آموزشی

انواع کیل سوییچ وی پی ان و خطرات استفاده نکردن از آن

انواع کیل سوییچ وی پی ان و خطرات استفاده نکردن از آن

انواع کیل سوییچ وی پی ان و خطرات استفاده نکردن از آن

اگر با کیل سوییچ وی پی ان آشانیی ندارید توصیه می‌کنیم مقاله “کیل سوییچ VPN چیست و چگونه کار می کند” را در سایت IDH مطالعه بفرمایید. درکل دو نوع کیل سوییچ وی پی ان وجود دارد: کیل سوییچ VPN در سطح سیستم و کیل سوییچ VPN در سطح برنامه.

 

انواع کیل سوییچ IDH

 

  • کیل سوییچ VPN در سطح سیستم

زمانی که سرویس وی پی ان خود را قطع می‌کنید کیل سوییچ وی پی ان در سطح سیستم، اطلاعاتی را به دستگاه شما ارسال می‌کند که باعث می‌شود تا اتصال دستگاه به اینترنت (چه از طریق وای فای و چه از طریق داده‌های گوشی موبایل) قطع شود. هنگامی که Kill switch VPN فعال باشد تا زمانی که VPN دوباره متصل نشده یا Network adapter ریست شود، جلوی دسترسی دستگاه شما به اینترنت را خواهد گرفت. این قابلیت در جلوگیری از لو رفتن IP بسیار مفید و کارآمد است. فعال کردن Kill switch VPN بسیار ساده است. اگر این قابلیت از قبل و به‌صورت پیش‌فرض روی نرم‌افزار وی پی ان شما فعال نشده باشد، فقط کافیست که در تنظیمات نرم‌افزار تیک آن را بزنید تا فعال شود.

 

  • کیل سوییچ VPN در سطح برنامه

شاید فکر کنید که پروتکل Kill switch VPN در سطح برنامه به اندازه کیل سوییچ VPN در سطح سیستم، ایمن نیست، اما شک نکنید که گزینه بهتری نسبت به آن است زیرا فقط روی برنامه‌هایی که شما انتخاب می‌کنید کار خواهد کرد و نسبت به زمانی که کلا کیل سوییچ فعال باشد انعطاف و کنترل بیشتری بر نحوه عملکرد کیل سوییچ خواهید داشت. در این روش به شما این امکان داده می‌شود تا برنامه‌های مدنظر خود را انتخاب کرده و تعیین کنید که زمان استفاده از آن برنامه Kill switch فعال باشد یا خیر. در این روش اگر اتصال VPN شما قطع شود هر برنامه‌ای را که انتخاب کرده‌اید در هنگام استفاده از آن کیل سوییچ فعال باشد، به‌صورت خودکار متوقف خواهد شد. این روش زمانی کاربرد دارد که می‌خواهید آدرس IP خود را در حین استفاده از برنامه‌های خاص، مخفی نگه دارید.

 

رایج‌ترین برنامه‌هایی که از کیل سوییچ VPN در سطح برنامه برای آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از:

مرورگرهایی مثل کروم یا فایرفاکس

برنامه‌های ایمیل مثل Gmail و Outlook

برنامه‌های تماس تصویری مثل Skype و WhatsApp

کلاینت تورنت، مثل Vuze و uTorrent

 

خطرات استفاده از VPN بدون Kill switch

 

استفاده از VPN یک روش بسیار خوب جهت ایمن و خصوصی نگه داشتن فعالیت آنلاین خود است. اما همانطور که قبلا هم اشاره کردیم VPNها (حتی بهترین آن‌ها) بدون اشتباه نیستند و در اتصال ممکن است دچار اختلال شوند، همچنین مواقعی وجود دارد که ممکن است به هر دلیلی مانند قطع و وصل شدن اینترنت اتصال VPN شما دچار مشکل شود و این زمانی است که اطلاعات حساسی مثل آدرس IP شما در معرض دید قرار خواهد گرفت.

 

در قسمت زیر تعدادی از بزرگ‌ترین خطرات استفاده از وی پی ان بدون کیل سوییچ ذکر شده است:

اگر اتصال VPN شما قطع شود و به اینترنت متصل باشید اطلاعات شما در معرض آسیب قرار خواهند گرفت، به این معنی که تا زمانی که VPN شما قطع بوده و دستگاه شما به اینترنت متصل باشد ISP شما (در نتیجه سایت‌ها و برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید) می‌توانند به آدرس IP شما دسترسی داشته و تمام فعالیت‌های آنلاین شما را مشاهده کنند.

به دلیل اینکه اکثر وای فای‌های عمومی و رایگان ایمنی لازم را رعایت نمی‌کنند، درصورت متصل شدن به آن‌ها امکان خطر و ریسک بالا می‌رود. یکی از مکان‌هایی که هکرها برای اتصال به دستگاه دیگران و سرقت اطلاعات آن‌ها یا ویروسی کردن دستگاه کاربران استفاده می‌کنند وای فای های مکان‌های عمومی مانند کافه‌ها، هتل‌ها، ایستگاه‌های مترو و قطار و… است. زیرا هکرها در این شبکه‌ها به آسانی می‌توانند به دستگاه شما متصل شوند. درنتیجه بهتر است اگر می‌خواهید از وای فای مکان‌های عمومی استفاده کنید VPN خود را روشن کنید تا دستگاه و اطلاعات شما در معرض خطر نباشند. اگر به وای فای عمومی متصل باشید و اتصال VPN شما قطع شود هدف خوبی برای یک هکری که به آن شبکه متصل است خواهید بود.

آدرس IP عمومی شما نشان دهنده موقعیت مکانی شما است، درنتیجه می‌توان با استفاده از آدرس IP مکان شما را ردیابی کرد. اگر می‌خواهید مکان شما مشخص نباشد باید از VPN استفاده کنید. اما اگر از کیل سوییچ VPN استفاده نکنید و اتصال VPN شما قطع شود، بازهم موقعیت مکانی شما قابل ردیابی است.

فعالیت‌هایی که به‌صورت آنلاین انجام می‌دهید هم قابل ردیابی هستند، به این معنی که تبلیغ کنندگان و مشاغل این امکان را دارند تا از آدرس IP شما طبق فعالیت آنلاینی که دارید برای شما یک پروفایل ایجاد کرده و تبلیغات هدفمند را برای شما ارسال کنند. اگر VPN شما قطع شود و کیل سوییچ فعال نباشد، این اشخاص ثالث به اطلاعات شما دسترسی خواهند داشت.

چگونه کیل سوییچ VPN را آزمایش کنید؟

تست کردن کیل سوییچ VPN کار بسیار ساده‌ای است. فقط کافیست این راهنمای گام به گام را دنبال کنید:

  • ابتدا نرم‌افزار VPN خود را باز کرده و آن‌را متصل کنید.
  • سپس وارد یک سایت شده یا شروع به دانلود یک فایل تورنت کنید.
  • اتصال وی پی ان را قطع کرده یا با استفاده از فایروال آن‌را مسدود کنید، اما فعالیت آنلاین خود را متوقف نکنید.
  • اگر دیگر به اینترنت دسترسی ندارید و اینترنت شما دیگر کار نمی‌کند، متوجه می‌شوید که کیل سوییچ وی پی ان شما درست کار می‌کند.

 

 

منبع:

https://cybernews.com/what-is-vpn/vpn-kill-switch/

 

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

معرفی بهترین DNS سرورهای رایگان و عمومی سال ۲۰۲۳

وای فای ۷ چیست؟ آیا به آن نیاز داریم؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *