News

تعداد مشترکین ۵G تا پایان سال ۲۰۲۷ نزدیک به ۶ میلیارد نفر خواهد رسید.

Global 5G Connections

سازمان تجارت صنعت ۵G آمریکا گزارش داده که نسل پنجم شبکه‌های سلولی بی‌سیم “۵G” در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهند که اتصالات جهانی ۵G از پایان سال ۲۰۲۱ تا پایان سال ۲۰۲۲ چیزی درحدود ۷۶ درصد افزایش داشته و به ۱٫۰۵ میلیارد نفر رسیده است. انتظار می رود این روند افزایش جذب ۵G تا سال ۲۰۲۳ با نرخ پذیرش بیشتر در اشتراک‌های سازمانی و صنعتی به همین شکل ادامه یابد. براساس برآوردهای جدید تحلیلگران بازار شرکت Omdia تعداد مشترکین ۵G جهان تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۱٫۹ میلیارد نفر و تا پایان سال ۲۰۲۷ به ۵٫۹ میلیارد نفر خواهد رسید که در مقایسه با میزان ۱٫۵ میلیارد مشترک اعلام‌شده در پایان سال ۲۰۲۲، چهار‌برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

تعداد مشترکین 5G تا پایان سال 2027 نزدیک به 6 میلیارد نفر خواهد رسید.۵G در مسیر پیشرفت

علاوه بر این شرکت اریکسون هم اخیرا اعلام کرده که اشتراک جهانی ۵G در پایان سال ۲۰۲۲ به بیش از یک میلیارد نفر رسیده و فقط در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ۱۳۶ میلیون مشترک به آن اضافه شده است. آمریکای شمالی با ۱۱۹ میلیون اتصال ۵G و ۵۰۷ میلیون اتصال LTE تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، در نرخ پذیرش ۵G پیشتاز بوده است. نفوذ ۵G جمعیت در بازار آمریکای شمالی نزدیک به ۳۲ بوده است و این منطقه ۵۲ میلیون اتصال ۵G را طی امسال اضافه کرده که افزایش ۷۸ درصدی نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ داشته است. آمریکای لاتین و کارائیب تا پایان سال ۲۰۲۲ دارای ۱۲ میلیون اتصال ۵G بودند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۲۷ به ۴۰۰ میلیون مشترک برسد.

 

تعداد شبکه های ۵G در حال افزایش خیره کننده است

بر اساس داده‌های TeleGeography و ۵G Americas تعداد شبکه‌های تجاری ۵G در سراسر جهان به ۲۵۹ رسیده است. انتظار می‌رود این تعداد تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۳۹۰ و تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۴۰۳ برسد که نشان‌دهنده رشد قوی سرمایه‌گذاری شبکه ۵G در بسیاری از مناطق دنیا است. Omdia در گزارش خود توضیح داده که در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۴۵۵ میلیون مشترک جدید از سراسر جهان به شبکه ۵G اضافه شده‌اند و این عدد رشد ۱۴ درصدی آن نسبت به سه ماهه قبلی را نشان می‌دهد (از ۹۲۲ میلیون مشترک در سه ماهه سوم، به ۱٫۰۵ میلیارد مشترک در سه ماهه چهارم). از نظر “کریستین پائولین”، تحلیلگر اصلی Omdia، اپراتورهای مخابراتی با قیمت‌های پایین‌تر و از طرفی دیگر، تبلیغاتی که برای گوشی‌های موبایل هوشمند مجهز به شبکه ۵G انجام می‌شود، باعث شده است تا نرخ پذیرش ۵G افزایش بسیار زیادی داشته باشد.

تصویر بزرگ‌تر: به طور کلی، فناوری ۵G با سرعتی سریع در حال گسترش است. شرکت اریکسون گفته که کل ترافیک جهانی داده تلفن همراه به ۱۱۸ اگزابایت (EB) در ماه، تا پایان سال ۲۰۲۲ رسیده و پیش‌بینی کرده که این عدد در سال ۲۰۲۸ به ۳۲۵ اگزابایت (EB) در ماه (یعنی درحدود چهار برابر) هم برسد. فناوری ۵G قرار است به پیشرفت روزافزون خود ادامه دهد و تعداد شبکه‌های تجاری ۵G تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۳۹۰ و تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۴۰۳ برسند.

 

منبع: وب سایت circleid.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *