News

یوتیوب قابلیت دوبله ویدیوها با ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه خواهد کرد

یوتیوب قابلیت دوبله ویدیوها با ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه خواهد کرد

یوتیوب قابلیت دوبله ویدیوها با ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه خواهد کرد

شرکت یوتیوب (YouTube) پنجشنبه در VidCon اعلام کرد، در حال حاضر در حال آزمایش ابزار جدیدی است که به سازندگان کمک می‌کند ویدیوهای خود را با استفاده از هوش مصنوعی به زبان‌های دیگر دوبله کنند. یوتیوب با کمک تیم سرویس دوبله قدرتمند هوش مصنوعی Aloud از انکوباتور Area 120 گوگل برای ارائه این سرویس همکاری می‌کند.

 

یوتیوب قابلیت دوبله ویدیوها با ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه خواهد کرد IDH

 

در اوایل سال جاری میلادی، یوتیوب قابلیت پشتیبانی از آهنگ‌های صوتی چند زبانه را معرفی کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد دوبله را به ویدیوهای جدید و موجود خود اضافه کنند تا به مخاطبان بین‌المللی بیشتری دسترسی پیدا کنند.

این شرکت به TechCrunch گفت: از ژوئن ۲۰۲۳، سازندگان بیش از ۱۰۰۰۰ ویدیو را به بیش از ۷۰ زبان دوبله کرده‌اند. پیش از این، سازندگان ویدیوها مجبور بودند مستقیماً با اشخاص ثالث برای دوبله ویدیوها و ایجاد آهنگ‌های صوتی خود، همکاری کنند و شریک شوند، که فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه است. اما ابزار Aloud به تولیدکنندگان امکان دوبله ویدیوها را به صورت رایگان می‌دهد.

گوگل برای اولین بار Aloud را در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. یک ابزار دوبله، مبتنی بر هوش مصنوعی که ویدیو را برای سازنده رونویسی می‌کند، سپس نسخه رونویسی شده را ترجمه و نسخه دوبله شده را تولید می‌کند. سازندگان می‌توانند ابتدا نسخه رونویسی شده را مرور و ویرایش کنند و بعد از تایید آن‌ها Aloud نسخه دوبله شده را تولید می‌کند.

امجد حنیف، معاون محصولات سازنده یوتیوب، دیروز اعلام کرد که یوتیوب در حال آزمایش این ابزار با صدها سازنده است. به زودی این شرکت ابزار Aloud را در دسترس همه سازندگان قرار خواهد داد. ابزار Aloud در نسخه اولیه با زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی در دسترس خواهد بود.

با این حال، در آینده زبان‌های بیشتری مانند هندی و باهاسا اندونزیایی و سایر زبان‌ها نیز به آن اضافه خواهند شد. حنیف افزود که یوتیوب در تلاش است تا صداهای دوبله شده را شبیه صدای سازنده، با بیان و همگام‌سازی بیشتر حرکت لب‌ها کند.

همچنین یوتیوب تأیید کرد که در آینده، هوش مصنوعی مولد به Aloud اجازه می‌دهد تا ویژگی‌هایی مانند حفظ صدا، انتقال بهتر احساسات و بازسازی حرکات لب را راه‌اندازی کند.

 

یوتیوب اعلام کرده که استفاده از این سرویس هزینه‌ای برای تولیدکنندگان محتوا نخواهد داشت و حداقل فعلاً به‌صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. همچنین هنوز اعلام نشده است که این ابزار چه زمانی به‌طور گسترده‌تر عرضه خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

 

منبع:

https://techcrunch.com/2023/06/23/youtube-integrates-ai-powered-dubbing-tool/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAGR8HErXZFRcTG2DafA5WIB30XmCEiHzq1qhZoplYkpU4wyb_77KEDG7GOJZIWmbZdc8sO1j9LdTy4hxCm4HuhNr77M-JPxrW2qno5irmAvzM1Nv0ZTnMEhCGw4VH4QT5feZKFqIALxNkeK4wEPyj1jmK03RgkEyxm-1YnBrH0AT

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

عیب یابی شبکه: شبکه خانگی یا محل کارتان را عیب‌ یابی کنید.

آموزش استفاده از نرم افزار DNS Benchmark به منظور افزایش سرعت اینترنت

آموزش راه اندازی DDNS و کانفیگ کردن مودم های هوآوی برای این منظور(۰ تا ۱۰۰)

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *