News

آیفون ۱۵ پرو مکس در مقابل سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

آیفون 15 پرو مکس در مقابل سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

آیفون ۱۵ پرو مکس در مقابل سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

اکنون شاهده یک مسابقه بین آیفون ۱۵ پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا هستیم حتی با اینکه هیچکدام یک از آن‌ها به طور رسمی معرفی نشده‌اند. ابتدا آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی و به احتمال زیاد در پاییز وارد بازار می‌شود. اما احتمالاً تا اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی گلکسی اس ۲۴ اولترا در دسترس نخواهد بود.

 

ایفئن 15 vs گلکسی s24 IDH

 

قیمت

در حال حاضر شایعات به افزایش ۱۰۰ دلاری قیمت آیفون ۱۵ پرو نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس اشاره دارند. درنتیجه احتمال می‌رود آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۱۹۹ دلار قیمت داشته باشد همان قیمتی که سامسونگ در سال‌های اخیر برای مدل‌های Ultra خود در نظر می‌گرفت. اما هنوز هیچ شایعه‌ای در مورد قیمت گلکسی اس ۲۴ اولترا منتشر نشده است.

 

iphone15 IDH

 

طراحی و صفحه نمایش

انتظار می‌رود ظاهر اصلی آیفون ۱۵ پرو مکس با برخی اصلاحات احتمالی در طراحی شبیه به آیفون ۱۴ پرو مکس باشد. شاید بزرگترین تفاوت وجود کناره‌های منحنی به جای لبه‌های مستقیم موجود در آیفون ۱۴ پرو مکس باشد. همچنین شاید یک دکمه اکشن جدید به آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه شود. گفته شده که اپل در حال روی آوردن به مواد جدیدی برای قاب آیفون ۱۵ پرو مکس است تا تیتانیوم جایگزین فولاد ضد زنگ شود.

احتمالا گلکسی اس ۲۴ اولترا تغییرات کمتری هم داشته باشد زیرا سامسونگ سبک سری الترا فعلی را بسیار دوست دارد. طبق گزارش‌ها، گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس طراحی مشابهی با مدل‌های قبلی خود خواهند داشت.

درنتیجه انتظار می‌رود هیچ تغییر اساسی در سایز صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی آیفون یا صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی در سامسونگ اعمال نشود. هر دو گوشی دارای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز هستند البته شایعاتی مبنی بر اینکه سامسونگ ممکن است این سرعت را به ۱۴۴ هرتز برساند تا گوشی را متمایز کند و گوشی جدید خود را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های موبایل معرفی کند هم وجود دارد. همچنین ممکن است شاهد تلاش این دو شرکت برای افزایش روشنایی پنل گوشی‌های موبایل جدیدشان باشیم. صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا، به یک اندازه روشن به نظر می‌رسیدند و آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۲۷۵ نیت را بر روی یک نورخوان ثبت کرد و گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱۲۲۵ نیت.

 

DESIGN AND DISPLAY

 

دوربین

آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا در حال حاضر برای عنوان بهترین دوربین درحال مبارزه هستند. به نظر نمی‌رسید سامسونگ پس از افزودن یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی به گلکسی اس ۲۳ اولترا جای پیشرفت زیادی داشته باشد، اما شایعاتی وجود دارد که دوربین اصلی اس ۲۴ اولترا سنسوری با سایز بزرگ‌تر خواهد داشت که به لنز امکان جذب نور بیشتری را می‌دهد. شایعه دیگری هم هست که دوربین اس ۲۴ الترا از یک لنز تله فوتو متغیر ۳ تا ۱۰ برابری بهره می‌برد که نیاز به دو دوربین تله فوتو در پشت این گوشی را برطرف می‌سازد. در عوض، لنز جدید از طراحی پریسکوپ استفاده می‌کند و می‌تواند فاصله کانونی را در حین اتصال به یک حسگر واحد تغییر دهد.

 

آیفون ۱۵ پرو مکس هم می‌تواند برای دوربین تله فوتو خود، به لنز پریسکوپ مجهز شود. این تغییر به این معنی است که قابلیت زوم آیفون به طور چشم‌گیری بهبود می‌یابد و از زوم اپتیکال تا ۶ برابر پشتیبانی می‌کند. این ویژگی ممکن است مختص آیفون ۱۵ پرو مکس در میان آیفون‌های سری ۱۵ اپل باشد.

مانند اس ۲۴ الترا، آیفون ۱۵ پرو مکس نیز از یک سنسور ۱ اینچی برای دوربین اصلی خود بهره می‌برد تا بتواند با سامسونگ در هنگام ورود نور و رنگ همراه باشد. ما همچنین صحبت‌هایی در مورد بهبود سنسور LiDAR شنیده‌ایم که منجر به گرفتن عکس‌های پرتره بهتر می‌شود.

 

CAMERAS

 

عملکرد

اینجاست که همه چیز جالب و کمی پیچیده می‌شود. به طور معمول، چیپست آیفون، استاندارد عملکرد را تعیین می‌کند. در حالی که چیپست A16 اپل در بسیاری از تست‌ها، اعداد بنچمارک برتر را ارائه می‌کند، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که روی گلکسی اس ۲۳ اولترا قرار دارد در برخی از تست‌های گرافیکی تراشه اپل را شکست داد. احتمالاً تراشه A17 Bionic آیفون ۱۵ پرو مکس این مشکل را اصلاح می‌کند و مزیت آیفون ۱۵ پرو مکس باشد.

شاید هم اینطور نباشد، گلکسی اس ۲۴ اولترا احتمالاً دارای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود و بنچمارک‌های اولیه این چیپست نشان می‌دهد که A16 Bionic را تا ۱۱ درصد در Geekbench 6 شکست داده است. البته A16 با A17 فرق دارد، اما واضح است که رقابت بین آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی اس ۲۴ اولترا نزدیک‌ترین رقابت سال‌های اخیر خواهد بود.

 

 

PERFORMANCE

 

گلکسی اس ۲۴ اولترا ممکن است برتری دیگری نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس داشته باشد، مگر اینکه اپل امسال تغییری ایجاد کند. گلکسی اس ۲۳ اولترا با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در سطح پایه عرضه شد و ظاهراً در S24 اولترا هم همین‌طور خواهد بود. این دو برابر ظرفیت مدل پایه آیفون ۱۴ پرو مکس بود، اگرچه شاید اپل ظرفیت گوشی‌های آینده خود را افزایش دهد.

 

باتری و شارژر

با فرض اینکه روی آیفون ۱۵ پرو مکس A17 Bionic استفاده شود، درمورد افزایش عمر باتری امیدوارتر خواهیم بود. بهره‌وری انرژی وعده داده شده چیپست جدید به آیفون کمک می‌کند تا عمر باتری بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس قبلاً در لیست بهترین‌ها بود بسیار مشتاقیم که ببینیم باتری آیفون ۱۵ پرو مکس چه عملکردی خواهد داشت.

 

گلکسی اس ۲۳ اولترا از نظر عمر باتری نیز خوب بود و در میان بادوام‌ترین گوشی‌ها قرار گرفت. جالب است که ببینیم آیا گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌تواند این عملکرد را بهبود بخشد، به خصوص اگر بخواهد نرخ رفرش بالاتری در صفحه نمایش داشته باشد.

شارژ آیفون خیلی سریع نیست و به ۲۰ وات و کانکتور لایتنینگ اپل محدود شده، البته شاید آیفون ۱۵ کانکتور USB-C مجهز شود تا امکان شارژ سریع‌تر را ممکن سازد. در هر صورت، می‌توان آیفون آینده با شارژ ۴۵ واتی را توسط سامسونگ الترا به چالش کشید.

 

BATTERY

منبع:

https://www.tomsguide.com/face-off/iphone-15-pro-max-vs-samsung-galaxy-s24-ultra

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

چگونه متوجه شویم چند نفر به مودم متصل هستند

Gateway چیست

پروتکل http و https چیست و چه تفاوتی باهم دارند

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *