News

سنجاق هوش مصنوعی فعلا نمی‌تواند جایگزین صفحه نمایش شود

سنجاق هوش مصنوعی فعلا نمی‌تواند جایگزین صفحه نمایش شود

سنجاق هوش مصنوعی  جایگزین صفحه نمایش نمیشود

 

کامپیوتر-موبایل بدون صفحه نمایش شرکت Humane یک گجت بسیار خوب است اما فعلا و در واقعیت صفحه نمایش بسیار بهتر است.

 

 

سنجاق هوش مصنوعی جایگزین صفحه نمایش نمیشود IDH

 

هفته گذشته بود که بلاخره شرکت Humane سنجاق هوش مصنوعی خود را به عنوان جایگزینی برای گوشی موبایل البته بدون صفحه نمایش، معرفی کرد. شما برای تعامل با این محصول باید از صدا استفاده کنید و به جای صفحه نمایش دارای یک پروژکتور کوچک است تا مواردی مانند عکس‌ها و تماس‌های دریافتی را روی کف دست شما نمایش دهد. ایده ساخت این محصول این بوده که کاربر این امکان را داشته باشد تا خیلی راحت و بدون دردسر درحال حرکت باشد و از شر دستگاه‌های دیجیتال که دائماً حواس را پرت می‌کنند و جاگیر هستند خلاص شود. درکل می‌توان گفت پوشیدن سنجاق هوش مصنوعی یعنی زندگی کردن در دنیایی فراتر از صفحه نمایش.

این یک ایده و چشم‌انداز بسیار عالی و قشنگ است که هر کسی دوست دارد آن را داشته باشد. اما نکته اینجاست که در این مقطع هنوز صفحه نمایش بسیار بهتر و کاربردی‌تر است و به نظر نمی‌رسد که هنوز این امکان میسر باشد یا مجبور باشیم که صفحه نمایش را کاملاً کنار بگذاریم.

 

بیشترین تمرکز شرکت Humane بر روی بدون صفحه نمایش بودن این محصول گذاشته شده است. بنیانگذار این شرکت یعتی آقای عمران چودری (Imran Chaudhri) در سخنرانی خودش که اوایل سال جاری در همایش TED داشت، گفته بود که از نظر شرکت ما، صفحه‌نمایش‌ها مانعی بین ما و بقیه دنیا هستند. چاودری گفته بود که این سنجاق هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهد تا در هر محیطی که هستید به قدرت محاسباتی یک کامپیوتر دسترسی داشته باشید و تعادلی که مدتی است احساس می‌کنید در زندگی خود ندارید را به دست آورید.

البته شاید این حرف چاودری خیلی هم بی‌راه نباشد، زیرا برخی از تحقیقات نشان داده که بین تماشای زیاد صفحه نمایش و افسردگی ارتباط وجود دارد. چودری به این نگرانی عمومی اشاره کرده که اکثر آدم‌ها زمان زیادی را مشغول تماشای صفحه نمایش گوشی موبایل خود هستند. برای درک بهتر این نگرانی می‌توانید به تعداد دستگاه‌ها و محصولاتی که با صفحه نمایش تولید می‌شوند و ما هر روز با آن‌ها سرکار داریم دقت کنید.

 

هوش مصنوعی IDH

 

 

حتی اگر فکر کنیم رسیدن به یک آینده بدون صفحه نمایش یک مقصد بسیار ایده‌آل و خوب است به چیزی بیشتر از نبود صفحه نمایش در زمان حال نیاز داریم. مثلا وقتی می‌خواهید یا یک نگاه اطلاعات زیادی را به دست آورید یا بخواهید پیش‌بینی آب و هوای ۱۰ روزه آینده را در یک لحظه ببینید بدون اینکه منتظر دستیار صوتی خود باشید تا شرح آن‌را برای شما پخش کند، صفحه‌نمایش‌ها خودنمایی می‌کنند.

 

به جرأت می‌توان گفت که نمایشگرها سرگرم کننده و جذاب هستند. فکر کنید در یک سفر کاری هستید و همسر شما یک ویدیوی بامزه از فرزندتان برای شما ارسال می‌کند، دقیقاً چطوری می‌توانید این ویدیو که کلی منتظرش بودید را توسط یک سنجاق هوش مصنوعی بدون صفحه نمایش، تماشا کنید؟ یا مثلا چطوری می‌توانید در مورد اتفاق بدی که برای شما رخ داده و نمی‌خواهید کسی از آن باخبر شود به دوستتان پیام دهید بدون اینکه کسی متوجه صدای شما شود، درحالی که باید متن پیام را برای سنجاق هوش مصنوعی بخوانید؟ تلاش برای اینکه آدم‌ها بیشتر در لحظه زندگی کنند بسیار تحسین برانگیز است، اما برخی از لحظات شخصی یا گنگ و ساده هستند. مثلا شاید کسی نخواهد از سفرش با وسیله نقلیه لذت ببرد و ترجیح بدهد که یک بازی مثلا Wordle را طی سفر با گوشی موبایل خود انجام دهد تا زمان زودتر برای وی بگذرد.

 

 

humane press shield lifestyle 1

 

 

یا شاید افرادی باشند که دوست داشته باشند بیشتر لحظات زودگذر زندگی را بدون وجود یک جعبه درخشان (گوشی موبایل) در جلوی صورتشان تجربه کنند و از شر سیل دائمی اعلان‌هایی که در تمام ساعات روز خودنمایی می‌کنند، خلاص شوند. اگر اینطوری نگاه کنید، مسیر Humane به نوعی درست به نظر می‌رسد، تصور کنید چقدر خوب می‌شود به جای اینکه هر ۵ دقیقه گوشی موبایل‌تان را چک کنید خیلی راحت به کارهایتان برسید و پیام‌ها و تماس‌های خود را چک کنید و پاسخ بدهید. فوق‌العاده به نظر می‌رسد! اما این کار به این راحتی‌ها هم نیست و این تکنولوژی فعلا برای بسیاری از ما جایگزین مناسبی نیست.

 

اما Humane از نظر اینکه مرز فکر کردن و خلاقیت را پشت سر گذاشته منحصر به فرد است. چاودری در سخنرانی خود گفت: “برای اینکه رابطه انسان و فناوری فراتر از صفحه نمایش‌ها تکامل یابد، ما به چیزی کاملا متفاوت نیاز داریم.” شاید منظور از «کاملا متفاوت» همان «بدون صفحه نمایش» است. اما این تفکر هم فعلا دور از انتظار است. Humane گفته که با استفاده از سنجاق هوش مصنوعی، می‌توانید اطلاعات خود و عکس‌هایی را که با آن می‌گیرید را از طریق هابی که به آن دسترسی دارید، روی هر مرورگری مدیریت کنید، درست حدس زدید برای این کار بازهم به صفحه نمایش نیاز دارید. فعلا همه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بیشتر کارهایمان به صفحه نمایش وابسته است و حتی برای استفاده کامل از این تکنولوژی هم به صفحه نمایش نیاز داریم.

 

اگر به عینک‌های هوشمند Ray-Ban، سنجاق Humane، کارهایی که می‌توان با ساعت‌های هوشمند یا هدفون‌ها انجام داد، توجه کنید، می‌توانید یک آینده نسبتا مبهم را تصور کنید. اما اینکه وانمود کنیم همین الان در آن نقطه هستیم و تنها کاری که برای برقراری ارتباط مجدد با خودمان نیاز داریم این است که صفحه‌های کوچک جیبی خود را کنار بگذاریم، خوب، تصور کاملا درستی به نظر نمی‌رسد.

 

 

منبع:

https://www.theverge.com/23965540/humane-ai-pin-screen-phone-ambient-computing

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

معرفی بهترین DNS سرورهای رایگان و عمومی سال ۲۰۲۳

وای فای ۷ چیست؟ آیا به آن نیاز داریم؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *