News

قابلیت Continuity اپل به اندروید می‌آید

قابلیت Continuity اپل به اندروید می‌آید

قابلیت Continuity اپل به اندروید می‌آید

به نظر می‌رسد گوگل در حال توسعه یک قابلیت جدید با نام Link Your Devices است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند دستگاه‌های اندرویدی مختلف را به‌ یکدیگر متصل کند. البته این ویژگی در اپل با نام Continuity هم‌اکنون وجود دارد. در قابلیت Link Your Devices دستگاه‌هایی که وارد یک حساب کاربری یکسان گوگل شده‌اند، امکان جابجایی آسان تماس و اشتراک‌گذاری اینترنت را خواهند داشت.

 

android

 

اپل دستگاه‌های الکترونیکی متنوعی می‌سازد و با اکوسیستمی قدرتمند، این دستگاه‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. به همین دلیل است که کاربران آیفون، به ساعت هوشمندی غیر از اپل واچ و هدفونی غیر از ایرپاد فکر نمی‌کنند. دستگاه‌های اپل همگی به یک اپل آی دی متصل می‌شوند و قابلیت‌های مختلفی مثل Handoff و Sidecar و Universal Clipboard را به‌صورت هماهنگ ارائه می‌دهند.

 

اما خبرها حاکی از آن هستند که گوگل هم در حال برنامه‌ریزی برای معرفی یک ویژگی اندروید جدید است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های مختلف اندرویدی خود را به یکدیگر متصل کنند، مشابه ویژگی‌های Continuity که در اکوسیستم اپل وجود دارد. میشال رحمان (Mishaal Rahman)، متخصص اندروید، در مورد این ویژگی بالقوه پستی منتشر کرد و خاطرنشان کرد که این ویژگی می‌تواند به دستگاه‌های اندرویدی که وارد یک حساب گوگل یکسان شده‌اند اجازه دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

این قابلیت می‌تواند ویژگی‌هایی مانند «Call Switching» (جابجایی تماس) را فعال کند، که به کاربران امکان می‌دهد در حین تماس بین دستگاه‌ها جابجایی انجام دهند (مشابه کاری که اپل با آیفون و مک انجام داده است). این قابلیت امکان به‌اشتراک‌گذاری اینترنت را هم ممکن می‌کند تا مجبور نباشید هات اسپات بسازید. اپل یک ویژگی جابجایی تماس مشابه به نام «iPhone Mobile Calls» دارد که به کاربران امکان می‌دهد از دستگاه‌های اپل مانند مک‌ها و آی‌پدهایی که وارد یک اپل آی دی یکسان شده‌اند، تماس بگیرند و دریافت کنند، مشروط بر اینکه آن دستگاه‌ها هم در شبکه‌ای مشابه با آیفون کاربر باشند.

 

قابلیت Link Your Devices اپل به اندروید می‌آید IDH

 

ظاهراً این منوی تنظیماتی است که کاربران برای قابلیت Link Your Devices پس از انتشار، آن را مشاهده خواهند کرد. تصویر: میشال رحمان (Mishaal Rahman)

همچنین Android Authority خاطرنشان کرده که ویژگی «iPhone Mobile Calls» اپل به کاربران اجازه نمی‌دهد از آیفون دیگری تماس دریافت کنند. اما ویژگی جابجایی تماس گوگل (همانطور که در تصویر ارائه شده توسط رحمان مشاهده می‌شود) قابلیت اینکه از آن برای جابجایی تماس بین دستگاه‌های اندرویدی مختلف از جمله تلفن‌های مختلف استفاده کرد را هم دارد. بنابراین ممکن است بتوانید با یک تلفن تماس بگیرید و آن را به یک تلفن یا دستگاه دیگری مانند تبلت پیکسل که وارد یک همان حساب کاربری گوگل شده‌اند، منتقل کنید.

تا زمانی که گوگل رسما این قابلیت را معرفی نکند، به‌صورت مطمئن نمی‌توان گفت که این نوع جابجایی تماس هم وجود خواهد داشت یا خیر، اما اگر واقعی باشد، برای افرادی که نیاز به حمل بیش از یک گوشی موبایل دارند، می‌تواند قابلیت بسیار مفیدی باشد.

میشال رحمان (Mishaal Rahman) اعلام کرده که پس از انتشار رسمی، منوی Link Your Devices در مسیر Settings > Google > Devices & Sharing قابل دسترس کاربران خواهد بود. فعلا مشخص نیست که گوگل این قابلیت را چه زمانی به‌صورت عمومی فعال خواهد کرد. بعید نیست که Link Your Devices بر بستر خدمات گوگل پلی (Google Play Services) در دسترس قرار بگیرد.

 

منبع:

https://www.theverge.com/2023/8/11/23828307/google-android-device-link-apple-continuity-call-sharing

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

چگونه متوجه شویم چند نفر به مودم متصل هستند

Gateway چیست

پروتکل http و https چیست و چه تفاوتی باهم دارند

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *