News

واکنش جک دورسی به تردز

واکنش جک دورسی به تردز

جک دورسی در واکنش به تردز گفت خودروی پرنده می‌خواستیم، ولی کپی توییتر نصیبمان شد.

 

جک دورسی (بنیانگزار توییتر) بار دیگر به انتقاد از اپلیکیشن جدید متا “Threads” پرداخت و از عدم اصالت آن ابراز تاسف کرد، همچنین این برنامه را یکی از کلون‌های توییتر خواند که سعی در تقلید از آن دارند. شرکت متا (مالک فیس بوک)، شبکه رسانه اجتماعی مبتنی بر متن خود را با نام Threads (تردز) روز چهارشنبه هفته گذشته راه‌اندازی کرد، اما این برنامه در حال حاضر انتقادات زیادی را به خود جلب کرده است، به طوری که برخی می‌گویند این برنامه اساسا طراحی و خلاقیت توییتر را از بین برده است. جک دورسی، از عدم نوآوری توسط شرکت متا گلایه کرده و گفته که سطح انتظارات مردم نسبت به پشرفت فن‌آوری و اپلیکیشن‌های جدید، بسیار بالا است، اما درعوض نسخه‌های کپی یک پلتفرم دیگر نصیبشان می‌شود.

 

Threads IDH

 

اندی الن، مدیرعامل و بنیانگزار شرکت Not Boring، در توییتی با انتشار تصویر رقبای توییتر ازجمله تردز که رابط کاربری آن‌ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند، نوشت: گویی فرصت داشتن یک شبکه اجتماعی جدید و خلاق را از دست داده‌ایم. جک دورسی هم در پاسخ به او اعلام کرد که ما خودروی پرنده می‌خواستیم، اما درعوض ۷ نسخه کپی از توییتر نصیبمان شد.

در تصویری که در توییت اول منتشر شده است، می‌توان توییتر، تردز، ماستودون و بلو اسکای را مشاهده کرد؛ اما تفاوت محسوسی بین این پلتفرم‌ها دیده نمی‌شود. یکی از کاربران هم در پاسخ به جک دورسی مدعی شد که خود او دو عدد از همین هفت کپی توییتر را ساخته است.

دورسی در پاسخ به این کاربر گفت که، خیر، بلو اسکای و نوستر پروتکل‌هایی هستند که توییتر می‌تواند روی آن‌ها توسعه یابد. این برنامه‌ها قادر هستند که برخی از محدودیت‌ها و مشکلات را برطرف سازند و هدفشان رقابت با توییتر نیست. جک دورسی در پاسخ به یک کاربر دیگر که به توسعه بلو اسکای توسط دورسی ایراد گرفته بود، دوباره تأکید کرد که بلو اسکای پروتکلی است که هرکسی می‌تواند سرویس خود را روی آن توسعه دهد و یک کپی نیست.

ایلان ماسک، مالک فعلی توییتر، به این توییت دورسی با یک ایموجی خنده‌دار پاسخ داد که احتمالاً در تایید حرف‌های او است. زیرا هر دو این افراد آشکارا در چند روز گذشته مشکل خود را با Threads بیان کرده‌اند و نسبت به سیاست‌های حریم خصوصی اطلاعات کاربران در تردز واکنش نشان داده و از آن انتقاد کرده بودند. همچنین ماسک تهدید کرده است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا را به دلیل راه‌اندازی تردز به دادگاه می‌کشد و ادعا کرده که شرکت متا به طور غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر و سایر مالکیت‌های معنوی آن استفاده کرده است. در همین راستا وکیل ماسک در نامه‌ای حقوقی به مارک زاکربرگ از این شرکت خواست تا به سوءاستفاده از اسرار توییتر پایان دهد و دست از کپی کردن بردارد.

 

Dorsey mask zuckerberg IDH

 

موجی از هیجانات درمورد اپلیکیشن Threads که برخی فکر می‌کنند جایگزین توییتر است، وجود دارد و بیش از ۱۰ میلیون نفر فقط در چند ساعت اول راه‌اندازی این برنامه در آن ثبت نام کرده و عضو آن شدند، که عمدتاً تحت تأثیر پیوند آن به اینستاگرام بوده است که حدود دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

 

 

منبع:

https://www.businessinsider.in/tech/news/jack-dorsey-took-aim-at-metas-threads-and-accused-it-of-ripping-off-twitter-we-wanted-flying-cars-instead-we-got-7-twitter-clones/articleshow/101574061.cms

 

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

مزایا و معایب شبکه ۵ جی

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم و حل مشکل آن – ۱۱ علت

۵G چیست؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *