آموزشی

معرفی بهترین مودم‌های رومیزی ۲۰۲۳

معرفی بهترین مودم‌های رومیزی 2023

 بهترین مودم‌های رومیزی ۲۰۲۳

امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که با وجود اینترنت انجام کارها بسیار ساده‌تر شده است و دنیا بسیار تغییر کرده است. این روزها دسترسی به اینترنت یکی از الزامات هر فردی محسوب می‌شود. وقتی تقاضا زیاد باشد انواع محصولی که عرضه می‌شود هم زیاد شده و رقابت برای عرضه آن محصول بیشتر می‌شود. این روزها انواع مختلفی از اینترنت و ارائه دهندگان آن در دسترس قرار دارند.

اما در بین انواع اینترنت‌ها، اینترنت TD-LTE یکی از محبوب‌ترین‌ها است که با استفاده از یک مودم سیم کارت خور می‌توان از آن لذت برد. مودم‌های سیم کارت خور هم انواع مختلفی دارند اما امروز ما می‌خواهیم درمورد مودم‌های سیم کارت خور رومیزی صحبت کنیم. بهترین مودم رومیزی کدام است؟ چه مدل مودمی باید خرید؟ این‌ها سوال‌هایی هستند که قطعا برای هر شخصی که بخواهد مودم سیم کارت خور بخرد، پیش می‌آید.

در ادامه این مطلب قصد داریم به پاسخ این سوال‌ها و معرفی بهترین مدل برای خرید مودم TD-LTE رومیزی بپردازیم.

متاسفانه در ایران مودم‌های رومیزی تنوع زیادی ندارند و معمولا مدل‌های موجود در بازار کمی بیشتر از تعداد انگشتان دست هستند، همچنین اکثر اپراتورها به صورت انحصاری رفتار می‌کنند و مودم‌های خود را دارند که فقط با سیم کارت آن اپراتور کار می‌کند. اما در بین همین مدل‌های محدود مدل‌هایی وجود دارند که نسبت به سایر مودم‌ها کارآیی بهتری دارند و خرید آن‌ها گزینه بسیار بهتری است.

 

برای خرید مودم رومیزی نکاتی که باید درنظر داشته به شرح زیر هستند:

شبکه‌های قابل پشتیبانی: بهتر است مودمی را انتخاب کنید تا از شبکه‌های جدید پشتیبانی کند.

سرعت دانلود و آپلود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مودم که هنگام خرید باید به آن توجه کنید سرعت آن است. سرعت دانلود و آپلود هرچه بالاتر باشد شما تجربه بهتری از استفاده از اینترنت خواهید داشت.

نوع اتصال: مودم‌های رومیزی از نظر اتصال به دو دسته بی‌سیم و باسیم تقسیم می‌شوند که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند. بهتر است مودمی را انتخاب کنید که هر دو این اتصال را ارائه دهد.

پورت‌های و اتصالات: نکته دیگری که در هنگام خرید باید بسته به استفاده خود از مودم درنظر داشته باشید تعداد پورت‌ها و رابط‌های آن است.

بهترین مودم‌های رومیزی ۲۰۲۳ که در بازار ایران هم موجود هستند:

  • مودم رومیزی ZTE MC8020

NFC مودم رومیزی ZTE 5G

 

به جرات می‌توان گفت قدرتمندترین، سریع‌ترین و بهترین مودم رومیزی سیم کارت خور حال حاضر در ایران مودم روتر ZTE MC8020 است. این مودم قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۵G, 4G, 3G را دارد و امکانات و قابلیت‌هایی که به شما ارائه می‌دهد، درنوع خود بدون رقیب هستند. مودم رومیزی MC8020 از جدیدترین تکنولوژی‌های شبکه بهره می‌برد، سرعت بسیار بالایی ارائه می‌دهد و ظاهر جذابی دارد. این مودم ۵ جی از استانداردهای وای فای ۸۰۲٫۱۱ax/ac/n/g/b/a پشتیبانی می‌کند و دو باند فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

حداکثر سرعت انتقال اطلاعات تا ۳٫۸ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که تقریبا هیچ مودم دیگری در ایران این سرعت را دراختیار شما قرار نمی‌دهد. وجود ۲ عدد پورت RJ-45 یا همان پورت LAN برای اتصال باسیم، اتصال تک لمسی NFC، آنتن چهار طرفه با بهره بسیار بالا، دو پورت انتن خارجی TS9، پردازنده مدل Cortex A7 و تراشه Platform SDX55 + Qualcomm Maple+Pine از دیگر ویژگی‌های این محصول خارق‌العاده هستند.

ناگفته نماند شاید با دیدن قیمت این محصول کمی تجعب کنید. اما باید بگوییم با وجود این سرعت، امکانات و قابلیت‌ها، این قیمت منطقی است. این محصول برای استفاده در شرکت، رستوران و در هر محیطی که قرار است تعداد زیادی دستگاه به یک مودم متصل شوند کاملا کاربردی و انتخابی ایده‌آل است.

  • مودم رومیزی TD-LTE Huawei B622

مودم گیمینگ IDH

 

دومین محصولی که قصد داریم آن را به عنوان بهترین مدل مودم رومیزی به شما معرفی کنیم توسط شرکت هواوی طراحی و تولید شده است. B622 یک مودم روتر سیم کارتی با کاربری خانگی و اداری است که از شبکه‌های ۴٫۵G, 4G, 3G پشتیبانی می‌کند. این یکی از قابلیت‌های مهم آن به شمار می‌رود به این دلیل که باعث می‌شود تا کاربر تجربه سرعت بسیار خوبی از اینترنت را داشته باشد. این محصول در رده Cat6+ قرار دارد و از فناوری‌های TDD-LTE و FDD-LTE  پشتیبانی می‌کند. این مودم روتر قدرتمند قادر است سرعت دانلود ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۷۵ مگابیت بر ثانیه را در حالت FDD-LTE و سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۷۵ مگابیت بر ثانیه در حالت TDD-LTE به کاربر ارائه دهد.

مودم سیم کارت خور تی دی ال تی ای  B622 دوباند بوده و می‌تواند باند ۵ گیگاهرتز و باند ۲٫۴ گیگاهرتز را در اختیار شما قرار دهد. از قابلیت‌های دیگر این محصول می‌توان به بهره‌بری از ۴ عدد پورت LAN برای اتصال باسیم، قابلیت اتصال ۳۲ دستگاه به‌صورت بی‌سیم و همزمان اشاره کرد. این محصول به دلیل اینکه با تمامی اپراتورها و سیم کارت‌های ایران سازگار است جایگزین مودم TF-i60H ایرانسل شده است. مودم‌های رومیزی B622 و TF-i60H از نظر کارآیی شبیه به هم هستند اما مهم‌ترین برتری B622 این است که با تمام اپراتورهای ایران سازگار است و با هر سیم کارتی که شما ترجیح بدهید کار می‌کند.

 

  • مودم رومیزی Naztech TDX1000

مودم رومیزی

نزتک TDX1000 یک مودم رومیزی خوب است که در رده LTE Cat6+ قرار دارد و از تمام اپراتورهای داخل ایران پشتیبانی می‌کند. از نقاط قوت این محصول می‌توان به بهره‌مندی از چیپست کوالکام، فول باند (Band Full) بودن، پشتیبانی از نسل‌های ۴G+, 4G, 3G، فناوری TD-LTE و بهره‌بری از فناوری MIMO 4*4 اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های این مودم می‌توان به وجود ۲ عدد پورت LAN جهت اتصال باسیم، قابلیت اتصال هم‌زمان تا ۶۴ دستگاه به‌صورت بی‌سیم و قابلیت ارائه دو باند ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز اشاره نمود.

 

  • مودم رومیزی Huawei B311

مودم رومیزی هواوی مدل B311 امکان اتصال به انواع شبکه‌های ۴G و ۳G را دارد و می‌توان روی آن از سیم کارت تمامی اپراتورهای داخل کشور استفاده نمود.

مودم سیم کارتی هواوی مدل B311 قادر است حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. این محصول از استانداردهای ۸۰۲٫۱۱b/g/n پشتیبانی کرده و قادر است شبکه وای فای با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد.

این محصول تک باند بوده و می‌تواند فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز را ارائه دهد. B311 دارای سه عدد آنتن داخلی با پوشش‌دهی بسیار عالی است و می‌تواند در محیطی با چندین اتاق پوشش وای فای بسیار خوبی را ارائه دهد. شما می‌توانید تا ۳۲ دستگاه را به‌صورت بی‌سیم و همزمان و یک دستگاه را به‌صورت باسیم و از طریق پورت LAN تعبیه شده روی آن به این مودم متصل نمایید. مودم رومیزی هواوی B311 به دلیل بهره‌بری از امکانات خوب، کیفیت ساخت بالا، طراحی زیبا و از این‌ها مهم‌تر قیمت بسیار مناسب، به یک مودم پرطرف‌دار در ایران تبدیل شده که نیازهای روزانه اینترنتی یک منزل یا یک شرکت کوچک را به آسانی برطرف می‌کند.

 

 

بهترین مودم رومیزی

 

 

  • مودم رومیزی ZTE MF283V

ZTE MF283V یک مودم رومیزی ۴G است که نسبت به قیمتش امکانات بسیار خوبی را به شما ارائه می‌دهد و در لیست بهترین مدل مودم رومیزی قرار می‌گیرد. این مودم رومیزی نسل چهارم با تمامی اپراتورهای داخل ایران سازگار است و شما با داشتن این مودم می‌توانید با هر سیم کارتی که دارید به اینترنت پرسرعت ۴ جی دسترسی داشته باشید. این مودم از فن‌آوری ۴G FDD-LTE پشتیبانی می‌کند و قادر است سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار شما قرار دهد. MF283V از استاندارهای وای فای ۸۰۲٫۱۱b/g/n پشتیبانی می‌کند و بایند فرکانسی ۲٫۴ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد.

 

این مودم دارای ۴ پورت LAN برای اتصال باسیم بوده و قابلیت اتصال ۳۲ دستگاه به‌صورت بی‌سیم و همزمان را دارد. این محصول دارای دو پورت RJ-11 است که قابلیت اتصال گوشی تلفن ثابت جهت برقراری تماس توسط سیم کارت داخل مودم را به کاربر می‌دهد. با اتصال هارد یا فلش مموری به پورت USB این مودم رومیزی، می‌توانید اطلاعات موجود روی آن هارد یا فلش مموری را با تمام دستگاه‌هایی که به مودم متصل هستند، به اشتراک بگذارید.

 

  • مودم رومیزی irancell GP-2101

مودم GP-2101 محصول شرکت ایرانسل بوده و کیفیت ساخت بسیار خوبی هم دارد. این مودم از شبکه TD-LTE پشتیبانی می‌کند. برای این محصول یک عدد پورت LAN جهت اتصال باسیم و قابلیت اتصال ۳۲ دستگاه به‌صورت بی‌سیم و همزمان درنظر گرفته شده است. از معایب این محصول می‌توان به انحصاری بودن آن برای سیم کارت‌های ایرانسل اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به آنتن‌دهی مناسب و سرعت اتصال خوب اشاره نمود.

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

وای فای سیار چیست؟

مودم گیمینگ چیست و تفاوت های آن با مودم معمولی چیست؟

آیا مودم گیمینگ می‌تواند پینگ شما را کاهش دهد؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *