News

پیام‌رسان گوگل (Google Messages) با قابلیت اتصال ماهواره‌ای

پیام‌رسان گوگل (Google Messages) با قابلیت اتصال ماهواره‌ای

پیام‌رسان گوگل (Google Messages) با قابلیت اتصال ماهواره‌ای

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوگل در حال اضافه کردن قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری از طریق ماهواره به برنامه‌ Google Messages است و شما می‌توانید به زودی امکان ارسال پیام‌های اضطراری را توسط برنامه پیام‌رسان همه کاره گوگل (Google Messages) و از طریق ماهواره داشته باشید.

 

پیام رسان گوگل IDH

 

گوگل قول داده است که اتصال ماهواره‌ای را در اندروید ۱۴ عرضه کرده و دردسترس عموم قرار دهد. در حالی که هنوز این قابلیت به‌صورت عمومی فعال نشده، شرکت گوگل در حال ایجاد پایه نرم‌افزاری برای آن است و کوالکام اعلام کرده است که سخت‌افزار تخصصی این قابلیت را در تراشه‌های اسنپدراگون خود ارائه خواهد کرد. گوگل در حال کار بر روی افزودن یک قطعه دیگر از پازل با یک رابط جدید در برنامه Messages خود است که برای مکالمات اضطراری از طریق ماهواره طراحی شده است.

 

نیل رحمونی (Neil Rahmouni) در X (تویتر سابق) اعلام کرد Google Messages به‌زودی امکان ارسال پیام‌های اضطراری را از طریق اتصال ماهواره‌ای ارائه خواهد داد. درکل، این قابلیت به نظر شبیه چیزی است که شما از ارسال یک پیام متنی معمولی انتظار دارید، اما در کادر ورود متن، یک پیام نشان داده می‌شود که شما یک “پیام ماهواره‌ای” ارسال می‌کنید. همچنین به نظر می‌رسد یک شمارنده در سمت راست کادر، وجود دارد که نشان می‌دهد چند کاراکتر می‌توانید در هر پیام تایپ کنید. ما حدس می‌زنیم که پیام‌های ماهواره‌ای کاراکترهای کمتری نسبت به پیامک‌های ساده ارائه می‌دهند.

 

طبق عکس‌های منتشر شده از رابط کاربری، به نظر می‌رسد هنگام برقراری ارتباط با خدمات اضطراری، می‌توانید هر متنی را که دوست دارید تایپ کنید. اگر این واقعی باشد، این قابلیت به طور قابل توجهی پیشرفته‌تر از راه‌حل اپل برای iPhone 14 با خدمات اضطراری (Emergency SOS) خواهد بود. اپل با آیفون ۱۴ امکان ارتباط با مراکز خدمات اضطراری از طریق ماهواره را معرفی کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد در مکان‌هایی که اتصال به اینترنت موبایل یا وای‌ فای وجود ندارد، با خدمات اضطراری تماس بگیرند. اما شما به چند پیام از پیش تعیین شده محدود می‌شوید، که به شما این امکان را می‌دهد که مشخص کنید چه نوع وضعیت اضطراری را تجربه می‌کنید (مشکل خودرو، جراحت یا بیماری، جرم، گم شدن یا به دام افتادن، آتش‌سوزی) و در مرحله بعد سؤالات متفاوتی از شما پرسیده می‌شود که می‌توانید آن‌ها پر کنید.

 

میشال رحمان اطلاعات بیشتری در مورد اتصال ماهواره‌ای در اندروید ۱۴ اعلام کرده و گفته هنگام تلاش برای برقراری تماس تلفنی اضطراری، یک ماژول به برنامه شماره‌گیر این امکان را می‌دهد که به کاربران پیشنهاد دهد به جای آن از پیام‌های ماهواره‌ای استفاده کنند.

 

اتصال ماهواره‌ای برای کاربران اندروید می‌تواند ویژگی بسیار مفیدی باشد. قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون‌ قبلاً ثابت کرده که واقعاً می‌تواند کارآمد باشد و جان اشخاص را در شرایط خاص نجات دهد. به‌عنوان مثال چندوقت پیش خانواده‌ای که در آتش‌سوزی جنگل در مائویی گرفتار شده بودند، با استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون و خدمات اضطراری، نجات پیدا کردند.

درحال حاضر مشخص نشده که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای چه زمانی به Google Messages اضافه خواهد شد. البته گوگل اعلام کرده ویژگی مذکور در اندروید ۱۴ پشتیبانی خواهد شد اما شاید روی تمام گوشی‌ها دردسترس نباشد. زیرا گوشی شما برای استفاده از این قابلیت باید به مودم مخصوصی مجهز شده باشد. ناگفته نماند که ممکن است گوگل و سایر تولیدکنندگان بتوانند نرم‌افزار مودم‌های موجود خود را ارتقا دهند و شاید دیگر نیازی به سخت‌افزاار جداگانه نباشد. آنچه که مشخص است این قابلیت را زودتر از آنچه فکر می‌کنیم در گوشی‌های موبایل پیکسل خواهیم دید.

 

اپل و هواوی از جمله اولین شرکت‌هایی هستند که خدمات ارتباط ماهواره‌ای را روی گوشی‌های هوشمند خود ارائه داده‌اند. حتی غول فناوری چینی (هواوی) گوشی‌های میت ۵۰ و میت ۵۰ پرو را زودتر از آیفون ۱۴ معرفی کرد درنتیجه می‌توان گفت که هواوی اولین شرکتی است که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را روی گوشی هوشمند ارائه کرده است.

 

منبع:

https://www.androidpolice.com/google-messages-satellite-connectivity-support/

 

هم اینک بخوانید:

چگونه متوجه شویم چند نفر به مودم متصل هستند

قابلیت Continuity اپل به اندروید می‌آید

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *