آموزشی

امکان تبدیل فایل صوتی به متنی در آخرین آپدیت تلگرام

امکان تبدیل فایل صوتی به متنی در آخرین آپدیت تلگرام

امکان تبدیل فایل صوتی به متنی در آخرین آپدیت تلگرام

این روزها شاهد تغییرات بسیار زیادی در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان هستیم. تلگرام هم از این قاعده مستثنی نبوده و در آخرین به‌رورسانی خود امکاناتی مانند معرفی و پیشنهاد کانال‌های عمومی جدید، سفارشی‌سازی‌های فانتزی، یک قابلیت انیمیشنی به نام «Thanos Snap» برای پیام‌هایی که به‌صورت خودکار پاک شده‌اند و امکان تبدیل فایل صوتی به متن برای همه کاربران را ارائه کرده است.

هفته گذشته تلگرام به‌روزرسانی جدید خود را برای اپلیکیشن‌های اندروید و IOS منتشر کرد که چندین ویژگی جدید را در خود جای داده است. از این ویژگی‌ها می‌توان به ارائه روش‌های ساده‌تر برای پیدا کردن کانال‌های عضویت و دسترسی به رونوشت‌های صوتی برای کاربرانی که اشتراک پولی ندارند اشاره کرد.

تلگرام در آخرین به‌روزرسانی خود که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد قابلیت تبدیل فایل صوتی و تصوری به متن را فقط برای کاربرانی که اشتراک پرمیوم ۴٫۹۹ دلاری این پیام‌رسان را دارند انحصاری نگه دارد و در به‌روزرسانی جدید خود قابلیت رونویسی فایل‌های صوتی و تصویری را برای تمام کاربران باز کرده و به هر کاربری این قابلیت را می‌دهد تا پیام‌های صوتی و تصویری را رونویسی کند یا امکان ترجمه صدا را به زبان‌های دیگر داشته باشد.

از سال ۲۰۲۲ کاربران پرمیوم تلگرام امکان دریافت رونویس را از پیام‌های صوتی خود داشتند و حالا تلگرام این ویژگی را برای همه باز کرده، البته این قابلیت برای کاربران رایگان به‌صورت محدودتر ارائه شده است.

 

 

تبدیل فایل صوتی به متنی در تلگرام IDH

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم این قابلیت به‌صورت محدودتر برای کاربران رایگان تلگرام فعال شده و هنوز هم فقط مشترکین پرمیوم تلگرام که حق اشتراک پرداخت می‌کنند به‌صورت نامحدود به قابلیت رونویسی دسترسی داشته و کاربران رایگان فقط می‌توانند در هفته ۲ فایل صوتی را به متن تبدیل کنند. البته که همین هم بسیار خوب بوده و بهتر از نداشتن این قابلیت است. احتمال اینکه قابلیت رونویسی پیام‌ها در مواقعی که مشغول هستید یا جایی هستید که امکان گوش دادن به پیام را ندارید، به کار آید، بسیار زیاد است.

ناگفته نماند که تلگرام اعلام کرده که قابلیت رونویسی را به تدریج عرضه خواهد کرد و ممکن است فوراً و برای همه کاربران در دسترس نباشد، بنابراین ممکن است شما هم هنوز به این قابلیت دسترسی نداشته باشید ولی به‌زودی به آن دسترسی خواهید داشت.

برای استفاده از این قابلیت در کنار فایل‌های صوتی علامت A→ نمایش داده می‌شود که با ضربه زدن روی آن می‌توان قایل صوتی را به متن تبدیل کرد.

 

 

فایل صوتی به متن IDH

همچنین تلگرام جهت پیدا کردن کانال‌های جدید نیز یک قابلیت ارائه کرده که در آن هنگامی که شما عضو یک کانال جدید می‌شوید، کانال‌های عمومی مشابه دیگر را هم در یک فهرست به شما معرفی می‌کند که ممکن است آن کانال‌ها هم برای شما جذاب باشند. این کانال‌های پیشنهادی به‌صورت خودکار و طبق شباهت‌های موجود در پایگاه‌های مشترکان این پیام‌رسان توصیه می‌شوند و امکان دارد که پیدا کردن افراد همفکر برای چت کردن با آن‌ها را آسان‌تر سازد.

دیگر ویژگی‌های جدیدی که در آخرین به‌روزرسانی تلگرام ارائه شده‌اند عبارتند از امکان افزایش مخاطبانی که دوستشان دارید یا کانال‌های مورد علاقه‌تان، با ری‌پست کردن (باز نشر دادن) استوری‌های آن‌ها در صفحه خودتان، افزودن محتوای جدید مانند پیام‌های متنی، صوتی یا تصویری به استوری‌های ری‌پست شده و آمار عملکرد کاربر که شامل بازدیدهای استوری، اشتراک‌گذاری‌ها و واکنش‌ها را برای کانال‌هایی که می‌توانند استوری‌ها را پست کنند، نمایش می‌دهد.

 

تلگرام IDH

 

چندین قابلیت فانتزی هم جهت سرگرمی در آپدیت جدید تلگرام به این پیام‌رسان اضافه شده است. در آپدیت جدید مشتکرین پرمیوم تلگرام این امکان را دارند که در صفحه چت‌های شخصی تصاویر پس‌زمینه را قرار دهند که هم برای خودشان و هم برای فردی که با آن چت می‌کنند، نمایش داده می‌شود. همچنین کاربران پرمیوم می‌توانند صفحه پروفایل خود را با ترکیب رنگ و لوگوی منحصر به فرد و دلخواه، شخصی‌سازی و برجسته کنند.

همچنین، یک انیمیشن سرگرم‌کننده جدید برای کاربران iOS ارائه شده است. این قابلیت، پیام‌هایی را که برای حذف خودکار پس از سپری شدن یک محدودیت زمانی تنظیم شده‌اند را به‌صورت انیمیشنی پاک می‌کند. در این قابلیت پیام‌ها شبیه به یک انفجار پیکسلی تبخیر شده و از بین می‌روند.

 

Telegram thanos gif

 

 

امکان دیگری که به‌وجود آمده قابلیت بازنشر استوری‌های یک شخص دیگر است که برای این کار باید روی دکمه اشتراک‌گذاری استوری ضربه بزنید، تا گزینه‌ای برای ارسال مجدد آن مشاهده کنید. البته فقط استوری‌هایی که برای عموم قابلیت نمایش دارند را می‌توان مجدداً ارسال کرد.

همچنین می‌توانید به استوری‌های بازنشر شده یک نظر ویدیویی اضافه نمایید. مدیران کانال‌ها هم این امکان را دارند تا ایموجی‌هایی که به عنوان واکنش نشان داده می‌شوند را برای خودشان سفارشی کنند. علاوه بر این‌ها، اپلیکیشن تلگرام قادر است زبان کدنویسی را در پیام‌ها تشخیص داده و آن‌را با قالب‌بندی مناسب، برجسته کند.

 

 

 

منبع:

https://www.theverge.com/2023/12/1/23983851/telegram-update-voice-transcription-similar-channels-feature

 

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

معرفی بهترین DNS سرورهای رایگان و عمومی سال ۲۰۲۳

وای فای ۷ چیست؟ آیا به آن نیاز داریم؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *