News

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس حاشیه نمایشگر بسیار باریک خواهند داشت

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس حاشیه نمایشگر بسیار باریک خواهند داشت

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس

در این عکس کاملا مشخص است که حاشیه صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو چقدر باریک خواهد بود و در باریکی بین آیفون‌های قبلی رکوردشکنی خواهد کرد. ظاهراً اپل می‌خواهد در کنار فریم تیتانیومی، اندازه حاشیه صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس را هم به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

 

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس IDH

 

حاشیه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو بسیار باریک خواهد بود. به جای اینکه فقط اعداد را بیان کنیم، تصمیم گرفتیم عکس شبیه‌سازی آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس را نشان داده و آن‌ها را با آیفون‌های سال‌های قبل مقایسه کنیم.

در سال ۲۰۱۷، اپل آیفون X را معرفی کرد و و ناچ وارد دنیای آیفون شد. اگرچه طراحی این مدل برای اکثر افراد غافلگیرکننده نبود، اما حاشیه‌های خمیده و باریک صفحه نمایش، در آن زمان باورنکردنی بودند.

در چند سال گذشته، اپل به آرامی طراحی صفحه نمایش آیفون را اصلاح کرده، اندازه حاشیه صفحه نمایش را کاهش داده، ناچ بالای صفحه نمایش را کوچک‌تر و در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به جای ناچ را از جزیره پویا استفاده کرده است. آنچه که از شواهد پیداست این روند برای نسل بعدی هم ادامه پیدا کرده و برای نسل ۲۰۲۳، اپل حاشیه‌ها را حتی بیشتر هم باریک کرده و به جای یک کاهش جزئی، حاشیه‌های صفحه نمایش بیش از ۳۰ درصد کاهش خواهند یافت.

 

15 Pro 11 Pro 3 IDH

 

براساس رندهای CAD که در اختیار وب‌سایت ۹to5MAC قرار گرفته‌اند و بعدا توسط  مارک گورمن تأیید شدند، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ ​​پرو مکس دارای حاشیه‌هایی با ضخامت ۱٫۵ میلی‌متر خواهند بود. شرکت اپل با استفاده از فناوری LIPO (زیر قالب‌گیری با فشار تزریق کم)، توانسته به چنین حاشیه صفحه نمایش باریکی دست یابد، البته در گذشته هم از این فناوری در بازطراحی اپل واچ سری ۷ استفاده شده بود که حاشیه‌های بسیار باریکی داشت.

 

15 Pro 14 Pro 2 IDH

آیفون ۱۵ پرو در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو

در مقایسه با حاشیه صفحه نمایش باریک آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۵ پرو حتی باریک‌تر هم شده است. اما متأسفانه، به نظر می‌رسد جزیره پویا امسال به همان اندازه باقی می‌ماند و ممکن است با حاشیه‌های نازک‌تر، حتی بیشتر هم به چشم بیاید.

 

15 Pro Max 14 Pro max 3 IDH

 

آیفون ۱۵ پرو مکس در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو مکس

 

بهترین مقایسه زمانی انجام می‌شود متوجه باریک شدن حاشیه صفحه نمایش می‌شویم که سری آیفون ۱۵ پرو را با مدل‌های قبل‌تر مانند آیوفن X، آیفون XS و آیفون ۱۱ پرو مقایسه کنیم که در زمان خود فوق‌العاده، آینده‌نگر و جذاب به نظر می‌رسیدند.

 

15 Pro 11 Pro 3 IDH

 

 

طبق شایعات مطرح شده، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو تغییرات بزرگی را شاهد خواهند بود که از این تغییرات می‌توان به فریم تیتانیومی، تراشه A17 Bionic و دوربین پریسکوپی و متاسفانه افزایش قیمت، اشاره کرد. همچنین امسال تمام مدل‌های آیفون ۱۵ به جزیره پویا و پورت USB-C مجهز خواهند بود.

سوال اینجاست که آیا امسال آیفون خود را ارتقا می‌دهید و جدیدترین مدل گوشی موبایل شرکت اپل را خریداری می‌کنید یا خیر؟

 

collection iphone IDH

 

آیفون ۱۵ پرو در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو، در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو

 

 

 

 

منبع:

https://9to5mac.com/2023/08/04/iphone-15-pro-bezel-size-comparison/

 

آیا اینترنت فیبر نوری با TD-LTE تفاوت دارد؟

تعریف و مقایسه TD-LTE و FD-LTE در ارتباطات سلولی

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *