید.

بخشی با عنوان Year in Search را پیدا کنید و فهرستی از پرجستجوترین عبارات در زمینه‌های مختلف را مطالعه کنید.

منبع اطلاعات مربوط به بخش محبوب‌ترین عبارات جست‌وجوشده گوگل در سال ۲۰۲۰:

https://trends.google.com/trends/yis/2020/GLOBAL/

محبوب ترین فیلم‌ها در سال ۲۰۲۰

فیلم سینمایی Tenet که در فارسی «انگاشته» ترجمه شده است، یک فیلم آمریکایی در ژانر علمی تخیلی اکشن دلهره‌آور به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی «کریستوفر نولان» است که در سپتامبر ۲۰۲۰ اکران شد.

محبوب ترین فیلم 2020

داستان این فیلم درباره دو جاسوس حرفه‌ای است که برای پیشگیری از وقوع جنگ جهانی سوم درگیر یک ماجرای پیچیده می‌شوند؛ از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده ‌است.

کریستوفر نولان سازنده موفق فیلم‌های «تلقین» (Inception) و «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar)، این بار هم نشان داده خلاقیت و استعداد زیادی برای درگیر کردن ذهن مخاطب دارد.

چرا که به گفته بسیاری از منتقدان، این فیلم مبتکرانه و گیج‌کننده است!

با اینکه فیلم Tenet مهمترین فیلم‌ هالیوود بود که در همه‌گیری ویروس کرونا در سینماها اکران شد، ۳۵۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد.

این فیلم در بخش Most Popular Movies موجود در سایت رسمی imdb (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها)، در اولین رده قرار گرفته و به عنوان محبوب ترین فیلم جایگاه نخست را دارد.

امتیاز فیلم سینمایی Tenet در سایت imdb 7.6 است.

منبع اطلاعات مربوط به فیلم‌ها در سال ۲۰۲۰:

https://www.imdb.com/

بهترین فوتبالیست جهان در سال ۲۰۲۰

صفحه اصلی وب سایت فدراسیون فوتبال FIFA تصویری از رابرت لواندوفسکی (Robert Lewandowski) را به عنوان بهترین فوتبالیست جهان در سال ۲۰۲۰ به معرض نمایش گذاشته است.

بهترین فوتبالیست جهان در سال 2020

در مراسم The Best FIFA Football Awards 2020 که ۱۷ دسامبر توسط فدراسیون جهانی فوتبال فیفا برگزار شد، رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی تیم بایرن مونیخ به عنوان بهترین فوتبالیست (مرد) جهان در سال ۲۰۲۰ انتخاب و معرفی شد.

وی موفق شد امسال در لیگ قهرمانان اروپا و بوندس لیگا عنوان «آقای گل» را به خود اختصاص دهد.

جالب است بدانید لوسی برنز (Lucy Bronze) نیز به عنوان بهترین فوتبالیست زن سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

وی بازیکن باشگاه منچسترسیتی و تیم ملی انگلیس است.

منبع اطلاعات مربوط به بخش بهترین فوتبالیست جهان در سال ۲۰۲۰:

https://www.fifa.com/

محبوب ترین بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۰

نمی توان انکار کرد که سال ۲۰۲۰ به دلیل قرنطینه‌های طولانی، یکی از سال‌های طلایی دنیای گیم بود.

خیلی از افرادی که به دلیل شیوع کرونا و قرنطینه‌های اجباری در خانه گیر کرده بودند، برای اولین بار در زندگی خود بازی‌ ویدیویی را تجربه کردند.

بازی «Call Of Duty: Warzone» محبوب ترین و پرتکرارترین بازی ویدئویی در سال ۲۰۲۰ بوده است.

رایگان بودن این بازی، باعث شد میلیون‌ها طرفدار از سراسر جهان به دست آورد.

زمانی که نسخه موبایلی این بازی برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS منتشر شد، در مدتی کوتاه توانست رکورد پردانلودترین بازی موبایل را بزند و روی بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه دانلود شود.

Call of Duty یک مجموعه بازی‌های تیراندازی اول شخص است که توسط شرکت آمریکایی ناشر بازی‌های رایانه‌ای Activision منتشر شده ‌است.

در جدول زیر فهرستی از ۱۰ بازی پرطرفدار سال ۲۰۲۰ آمده است:

شمارهعنوان بازی محبوب ۲۰۲۰پلتفرم های قابل اجرا
۱Call Of Duty WarzonePC, Xbox One, PS4
۲MinecraftMobile, Xbox One, PS4, Windows, PS3, Xbox 360, macOS, Linux
۳Animal Crossing: New HorizonNintendo Switch
۴Grand Theft Auto 5PC, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360
۵League Of LegendsWindows, macOS
۶The Last Of Us Part 2PS4
۷Ghost Of TsushimaPS4
۸Final Fantasy VII RemakePS4
۹Streets Of Rage 4PS4, Xbox One, Windows, Nintendo Switch
۱۰Doom EternalPS4, Xbox One, Google Stadia, Windows, Nintendo Switch

منبع اطلاعات مربوط به بخش محبوب ترین بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۰ :

https://fossbytes.com/most-popular-video-games/

باارزش ترین برند در سال ۲۰۲۰

شرکت آمازون (Amazon) که امروز بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان به شمار می رود، با ارزش حدودی ۲۲۱ میلیارد دلار، عنوان باارزش ترین برند سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد.

آمازون که در واقع یک شرکت خرده فروشی الکترونیکی است، فعالیت خود را در سال ۱۹۹۴ به عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز کرد ولی امروز طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را به فروش می رساند.

«جف بیزس» بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی این شرکت است.

گوگل (Google) با ارزش حدودی ۱۶۰ میلیارد دلار و با فاصله ای تقریباً زیاد از آمازون، رتبه دوم و اپل (Apple) با ارزش حدودی ۱۴۱ میلیارد دلار رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که هوآوی که در صنعت تکنولوژی فعال است، با ارزش حدودی ۶۵ میلیارد دلار، دهمین رده لیست باارزش ترین برندهای سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد.

منبع اطلاعات مربوط به بخش باارزش ترین برند سال:

https://howmuch.net *

* منبع اطلاعات مربوط به این بخش، مقاله ای با عنوان «باارزش ترین برند سال ۲۰۲۰» است که در تاریخ ۲۰ فوریه در سایت مذکور منتشر شده است و احتمال دارد زمانی که شما مشغول مطالعه این مقاله هستید، اعداد و اطلاعات آن تغییر کرده باشد.

ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۲۰

پس از مطالعه بخش باارزش ترین برند دنیا در سال ۲۰۲۰، حدس زدن ثروتمندترین مرد جهان کار سختی نیست چرا که واضح است که مالک باارزش ترین برند، قطعاً ثروتمندترین فرد دنیا هم خواهد بود!

بله، جف بزوس (Jeff Bezos) مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون (بزرگترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان)، با وجودی که تابستان گذشته و در روند طلاق، ۳۶ میلیارد دلار از سهام آمازون را به همسر سابق خود واگذار کرد، برای سومین سال متوالی ثروتمندترین فرد جهان شد.

اگرچه ثروتمندترین افراد روی زمین هم از ویروس کرونا مصون نماندند و در دوران شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ اغلب کسب و کارها از فعالیت بازماندند یا دچار مشکلات اقتصادی شدند، اما جف بزوس موفق شد ثروت خود را افزایش دهد.

امسال هم بیل گیتس (Bill Gates) مؤسس و مالک شرکت مایکروسافت، جایگاه خود را به عنوان دومین ثروتمند دنیا حفظ کرده است و پس از او، برنارد آرنو (Bernard Arnault) صاحب بیش از هفتاد برند لوکس شناخته شده در سطح جهان، برای اولین بار به جایگاه سوم رسیده است.

بیل گیتس تا سال ۲۰۱۷ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد؛ ولی در مارس ۲۰۱۸، جف بزوس مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون از او پیشی گرفت و تا امروز هم در صدر جدول ثروتمندترین‌ها قرار دارد.

«برنارد آرنو» که ثروتمندترین مرد فرانسه است، صاحب برندهای معروفی از جمله کریستین دیور، LMVH، لویی ویتون، تیفانی و… است.

منبع اطلاعات مربوط به بخش ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۲۰:

https://www.forbes.com/billionaires/

پرفروش ترین دستگاه الکترونیکی جهان در سال ۲۰۲۰

با نیاز روزافزون بشر در دنیای مدرن کنونی، نیاز به توضیح ندارد که قطعاً پرفروش ترین دستگاه الکترونیکی، گوشی تلفن همراه است.

البته سال ۲۰۲۰ برای بازار جهانی تلفن‌های هوشمند، سال خوبی نبود.

گزارش‌های متعدد نشان می دهد همه‌گیری ویروس کرونا منجر به کاهش چشمگیر فروش گوشی‌های هوشمند در سطح جهان شده است.

مجموعاً در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰۸ میلیون گوشی تلفن همراه به فروش رفته است که سامسونگ با فروش بیش از ۱۹۳ میلیون از انواع گوشی‌های خود و اختصاص ۲۱ درصد از بازار به خود، رتبه اول این لیست را در اختیار دارد.

هوآوی با فروش ۱۵۶ میلیون گوشی، ۱۷ درصد از بازار فروش گوشی تلفن همراه را به خود اختصاص داده است و در لیست پروفروش ترین‌ها در سال ۲۰۲۰ رتبه دوم را داراست.

اپل نیز ۱۰۶ میلیون از انواع آیفون‌های خود را در طول سال ۲۰۲۰ به فروش رسانده که بیش از ۱۱ درصد بازار این صنعت را تشکیل می دهد.

اپل در رتبه سوم فهرست پروفروش ترین‌های ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

منبع اطلاعات مربوط به بخش پروفروش ترین گوشی تلفن همراه در سال ۲۰۲۰:

https://en.wikipedia.org/

 

نشریه «تایم» سال ۲۰۲۰ را بدترین سال تاریخ نامیده است!

سال 2020 بدترین سال تاریخ

روی جلد نشریه «تایم» در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ تصویری بود که این سال را بدترین سال در تاریخ معاصر آمریکا و جهان نامیده است.

دلیل این نامگذاری، بحران ویروس کرونا و مرگ هزاران نفر در جهان و رسوایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان شده است.

بشر در یک سال گذشته اتفاقات عجیب و غیر قابل پیش بینی را تجربه کرد که سال ۲۰۲۰ را به سالی متفاوت تر از تمام سال‌های زندگی تبدیل کرد.

حالا با نزدیک شدن به انتهای این سال عجیب، گوگل اقدام جالبی انجام داده و ویدئوی محبوب‌ترین جست‌وجوهای امسال را منتشر کرده است.

ویدئوی امسال حاوی شعری از Kofi Dadzie است و در پایان این ویدئو آهنگی به اسم «Together» (با یکدیگر) پخش می‌شود.

جالب است بدانید ویدئوی امسال گوگل، مروری دارد بر محبوب‌ترین عبارات جست‌وجوشده با سؤال «چرا» (Why).

در این ویدئو، سؤال‌های جالبی مطرح می شود؛ «چرا ما هنوز همان سؤالات تکراری را می‌کنیم؟»، «چرا هنوز می‌توانیم ادامه دهیم؟»، «چرا امسال بدترین چهره‌ خود را به ما نشان داد؟» و… .

و در پایان هم، این ویدئوی جالب با این جمله تمام می‌شود: «… تا وقتی به همه‌ جواب‌ها نرسیده‌ایم، همچنان به جست‌وجو ادامه خواهیم داد…»

دیگر پست های آموزشی و اخبار دنیای فناوری را نیز از دست ندهید.

راستی! شما میتوانید در بخش دیدگاه ها موضوعات مورد علاقه خود را برای مقالات بعدی که به صورت اختصاصی توسط تیم وبسایت رسمی IDH تهیه میشوند با ما در میان بگذارید. به نظر شما بهترین اپلیکیشن ها و بازی های اندروید و ios در سالی که گذشت کدام ها بودند؟

امیدواریم از این مقاله که در خصوص معرفی ترین های سال ۲۰۲۰ در حوزه های مختلف بود استفاده و لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *