News

ایلان ماسک متهم به تقلب در قیمت دوج کوین شده است

ایلان ماسک متهم به تقلب در قیمت دوج کوین شده است

ایلان ماسک متهم به تقلب در قیمت دوج کوین شده است.

در یک اقدام دسته جمعی، سهام داران شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس ایلان ماسک را به دستکاری ارز دیجیتال دوج کوین متهم کرده‌اند. آن‌ها گفته‌اند که این ارز دیجیتال برای آن‌ها میلیاردها دلار هزینه داشته است اما ماسک به منفعت شخصی فکر می‌کند.

در این پرونده که چهارشنبه هفته گذشته در دادگاه فدرال منهتن باز شده، سهام داران اعلام کردند که به دنبال دریافت غرامت هستند و ادعا کردند ماسک از قبل درمورد افزایش و کاهش قیمت دوج کوین اطلاع داشته است.

 

این شاکیان که شامل سهام داران شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و بورینگ کمپانی هستند می‌گویند که ماسک از پست‌های توییتر، پرداخت پول به اینفلوئنسرهای آنلاین و حضورش در سال ۲۰۲۱ در برنامه “Saturday Night Live” شبکه NBC و برنامه “publicity stunts” استفاده کرده و تلاش کرده است مردم را به سمت دوج‌کوین بکشاند تا خودش سود زیادی به جیب بزند.

 

 

Elon Musk تقلب در دوج کوین IDH

 

ماسک حدودا دو ماه پیش خیلی ناگهانی لوگوی پرنده آبی توییتر را به نشان سگ دوج‌کوین تغییر داد تا این رمزارز را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاندازد. با انجام این اقدام ایلان ماسک، دوج کوین یک جهش ۳۰ درصدی قیمت را تجربه کرد و پس از حذف لوگوی دوج کوین از توییتر، قیمت این رمزارز سریعا دچار افت زیادی شد.

شاکیان این پرونده می‌گویند ایلان ماسک در همان زمان ۱۲۴ میلیون دلار دوج کوین فروخته است. سرمایه گذاران و سهام داران، ماسک را متهم کرده‌اند که به صورت عمدی قیمت دوج کوین را بیش از ۳۶۰۰۰ درصد طی دو سال بالا برده و سپس اجازه داده است که سقوط کند.

در این پرونده آمده است که یک دوره سروصدای زیاد کردن از روی عمد به همراه دستکاری بازار و انجام معاملات داخلی، باعث تبلیغ و ترقی ایلان ماسک و شرکت‌هایش می‌شود و وی را قادر می‌سازد تا امکان کلاه‌برداری از سرمایه گذاران را داشته باشد. ایلان ماسک ماه اکتبر سال گذشته توییتر را خرید. او همچنین شرکت SpaceX که سازنده موشک و فضاپیما است را به همراه شرکت تسلا، که ماشین‌های الکتریکی تولید می‌کند، اداره می‌کند.

وکیل ماسک و تسلا که الکس اسپیرو نام دارد، روز پنجشنبه از اظهار نظر درمورد این پرونده خودداری کرد. وکیل سهام داران هم فعلا به درخواست‌ها جهت اظهار نظر در این مورد، پاسخ نداند.

این اتهامات در سومین شکایت اصلاح شده پیشنهادی، در دادخواستی که در ماه ژوئن سال گذشته آغاز شد، گنجانده شده است. این درحالی است که ماسک و وکلای وی در ماه مارس به دنبال رد شکایت اصلاح شده دوم بودند و آن را یک اثر خیالی و غیر واقعی نامیدند. الوین هلرستین، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، در حکمی در روز چهارشنبه گفت که احتمالا سومین شکایت اصلاح شده را می‌پذیرد. هلرستین همچنین درخواست سرمایه گذاران را برای منفصل کردن بنیاد غیرانتفاعی دوج کوین، پذیرفت.

 

منبع:

https://www.cnbc.com/2023/06/02/elon-musk-is-accused-of-insider-trading-by-investors-in-dogecoin-lawsuit.html

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

تبدیل مودم به روتر

پینگ چیست؟

معرفی مودم های مناسب گیم هواوی

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *