News

هوآوی سه راه‌حل ابتکاری جدید جهت افزایش سرعت شبکه فیبر نوری ارائه کرد

هوآوی سه راه‌حل ابتکاری جدید جهت افزایش سرعت شبکه فیبر نوری ارائه کرد

راه‌حل های ابتکاری جدید جهت افزایش سرعت شبکه فیبر نوری

شرکت هواوی در اجلاس پیشگامان پهنای باند فیبر آمریکای لاتین که ۳ اکتبر ۲۰۲۳ در سائوپائولو برگزار شد، سه فناوری جدید در رابطه با شبکه فیبر نوری را معرفی کرد: ONT (ترمینال شبکه نوری) بدون مشکل (Trouble-Free ONT)، وای فای هوشمند نسخه ۲٫۰ (Smart Wi-Fi 2.0) و Fiber Iris برای فعال‌سازی شبکه فیبر نوری آمریکای لاتین (Fiber Iris).

 

 

افزایش سرعت فیبر نوری IDH

 

دنیل ژانگ (Daniel Zhang)، معاون بخش بازاریابی و راه‌حل شرکت هواوی در آمریکای لاتین، اعلام کرد که هم اکنون نرخ رشد سالیانه ترکیبی (CAGR) مشترکان فیبر در آمریکای لاتین چیزی در حدود ۱۷ درصد است. اپراتورهای داخل آمریکای لاتین نیز درست مثل همتایان خود در سایر نقاط دنیا، جهت رفع نیاز مشترکین دیجیتال خانگی انواع مختلفی از طرح‌های پهنای باند را ارائه می‌دهند. خدمات جدید خانگی نیازمندی‌های جدیدی را هم برای شبکه فیبر به همراه دارد. تجربه بهتر کاربران در خانه، بازدید و سرکشی کمتر تکنسین‌ها از خانه‌ها و برطرف کردن هرچه سریع‌تر مشکلات فنی، سه نگرانی اصلی اپراتورهای آمریکای لاتین هستند. هواوی با ارائه این سه راه حل نوآورانه فیبر دیجیتال به اپراتورهای این منطقه کمک خواهد کرد تا شبکه فیبر نوری هوشمندتر و کارآمدتری بسازند و داشته باشند.

 

ONT (ترمینال شبکه نوری) بدون مشکل شرکت هواوی اولین ترمینال شبکه نوری با قابلیت بهینه‌سازی خودکار در این صنعت است. جهت افزایش پوشش وای فای خانگی آنتن بی‌نظیر ۷dBi را ارائه کرده و برای افزایش سرعت وای فای خانگی از الگوریتم بهینه‌سازی وای فای استفاده خواهد کرد.

همچنین بهینه‌سازی خودکار مشترکین که یک فناوری ابتکاری است، به اپراتورها در کاهش تعداد بازدید از خانه‌ها کمک می‌کند.

وای فای هوشمند ۲٫۰ هواوی قادر است سطح قدرت تجزیه و تحلیل ترمینال‌ها را به سطح قدرت تجزیه و تحلیل نرم‌افزار ارتقا دهد و از کیفیت تجربه FTTH (فیبر به خانه) اطمینان حاصل کند. این فناوری، اپ‌های آنالیز کیفیت ضعیف را با AEC (دسترس به محاسبات غیر متمرکز) و برد OLT (ترمینال خط نوری) ارائه می‌کند و به اپراتورها در کاهش ریزش تعداد مشترکین خود کمک می‌کند. همچنین وای فای هوشمند ۲٫۰ (Smart Wi-Fi 2.0) قادر است یک تصویر دقیق از کاربر ارائه دهد که برای فروش بیشتر در بازار به اپراتورها بسیار کمک می‌کند.

Fiber Iris یک فناوری منحصر به فرد شرکت هواوی در پیشرفت تکنولوژی است که قابلیت‌های قابل توجه و هوشمندی را برای ODN (شبکه توزیع نوری) به ارمغان می‌آورد. در مقایسه با ODNهای قدیمی که غیرقابل مشاهده و ردیابی بودند، Fiber Iris هر پورت ODN را با یک برچسب جداگانه مشخص می‌کند تا بتوان از راه دور به شبکه دسترسی داشته و محل خطا را پیدا کرد. این کار تعمیر و نگهداری شبکه را بسیار آسان‌تر کرده و دقت مکان خطا تا سطح متر کاهش می‌دهد.

 

فیبر نوری IDH

 

کیم جین (Kim Jin)، معاون بخش محصول تجاری نوری هوآوی، در این رویداد گفت: «هواوی همیشه درحال افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه خود در حوزه شبکه نوری است و به همین دلیل مدت زمان طولانی پیشروی توسعه صنعت شبکه‌های نوری در دنیا بوده است. راه‌حل ۴۰۰G/800G با پهنای باند بسیار بالای هواوی، ظرفیت یک فیبر را برای ردوبدل شدن اطلاعات در ساختار شبکه، به حداکثر می‌رساند تا بتوان هزینه‌ها را بهینه کرد.

روش ابتکاری Alps-WDM می‌تواند در ساخت یک شبکه ۱۰۰G مترو مقرون به صرفه، به اپراتورها کمک کند. هواوی اعلام کرده که در آینده همکاری بسیار نزدیکی با تمام شرکای آمریکای لاتین خود خواهد داشت و با همکاری آن‌ها فناوری پیشرفته F5G (شبکه نسل پنجم ثابت) را رونق داده و دنیای دیجیتال آمریکای لاتین را ایجاد خواهند کرد.

 

 

 

 

منبع:

https://www.huawei.com/en/news/2023/10/digital-fiber-solutions

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

مودم آنتن دار یا مودم بدون آنتن کدام بهتر است؟

حداکثر سرعت اینترنت TD-LTE در ایران

فایروال چیست و چگونه کار می‌کند

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *