آموزشی

معرفی لیست کامل کدهای دستوری رایتل

معرفی لیست کامل کدهای دستوری رایتل

اپراتور رایتل (Rightel) سومین اپراتور بزرگ کشور است و با وجود اینکه محبوبیت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل را ندارد، اما مشترکین بسیار زیادی دارد که سعی کرده با ارائه خدمات متنوع و با کیفیت رضایت آن‌ها را جلب کند. اگر شما هم جزو مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری یا دائمی رایتل هستید، بهتر است در جریان لیست خدماتی که این اپراتور ارائه می‌دهد، باشید تا کارهای مربوط به سیم‌کارت خود را آسان‌تر انجام دهید. برای استفاده از این خدمات شرکت رایتل ۳ راه را در اختیار شما قرار داده است.

روش اول این است که شما می‌توانید اپلیکیشن اپراتور رایتل که رایتل من (My Rightel) نام دارد را روی گوشی خود نصب کرده و کارهای خود را انجام دهید. روش دوم این است که می‌توانید به سایت رایتل به آدرس www.rightel.ir مراجعه کرده و از خدمات این اپراتور بهره‌مند شوید. اما برای استفاده از این دو روش به اینترنت نیاز خواهید داشت و ممکن است گشتن در منوهای سایت یا اپلیکیشن، برای شما کمی گیج کننده باشد.

روش سوم که بسیار ساده‌تر است و نیازی به اینترنت هم ندارد استفاده از کدهای دستوری رایتل است. با استفاده از سرویس کدهای دستوری رایتل می‌توانید با شماره‌گیری کد مدنظرتان به منوی سرویس‌دهی دسترسی داشته باشید. شما با استفاده از کدهای دستوری می‌توانید به‌راحتی بسته مکالمه یا اینتنرت بخرید، میزان اعتبار سیم‌کارت را مشاهده کنید، قبض خود را پرداخت کنید، سیم‌کارت را شارژ کنید و سرویس‌های مختلف را مدیریت کنید.

در دو مطلب قبل ما فهرست کامل کدهای دستوری ایرانسل و فهرست کامل کدهای دستوری همراه اول را برای شما لیست کردیم و کارآیی هرکدام و اینکه برای چه نوع سیم‌کارتی (دائمی یا اعتباری) کاربرد دارد را ذکر کردیم. در این مطلب از سایت IDH می‌خواهیم فهرست کامل کدهای دستوری رایتل، که برای انجام کارهای مختلف و استفاده از خدمات این اپراتور کاربرد دارند را به شما معرفی کرده و شرح دهیم.

 

Rightel IDH

 

کد دستوری مشاهده اعتبار و صورتحساب

 

اگر خط اعتباری دارید و می‌خواهید از میزان اعتبار باقی‌مانده آن مطلع شوید یا خط دائمی دارید و می‌خواهید صورتحساب خط خود را مشاهده کنید می‌توانید کد دستوری #۱۴۰* را شماره‌گیری نمایید.

 

کد دستوری خرید بسته و شارژ

 

به‌منظور خرید شارژ برای سیم‌کارت اعتباری رایتل و خرید بسته اینترنت برای سیم‌کارت رایتل، یک کد دستوری وجود دارد. شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۲۰۰* و انتخاب گزینه مورد نظر خود از وضعیت بسته اینترنت و شارژ یا صورت حساب، پیامک و مکالمه خود را نیز استعلام کنید و از میزان مصرف خود اطلاع پیدا کنید.

 

کد دستوری بسته مکالمه نامحدود

 

رایتل یک بسته مکالمه نامحدود دارد که با فعال‌سازی آن می‌توانید به مدت ۲۴ ساعت از امکان مکالمه با تمامی خطوط کشور بهره‌مند شوید. شما می‌توانید با استفاده از این بسته با پرداخت تنها ۵ هزار تومان بیش از ۹۰ درصد از هزینه مکالمه خود را کاهش دهید و از ساعت ۱۲ ظهر پنجشنبه تا ۱۲ ظهر جمعه با تمامی خطوط فعال در کشور به طور نامحدود مکالمه داشته باشید. برای فعال‌سازی این بسته باید کد دستوری #۲۲۵* را شماره‌گیری کنید.

 

 

کد دستوری شارژ شورانگیز

 

اگر از مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل هستید می‌توانید با خرید شارژ شورانگیز رایتل ، ۲۵% شارژ بیشتر دریافت نمایید و در مکالمه درون‌شبکه، پیامک درون‌شبکه و اینترنت همراه از آن استفاده کنید. برای خرید شارژ مستقیم می‌توانید از کدهای دستوری #۲۰۰*، #۷۲۴*، #۷۸۰* و #۷۸۹* استفاده نمایید.

 

کد دستوری بسته‌های پیشنهادی دست دوز

 

بسته اینترنت و مکالمه دست‌‌دوز یک بسته جالب، متناسب با الگوی مصرف شما است. رایتل نیازهای ارتباطی شما را بررسی کرده و طبق میزان استفاده شما از بسته اینترنت همراه و مکالمه، بسته‌هایی را پیشنهاد می‌دهد. در پیشنهادهای دست دوز قیمت بسته‌ اینترنت و بسته مکالمه پایین‌تر از سایر طرح‌ها بوده و طبق میزان مصرف هر مشترک متفاوت است. کد دستوری بسته پیشنهادی دست دوز #۲۲۲* است که با شماره‌گیری آن می‌توانید از این طرح بهره‌مند شوید.

 

کد دستوری استعلام وضعیت سیم‌کارت

 

اگر به هر دلیلی نیاز داشتید تا بدانید که چند سیم‌کارت رایتل به نام شما ثبت شده و شماره آن‌ها را مشاهده کنید، باید کد دستوری #۲۱۰* (ستاره دویست و ده مربع) را شماره‌گیری نمایید. اگر با شماره‌گیری این کد دستوری متوجه شدید سیم‌کارتی که از آن هیچ اطلاعی ندارید به نام شما ثبت شده می‌توانید به‌صورت آنلاین جهت سلب امتیاز آن سیم‌کارت اقدام نمایید.

 

کد دستوری راینواز

 

با استفاده از سرویس راینواز این امکان را دارید تا لذت شنیدن موسیقی یا آهنگ انتخابی مورد علاقه خود را به جای بوق انتظار، به مخاطبینی که با شما تماس می‌گیرند بدهید. شما می‌توانید از میان انواع مختلف موسیقی‌های کلاسیک، سنتی، پاپ، متن فیلم، سریال و غیره، قطعه مورد علاقه خود را جستجو و انتخاب کنید. برای فعال‌سازی این سرویس می‌توانید کد دستوری #۲۱۰* را شماره‌گیری نمایید.

 

کد دستوری به جای من (شارژ اضطراری رایتل)

با استفاده از سرويس به جای من رایتل مي‌توانيد با شماره‌گيری #شماره موبایل مورد نظر*۴۴۴*، از ديگر مشترکين این اپراتور بخواهید تا هزینه‌ مکالمه را متقبل شوند. این سرویس ارتباط را از طريق سيستم گويا با مشترک مقصد برقرار مرده و امکان قبول یا رد کردن این نوع تماس را برای شماره مورد نظر فراهم می‌سازد. اگر مخاطب این نوع تماس را قبول کند، تماس برقرار شده و هزینه تماس از اعتبار مشترک مقصد کسر شده يا روی قبض دوره‌ بعد وی محاسبه خواهد شد. اين سرويس در شرايط اضطراری و زمانی که نياز به يک تماس فوری داشته، اما اعتبار کافی ندارید، کاربرد دارد. مثلا زمانی که دوست یا فرزند شما شارژ کافی جهت برقراری تماس ندارد، بدون نگرانی و به آسانی امکان برقراری تماس با شما را خواهند داشت.

کد دستوری سرویس‌های دوستان و خانواده، تماس‌های از دست رفته و گزارش تماس

سرویس دوستان و خانواده رایتل این امکان را به شما می‌دهد تا دو شماره خط تلفن برون شبکه‌ای که بیشترین تماس را با آن‌ها دارید را انتخاب کرده و حین مکالمه با این دو شماره تلفن از تخفیف هزینه مکالمه برخوردار شوید. این تخفیف برای مشترکین خطوط دائمی ۱۰ درصد و برای مشترکین خطوط اعتباری رایتل ۵ درصد است. برای مدیریت این سرویس باید کد دستوری #۱۳۰* را شماره‌گیری کنید.

 

 

اگر سیم‌کارت رایتل دارید و می‌خواهید بدانید وقتی که گوشی موبایل‌تان خاموش بوده چه شماره‌هایی با شما تماس داشته‌اند کار سختی پیش‌ رو ندارید زیرا اگر تماسی به دلیل خاموش بودن گوشی موبایل یا نداشتن آنتن و خارج بودن از محدوده رایتل از دست برود، بعدا که گوشی موبایل خود را روشن کنید یا وارد محدوده آنتن‌دهی رایتل شوید جزئیات تماس از دست رفته توسط پیامک برای شما ارسال خواهد شد. سرویس تماس از دست رفته برای همه مشترکین رایتل فعال است. اگر می‌خواهید تنظیمات آن را انجام دهید می‌توانید بازهم از کد دستوری #۱۳۰* استفاده کنید.

سرویس گزارش تماس برای مشترکین اعتباری رایتل کاربرد دارد.با استفاده از این سرویس می‌توانید از وضعیت اعتبار حساب خود اطلاع پیدا کنید. البته این سرویس به‌شکل پیش‌فرض برای مشترکین فعال است و بعد از هر تماس، یک پیامی شامل هزینه تماس و مدت مکالمه و باقی‌مانده اعتبار برای شما ارسال می‌شود. برای مدیریت این سرویس هم می‌توانید از کد دستوری #۱۳۰* استفاده کنید.

 

کد دستوری خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده

 

جهت اطلاع از سرویس خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده یا غیرفعال کردن آن‌ها را باید از کدهای دستوری #۸۰۰* یا #۱۹۵* استفاده نمایید. با شماره‌گیری این کد‌های دستوری گزینه‌های خدمات فعال، قطع تبلیغات، قطع خدمات محتوایی، تبلیغ از خط شخصی و هزینه‌ی خدمات ارزش افزوده به شما نمایش داده می‌شود.

 

کد دستوری سرویس کودک و نوجوان

این اپراتور با ارائه سرویس کودک و نوجوان رایتل این امکان را در اختیار والدین قرار داده تا با اطمینان و آرامش خاطر دسترسی فرزندان‌ خود به اینترنت امن و سالم را فراهم سازند. استفاده از این سرویس برای مشترکین هزینه‌ای ندارد و قابلیت فعال شدن در تمام سیم‌کارت‌های رایتل را دارد. ناگفته نماند که تعرفه استفاده از اینترنت پس از فعال‌سازی سرویس کودک و نوجوان، تغییری نخواهد کرد. برای استفاده از این سرویس می‌توانید کد دستوری #۴۵۶* را شماره‌گیری کنید.

 

کد دستوری انتقال اعتبار

مشترکین اعتباری و دیتا رایتل این امکان را دارند تا از خط خود به مشترکین اعتباری دیگر اعتبار انتقال دهند. برای استفاده از سرویس انتقال اعتبار می‌توانید کد دستوری #۱۳۳* را شماره‌گیری نمایید.

 

کد دستوری هدیه تولد

 

اپراتور رایتل هم مانند اپراتورهای دیگر در روز تولد مشترکین خود به آن‌ها هدیه می‌دهد. این هدایا شامل یک ساعت مکالمه رایتلی و غیررایتلی یا ۲ گیگابایت اینترنت رایگان است. به منظور استفاده از هدیه روز تولد باید کد دستوری #۲۳۲* را شماره‌گیری کرده و سپس هدیه دلخواه خود را اتنخاب نمایید.

 

کد دستوری رومینگ بین‌الملل

 

مشترکین رایتل با فعال‌سازی سرویس رومینگ بین‌الملل امکان برقراری تماس و ارسال پیامک در بیش از ۱۴۰ کشور دنیا را با سیم‌کارت رایتلی خود دارند. درنتیجه با این سرویس در این ۱۴۰ کشور نیازی به خرید سیم‌کارت آن کشور نخواهید داشت. جهت فعال‌سازی و یا غیرفعال‌سازی باید از کد دستوری #۲۱۰* استفاده کنید.

 

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

معرفی لیست کامل کدهای دستوری ایرانسل

لیست کامل کدهای دستوری همراه اول

تفاوت بین مودم روترهای تک باند، دو باند و سه باند

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *