News

سنجاق هوش مصنوعی در هفته مد پاریس

سنجاق هوش مصنوعی در هفته مد پاریس

سنجاق هوش مصنوعی در هفته مد پاریس

 

سنجاق هوش مصنوعی شرکت هیومن (Humane Ai Pin) اولین حضور خود را روی استیج هفته مد پاریس تجربه کرد. این فن‌آوری شخصی روی لباس مدل معروف نائومی کمپبل (Naomi Campbell) و سایر مدل‌های دیگر در کت واک هفته مد پاریس سنجاق شده بود و بلاخره در معرض دید عموم قرار گرفت.

 

سنجاق هوش مصنوعی IDH

سنجاق هوش مصنوعی 

 

درست است که این نمایش هفته مد پاریس بود اما نام Humane هم به عنوان طراح برند کوپرنی (Coperni) در این نمایش اضافه شد و این دستگاه به کت واک راه پیدا کرد. سنجاق هوشمند شرکت Humane دستگاهی است که تا کنون فقط در وب‌سایت این شرکت دیده شده بود، البته اوایل امسال در دموی TED، عمران چادری (Imran Chaudhri’s) که یکی از بنیانگذاران شرکت Humane است این دستگاه را به پیراهن خود سنجاق کرده بود و از آن به عنوان دستیار صوتی استفاده کرد، تماس‌های تلفنی برقرار و خلاصه‌ای از فعالیت‌های آن روز خود دریافت کرد.

به منظور گرفتن اطلاعات غذایی از یک شکلات تخته‌ای عکس گرفت و صفحه سبز کوچکی را روی دستش به نمایش درآورد. این دستگاه در طول نمایش لباس هفته مد پاریس، بر روی لباس چندین مدل برند کوپرنی سنجاق شده بود. این دستگاه طراحی مربعی شکل با گوشه‌های گرد دارد که ممکن است شما را به یاد لباس‌های فرم کارکنان سفینه فضایی در فیلم استار ترک (Star Trek) بیاندازد.

کوپرنی و افراد مسئول برگزاری این مراسم تقریبا به هیچکدام از سوالات خبرنگاران در مورد این دستگاه پاسخ ندادند و از آنجایی که هیچ کس از Ai Pin در شو لباس استفاده نکرده نمی‌توانیم بگوییم کارکرد آن به چه شکل یا چگونه است، اما حداقل الان متوجه شدیم شکل ظاهری این دستگاه اساساً چطوری خواهد بود. ما واقعا هنوز هیچ ایده‌ای نداریم که آیا Ai Pin فقط از برنامه اختصاصی خود بهره می‌برد یا قابلیت نصب برنامه‌های بیرونی هم دارد و چقدر مستقل و خودکفا است.

حتی نمی‌دانیم اصلا چطوری باید با این دستگاه ارتباط برقرار کرد و تعامل داشت. این‌ها سؤالات مهمی هستند، مخصوصا وقتی رقبایی از سمت جانی آیو (Jony Ive) که همکار سابق چادری در شرکت اپل بوده و OpenAI درکنار خودت داشته باشی.

 

 

AI PIN IDH

سنجاق هوش مصنوعی 

جالب است بدانید که Humane یک شرکت تازه تاسیس است که توسط کارمندان سابق شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است. شرکت Humane وعده‌های زیاد و بزرگی در مورد ارائه اولین گوشی‌ هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و دستگاه‌های مرتبط با آن داده است. شرکت Humane اعلام کرده بود که Ai Pin یک دستگاه پوشیدنی و هوشمند مبتنی بر لباس است که از طیف وسیعی از حسگرها بهره می‌برد تا بتواند امکان تعاملات محاسباتی متنی و محیطی را میسر سازد. Ai Pin نوعی دستگاه مستقل با پلتفرم نرم‌افزاری است که از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد تجربیات شخصی نوآورانه استفاده می‌کند. احتمال عرضه این دستگاه تا چند ماه آینده وجود دارد، بنابراین انتظار می‌رود نحوه عملکرد و استفاده از آن به زودی مشخص شود.

بدون شک Ai Pin جذابیت‌های خود را دارد و داشتن آن هیجان‌انگیز خواهد بود. این یک ایده بسیار جدید و خلاقانه و تغییری بزرگ در ابزار فناوری در راه تعامل انسان با فناوری و هوش مصنوعی است. حتی اگر این دستگاه انتظارات را برآورده نکند و شبیه به چیزی که معرفی شده نباشد هم بدون شک یک الگوی جالب برای این است که چگونه محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند وارد زندگی روزمره ما انسان‌ها شود.

 

منبع:

https://www.theverge.com/2023/9/30/23897065/humane-ai-pin-coperni-paris-fashion-week

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

وای فای سیار چیست؟

مودم گیمینگ چیست و تفاوت های آن با مودم معمولی چیست؟

آیا مودم گیمینگ می‌تواند پینگ شما را کاهش دهد؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *