آموزشی

معرفی بهترین مودم‌های همراه ۲۰۲۳

معرفی بهترین مودم‌های همراه 2023

بهترین مودم‌های همراه ۲۰۲۳

 

یک مودم جیبی یا همراه به شما این امکان را می‌دهد تا اینترنت یک سیم‌کارت را با تمام دستگاه‌های خود که دارای وای فای هستند، به اشتراک بگذارید. ممکن است برایتان سوال پیش آید وقتی می‌توانید از ویژگی هات اسپات گوشی موبایل خود برای ایجاد یک شبکه وای فای به‌منظور اتصال دستگاه‌های دیگر استفاده کنید، چرا اصلاً به یک مودم همراه نیاز دارید. فکر کنید به یک کشور دیگر سفر کردید و ترجیح دهید سیم کارت خود را در گوشی موبایل داشته باشید و یک سیم کارت محلی از آن کشور را در یک مودم قرار دهید تا اینترنت آن را با تمام دستگاه‌های وای فای خود از جمله کوشی موبایل، لپ‌تاپ، تبلت و … به اشتراک بگذارید.

 

بهترین مودم جیبی 2023

 

اگر به طور مرتب به یک هات اسپات تلفن همراه نیاز دارید، داشتن یک مودم همراه می‌تواند راه حل بسیار مناسب‌تری باشد، زیرا باتری گوشی موبایل شما به دلیل استفاده از هات اسپات دیگر تخلیه نمی‌شود، دیگر نیازی به تعویض سیم‌کارت روی گوشی موبایل ندارید و نیازی نیست که گوشی خود را به هرکسی بسپارید. همچنین این نوع مودم‌ها می‌توانند با سیم‌کارت‌های دیتا (آن‌هایی که تماس ارائه نمی‌دهند) استفاده شوند، که می‌تواند استفاده از اینتنرنت را بسیار ارزان‌تر کند. در این مطلب قصد داریم بهترین مودم‌های همراه که در ایران هم یافت می‌شوند را به شما معرفی کنیم و به مواردی بپردازیم که در انتخاب بهترین مودم سیم کارتی به شما کمک کند.

برای خرید یک مودم همراه حتما نکات زیر را درنظر داشته باشید و در محصولات مدنظر خود آن‌ها را بررسی کنید تا انتخاب بهتر و آسان‌تری داشته باشید:

شبکه‌های قابل پشتیبانی مودم (بهتر است مودم از شبکه‌های روز یعنی ۴G, 4.5G یا ۵G پشتیبانی کند)

میزان شارژدهی باتری (طبیعتا باتری هرچه‌ قدرتمندتر باشد و بیشتر شارژدهی کند، مدت زمان بیشتری بدون شارژ کردن باتری از مودم استفاده می‌کنید)

ابعاد و وزن (هرچه کوچک‌تر و سبک‌تر باشد حمل و نقل آن ساده‌تر است)

صفحه نمایش یا نشانگر LED (وجود این دو مورد به شما کمک می‌کند اطلاعات مورد نیاز را به سرعت مشاهده کنید)

تعداد دستگاه قابل پشتیبانی (این عدد هرچه بیشتر باشد بالطبع شما می‌توانید دستگاه‌های بیشتری را به مودم متصل کنید)

قابلیت ارسال و دریافت پیامک (با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید کارهایی چون اطلاع از وضعیت بسته اینترنتی، شارژ بسته و همچنین خرید و تمدید بسته را با خود مودم انجام دهید)

 

بهترین مودم‌های همراه سال ۲۰۲۳

اما بهترین مودم‌های همراه کدامند که در ایران هم پیدا شوند؟

  • Huawei E5785-320a

بدون شک یکی از سریع‌ترین مودم‌های همراه در ایران هواوی مدل E5785-320a است. این مودم جیبی از استاندارد Cat7 LTE پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سرعت دانلود تا ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را به شما ارائه دهد که برای دیدن ویدئو‌های آنلاین با کیفیت FullHD، بازی‌های آنلاین و وب‌گردی ایده‌ال است. این محصول با تمامی اپراتورهای داخل ایران سازگار است و قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۴٫۵G, 4G, 3G را دارد. مودم سیم کارت خور تی دی ال تی ای e5785 320a IDH copy

مودم سیم کارتی E5785-320a, دو باند فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز را در اختیار شما قرار می‌دهد، درنتیجه هنگامی که به سرعت بالا نیاز دارید می‌توانید از باند ۵ گیگاهرتز و زمانی که برد بیشتر نیاز دارید می‌توانید از باند ۲٫۴ گیگاهرتز استفاده کنید. این مودم سیم کارتی از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac پشتیبانی می‌کند و به دلیل بهره‌بری از تکنولوژی‌های جدید وای فای، سرعت بسیار عالی را ارائه می‌دهد قابلیت اتصال ۳۲ کاربر به‌صورت همزان، باتری قدرتمند ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژدهی تا ۱۲ ساعت به‌صورت مداوم، ابعاد کوچک و وزن سبک و صفحه نمایش ۱٫۴ اینچی با قابلیت نمایش اطلاعات کاربردی از دیگر ویژگی‌های این مودم هستند.

  • مودم جیبی TP-Link M7350

TP-Link’s M7350 یک روتر موبایل ۴G است که قابلیت ارائه حداکثر سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت در ثانیه را دارد. M7350 از یک باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند تا ۱۰ ساعت به‌صورت مداوم مودم را روشن نگه دارد، اما در حالت آماده به کار ساعت‌های بسیار زیادتری دوام می‌آورد.

 

TP Link M7350 IDH

این مودم همراه قادر است یک شبکه بی‌سیم برای حداکثر ۱۰ دستگاه ایجاد کند و از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند و دارای یک صفحه نمایش LCD است که قدرت سیگنال سیم کارت درون مودم، تعداد دستگاه‌های متصل شده، میزان ترافیک مصرف شده، به علاوه ظرفیت باتری باقی مانده را نمایش می‌دهد. در پشت این دستگاه یک QR کد قرار گرفته که با اسکن کردن آن شما مستقیماً به Google Play یا App Store می‌روید تا برنامه tpMiFi را دانلود کنید، که به شما امکان می‌دهد از تمام قابلیت‌های مودم استفاده کنید.

 

  • مودم همراه Huawei E5576

هواوی جیبی  E5576 یک مودم همراه ۴G است که به شما امکان می‌دهد تا ۱۶ دستگاه را به‌صورت همزمان به آن متصل کنید. این محصول کوچک و جمع و جور قابلیت حمل بسیار خوبی دارد و مهم‌تر از آن، یک مودم کاربردی با سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت در ثانیه است.

E5576 از یک باتری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که تا ۳۵۰ ساعت در حالت آماده به کار و تا ۶ ساعت به‌صورت مداوم شارژدهی می‌کند. هیچ ویژگی اضافی فانتزی روی این محصول وجود ندارد، در عوض این مودم روتر مقرون به صرفه هوآوی بر روی یک کار اصلی تمرکز دارد: آنلاین کردن دستگاه‌های وای فای شما، در هر کجا که هستید. سازگاری با تمامی اپراتورهای کشور و بدنه خوش ساخت و مقاوم، مودم همراه E5576 را به یک مودم همراه ۴ جی مقرون به صرفه تبدیل کرده که برای انجام کارهای روزمره اینترنتی یک گزینه بسیار مناسب است.

مودم همراه E5576-320 4G هواوی

 

  • مودم جیبی ZTE MF920U

مودم جیبی MF902U یک محصول زیبا، باکیفیت و درعین حال مقرون به صرفه از برند ZTE است که قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه را دارد و با تمام سیم‌کارت‌های رایج در ایران، سازگار است. این مودم همراه ۴G قادر است حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت دانلود ۵۰ مگابیت در ثانیه را ارائه دهد و اینترنت سیم کارت را برای ۸ دستگاه به‌صورت همزمان به اشتراک بگذارد.

آموزش جامع مدیریت و تنظیم مودم همراه ZTE MF920Vبه دلیل بهره‌بری از ابعاد کوچک و وزن سبک، شما می‌توانید این مودم را به آسانی درون جیب و کیف خود قرار دهید و آن‌را حمل کنید. قابلیت اتصال آنتن خارجی، باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با ۷ ساعت شارژدهی مداوم، دو عدد آنتن داخلی قدرتمند، صفحه نمایش ۱٫۴ اینچی و قابلیت دریافت و ارسال پیامک (SMS) از دیگر مزایای این مودم هستند.

  • مودم جیبی TP-Link M7200

مودم جیبی TP-Link’s M7220 یک روتر وای فای موبایل بدون حاشیه است که از شبکه‌های ۴G FDD-LTE/TDD و ۳G پشتیبانی می‌کند و قادر است حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت دانلود ۵۰ مگابیت در ثانیه را ارائه دهد. این مودم جیبی دارای باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند تا ۸ ساعت در حالت استفاده به‌صورت مداوم، دوام بیاورد.

شما می‌توانید شبکه وای فای ۲٫۴ گیگاهرتزی این محصول را با حداکثر ۱۰ دستگاه به اشتراک بگذارید. جنس بدنه این مودم همراه پلاستیکی است و هنگامی که ما مشغول جدا کردن درب پشتی برای قرار دادن سیم‌کارت بودیم، نگران شکستن پنل پشتی هم بودیم، اما خب جنس آن سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. سه عدد چراغ LED روی مودم تعبیه شده‌اند که میزان شارژ باتری باقی مانده، وضعیت اتصال اینترنت و وضعیت اتصال وای فای را به شما نمایش می‌دهند.

 

tp link m7200 IDH

 

 

 

  • مودم همراه TP-Link M7450

 

tp link m7450 IDH 1

 

مودم جیبی TP-Link M7450 نسخه جدیدتر و پیشرفته‌تر M7350 است، البته که گران‌تر هم هست و ما فکر می‌کنیم مدل قدیمی‌تر در حال حاضر از لحاظ قیمتی ارزش خرید بالاتری دارد. این مودم از LTE Cat6 پشتیبانی می‌کند و قادر است حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت در ثانیه (دوبرابر M7350) و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت در ثانیه را ارائه دهد. این محصول دو باند بوده و می‌توانید بین باندهای وای فای ۲٫۴ گیگاهرتز یا ۵ گیگاهرتز انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید تا ۳۲ دستگاه را به طور همزمان به مودم متصل کنید که بسیار بیشتر از آنچه نیاز دارید خواهد بود. این محصول دارای باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که باید ۱۵ ساعت کارکرد باتری را به شما ارائه دهد. این مودم یک شیار کارت حافظه microSD هم دارد که از کارت‌های تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به عنوان راهی سریع برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین دستگاه‌های متصل به آن، استفاده شود.

 

  • مودم یو اس بی ZTE MF79U

مودم یو اس بی mf97u IDH

 

 

مودم یو اس بی ZTE MF79U یک مودم USB بسیار کوچک و سبک وزن است که شبیه به یک فلش مموری طراحی شده که با اتصال آن به پورت USB لپ‌تاپ یا کامپیوتر و قراردادن سیم کارت در داخل آن می‌توانید از اینترنت پرسرعت ۴G بهره ببرید. به علت عدم نیاز به برق و باتری و ابعاد کوچک و جمع و جور، می‌توانید در هر مکانی از این مودم استفاده کنید. مودم زد تی ای MF79U قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۴G LTE و ۳G را دارد و می‌تواند سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود تا ۵۰ مگابیت برثانیه را در اختیار شما قرار دهد.

همچنین این مودم قابلیت پشتیبانی از استانداردهای IEEE 802.11b/g/n را دارد و سرعت وای فای ۳۰۰ مگابیت برثانیه را با پوشش بسیار خوب در باند ۲٫۴ گیگاهرتز برای شما فراهم می‌سازد. مودم یو اس بی MF79U قابلیت پشتیباتی از کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابت را هم دارد، درنتیجه می‌توان از آن به عنوان فلش مموری برای نگهداری اطلاعات خود هم بهره برد. اگر به دنبال یک راه ساده و بدون دردسر برای استفاده از اینترنت پرسرعت ۴G هستید، استفاده از مودم USB (وینگل) زد تی ای مدل MF79U یک انتخاب درست است.

 

 

 

 

منبع:

https://www.techadvisor.com/article/724006/best-mobile-wifi-routers.html

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

وای فای سیار چیست؟

مودم گیمینگ چیست و تفاوت های آن با مودم معمولی چیست؟

آیا مودم گیمینگ می‌تواند پینگ شما را کاهش دهد؟

بهترین مودم های همراه سال ۲۰۲۲

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *