News

ایلان ماسک جایگزین خود را در سمت مدیر عامل توییتر معرفی کرد

ایلان ماسک جایگزین خود را در سمت مدیر عامل توییتر معرفی کرد

ایلان ماسک جایگزین خود را در سمت مدیر عامل توییتر معرفی کرد

چند وقت پیش “ایلان ماسک” اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند. روز پنجشنبه، ماسک گفت که فردی را به عنوان مدیرعامل منصوب کرده است و طولی نکشید که هویت آن شخص تایید شد. کمتر از یک روز بعد، ماسک با انتشار توییتی جدید اعلام کرد “لیندا یاکارینو” (Linda Yaccarino)، مدیر فروش تبلیغات فعلی شرکت NBC Universal این کار را بر عهده خواهد گرفت. انتظار می‌رود که “یاکارینو” در حدود شش هفته دیگر نقش جدید خود را آغاز کند.

 

ایلان ماسک جایگزین خود را در سمت مدیر عامل توییتر معرفی کرد

 

 

ماسک گفته که لیندا یاکارینو در درجه اول بر عملیات تجاری تمرکز خواهد کرد، در حالی که من بر طراحی محصول و فناوری جدید تمرکز می‌کنم. ماسک گفته من از استقبال لیندا یاکارینو به عنوان مدیر عامل جدید توییتر هیجان زده هستم و مشتاقانه منتظر همکاری با لیندا برای تبدیل این پلتفرم به X، اپلیکیشن همه چیز هستیم.

روز جمعه، NBCU هم تایید کرد که “لیندا یاکارینو” این شرکت را ترک می‌کند. لازم به ذکر است که این جابجایی در زمان خوبی برای شرکت NBCU رخ نداده است، زیرا این شرکت قرار است برنامه آینده خود را در اوایل هفته آینده به تبلیغ کنندگان نشان دهد. ماسک و یاکارینو قبلا هم در بعضی از رویدادهای مرتبط با صنعت تبلیغات در کنار یکدیگر حضور پیدا کرده بودند. همچنین لیندا یاکارینو بارها در حمایت از ایلان ماسک مصاحبه کرده بود. شرکت NBCUniversal همکاری خوبی با توییتر دارد و اخیرا قرارداد جدیدی امضا کرده است تا ویدیوی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ را در توییتر پخش کند.

 

توییتر 1

 

 

لیندا یاکارینو می‌تواند به توییتر کمک کند تا روابط شکسته خود با برخی از تبلیغ کنندگان را هموار کند. در ماه‌های پس از اینکه ماسک کنترل توییتر را به دست گرفت، گزارش‌ها حاکی از آن بود که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان برتر این شرکت به‌طور موقت هزینه‌های تبلیغاتی خود را در این پلتفرم متوقف کرده یا کاهش داده‌اند. گفته می‌شود که برخی از آن‌ها نسبت به نمایش تبلیغاتشان در کنار سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست ماسک، ابراز نگرانی کرده‌اند.

در ماه دسامبر، ماسک یک نظرسنجی در توییتر منتشر کرد و از کاربران پرسید که آیا باید به عنوان مدیرعامل باقی بماند یا شخص دیگری را در این سمت جایگزین خود کند. بیش از ۱۷٫۵ میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و اکثریت (۵۷٫۵ درصد) به کناره‌گیری ماسک رأی مثبت دادند. ماسک قول داد که دقیقاً این کار را انجام دهد و به محض اینکه بتواند کسی را پیدا کند تا این مسئولیت را بر عهده بگیرد، خودش روی جنبه فنی عملیات توییتر تمرکز می‌کند. به نظر می‌رسد که بعد از گذشت پنج ماه بعد، ماسک به قول خود عمل کرده است.

ایلان ماسک توییتر را در ماه اکتبر خریداری کرد و حداقل می‌توان گفت که دوره تصدی او همراه با هرج و مرج بوده است. این هرج و مرج با اخراج سریع تیم رهبری سابق و هزاران نفر از کارکنان شروع شد و با پیشبرد برنامه‌ای جهت پاکسازی حساب‌های غیرفعال (از جمله حساب‌های افراد فوت شده) ادامه یافت. به نظر می‌رسد که در هفت ماه گذشته تقریباً یک روز هم نبوده که اتفاقی پیرامون ایلان ماسگ و توییتر رخ نداده باشد.

مدت کوتاهی پس از اینکه ماسک گفت که از شغل اصلی توییتر کنار می‌رود، قیمت سهام تسلا افزایش یافت. با توجه به عقب افتادن تسلا از هدف خود برای تحویل ۱٫۸ میلیون خودرو در سال جاری علیرغم کاهش شدید قیمت‌ها و عقب افتادن مجدد تولید ماشین تسلا مدل Cybertruck به دلیل تاخیر در تولید باتری، ممکن است نیاز باشد که ماسک توجه بیشتری به شرکت تسلا کند. به نظر می‌رسد سهامداران از اینکه او ممکن است بتواند زمان بیشتری را به تسلا اختصاص دهد خوشحال هستند اما شایعاتی هم وجود دارد که ممکن است ماسک از سمت مدیر عاملی در شرکت تسلا هم کناره‌گیری کند.

 

 

 

منبع:

https://www.engadget.com/elon-musk-names-nbcu-ad-exec-linda-yaccarino-new-twitter-ceo-155537363.html

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

مودم‌های فيبر نوری چیستند و تفاوت آنها با مودم‌های معمولی چیست؟

اینترنت ثابت یا همراه؟ دلایل و مقایسه

صفر تا صد استفاده از مودم روتر به جای اکسس پوینت

راهنمای خرید مودم

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *