News

پلتفرم آنتن مارکونی: ساخت سریع‌تر، تعمیر و نگهداری آسان‌تر، بازدهی بالاتر با هزینه کمتر

پلتفرم آنتن مارکونی: ساخت سریع‌تر، تعمیر و نگهداری آسان‌تر، بازدهی بالاتر با هزینه کمتر

پلتفرم آنتن مارکونی:

ساخت سریع‌تر، تعمیر و نگهداری آسان‌تر، بازدهی بالاتر با هزینه کمتر

در مراسم انجمن جهانی فناوری و صنعت آنتن امسال که ۲۸ سپتامبر درون کشور چک و شهر پراگ برگزار شد، شرکت هواوی از یک پلتفرم آنتن با نام مارکونی (Marconi Platform Antenna) رونمایی کرد. این آنتن که اولین در نوع خود است، از قابلیت‌هایی چون ارائه آزیموت افقی و امکان تنظیم، بهره می‌برد. پلتفرم آنتن مارکونی دارای ابتکار در شکل ظاهری آنتن و فناوری‌های جدید معماری به همراه توانایی‌های دیجیتالی جدید است و به منظور کمک به اپراتورها جهت بهبود ساخت شبکه و عملکرد O&M طراحی تولید شده است.

 

پلتفرم آنتن مارکونی: ساخت سریع‌تر، تعمیر و نگهداری آسان‌تر، بازدهی بالاتر با هزینه کمتر

 

عواملی مانند مشکلات راه‌اندازی و استقرار آنتن و کارآیی O&M باعث محدود شدن اپراتورها در جهت توسعه شبکه می‌شوند. بنابراین فائق آمدن بر این مشکلات و چالش‌ها به کانون توجه و تمرکز اصلی این صنعت تبدیل شده است. پلتفرم آنتن مارکونی با استفاده از چندین فناوری نوآورانه، ایجاد پیشرفت‌های جدید در ساختار شبکه اپراتورها، سرعت و کارآیی O&M و TCO این چالش‌ها را حل خواهد کرد.

 

  • پلتفرم آنتن مارکونی پارامترهای مهندسی آنتن از راه دور را توسط آنتن با یک یونیت خودآگاه، دقیق و واکنش سریع فراهم می‌سازد که به اپراتورها کمک می‌کند تا خطا در نصب را کاهش داده و نیازی به نقشه‌برداری در محل نداشته باشند، همچنین بتوانند در مستقر کردن و نگهداری آنتن‌ها بهبود ایجاد کنند.

پلتفرم آنتن مارکونی با ادغام کردن فرمان آزیموت از راه دور و قابلیت‌های تنظیم پرتو، آنتن را از حالت قدیمی یک بعدی (عمودی) به حالت دو بعدی (هم عمودی و هم افقی) ارتقا می‌دهد.

این امر به اپراتورها این امکان را می‌دهد تا به طور کارآمد از حداکثر عملکرد شبکه خود بهره ببرند و امکان بهینه‌سازی از راه دور و بهینه‌سازی پویای آنتن‌ها حتی با تغییر شرایط محل استقرار آن‌ها را داشته باشند.

  • آنتن مارکونی ابعاد جمع و جور و طراحی استوانه‌ای شکل دارد که بیشتر از ۵۰ درصد بار باد موثر بر منطقه (EPA) را روی آنتن کاهش داده و به اپراتورها این امکان را می‌دهد تا بتوانند بر محدودیت‌های استقرار آنتن غلبه کرده و هزینه کمتری بابت اجاره محل نصب آنتن پرداخت کنند.

انجمن جهانی فناوری و صنعت آنتن بزرگ‌ترین بستر ارتباطی در صنعت آنتن است که برای ۱۲ سال متوالی از سال ۲۰۱۲ تاکنون با مضمون محدودیت ۰، از دست دادن ۰ و لمس کردن ۰ برگزار گردیده است. در مراسم امسال کارشناسان آنتن از اپراتورهای جهانی، تولید کنندگان، انجمن‌ها و سازمان‌های صنعتی این حوزهدر پراگ گردهم آمدند تا ایده‌هایشان را به اشتراک گذاشته و درمورد شکل ظاهری، معماری و قابلیت‌های کلیدی آنتن‌های نسل بعدی باهم گفتگو داشته باشند.

اریک ژائو (Eric Zhao)، رئیس بخش تجاری آنتن هواوی، گفت: “با توجه به ادامه توسعه و تکامل شبکه‌های ۵G، ابتکار و تحول در آنتن‌ها، برای ساده کردن استقرار شبکه، صرفه جویی در انرژی و بهبود عملکرد O&M نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد. در همین راستا آنتن‌های هواوی به ایجاد ابتکار در شکل فیزیکی آنتن، بهبود بهره‌وری انرژی، افزایش توانایی‌های دیجیتالی، کمک به اپراتورها جهت استقرار و تکامل شبکه و دستیابی به موفقیت تجاری در عصر ۵G ادامه خواهند داد.”

 

 

 

منبع:

https://www.huawei.com/en/news/2023/9/marconiplarform-antenna

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

معرفی بهترین مودم‌های همراه ۲۰۲۳

معرفی بهترین مودم‌های رومیزی ۲۰۲۳

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *